Flersproget site
Fra : Allan Jensen

Dato : 29-06-01 19:33

Hvad er den mest optimale måde at lave et flersproget website på?

Målet er at slippe for en fil for hvert sprog da man jo så får
redundant kode. Samtidig skal det være nemt (relativt selvfølgelig)
for en ikke-programmør at rette i tekster og tilføje nye
sprog/oversættelser.

Så jeg tænker at alle teksterne skal ind i en database hvor man har et
felt for hvert sprog og hver tekst får så et nummer. Hver gang man så
har skal skrive en tekst trækker man den fra databasen. Her er så mit
ressourceproblem: det vil blive til en frygtelig masse ODBC opslag og
det vil blive uudholdeligt at skulle vente på! Så spørgsmålet er hvad
man så gør?

Vil det være optimalt nok at man på hver side der requestes loader det
valgte sprog ind i et Dictionary objekt og tjekker teksterne derfra? -
eller vil det stadig være for tungt?

Jeg glæder mig MEGET til at høre hvordan det gøres bedst.

Hilsen
Allan
Regards,
Allan Jensen