Bredbånd TDC - HUB/Swich
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 29-06-01 20:26

Hej NG
Er så heldig at få ADSL medio juli med standard 2 dynamiske ip.
Her kommer mit spørgsmål:
Har 2 computere m/indbygget ethernetkort +
1 stk. hub med intern swich (EDIMAX 1508SX fra Zitech)

Skal jeg forbinde de to computere til 2 porte i hub'en og
så sætte et kabel i uplink og over i ADSL-box'en ?
Eller hvordan ?

Og skal nogle af de 3 pds kabler være krydset eller lige igennem ?

Håber I kan hjælpe, så jeg kan få godt de rigtige kabler med det samme,
så alt mit "forarbejde" er gjort.

Forøvrigt har jeg valgt løsningen "godt i gang" hvor en teknikker kommer ud
og garanterer at alle mine eksisterende telf. virker som nu. Er der nogen
der ved hvordan han gør ? Altså i forhold til man selv laver installationen,
og så derefter skal
køre alle telef. igennem skillefilteret. (altså trække nye telf.kabler)

MVH
Thomas J.

Fra : Schultz Consult - RM

Dato : 29-06-01 21:09

"Thomas Jørgensen" <cfp11058@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Er så heldig at få ADSL medio juli med standard 2 dynamiske ip.
Fedt
> [...]
>
> Skal jeg forbinde de to computere til 2 porte i hub'en og
> så sætte et kabel i uplink og over i ADSL-box'en ?
Ja

> Og skal nogle af de 3 pds kabler være krydset eller lige igennem ?
de to til de 2 PC'er skal være lige igennem, det til hub'en skal enten være
lige igennem og sættes i uplink, eller være krydset og sættes i en alm. port
lige som hvis det var en 3. PC.

René Madsen --- rene@schultzconsult.dk
Schultz Consult --- www.schultzconsult.dk
Din IT Leverandør --- tlf. 64 73 35 45

Fra : Torben F. Pedersen

Dato : 02-07-01 10:26

"Thomas Jørgensen" <cfp11058@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Skal jeg forbinde de to computere til 2 porte i hub'en og
> så sætte et kabel i uplink og over i ADSL-box'en ?
> Eller hvordan ?

Du får sikkert en speedstream 2601 router med, og i kassen ligger der 3
kabler + instruktion om hvilke du skal bruge til hvad afhængigt af hvordan
dit netværk er sat op. Jeg har også "bare" en almindelig hub hvor jeg ikke
bruger uplink porten, men blot har smidt routeren på - uden crossover.

> Og skal nogle af de 3 pds kabler være krydset eller lige igennem ?

Bare sæt det hele på hubben, det virker fint.

> [...]
installationen,
> og så derefter skal
> køre alle telef. igennem skillefilteret. (altså trække nye telf.kabler)

Det afhænger af din installation, hos mig satte teknikeren skillefilteret op
ved modemet også selv om det ikke var det første stik i huset - alle
telefonerne virker fint. Mht. træk af kabler så er de første 25 meter
gratis, ellers koster det.

Pas dog på med telefonsvare de har det med at lave en del støj hvis de er
gamle nok .. tænk sig at folk har den frækhed at ringe og afbryde ens
download

Håber du kunne bruge noget af det.

--
/Torben F. Pedersen
usenet@frylund.dk - http://frylund.dk/torben

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-07-01 19:18

"Torben F. Pedersen" <usenet@frylund.dk> skrev i en meddelelse
> Du får sikkert en speedstream 2601 router med

Ikke til Bredbånd|ADSL

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 02-07-01 20:41

> Ikke til Bredbånd|ADSL
>
> --
> Martin Højriis Kristensen
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Hvilken så ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-07-01 20:50

> Hvilken så ?

Ingen som standard (er ikke nødvendig) men man kan vist købe en d-link

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 02-07-01 20:55

On Mon, 2 Jul 2001 21:40:30 +0200, Thomas Jørgensen wrote:

>Hvilken så ?

Der følger ingen router med til BB|ADSL, da der istedet
er mulighed for flere adresser.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Henrik / The Wave 89~

Dato : 11-07-01 20:25

Bredbånd|ADSL kører ikke med en router på, det forgår via DHCP server hos
TDC...

Henrik..

Fra : Jesper Skriver

Dato : 11-07-01 21:00

On Wed, 11 Jul 2001 21:25:00 +0200, Henrik / The Wave 89.1 wrote:
>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse

>Bredbånd|ADSL kører ikke med en router på, det forgår via DHCP server hos
>TDC...

1) Lær at quote
2) Jeg skrev præcist det samme.

--