Gammelt lydkort ESSaudiodrive
Fra : surfing

Dato : 29-06-01 23:07

Ovenstående emne har jeg fundet på en computer på lossen og Prøvet at sætte
den i en pentium 200 mhz alt installering virkede tilsyneladende men når
den skal afspille en lyd kører i loop hvad kan det mon skyldes?? det vil
sige hvis lyden hedder f.eks. ding så siger kortet bare ding ding ding osv.
indtil jeg stopper det gode råd please!

Min kammerat har et andet problem med sit lydkor der godt nok er af nyere
dato men er integreret på bundkortet ... Hvis han for eksempel sætter en cd
i hvor mennesker skal tale ( eksempelvis førstehjælpscd fra falck) kommer
talen ud i slowmotion nogle gode råd til hvad det kan skyldes for der er
ikke noget i vejen når han spiller spil??
S.O.N.N.
surfing@cool.dk

Fra : Cubus

Dato : 30-06-01 01:05

> [...]
> sige hvis lyden hedder f.eks. ding så siger kortet bare ding ding ding osv.

Sikkert et driverproblem.

Havde fornylig samme oplevelse med et Creative 512.

Her var problemet tilsyneladende at Windows under første opstart fik lov til at
installere egne drivere fra win.cd'en hvorefter også de medfølgende drivere på
Creative-cd'en blev installeret uden afinstallering af førstnævnte.

En frisk installering af Windows og kun installering af Creative-drivere løste
loop-problemet.

--
Cubus