Demokratiet i fare
Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-07 07:43

I dagens Berlingske Tidende kan man på:

<http://www.berlingske.dk/kobenhavn/artikel:aid=853920/>

se, at demokratiet i Danmark nu udviser svaghedstegn.

Efter trusler vil Valby Medborgerhus ikke længere udleje lokaler til
møder i foreningen »Stop islamiseringen af Danmark«. Ved det seneste
møde kom det til korporligheder, da maskerede islamister eller
selverklærede 'antiracister' eller 'antifascister' angreb et lukket
møde.

Da demokratiet bygger på nogle forudsætninger, herunder ytrings-,
informations- og mødefrihed, må denne beslutning siges at udgøre et
angreb på selve det danske demokrati. Det er også med betænkning at man
ser, at foreningen [som jeg kun kender til gennem pressen og dk.politik]
har fået politi-forbud mod demonstrationer visse steder i landet, da de
her normalt angribes af indvandrergrupper.

Var der ikke noget med frihed for Loke såvel som for Thor?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 27-01-07 08:59

On Sat, 27 Jan 2007 07:43:23 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>her normalt angribes af indvandrergrupper.
>
>Var der ikke noget med frihed for Loke såvel som for Thor?

dette er langt alvorligere end at en enkelt minister kritiserer en
enkelt udsendelse hos en enkelt TV-kanal

ytringsfriheden er simpelthen grundlaget for at et frit samfund kan
eksistere

at nogen ikke ser det betænkelige i, at herboende muhamedanere med
vold og trusler går til angreb på netop et af fundamenterne for vores
samfund er temmelig uhyggeligt

/Albert Camus/

Fra : gb

Dato : 27-01-07 11:15

"@" <1[at]invalid.net> wrote in

> at nogen ikke ser det betænkelige i, at herboende muhamedanere med
> vold og trusler går til angreb på netop et af fundamenterne for
> vores samfund er temmelig uhyggeligt

Det var IKKE muhamedanere denne gang - det var de såkaldte
"antifascister" med sorte skimasker, som du vil se, hvis du læser
artiklen i Berlingske. Ret skal være ret.

--
GB

Fra : @

Dato : 27-01-07 14:30

On Sat, 27 Jan 2007 10:15:04 GMT, gb <nospam@no.invalid> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> wrote in

>Det var IKKE muhamedanere denne gang - det var de såkaldte
>"antifascister" med sorte skimasker, som du vil se, hvis du læser
>artiklen i Berlingske. Ret skal være ret.

altså en gang nogle danske nazister

3 andre gange nogle koran-nazister

lige betænkeligt og bekymrende er det

/Albert Camus/

Fra : wilstrup

Dato : 27-01-07 10:27

> [...]
> her normalt angribes af indvandrergrupper.
>
> Var der ikke noget med frihed for Loke såvel som for Thor?

Put ytringsfriheden skråt op, Per. Det er en bekvemmelighedssætning, der
benyttes især af de borgerlige til at slå andre folk i hovedet med.

Var det ytringsfrihed, da Anders Fjogh Rasmussen på en ækel facon forsøgte
at lægge pres på DR? Var det ytringsfrihed, da Grevil fortalte
offentligheden om Fjoghets løgne om Irak-krigen?
Var det ytringsfrihed, da man forsøgte at ramme en venstreorienteret
organisation, der ville sende humanitær bistand til en anden
organisation,´som regerningen anså for at være en terrororganisation? Var
det ytringsfrihed da man i EU vedtog at visse ideologier - herunder
kommunistiske - skulle anses for at være terror-ideologier?
Var det ytringsfriheden, der var på banen, da man lavede den såkaldte
antiterrorlov, hvormed man kan retsforfølge alle, der ikke følger det samme
mål som regeringen?
Var det omsorgen for ytringsfriheden, der var i højsædet, da man censurerede
et kunstværk af Jens Jørgen Thorsen eller hans Jesus-film?

Ytringsfriheden er kun i et borgerligt samfund et umisteligt gode, når det
kan benyttes til at slå venstreorienterede i hovedet, medens det tilsvarende
blot er "ulovligt" når man som venstreorienteret afslører de borgerliges
hule retorik.

Fra : Jesper

Dato : 27-01-07 11:43

wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
> blot er "ulovligt" når man som venstreorienteret afslører de borgerliges

"Skråt op", "ækel facon", "Anders Fjogh Rasmussen" og "Fjoghets løgne".
Jeg tror efterhånden jeg forstår hvad du mener med "urbant sprog"

Måske skulle du kigge ind på http://www.urbandictionary.com og finde
inspiration til noget mere urbant sprog du kan udgyde over gruppen her?
--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.

Fra : @

Dato : 27-01-07 14:21

On Sat, 27 Jan 2007 10:26:45 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

> [...]
>benyttes især af de borgerlige til at slå andre folk i hovedet med.
>
>Var det ytringsfrihed, da Anders Fjogh Rasmussen på en ækel facon forsøgte

hvornår har han gjort det

han har med rette kritiseret en alvorlig fejl

> Var det ytringsfrihed, da Grevil fortalte
>offentligheden om Fjoghets løgne om Irak-krigen?

ja

>Var det ytringsfrihed, da man forsøgte at ramme en venstreorienteret
>organisation, der ville sende humanitær bistand til en anden
>organisation,´som regerningen anså for at være en terrororganisation?

nej det var lovgivning rettet mod forbrydere

> [...]

>Var det ytringsfriheden, der var på banen, da man lavede den såkaldte
>antiterrorlov, hvormed man kan retsforfølge alle, der ikke følger det samme

og hvad vil du med det vås?

>Var det omsorgen for ytringsfriheden, der var i højsædet, da man censurerede
>et kunstværk af Jens Jørgen Thorsen eller hans Jesus-film?

og hvor gjorde hvem det?

> [...]
>blot er "ulovligt" når man som venstreorienteret afslører de borgerliges

nådada

læs lidt historie

det første venstreorienterde regimer gør, er at lukke munden på
kritiske aviser og andre medier

sidste nye eksempel Chaves i Venezuela

/Albert Camus/

Fra : Jesper

Dato : 27-01-07 11:46

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> her normalt angribes af indvandrergrupper.
>
> Var der ikke noget med frihed for Loke såvel som for Thor?

I dette tilfælde er det snare Kain og Abel!