Bush ønsker at øge bevillingerne til milit~
Fra : Peter B. P.

Dato : 05-02-07 19:22

Bush forventes at ville bede Kongressen i aften om at øge militærets
bevilling fra ca 450$ mia. til 700$ mia.

Reaktionerne fra den Demokratiske kongres har indtil videre været
sydende, ikke mindst fordi pengene skal tages fra sundhedsvæsenet og
uddannelsesvæsenet.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

If guns kill, do pencils cause spelling errors?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-02-07 20:24

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Reaktionerne fra den Demokratiske kongres har indtil videre været
> sydende, ikke mindst fordi pengene skal tages fra sundhedsvæsenet og

Ja er det ikke sjovt, at højrefjløjen her i gruppen altid henviser til en
dansk statsminister som regerede for snart 25 år siden som bevis på at hvis
venstrefløjen får magten så går landet fallit, men man i USA kan bevise at
hvis højrefløjen får magten så bliver pengene smidt ud af vinduet og
overforbruget tager fart. Det er sket ved de sidste 2 republikanske
præsidenter, mens man så har måttet lade demkraterne samle stumperne op

Peter

Fra : Sten Schou

Dato : 06-02-07 01:13

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vinduet og overforbruget tager fart. Det er sket ved de sidste 2
> republikanske præsidenter, mens man så har måttet lade demkraterne samle

Og dermed mener du, at demokraterne tilhører venstrefløjen?

Hilsen Sten

Fra : Peter B. P.

Dato : 06-02-07 01:20

Sten Schou <rabin@planetwave.net> wrote:

> Og dermed mener du, at demokraterne tilhører venstrefløjen?
>
> Hilsen Sten

Det her PKN nu ret i, Demokraterne er forholdsvis venstreorientrede ( i
den grad det begreb giver mening). Hvad han så ikke fatter at det
amerikanske politiske system består af 3 lag, og at men ikke uden videre
kan påstå at det er de tøverste (det hvide hus) der retter op eller
bryder ned på landets økonomi o.a.

Forskning i emnet vil vise at det var den Republikansk-dominerede
KONGRES der fra 1996 og fremefter der sørgede for den økonomiske optur,
og reperation af gælden fra Reagan og Bush-I. Clinton (som var Demokrat)
har vi meget lidt at takke for i den sammenhæng.

Erfaringen viser også at føderalstaten i USA har vokset mindst når
kongressen og det hvide hus har været besat af forskellige partier. SÅ
slås de nemlig indbyrdes med at blokere for hinandens lovforslag.

Fra : Sten Schou

Dato : 06-02-07 02:12

> [...]
> amerikanske politiske system består af 3 lag, og at men ikke uden videre
> kan påstå at det er de tøverste (det hvide hus) der retter op eller

I relation til dansk politik, tror jeg nok at Demokraterne vil betakke sig
for at få betegnelsen venstreorienteret hæftet på sig. Derudover har vort
eget Venstre jo også et vist samarbejde med Demokraterne.

> [...]
> og reperation af gælden fra Reagan og Bush-I. Clinton (som var Demokrat)
> har vi meget lidt at takke for i den sammenhæng.

Clinton, som mange danskere tror er socialdemokrat, levede højt på
it-boomet.

Hilsen Sten