Urmager fængslet i yderligere 14 dage....
Fra : N_B_DK

Dato : 30-01-07 13:05

Hvis politiet skal være SÅ længe om at opklare en sag hvor de har alle
parter i deres varetægt, så forstår man godt hvorfor deres opklarings % i
sager hvor de kun har offeret ikke opklares...

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Martin

Dato : 30-01-07 14:16

On 30 Jan., 13:05, "N_B_DK" <N_B_DKS...@hotmail.com> wrote:
> Hvis politiet skal være SÅ længe om at opklare en sag hvor de har alle
> parter i deres varetægt, så forstår man godt hvorfor deres opklarings % i
> sager hvor de kun har offeret ikke opklares...

Forlængelsen skyldes så vidt jeg kunne forstå at urmageren ikke skulle
have lejlighed til at påvirke niecen.
Det argument er jo helt klart et skinargument. De kunne have afhørt
urmager og niece på dag 1 og sluppet begge fri. Hvis de havde brug for
Anders And lalleglad smøl kunne de have varetægtsfængslet et par dage.

Det der her sker bringer DK under bananrepublik niveau! (Hvordan
udtrykker man dette så det lyder mere nøgternt?)

Hvis ikke dette medfører justeringer af DK's retsvæsen, nedkalder jeg
en alvorlig forbandelse over dette rådne land uden lov og ret!

Mvh
Martin

Fra : N_B_DK

Dato : 30-01-07 14:24

In news:1170162965.040515.136830@p10g2000cwp.googlegroups.com,
Martin <mlarsen@post7.tele.dk> typed:
> Det der her sker bringer DK under bananrepublik niveau! (Hvordan
> udtrykker man dette så det lyder mere nøgternt?)

Hvilket også andre menr vi er på vej til, dog ikke lige på dette område med
mht lovgivningen på finans området.

> Hvis ikke dette medfører justeringer af DK's retsvæsen, nedkalder jeg
> en alvorlig forbandelse over dette rådne land uden lov og ret!

Jeg tvivler på en forbandelse vil hjælpe, tror allerede det er sket ;)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-07 14:30

Martin <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Forlængelsen skyldes så vidt jeg kunne forstå at urmageren ikke skulle
> have lejlighed til at påvirke niecen.

Tjae:

<http://avisen.dk/urmager-fik-14-dage-faengsel-300107.aspx>

=
»Der er en ret beskeden kreds af vidner knyttet til sagen, og da de
begge har givet ret forbeholdne forklaringer, er det fint, at de ikke
får mulighed for at påvirke urmageren, mens politiet fortsætter
efterforskningen,« sagde anklager Jens Rasmussen fra Københavns Politi
uden for retslokalet og understregede, at politiet havde haft problemer
med at få det ene vidne til at stille til afhøring.

Men lige præcis det vidne, urmagerens ven og kollega Jørgen Rasmussen,
stod lige ved siden af politiets anklager, og afbrød straks anklageren.

»Det passer i hvert fald ikke. Jeg har været meget fleksibel, og det har
taget poltiet alt for langt tid om at afhøre mig og urmagerens niece.
Desuden er der ikke forskel på vores forklaringer, og jeg kan ikke tro,
at de ikke stemme overens med urmagerens. Det er noget fis fra
politiet,« sagde Jørgen Rasmussen, mens anklageren rystede på hovedet og
gik ud af bygningen.
=

Så det er altså niecen og vennen der ikke må påvirke urmageren ...

Personligt er jeg forbløffet over at afhøringerne ikke har kunnet
gennemføres på en dag. Og at de naturligvis derefter må sammenholdes med
de tekniske data man kan indsamle.

Fire uger forekommer mig absurd. Men det hævdes jo ofte at man her i
landet har lange varetægtsfængslinger, fordi politiet skal afspadsere
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 30-01-07 14:55

> Fire uger forekommer mig absurd. Men det hævdes jo ofte at man her i
> landet har lange varetægtsfængslinger, fordi politiet skal
> afspadsere

Politiets chefer har ofte mere magt end regeringen og er hævet over
kritik og holder med forbryderne for at sikre poliets voksende magt og
voksende antal opgaver

Fra : @

Dato : 30-01-07 22:10

On Tue, 30 Jan 2007 14:29:44 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
<klip>

> [...]
>
>Fire uger forekommer mig absurd. Men det hævdes jo ofte at man her i
>landet har lange varetægtsfængslinger, fordi politiet skal afspadsere

AFAIK er netop lange varetægtsfængslinger og lange ophold i isolation
netop det ting som Amnesty international bebrejder Danmark gang på
gang, men lige lidt hjælper det,

AFAIK er Danmark det "såkaldt" frie og demokratiske land i verden som
bruger isolationsfængsling allergrovest

onde tunger påstår at politet netop misbruger isolationsfængsling for
at få folk til at samarbejde

men sligt passer naturligvis ikke

/Albert Camus/

Fra : Ralph

Dato : 30-01-07 23:57

"Martin" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Nu kender jeg ikke politiets arbejdsmetoder, men fakta er at demokratiet (=
personer der stemmer udfra ukendte fakta giver deres mening til kende) i
denne sag fungerer meget godt overens med virkeligheden. Så vidt jeg husker
mener 2/3 dele udfra en meningsmåling at urmageren gik for langt, så bortset
fra de fleste i dette forums mening, er politiet i sin gode ret til at få
retsforfulgt urmageren.

--
Ralph

Fra : N_B_DK

Dato : 31-01-07 04:25

In news:45bfcd2b$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Ralph <rwr@post6.tele.dk> typed:

>Så vidt jeg husker mener 2/3 dele udfra en
> meningsmåling at urmageren gik for langt, så bortset fra de fleste i
> dette forums mening, er politiet i sin gode ret til at få
> retsforfulgt urmageren.

Min erfaring siger mig at det ikke kun er her at de fleste mener det er ok
det han har gjort, og du husker forkert, undersøgelsen gik på om det var ok
at benytte våben til at forsvare sig selv, og der var svaret nej.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bo Warming

Dato : 31-01-07 06:03

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> In news:45bfcd2b$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> Ralph <rwr@post6.tele.dk> typed:

At DK kalder sig DEMOKRATI betyder ikke at det skal være en skid
væsenligt for politiet hvad flertallet mener.
Flertallet har ikke tænkt dybt over de sager, da de spurgtes men
flertallet ønskede helt klart at sende et signal til vort lede
establishment om at politiet er alt for overbærende for
voldspsykopater.

> [...]
> er ok det han har gjort, og du husker forkert, undersøgelsen gik på
> om det var ok at benytte våben til at forsvare sig selv, og der var

Flertallet incl mig har ikke nosser til at opsøge køb af ulovligt
våben.
Men den aktuelle helt havde situationsfornemmelse og etik i top, TOP,
T O P

Dovne vatpikke der bøjer nakken og hjælper psykopaterne med at bære
varerne ud, gider jeg ikke foragte. Men når vi endelig har en Niels
Ebbesen med nosser, så lad os hylde ham og lade bøden for ulovlig
våbenbesiddelse gå lige op med erstatning for den alt for lange
varetægtsfængsling

Fra : Egon Stich

Dato : 02-02-07 17:51

> [...]
bortset
> fra de fleste i dette forums mening, er politiet i sin gode ret til at få

Nævnte "meningsmåling" kan man ikke bruge til noget som helst.

Ved sådanne afhænger alt af spørgsmålets formulering.

Og hvordan var det mon lige, at spørgsmålet lød?

Sikkert ikke:

"Finder du det rimeligt, at man må forsvare sit liv?"

MVH
Egon

Fra : Anonym

Dato : 03-02-07 11:33

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og hvordan var det mon lige, at spørgsmålet lød?
>
> Sikkert ikke:
>
> "Finder du det rimeligt, at man må forsvare sit liv?"

Spørgsmålet blev snedigt formuleret således, at den adspurgte skulle
forholde sig til, om urmageren var gået over stregen ved at bruge et våben i
sin ulovlige besiddelse til selvforsvar.
Det er naturligvis manipulation, for ulovlig våbenbesiddelse og anvendelsen
af våbenet er to distinkte problemstillinger.
Som om det ikke var galt nok, er der mennesker, der forsvarer det
fuldstændigt retsløse standpunkt, at en røver har samme ret til liv, og at
den som forsvarer sine interesser derfor må være moralsk ligestillet med
den, som uretmæssigt bryder ind på den sagesløses ejendom.
Det kunne så om ikke andet gå, hvis vi kunne forvisse os om, at
indbrudstyve, en gang når de fanges, faktisk blev straffet efter fortjeneste
for hver eneste lovovertrædelse. Men det er jo ikke tilfældet. Jo flere og
grovere forbrydelser man begår, desto større rabat får man af systemet.
Men takket være venstrefløjens ultrahumanistiske syn på forbryderen som
offer, frem for kalkulerende misdæder, er vi derhenne, hvor forbrydelse
reduceres til et socialt problem.

Fra : wilstrup

Dato : 03-02-07 12:04

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

Det forhold at han står til flere års fængsel, så er 14 dage ikke at regne
for noget særligt. Dommen er endnu ikke afsagt, men det er da sandsynligt at
han får fængselsstraf - det burde han i hvert fald - Danmark er ikke det
vilde Vesten.

Fra : Egon Stich

Dato : 03-02-07 14:37

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> han får fængselsstraf - det burde han i hvert fald - Danmark er ikke det

Jeg er faktisk ret sikker på, at han ender med at få en betinget dom for
legemsbeskadigelse, idet der tages hensyn til nødværgelovene.
Hertil kommer naturligvis straffen for ulovlig våbenbesiddelse.

Det er jo præcis derfor, vi har fornuftige love om nødværge.

Netop for at kunne værge os overfor "wild-west cowboys".

MVH
Egon

Fra : wilstrup

Dato : 03-02-07 14:56

> [...]
>
> Det er jo præcis derfor, vi har fornuftige love om nødværge.
>
> Netop for at kunne værge os overfor "wild-west cowboys".

hvis oplysningerne er korrekte, så skød han faktisk røverne i ryggen - det
er så ikke længere nødværge men drabsforsøg, hvilket han jo også er sigtet
for svjh.

Fra : @

Dato : 03-02-07 15:19

On Sat, 3 Feb 2007 14:56:17 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

>"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

>hvis oplysningerne er korrekte, så skød han faktisk røverne i ryggen - det
>er så ikke længere nødværge men drabsforsøg,

oraklet har talt

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 03-02-07 16:30

In news:nd69s2t802kpa2hk9p4hmqgafeip7i9hik@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

> oraklet har talt

Bare vi andre havde samme krystalkugle vi kunne kigge i *G*

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-07 20:41

> [...]

> er så ikke længere nødværge men drabsforsøg, hvilket han jo også er sigtet

De oplysninger offentligheden har fået virker nu lidt kaotiske.

I en udgave skød han de røverne holdt deres våben op i hovedet på
niecen. Her kan man vel så godt tale om nødværge.

I en anden udgave var den pågældende situation sket ved en tidligere
lejlighed, hvor han endnu ikke havde eget våben. Men en af røverne holdt
sin pistol[attrap] op mod hans hoved, og han greb så sit eget våben i
lommen, vendte sig og skød på må og få. De to andre røvere har så enten
haft ryggen til, mens de var i gang med at få guldet ned i deres tasker,
eller kuglerne er rikochettert og altså ramt dem i ryggen. Den første er
ham der ikke er anholdt, og hvis identitet endnu ikke kendes. Også her
kan man tale om nødværge, og med hensyn til antallet af afgivne skud, så
kan man ikke forvente at en almindelig borger er helt lige så klar i
hovedet, som en betjent.

Men grundlæggende kender vi for lidt til sagen til at vi kan vurdere den
rette sammenhæng. Og naturligvis kan selvtægt ikke accepteres.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 03-02-07 21:37

> [...]
>
> Men grundlæggende kender vi for lidt til sagen til at vi kan vurdere den
> rette sammenhæng. Og naturligvis kan selvtægt ikke accepteres.

Selvtægt?
Hvad vrøvler du om?

Uanset at nogle forvirrede journalister og påståede humanister har dømt det
foregåede til "selvtægt", er der tale om selvforsvar.

Du burde da, som en belæst mand, vide, at selvtægt er noget man taler om,
når nogen tager sig selv til rette, eventuelt "straffer".

Det er der jo ikke tale om her.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-07 22:34

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> [...]

> Du burde da, som en belæst mand, vide, at selvtægt er noget man taler om,
> når nogen tager sig selv til rette, eventuelt "straffer".

Jeg skriver ikke at der er begået selvtægt, jeg gør blot opmærksom på at
vi i offentligheden ikke fuldt ud kender sagsforløbet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anonym

Dato : 03-02-07 23:52

> Jeg skriver ikke at der er begået selvtægt, jeg gør blot opmærksom på at
> vi i offentligheden ikke fuldt ud kender sagsforløbet.

Vi ved, at en sagesløs forretningsdrivende har skudt nogle tyve, som
uretmæssigt trængte ind på hans ejendom. Hvis det ellers kan underbygges
faktuelt, bburde denne omstændighed alene automatisk i lovens øjne være
ensbetydende med fuldkommen immunitet.
Det burde være nok til at manden burde have en medalje frem for at vansmægte
i et fængsel.

Et samfund, som straffer nogen for at bruge uproportional magt realiseret
under omstændigheder, hvor offeret allerede er blevet udsat for en
forbrydelse er moralsk forskruet.

Manden kunne naturligvis have lagt sig ned og ladet røverne taget det hele
og håbet på, at de ikke ønskede at fuldende arbejdet ved at bringe alle
vidner til tavshed.
Det er naturligvis meget dansk, ligesom det berømte synspunkt om, at kvinder
ikke bør gøre modstand mod voldtægt, fordi det blot provokerer forbryderen.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-07 06:44

Anonym <anonym@anonym.com> wrote:

> [...]
> ensbetydende med fuldkommen immunitet.
> Det burde være nok til at manden burde have en medalje frem for at vansmægte

Ikke hvis han har skudt på røverne i ryggen, på flugt fra hans butik. Så
er der tale om selvtægt. Vi kender bare ikke sagsforløbet
tilstrækkeligt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 04-02-07 07:43

> Ikke hvis han har skudt på røverne i ryggen, på flugt fra hans
> butik. Så
> er der tale om selvtægt. Vi kender bare ikke sagsforløbet
> tilstrækkeligt.

Vort psykopatiske politi har vedr 7 foregående livstruende røverier
vist sig at være på røvernes parti.

Offenmtligheden ved nok idag til at give urmageren en medalje som mere
samfundsgavnlig end justitsministre, politichefer og lignende snyltere

Fra : Bo Warming

Dato : 04-02-07 10:04

> Ikke hvis han har skudt på røverne i ryggen, på flugt fra hans
> butik. Så
> er der tale om selvtægt. Vi kender bare ikke sagsforløbet
> tilstrækkeligt.

I kampens hede - en kamp som røverne har 100% ansvar for - aner ingen
om potentiel morder løber med ryggen til for at komme i dækning og
derfra skyde til fordel for sine venner

Lægger jeg rottegift ud fordi jeg har set rottelort i min kælder, så
er det uinteressant om det var en af de autonome rotteejere, der ikke
havde holdt sit kæledyr i kort snor

(Ham der oftest har stoppet min cy kel og truet mig med tæv hvis jeg
ses fra Ungdomshuset, plejede i femten år at have en tam rotte på
skulderen)

1983 havde jeg lavet svømmebassin i min have og nabokonen påstod at
hendes søn på 4 havde brugt det og fået røde øjne fordi der var
blågrønalger.

Men er jeg ansvarlig hvis tyve drikker sig dødeligt beruset i
indholdet fra min likørhylde?

Fra : kk

Dato : 04-02-07 17:51

> [...]
> søn på 4 havde brugt det og fået røde øjne fordi der var blågrønalger.
>
> Men er jeg ansvarlig hvis tyve drikker sig dødeligt beruset i indholdet

Hej BW,
Jeg tror, at alle retskafne mennesker i DK vil give dig ret i, at den
berømte urmager har handlet ret i denne sag, men at han er skyldig i ulovlig
våbenbesiddelse, og må bøde herfor. ( Jeg ser et fornuftigt forslag som kr.
200,- i bøde (betinget) og inddragelse af våbnet,- som rimeligt.
mvh
kk

Fra : Allan Soerensen

Dato : 04-02-07 18:34

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror, at alle retskafne mennesker i DK vil give dig ret i, at den
> berømte urmager har handlet ret i denne sag, men at han er skyldig i
> ulovlig våbenbesiddelse, og må bøde herfor.

.... og drabsforsøg og selvtægt.

> ( Jeg ser et fornuftigt forslag som kr. 200,- i bøde (betinget) og
> inddragelse af våbnet,- som rimeligt.

Om noget er "rimeligt" har intet med jura at gører, så hvorfor skal det
vrøvl postes i både dk.politik og dk.videnskab.jura?

FUT sat til dk.politik, hvor jeres diskussion hører til

Fra : Karsten H.

Dato : 05-02-07 01:15

Allan Soerensen wrote:
> [...]
> vrøvl postes i både dk.politik og dk.videnskab.jura?
>
> FUT sat til dk.politik, hvor jeres diskussion hører til

Jura og retfærdighed er ofte to uforenlige størrelser.
--
Karsten H.
En yndet form for polemik

Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-07 05:37

"Karsten H." <bito@karby.dk> wrote in message
> Jura og retfærdighed er ofte to uforenlige størrelser.

Precedens kræver bøde over 1000 kr og betingede bøder er vist sjældne

Den urimelige varetægtsfængsling p.t. skal jage alle selvtægtsmænd en
skræk i livet og er langt større økonomisk tab for folkets helt end
den bøde han får

Røverne får fængsel og ingen erstatning og urmageren frikendes som
Rust-drabsmanden - tror jeg.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-02-07 01:17

In news:45c618fe$0$868$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Allan Soerensen <microtec1@yahoo.com> typed:
> ... og drabsforsøg og selvtægt.

Jeg så gerne du en dag stod i samme situation, du ville opdage at det at der
står en med en pistol rettet mod dit hoved, gør du ikke ligefrem tænker
rationelt, og det sidste du tænker på er hvad der står i loven...

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Anonym

Dato : 04-02-07 11:33

> Ikke hvis han har skudt på røverne i ryggen, på flugt fra hans butik. Så
> er der tale om selvtægt. Vi kender bare ikke sagsforløbet
> tilstrækkeligt.

Jeg er ligeglad med, om han så har skudt dem i ryggen. Det kan da godt være,
at han i Straffelovens forstand er skyldig i et strafbart forhold.
Det er dog røverne, som gennem den direkte årsagssammenhæng ved deres
ulovlige adfærd er ene ansvarlige for at urmageren har grebet til våben.
Selv i et sådant tilfælde burde det dog være helt straffrit, fordi brugen af
dødelig magt er den eneste måde -- bortset fra overgivelse -- på hvilken det
kan sikres, at røverne passificeres.
I en situation, hvor samfundet må lovgive i en gråzone, bør hensynet til
sagesløse altid gå forud for hensynet til mennesker, der gennem deres adfærd
krænker andres ejendom ved ulovlig indtrængen.

Fra : wilstrup

Dato : 04-02-07 12:09

"Anonym" <anonym@anonym.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> adfærd
> krænker andres ejendom ved ulovlig indtrængen.

Og når alle aftaler tilsidesættes p.g.a. juridiske spidsfindigheder, så er
det i orden at bryde dem?

Det vil glæde ungdomshusets beboere at få endnu en fortaler for at det skal
være straffrit at besætte huse, fordi en kommune gennem den direkte
årsagssammenhæng ved deres anløbne adfærd er eneansvarlig for at de unge har
grebet til selvtægt.
I sådanne tilfælde burde det dog være helt straffrit, fordi brugen af magt
er den eneste måde -bortset fra overgivelse -på hvilken det kan sikres, at
systemet kan pacificeres og handle i overensstemmelse med reglerne for
fairness.

Fra : Anonym

Dato : 04-02-07 13:12

> [...]
> er den eneste måde -bortset fra overgivelse -på hvilken det kan sikres, at
> systemet kan pacificeres og handle i overensstemmelse med reglerne for

Godt forsøgt Arne, men det er desværre som du nok godt ved et vildspor.
Om hvorvidt der består et aftaleforhold mellem Københavns Kommune og
brugerne, og i hvilket omfang Københavns Kommune har været i sin gode ret
til at sælge Jagtvej 69 til Faderhuset er et spørgsmål, det alene tilkommer
retten at tage stilling til.
Og så vidt jeg ved, har retssystemet flere gange statueret, at Faderhuset
lovligt besidder ejendomsretten til ejendommen, og at Københavns Kommune
ikke har misligeholdt nogen aftale med brugerne.
Denne aftale gav, som det er blevet forklaret flere gange kun de unge
brugsret over ejendommen og foreskrev desuden en opsigelsesfrist, som
kommunen ligeledes har overholdt.
Så når retssystemet har talt, er det mig uforståeligt, hvilken fairness, som
du hentyder til skulle begrunde selvtægt.
Men selv i modsat fald, at der faktisk var sket en misligeholdelse, ville
jeg naturligvis ikke forsvare voldsanvendelse blot som en reaktion på
misligeholdelse af en juridisk forpligtelse.
I tilfældet med urmageren er røverne dog ikke nøjedes med at trænge ind på
en anden persons ejendom, de har været bevæbnet og har derved udgjort en
potentiel risiko for den sagesløse ejer samt for alle andre, som kunne
tænkes at komme dem på tværs. Urmageren bør efter at have opdaget, at
røverne var bevæbnet, naturligvis ikke lastes for at have reageret
præventivt på det, som af en almindelig person i en lignende situation måtte
opfattes som en umiddelbar trussel mod liv og ejendom.
I et tilfælde, hvor en røver ved indtrængen og ved at være bevæbnet allerede
har demonstreret en tilbøjelighed til at ville bruge magt - enten for at
bringe vidner til tavshed eller for at tiltvinge sig adgang til værdier - er
det urimeligt at forvente, at den sagesløse afventer at røveren kommer
tilbage og gør arbejdet færdigt.
I det tilfælde som vi taler om, går man ud fra, at røverne, fordi de vendte
ryggen til var på flugt, og at urmageren derfor overreagerede ved at skyde
først. Forbryderne havde selv sagt ikke forladt gerningsstedet.
Det er underligt, for normalt ville man jo ikke hævde, at en bevæbnet
forbryder ophører med at være farlig, blot fordi han midlertidigt vender
ryggen til sit potentielle offer.
Hvis ofret går af med sejren, men forbryderen alligevel overlever, er det
naturligvis i forbryderens interesse at påstå, at det at vende ryggen til
var et flugtforsøg. Medmindre at vedkomne er nået meget langt væk fra
gerningsstedet, eller at der i øvrigt er andre spor på at det kan påvises,
at ofret forfulgte forbryderen, er det altså den enes ord mod den andens.
Nu er det muligt, at der er andet eller mere i denne sag, end medierne
hidtil har fremkommet med, men uanset om det er tilfældet, er det
foruroligende, at så mange tilsyneladende tillægger ejendomsret og personlig
sikkerhed så lidt værdi, at de ville have foretrukket, at den sagesløs
forretningsdrivende heller havde været forsigtig og død end præventiv og i
live.
Når der er tale om en gråzone, er det bedre, at ti indbrudstyve dør, end at
en lovlydig borger mister liv eller førlighed.

Fra : Egon Stich

Dato : 04-02-07 12:15

> Ikke hvis han har skudt på røverne i ryggen, på flugt fra hans butik. Så
> er der tale om selvtægt. Vi kender bare ikke sagsforløbet
> [...]

Ovenstående er jo noget typisk akademisk ævl.
Fremsat i en atmosfære af elfenbenstårnslogik.

Kort sagt:
Ganske uden viden om noget som helst om livet udenfor det gustne
skrivebordseftertænksomme.

Hvis man kommer i en situation, hvor det indbyggede overlevelsesinstinkt får
proppen til at ryge af, standser man sandelig ikke, før truslen er godt og
grundigt afværget.
Det er alene verdensfjerne akademikertyper, der aldrig har "set den hvide
elefant", der kan mene noget andet.

Det er jo derfor, at alle normale mennesker glimrende forstår urmagerens
handlemåde, og alene de geskæftigede forsøger at fordreje sagen til noget
andet.
Fuldkommen misforstået "humanitet".

Men det er jo altid let for gustentblege selvfede skrivebordsgeneraler, at
"analysere sig frem til", at man "kunne jo bare" osv.
De kan bruge timer på dette.
Hvor manden på stedet kun har brøkdele af sekunder.

Må jeg spørge:
Har du personlige erfaringer, der blot ligner sådanne hændelser?
Hvor du har måtte forsvare dig selv?

Eller bygger din opfattelse alene på skrivebordsfilosofi?

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-07 17:52

> [...]

> Hvor du har måtte forsvare dig selv?
>
> Eller bygger din opfattelse alene på skrivebordsfilosofi?

Jeg har hele tiden understreget at det i givet fald ville være en
formildene omstændighed at det er en borger [ikke en politibetjent] der
har overreageret. Men ingen af os kender altså andet til det faktiske
forløb end de modstridende rygter, der er viderebragt af pressen.

Og så undrer det mig lidt at du i nogle spørgsmål giver udtryk for
ekstreme, højrepopulistiske holdinger, i andre tilfælde i lige så
ekstreme men nu VENSTREpopulistike holdninger ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 04-02-07 18:17

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Og så undrer det mig lidt at du i nogle spørgsmål giver udtryk for
> ekstreme, højrepopulistiske holdinger, i andre tilfælde i lige så
> ekstreme men nu VENSTREpopulistike holdninger ...

Er det overraskende? Egon er stereotypen på Fælles kurs'
kernevælger.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-07 19:27

Anders Wegge Jakobsen <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> Er det overraskende? Egon er stereotypen på Fælles kurs'
> kernevælger.

Fælles Kurs, dannet af Preben Møller Hansen efter at han blev for pinlig
for DKP, og blev ekskluderet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 05-02-07 20:59

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Er det overraskende? Egon er stereotypen på Fælles kurs'
> kernevælger.
>
> --
> // Wegge

Sikke dog noget vrøvl, at fyre af.
Efter Knud J. er Preben da netop en type, vi mangler idag.
Freddy Black har også fat i noget.

Men de akademiske "socialistpartier" er jo hurtige til at stritte sådanne
ærlige mennesker ud.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 06-02-07 00:01

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Sikke dog noget vrøvl, at fyre af.
> Efter Knud J. er Preben da netop en type, vi mangler idag.

Du kan da stadig besøge ham på Den Danske Kro i Nørre Farimagsgade.

<http://www.nansensgaden.dk/dendanskekro/default.php>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 05-02-07 01:20

In news:1ht0u4f.xrjq0a1se2ofmN%per@RQNNE.invalid,
"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> typed:

> Jeg har hele tiden understreget at det i givet fald ville være en
> formildene omstændighed at det er en borger [ikke en politibetjent]
> der har overreageret.

Prøv du at stå og kig ind i løbet af en pistol, og sig bagefter hvad en
overreaktion er.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Egon Stich

Dato : 05-02-07 20:57

> [...]
> ekstreme, højrepopulistiske holdinger, i andre tilfælde i lige så
> ekstreme men nu VENSTREpopulistike holdninger ...

Det er såmænd ikke så underligt.
Jeg fastholder blot mine gamle socialistiske holdninger.

At der så kan opstå tvivl om, hvad der er hvad, skyldes jo alene disse
akademiske skadedyr, der har overtaget de socialistiske partier.
Og vel egentlig fået indført en form for nysprog, således at gedigne
socialistiske synspunkter pludselig dømmes "højreorienterede" og omvendt.

Klassekampen er flyttet, således at vi alene ser og hører om den højere
middelklasses forsøg på hver for sig at skrabe til sig.

Erbejderklassen, som stadig existerer, har ingen stemme mere.

Jævnfør overklassekællingernes skråleri om "flere kvinder i ledende
stillinger"--
Damen ved samlebåndet på Haribo, rager dem en papand.
Ligeledes forsvarer disse "progressive" kællinger muhammedansk
kvindeundertrykkelse.

Næ du-
Det er ikke mig, der har flyttet mig.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 04-02-07 12:03

> Jeg skriver ikke at der er begået selvtægt, jeg gør blot opmærksom på at
> vi i offentligheden ikke fuldt ud kender sagsforløbet.
> --
> Per Erik Rønne

I så fald burde du skrive, hvad du mener.
Og ikke:

"Og naturligvis kan selvtægt ikke accepteres"

Når du gør det, i den forbindelse du gør, deltager du jo i forvrængningen af
begreberne, i stedet for at bevare det akademiske overblik.
Som jeg synes, er skredet lidt for dig på det sidste.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 03-02-07 21:33

> hvis oplysningerne er korrekte, så skød han faktisk røverne i ryggen - det
> er så ikke længere nødværge men drabsforsøg, hvilket han jo også er sigtet
> for svjh.

Vi ved jo ikke, om pressens påstande er korrekte.
Men må vente, til politiet får snøvlet sig sammen til at afslutte
undersøgelserne, så retten kan tale.

Vi har jo før set, hvorledes dele af pressekorpset kan fejle i deres
sensationsmageri.

Egon

Fra : Bo Warming

Dato : 30-01-07 14:25

> Hvis politiet skal være SÅ længe om at opklare en sag hvor de har
> alle parter i deres varetægt, så forstår man godt hvorfor deres
> opklarings % i sager hvor de kun har offeret ikke opklares...

Politi er så udueligt at de er nødt til at chikanere den sunde
konkurrence som selvtægt er

De holder ofte med forbrydrne

Fra : @

Dato : 30-01-07 22:05

On Tue, 30 Jan 2007 14:25:21 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
>
>Politi er så udueligt at de er nødt til at chikanere den sunde
>konkurrence som selvtægt er
>
>De holder ofte med forbrydrne

selvfølgelig gør de da det,

de vil da ikke gøre sig selv overflødige

det samme gælder for mange andre "virksomheder" så som hele det
sociale væsen, som uden klienter ville miste bevillinger og betydning

AF er da heller ikke glade for at folk kommer i job, så har de jo
færre kunder

Sundhedsvæsnet er da absolut ikke med på at ventelister mindskes eller
helt forsvinder, da disse altid bruges til at få øgede bevillinger

hvis politikerne var kloge ville de meddele sygehuslederne at jo
længere ventelister desto mindre bevillinger, besparelsen ville så
blive brugt til at sende de syge på privathospitaler, evt. i udlandet

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 31-01-07 00:34

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

> [...]
> længere ventelister desto mindre bevillinger, besparelsen ville så
> blive brugt til at sende de syge på privathospitaler, evt. i

Kristen kultur er dybt ond
Øje for øje gør verden blind er skjult dagsorden.
Konfuzianere har altid lønnet læger for at opnå sundhed - ikke timeløn
for at holde krise igang.

Fra : Martin

Dato : 30-01-07 14:53

On 30 Jan., 14:29, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> [...]
>
> Personligt er jeg forbløffet over at afhøringerne ikke har kunnet
> gennemføres på en dag. Og at de naturligvis derefter må sammenholdes med

Ja sandelig. Når alle vidner har været tilgængelige for afhøring fra
dag 1, er det i sandhed absurd at tro at de skulle kunne huske bedre
efter 2 eller 4 uger.

Er det mon et spil anklageren kører, hvor vidnet skal afhøres 100
gange om det samme for at se om der skulle opstå unøjagtigheder
(hvilket sandsynligvis vil ske), for at anklageren kan feje
vidneforklaringen til side og fremlægge sine egne perverse fantasier
som sandheden?
Jeg bange for at jeg har ret i mine anelser

Mvh
Martin

Fra : Peter B. P.

Dato : 30-01-07 22:18

> [...]

> parter i deres varetægt, så forstår man godt hvorfor deres opklarings % i
> sager hvor de kun har offeret ikke opklares...

Det er udelukkende for at chikanere end mand som tog loven i egne
hænder, og havde succes med det.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

If guns kill, do pencils cause spelling errors?

Fra : Bo Warming

Dato : 31-01-07 00:58

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Det er udelukkende for at chikanere end mand som tog loven i egne
> hænder, og havde succes med det.

Netop.
Vil danskerflertallet fatte det og stemme DF næste gang?

Fogh påskønner AFLEDNING fra IRak og EU sager.- det vejer tungt i at
BZ-krimkinalitet trækkes i langdrag
Christianialovliggørelse har man heller ikke hast med.

Det nytter ikke at være bitter over at danskerne stemmer dumt - men
hvad kan gøres?

SIAD er for dumme til at bruge mit hus som base, og formanden har fået
tilbudt en kvart håndboldbane af gratis reklameplads for vores sag på
mit tag og plankeværk, men føler sig højt hævet over mig og vil ikke
plette sig ved samarbejde med en landsbytosse tsk tsk
Perlsø er vist lidt klogere men ikke nok - kan jeg drille ham til at
oppe sig?

Louise Frevert og hendes samarbejde med Ebbe Talleruphus-webmasteren
var genialt - mer af den slags.

En imam der inviterer SIAD på kaffe kan latterliggøre SIAD-demo - er
demo overhovedet noget der flytter stemmer?
Jeg håber at SIAD gør gavn og ville ønske, jeg kunne støtte dem.
At drille dem med ord er ikke at skade dem - den man elsker, tugter
man.

Fra : Peter B. P.

Dato : 31-01-07 03:54

Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> "Peter B. P." <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Netop.
> Vil danskerflertallet fatte det og stemme DF næste gang?

DF er ikke for frie våben og brug af disse i selvforsvar. De er
middelmåde socialemokrater som alle andre partier.

Fra : Bo Warming

Dato : 31-01-07 04:24

> DF er ikke for frie våben og brug af disse i selvforsvar. De er
> middelmåde socialemokrater som alle andre partier.

DF er pragmatikere og det er *ofte klogt*. Måske urmagere bør tvinges
til at sælge pr postordre og straf for ulovlig våbenbesiddelse bør
tyvedobles pga muslimerne

Det e måske også klogt, at I i SIAD trods total mangel på saglige
grunde, lægger afstand til mig. Jeg har fuld respekt for jeres
strategi, hvis detaljer jeg ikke kender. I er vedr demoer kaptajn på
skuden - rent førerprincip. Men at frasige sig brug af mit hus som
base er næppe klogt. Glem din stolthed. Se på sagen.Den tidligere
lejesoldat Anders Graversens arrogance er måske OK til noget men
behøver ikke være din.

At vi ser forskelligt på behov for beviser for vanetænkning om
Einstein-gavn, har da vist ikke det mindste med vore fælles
frihedsmål og anti-Islam-aktivisme at gøre. Eller har det?
Jeg er jo Israel-elsker trods videnskabelig skepsis vedr detaljer om
holocaust og du og andre har aldrig citeret mig for noget jødekritisk
og byretten har forsket i alle mine usenetskriverier og afvist at
jødekritik findes.

At du ikke har mig i killfilter er lovende, mht at autonome ikke igen
skal have fysisk overmagt ved et nyt møde, hvor jeg måske er gjort
SIAD-medlem

Min gode ven Geoffrey Cain mener at jeg nok er pletfri men medier og
OSSer har skabt monster af mig, og det må man måske bøje sig for - for
en tid.Læs om mig på Wikipedia - ikke alle opdigter og citatfusker

Jeg tilbød SIAD at droppe tabuemner delvis og holdt løftet selvom man
kun havde lovet MÅSKE OPTAGELSE om ½ år. En ny forhandling om sådant
foreslås - holocaust og pædofili emner har aldrig været vigtige for
mig, men er SIAD tilhænger af at man ikke er sig selv.? Jeg føler
mig ikke tungeafskåret ved at indrette mig efter jeres nykker - men et
første indtryk er jo ikke udryddet på ½ år så jeres løse løfte var
lidt mærkeligt