Danmark skal plastres til med kæmpevindmøl~
Fra : Jesper

Dato : 13-01-07 12:49

Connie Hedegaard må være gået helt fra snøvsen: Nu truer hun landets 98
kommuner med landsplansdirektiv hvis ikk de finder placeringer for 150
kæmpevindmøller i stedet for at placerer dem til havs.

http://www.bt.dk/article/20070113/PCPOLITIK/701130312/1828
--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-01-07 13:58

> [...]
> kommuner med landsplansdirektiv hvis ikk de finder placeringer for 150
> kæmpevindmøller i stedet for at placerer dem til havs.

Gad vide hvor Frederiksberg kommune kan finde plads til at opstille et
par brachiosaur-vindmøller - det går nok lidt lettere i Vestjylland end
i det centrale København.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 13-01-07 14:19

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Gad vide hvor Frederiksberg kommune kan finde plads til at opstille et
> par brachiosaur-vindmøller - det går nok lidt lettere i Vestjylland end
> i det centrale København.

Der skal naturligvis stå en goliatmølle på Valby Bakke og overskygge
ZOO-tårnet

Fra : Henry Vest

Dato : 13-01-07 15:27

Jesper wrote:

> Der skal naturligvis stå en goliatmølle på Valby Bakke og overskygge
> ZOO-tårnet

Erstatte? Kan man ikke bare sætte vinger på zoo-tårnet?

--
Henry Vest

Fra : Jesper

Dato : 13-01-07 15:44

Henry Vest <henry_vest@REMOVEget2net.dk> wrote:

> Erstatte? Kan man ikke bare sætte vinger på zoo-tårnet?

Nejda, møllen skal være mindst 5 gange så høj!

Fra : Sten Schou

Dato : 13-01-07 15:42

> Gad vide hvor Frederiksberg kommune kan finde plads til at opstille et
> par brachiosaur-vindmøller - det går nok lidt lettere i Vestjylland end
> i det centrale København.

Naturligvis, københavnerne elsker vindmøller, de skal blot stå i
Vestjylland.

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 13-01-07 16:30

Sten Schou <rabin@planetwave.net> wrote:

> Naturligvis, københavnerne elsker vindmøller, de skal blot stå i
> Vestjylland.

Jamen, København har da også fået en stor vindmøllepark som er ganske
synlig fra land.

Fra Malmø ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 13-01-07 16:38

> Jamen, København har da også fået en stor vindmøllepark som er ganske
> synlig fra land.
>
> Fra Malmø ...

Og fra luften i flyveren.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-01-07 17:08

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Og fra luften i flyveren.

Næh, fra havnefronten og de huse, der har udsigt over Øresund.

Der er tale om en stor hav-vindmøllepark øst for Benzinøen, som altså
ikke kan ses fra København men godt fra Malmø, især fra den nye
'roterende silo'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sten Schou

Dato : 13-01-07 16:49

> Jamen, København har da også fået en stor vindmøllepark som er ganske
> synlig fra land.
>
> Fra Malmø ...

Ja, Én vindmøllepark. Kom til Jylland, min dreng, så skal du se vindmøller.

Hilsen Sten

Fra : Egon Stich

Dato : 13-01-07 17:16

> Jamen, København har da også fået en stor vindmøllepark som er ganske
> synlig fra land.
>
> Fra Malmø ...
>
> --
> Per Erik Rønne

Malmø?
Du kender virkelig ikke meget til landet?
Ikke engang de nærmeste omgivelser af operaen?
Næste gang, dfu er der, prøv da at bevæge dig bare lidt østpå.
Da kan du tydeligt se omtalte møller.
Fra Sjælland.
Og de er fandeme grimme, og ligger i vejen--

Egon

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-01-07 00:22

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Og de er fandeme grimme, og ligger i vejen--

nemlig, nej tak til vindmøller, ja tak til atomkraft.

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-01-07 00:24

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> nemlig, nej tak til vindmøller, ja tak til atomkraft.
>
> /thomas

Ja tak til begge dele!

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-01-07 00:28

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Ja tak til begge dele!

Jeg er ikke overbevist om vindmøllers effektivitet.

Så skal de placeres offshore hvor der 1: altid er vind 2: ikke er folk
der kan brokke sig over dem ..

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-01-07 00:31

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Jeg er ikke overbevist om vindmøllers effektivitet.
>
> Så skal de placeres offshore hvor der 1: altid er vind 2: ikke er folk
> der kan brokke sig over dem ..

Du har ret i at der er en anke ved vindenergien:

Når det blæser, køles boliger mere af vinden (wind chill effekten), og
folk bruger derved mere energi til opvarmning. Dvs en del af det der
kommer ind, ryger direkte ud igen.

Fra : @

Dato : 14-01-07 10:00

On Sun, 14 Jan 2007 00:30:50 +0100, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

> [...]
>
>Når det blæser, køles boliger mere af vinden (wind chill effekten), og
>folk bruger derved mere energi til opvarmning. Dvs en del af det der

en anke??

det er da en fordel,

når det blæser laver møller energi

og når det blæser er der netop brug for energi til opvarmning

lad os få mange flere møller solfangere

og få forsket meget mere i bølgenergi

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-01-07 10:02

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> en anke??
>
> det er da en fordel,

Nej, ikke rigtig da det til en hvis grad udligner hinanden ... Nu har
jeg ikke regnet på det så hvormeget kan jeg ikke fortælle dig.

> når det blæser laver møller energi
>
> og når det blæser er der netop brug for energi til opvarmning
>
> lad os få mange flere møller solfangere
>
> og få forsket meget mere i bølgenergi

Bølger fint, men har du set hvor mange solskinsdage vi her her i DK ? ;)

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : @

Dato : 14-01-07 10:30

On Sun, 14 Jan 2007 10:02:17 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>Nej, ikke rigtig da det til en hvis grad udligner hinanden ... Nu har
>jeg ikke regnet på det så hvormeget kan jeg ikke fortælle dig.

>Bølger fint, men har du set hvor mange solskinsdage vi her her i DK ? ;)

og?

har du slet ingen anelse om hvordan solfangere virker

selv midt om vinteren hvor solen står i en lav vinkel og der kan være
helt overskyet leverer solfangere energi

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-01-07 11:10

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> og?
>
> har du slet ingen anelse om hvordan solfangere virker

jo

> selv midt om vinteren hvor solen står i en lav vinkel og der kan være
> helt overskyet leverer solfangere energi

Det er ikke pointen. Pointen er at med al vedvarende energi handler det
om optimering. Det er ikke god økonomi at plaster landet til med
solfangere og vindmøller, hvis de ikke udnyttes til deres potentiale.

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : @

Dato : 14-01-07 13:41

On Sun, 14 Jan 2007 11:09:43 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>jo

>Det er ikke pointen.

jo det er lige nøjagtig pointen,

hvert eneste tiltag der kan gøres for at mindske forbruget af de
begrænsede mænger af kul olie og uran bør benyttes

> Pointen er at med al vedvarende energi handler det
>om optimering. Det er ikke god økonomi at plaster landet til med
>solfangere og vindmøller, hvis de ikke udnyttes til deres potentiale.

man plastrer ikkke landet til med solfangere, man benytter blot en
masse ellers uudnyttede tagarealer til formålet

og vindmøller er nok noget at det mest optimale man kan tænke sig
hvis man ser på hvor meget energi de kan fremstille i forhold til den
energi der bruges til at fremstille møllen

Fra : gb

Dato : 14-01-07 00:36

thomas_lists@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote in

> nemlig, nej tak til vindmøller, ja tak til atomkraft.

Noget kan vi da blive enige om.

--
GB

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-01-07 00:39

gb <nospam@no.invalid> wrote:

> thomas_lists@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote in

> Noget kan vi da blive enige om.

Det er jo det fantastiske ved vores liller verden, hvis det ellers
virker, nemlig at man sagtens kan være både enige og uenige på samme tid
:)

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Allan Riise

Dato : 13-01-07 16:37

Sten Schou wrote:

> Naturligvis, københavnerne elsker vindmøller, de skal blot stå i
> Vestjylland.

Det er vidst meget generelt.
Alle ønsker vedvarende energi, her vindmøller, så længe de ikke skal stå hos
dem selv.

Det samme med biobrændsel, alle synes det er en god idé, de vil bare ikke
betale mere for det.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 13-01-07 16:43

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
> dem selv.
>
> Det samme med biobrændsel, alle synes det er en god idé, de vil bare ikke

Et ord: Atomkraft

Fra : Allan Riise

Dato : 13-01-07 16:46

Jesper wrote:

> Et ord: Atomkraft

Det hælder jeg også selv mere og mere til, men derfor mener jeg stadig at
der skal forskes og udvikles i andre alternativer, sol/vind og især
biobrændsel, det er jo nok lidt svært at lave a-kraft til transportmidler
som biler/lastbiler/tog/småfragtere etc.

Forudsætningen er at affaldet fra a-kraft sendes ind mod solen.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 13-01-07 18:20

> [...]

> som biler/lastbiler/tog/småfragtere etc.
>
> Forudsætningen er at affaldet fra a-kraft sendes ind mod solen.

A-kraft kan bruges til at fremstille brint ved hjælp af overskudsvarmen
fra reaktoren og brint kan bruges i transportmidler. Tognettet kan
elektrificeres.

Fra : Allan Riise

Dato : 13-01-07 18:35

Jesper wrote:

> A-kraft kan bruges til at fremstille brint ved hjælp af
> overskudsvarmen fra reaktoren og brint kan bruges i transportmidler.
> Tognettet kan elektrificeres.

Brint er dyrt og besværligt at håndtere som standerbrændsel, derudover så er
der også meget arbejde og indtjening i biobrændsel, ikke kun herhjemme men
også eksportmæssigt...

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 13-01-07 19:18

> Brint er dyrt og besværligt at håndtere som standerbrændsel, derudover så er
> der også meget arbejde og indtjening i biobrændsel, ikke kun herhjemme men
> også eksportmæssigt...

Vi kan erstatte naturgassen i gasnettet med brint, hvis vi producere nok
at det, så kan man tanke direkte fra gasnettet.

Fra : Allan Riise

Dato : 13-01-07 20:27

Jesper wrote:

> Vi kan erstatte naturgassen i gasnettet med brint, hvis vi producere
> nok at det, så kan man tanke direkte fra gasnettet.

Så simpelt er det så bare ikke, Brint er langt flygtigere end gas så
ledningsnettet vil være utæt som en si med nuværende materiale.

--
Allan Riise

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-01-07 23:05

> [...]

> som biler/lastbiler/tog/småfragtere etc.
>
> Forudsætningen er at affaldet fra a-kraft sendes ind mod solen.

Unødvendigt, og indtil videre ville den løsning være stinkende dyr. At
sende et ton masse i omløb koster mange millioner af dollars.

Fra : Allan Riise

Dato : 13-01-07 23:24

"Peter Bjørn Perlsø" wrote:

> Unødvendigt, og indtil videre ville den løsning være stinkende dyr. At
> sende et ton masse i omløb koster mange millioner af dollars.

Du ser hellere det bliver brugt i våben eller evt. stjålet af terrorister,
desuden så er a-kraft jo en hel del billigere end hvad vi må forvente af
kulbrintekraft i fremtiden, så mon ikke det går lige op, og der skal også
fyres meget før du har 1 ton affald, og så skal der også huskes på at der
kun skal bruges en affyringsraket ikke andet, det hele skal detrueres, det
gør det en hel del billigere end raketter der skal bringe objekter i orbit.

--
Allan Riise

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-01-07 23:26

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Du ser hellere det bliver brugt i våben eller evt. stjålet af terrorister,

Nej, dumme Allan. Jeg ser det helst gravet ned i subduktionszoner i
dybhavsgrave, hvor naturen begraver det efter nogle få år via
pladetektonik, hvorefter det synker ned imod jordens kerne, hvor det
ikke nogensinde bliver et problem for menneskeheden eller jorden
økosystem igen.

Fra : Jesper

Dato : 13-01-07 23:21

> Forudsætningen er at affaldet fra a-kraft sendes ind mod solen.

What's the point? Affaldet fra en liquid fluoride reaktor der kører
thoriumcyklus er kun radioaktivt i 300 år.

Fra : Allan Riise

Dato : 13-01-07 23:25

Jesper wrote:

> What's the point? Affaldet fra en liquid fluoride reaktor der kører
> thoriumcyklus er kun radioaktivt i 300 år.

Men det kan stadig bruges utilsigtet.

--
Allan Riise

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-01-07 23:29

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Men det kan stadig bruges utilsigtet.

Det kan tændstikker og skruetrækkere også.

Fra : Allan Riise

Dato : 13-01-07 23:39

"Peter Bjørn Perlsø" wrote:

> Det kan tændstikker og skruetrækkere også.

Der er vidst en anelse forskel på effektiviteten som våben, men at du ikke
kan se det, det undrer mig ikke.

Det er ikke våben der dræber, men mennesket bag. Den tror du også på, ikke?

--
Allan Riise

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-01-07 23:48

> [...]

> kan se det, det undrer mig ikke.
>
> Det er ikke våben der dræber, men mennesket bag. Den tror du også på, ikke?

Det var for nogle år siden nogle amerikanere det ville teste den
hypotese. De havde sat en AR-15 stormriffel under 24 timers overvågning
via webcam, og det forløb i flere år.

Migbekendt har våbenet aldrig slået nogen ihjel.

Så ja, det er mennesker der dræber, og ikke våbnene. Våben er blot
værktøj med en bestemt funktion, nøjagtig som en skruetrækker eller en
sav.

Fra : @

Dato : 14-01-07 09:39

On Sat, 13 Jan 2007 23:39:03 +0100, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Der er vidst en anelse forskel på effektiviteten som våben, men at du ikke
>kan se det, det undrer mig ikke.
>
>Det er ikke våben der dræber, men mennesket bag. Den tror du også på, ikke?

uden menneskelig "indgriben" er f.eks. et bombefly da lige så harmløst
som et egetræ i en park

Fra : Jesper

Dato : 14-01-07 00:10

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Men det kan stadig bruges utilsigtet.

Øøh, det må du da lige forklare mig hvordan. Fordi der produceres ingen
plutonium i en thoriumcyklus. Plutonium opstår i "almindelige"
letvandsreaktorer når U-238 bombarderes med neutroner, det findes som
bekendt ikke i en LFR.

Fra : Egon Stich

Dato : 13-01-07 17:20

> Et ord: Atomkraft

Ja.
Ude på det gamle B&W.

MVH
Egon

Fra : Sten Schou

Dato : 13-01-07 16:48

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hos dem selv.
>
> Det samme med biobrændsel, alle synes det er en god idé, de vil bare ikke

Biobrændsel er ikke nødvendigvis dyrere. Mange lande bruger biobrændsel,
uden at dette medfører en merudgift. I DK skyldes det blot afgiftssystemet,
at det bliver dyrere.

Hilsen Sten

Fra : Egon Stich

Dato : 13-01-07 17:23

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Biobrændsel er ikke nødvendigvis dyrere. Mange lande bruger biobrændsel,
> uden at dette medfører en merudgift. I DK skyldes det blot

Man venter vel ganske enkelt på, at kapitalistvennerne kan købe brændstoffet
i udlandet, og sælge det til overpris til "de dumme danmskere".
Man skal jo ikke tro, at operaer er gratis--

MVH
Egon

Fra : Jim

Dato : 13-01-07 16:32

> Gad vide hvor Frederiksberg kommune kan finde plads til at opstille et
> par brachiosaur-vindmøller - det går nok lidt lettere i Vestjylland end
> i det centrale København.

Jeg er sikker på, at den gamle beton-socialist Kim Larsen har plads til et
par stykker på altanen.

Fra : Egon Stich

Dato : 13-01-07 15:18

> [...]
> kommuner med landsplansdirektiv hvis ikk de finder placeringer for 150
> kæmpevindmøller i stedet for at placerer dem til havs.

Hun vil vel gerne støtte de kapitalistforetagender, der tjener styrtende på
vindelektricitet.

Og på denne måde kan de stakkels forbrugere, der betaler overpriser for at
fylde pengesækkene, i det mindste se resultatet af denne selvfede politisk
korrekte politik.

Forøvrigt er det jo godt, hvis man så undgår at sætte møller op i det hav,
hvor vi andre skal sejle

MVH
Egon

Fra : Jim

Dato : 13-01-07 16:37

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Hun vil vel gerne støtte de kapitalistforetagender, der tjener styrtende
> på
> vindelektricitet.

Nå, mener du Vestas?
Det er en ganske alm. forretning som så mange andre.
Nogen sælger spegepølse, og andre sælger vindmaskiner...

> Og på denne måde kan de stakkels forbrugere, der betaler overpriser for at
> fylde pengesækkene, i det mindste se resultatet af denne selvfede politisk
> korrekte politik.

Og det står dig frit for at sælge din plimsoller og købe Vestasaktier, som
spås et godt år 2007.

> Forøvrigt er det jo godt, hvis man så undgår at sætte møller op i det hav,
> hvor vi andre skal sejle

Og måske hvis du lærte at styre uden om, så var vi fri for gamle forstokkede
landkrabber som dig, der brokkede sig over alt muligt.

Fra : Sten Schou

Dato : 13-01-07 16:50

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Og det står dig frit for at sælge din plimsoller og købe Vestasaktier, som
> spås et godt år 2007.

Havde han været smart, som jeg, så havde han købt dem for knap et par år
siden. Der købte jeg til kurs 70.

Hilsen Sten

Fra : Jim

Dato : 13-01-07 22:03

> "Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Havde han været smart, som jeg, så havde han købt dem for knap et par år
> siden. Der købte jeg til kurs 70.

Jeg skulle også have købt, men pengene stod i NovoB, og det har jeg ikke
fortrudt.
Man skal ikke græde over spildt mælk.
Det overlader vi til Arla.. ;0)

Fra : Egon Stich

Dato : 13-01-07 17:19

> [...]
>
> Nå, mener du Vestas?
> Det er en ganske alm. forretning som så mange andre.
> Nogen sælger spegepølse, og andre sælger vindmaskiner..

Find lige ud af, hvad der er sket med de gamle vindmøllelaug.
Det meste er overtaget af selskaber, der lever fedt af at sælge
overskudselektricitet til dumpingpris, men med statsstøtte.

> Og måske hvis du lærte at styre uden om, så var vi fri for gamle
forstokkede
> landkrabber som dig, der brokkede sig over alt muligt.

Det eneste jeg brokker mig over, er dumheder, muliggjort af uvidende brune
vælgere.

MVH
Egon

Fra : Jens G

Dato : 13-01-07 17:49

On Sat, 13 Jan 2007 17:19:08 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Det eneste jeg brokker mig over, er dumheder, muliggjort af uvidende brune
>vælgere.

Hvad har folks hudfarve nu med sagen at gøre?
Det havde jeg ikke ventet fra dig!

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk

Fra : @

Dato : 13-01-07 18:00

On Sat, 13 Jan 2007 17:48:52 +0100, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

>Hvad har folks hudfarve nu med sagen at gøre?
>Det havde jeg ikke ventet fra dig!

hvorfor ikke,
Stich kommer aldrig med argumenter kun tilsvining

Fra : Egon Stich

Dato : 14-01-07 17:42

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har folks hudfarve nu med sagen at gøre?
> Det havde jeg ikke ventet fra dig!
>

> --
> Jens G

Jeg er glad fro, at du huskede smileyen
'
MVH
Egon

Fra : Jim

Dato : 13-01-07 22:04

> [...]
> forstokkede
>

> Det eneste jeg brokker mig over, er dumheder, muliggjort af uvidende brune

Brune vælgere, det må være dem på venstrefløjen.

Fra : @

Dato : 13-01-07 22:30

On Sat, 13 Jan 2007 22:03:33 +0100, "Jim"
<Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote:

>"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

>Brune vælgere, det må være dem på venstrefløjen.

ja nutidens brunskjorter er tydeligvis de totalitære koranfacister og
deres venstreorienterede "nyttige" idioter

det er da ligegodt fandens at kun godt 60 år efter at vore forfædre
fik nedkæmpet slynglerne første gang
ser det nu ud til at vi skal til at begynde forfra med deres arvtagere

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-01-07 23:58

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote:

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Brune vælgere, det må være dem på venstrefløjen.

Præcis - det er Enhedslisten.

De kalder sig "De Rød-Grønne". Men som alle børnehavebørn der har leget
med farvelade ved, når man blander Rød farve med Grøn farve...

Får man Brun!

Fra : Egon Stich

Dato : 14-01-07 17:43

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Brune vælgere, det må være dem på venstrefløjen.

Tjah--
Man kan vel ikke vente andet end sådant fra dummernixer, der ikke kender
forskel på socialisme og nazisme.

Egon

Fra : @

Dato : 14-01-07 18:48

On Sun, 14 Jan 2007 17:42:33 +0100, "Egon Stich"
> [...]

>brune

>Tjah--
>Man kan vel ikke vente andet end sådant fra dummernixer, der ikke kender

socialisternes syge forsøg på at tage afstand fra deres ideologiske
brødre brunskjorterne er indtil nu mislykkedes totalt

socialisme nationalsocialisme og kommunisme er tre alen ud af samme
dårlige stykke

det er ideologier som historien hver gang har vist kun har ført til
nød og armod både fysisk som menneskeligt

selv i nutiden er det endnu ikke helt slut med disse onde regimer

Nordkorea Cuba og Zimbabwe er nutidens skrækeksempler på kommunismens
og socialismens onde virke

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-01-07 22:20

> Og måske hvis du lærte at styre uden om, så var vi fri for gamle forstokkede
> landkrabber som dig, der brokkede sig over alt muligt.

Han er en gammel socialistik gnavpotte der er sur over at socialismens
arbejderparadis ikke blev realiseret i hans levetid, hav dog lidt
medfølelse... ;)

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-01-07 22:08

> [...]
> kommuner med landsplansdirektiv hvis ikk de finder placeringer for 150
> kæmpevindmøller i stedet for at placerer dem til havs.

De nye kæmpevindmøller vil reducere antallet af vindmøller fra 1000 til
150, og de gamle 1000 var skidt placeret, fra Svend Aukens dage.

Det er da en god ting?

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 14-01-07 01:22

Jesper skrev:
> [...]
> kommuner med landsplansdirektiv hvis ikk de finder placeringer for 150
> kæmpevindmøller i stedet for at placerer dem til havs.

Mangler der ikke noget på hatterrev?