Peberspray+ "At have ondt af" er en ond fø~
Fra : Bo Warming

Dato : 21-01-07 12:56

Peberspray+ "At have ondt af" er en ond følelse, når abstrakt

Det er billigt, overfladisk og værdiløst at have ondt af narkoludere
eller ondt af røvere, der risikerer dødsdom pr selvtægt, hvis
urmageradfærd klones

Vi nyder at føle os gode ved at have medlidenhed med svage, men hvis
vi vil gøre noget, der er langsigtet godt, skal vi tænke på
fællesskabet - på størst mulig lykke for flest mulig mennesker og
udfra en fornuftig lang tidshorisont.

Ofte er man misundelig på andre og hæver sig over dem ved at gejle sig
op til empati.

Vedr narkoprostitution bør jobmuligheder og meget andet ind i
overvejelser mht at få ulykkelige skæbner på en bedre kurs

Vedr røvere bør overvejes om ikke lovliggørelse af peberspray vil
mindske risiko for at der vælges dræbende selvtægt.

Folk med indsigt bør konsulteres om risiko for at selvtægtsvåbnet
bruges uberettiget.

Dødsstraf er der ikke tale om når nødværge med pistol, det forråer
ikke samfundet, så vi bør nok være mere liberale med at uddele
våbentilladelse til de, der ofte trues.

De, der vil røve med brug af peberspray, har nok forstand på, at få en
spray ulovligt - selv min autonome nevø kunne skaffe sig en sådan og
fik plettet strafattest derved.

Giv Pia en hædersbevisning og gør hendes lovforslag til lov straks.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 22-01-07 09:28

> Peberspray+ "At have ondt af" er en ond følelse, når abstrakt

Her er et interview med en skoleinspektør, som arbejdede på en af
Nordamerika fineste kostskoler (Tranquility Bay), som har sat nye etiske
standarder for arbejdet med vanskelige unge (unge, hvis natur ligger på
linie med de unge mennesker fra huset nede på Jagtvej, som besøger dig fra
tid til anden.)

http://www.youtube.com/watch?v=5HOOa3FHU00

Skoleinspektøren postulerer netop at det gjorde lige så meget ondt på ham,
som det gjorde på eleven, når de var nød til at spraye eleverne. Eleven i
indslaget døde under mystiske omstændigheder i sit hjem i 2006, så ham får
vi nok ikke nogen kommentar fra.

Hvis det er så smertefuldt at bruge peberspray, så tror jeg at vi skal
overlade brugen til de såkaldte professionelle - politiet.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Bo Warming

Dato : 22-01-07 09:57

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message

> [...]
> skal
> overlade brugen til de såkaldte professionelle - politiet.

Politi har altid gasmaske parat til eget brug - mon ikke rutinerede
røvere og skoleinspektører også har tænkt sig om på den måde og lukker
øjne og ikke ånder ind, indtil masken slutter tæt

Politiets maske hænger vist under hagen i elastik fra hjelmen