kan ikke huske sikkerhedskode til min datt~
Fra : Brian K

Dato : 06-12-06 15:15

Hej

Min datter har lige fået ny udbyder - og når vi sætter det nye simkort i så
beder telefonen om en sikkerhedskode (som vi ikke kan huske) - sætter vi det
gamle simkort i så virker telefonene igen (og beder ikke om sikkerhedskode)

Jeg har prøvet at få lov til at ændre koden - men for at gøre det skal jeg
jo bruge den gamle kode (som jeg jo ikke kan huske).

Jeg har ringet til Nokia og de siger at default koden er 12345 - men det
virker ikke.

Nokia siger så er der ikke andet tilabge end at sende den til et service
værksted.

Argh..... vi skal bruge telefonen NU !

Nogen der kender et smuthul?

Mvh
Brian

Fra : Brian K

Dato : 06-12-06 15:25

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse

--snip--

> Argh..... vi skal bruge telefonen NU !
>
> Nogen der kender et smuthul?

Fandt løsningen fra en anden tråd: "
Re: Pludselig ny sikkerhedskode?"

Fik en ny sikkerhedskode ved brug af:

http://nfader.z-host.ru/

Tak for hjælpen

Mvh

brian

Fra : Anders Pedersen

Dato : 07-12-06 11:19

Brian K skrev:
> [...]
> virker ikke.
>
> Nokia siger så er der ikke andet tilabge end at sende den til et service

En sikkerhedskode for at sætte et andet sim kort i har jeg aldrig
hørt om.
Det er da ellers bare at sætte simkortet i indtaste pinkoden og
skulle den virke
Mit gæt er at telefonen er simlåst til det gamle selskab,dvs du kan
kun bruge simkort fra det selskab. Her kan du bruge alle mulige
sikkerhedskoder uden det hjælper.

Hvis den er sim låst, så kan du selv låse den op med de rigtige
koder.

Er det i forbindelse med at du tænder med den med et nye simkort der
er problemer?

Og standard sikkerhedskodes er 12345 hvis den er blevet ændret.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 07-12-06 15:06

Brian K skrev:
En sikkerhedskode for at sætte et andet sim kort i har jeg aldrig
hørt om.

Nå , men det har du jo så nu !
--
ad

Fra : Daniel

Dato : 07-12-06 22:38

I meddelse: news:1165486734.069284.104400@80g2000cwy.googlegroups.com,
griflede Anders Pedersen:
> En sikkerhedskode for at sætte et andet sim kort i har jeg aldrig
> hørt om.
> Det er da ellers bare at sætte simkortet i indtaste pinkoden og
> skulle den virke

Det kan man sætte den til, hvis man under Indstillinger -> Sikkerhed vælger
Telefonsikkerhed til Telefon. Så spørger den efter sikkerhedskoden når der
sættes et sim-kort i, som ikke er et af de sidste 5 brugte i mobilen. På den
måde gør man det lige lidt mere besværligt for tyven, hvis han prøver at
bruge sit eget kort i den....

Hygge...
Daniel