Udsmidning af parti/forening er skadelig, ~
Fra : Bo Warming

Dato : 12-01-07 22:41

Udsmidning af parti/forening er skadelig, oftest

Er en person en belastning for en organisatons omdømme, kan man bøje
sig for mediemagten og smide vedkommende ud - og så har man vist sig
svag overfor ethvert partis værste fjende, journalisterne, og vil i
fremtiden blive endnu mere tyranniseret og "drevet rundt i manegen" af
chefredaktørernes dagsorden

Men i alle andre tilfælde, som jeg har hørt om, kan man klare sig med
mindre drastiske virkemidler, hvis man er træt af et kværulantisk
medlem og alle i partiet finder ham irriterende og en dårlig
representant for sagen..

Man kan give mundkurv om visse emner . eller generelt - og undlade at
opstille som kandidat.

Man kan advare at de og de emner er tabu og give karantæne fra
talerstolen for en tid.

Så vil vedkommende måske selv forlade partiet, eller man vil få et
hvilende medlem, som måske en dag kan komme til fornuft og blive
nyttig - usover at være kontingentbetaler , arbejdsbi og øge
partistøtte til partiet.

De Radikale har en regel i deres vedtægter om, at ingen kan smides
ud - det kan man altså godt leve med

Tillidsposter kan man evt fratage problem-personen fra
hovedbestyrelsens side - det er tilstrækkeligt.

At så mange udsmidninger sker, skyldes at udsmiderne er dømmesyge og
vil sætte sig i respekt og gøre sig frygtede - intet af det er
positivt. Man skal sætte sig i respekt ved at levere sin organisation
gode formuleringer og godt arbejde og være charmerende og hurtig i
replikken - kun det.

Man udvander ikke et partis profil ved at partiet rummer blandt sine
menige nogle afvigere, som går imod visse kernesager - rummelighed er
en god ting, og vidner om tolerance, og at man går efter bolden dvs er
saglig.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 13-01-07 01:22

> [...]
> svag overfor ethvert partis værste fjende, journalisterne, og vil i
> fremtiden blive endnu mere tyranniseret og "drevet rundt i manegen" af

Tænker du på nogen specielt her

Fra : Bo Warming

Dato : 13-01-07 02:45

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> wrote in message

> Tænker du på nogen specielt her

mINE YNDLINGS- df'er Krarup og Langballe har påpeget det urimelige i
at Pia-SKårup-TuesenDAl
udsmed hele MArtin Kaslers Dansk Forum og gav journalisterne blod på
tanden og iår fik den mopsede hjemmehjælper til at udsmide flere (og
udsmide Barfoed af regering, kunne man tilføje - altsammen for at være
stuerene i journalisternes øjne

Ekstrabladet løj om nazisme hos mig kort før 2001 valget og selvom
partiet siden har været dødt , smed de mig ud - og strides stadig om
det var pga indiskretion, pædofiliglistrupisme, usoignerthed, eller
pga mit forslag om at opstille Heinrich Riis Knudsen, som var menigt
medlem af FRP men blev smidt ud fordi jeg roste ham, og jeg foreslog
kommunalvalgforbund med Jonni Hansen

At FRank DAhlgård blev smidt ud af K var urimeligt - p.g.a. blot een
afstemning havde han stemt sammen med DF

Glistrup bakkede op om een udsmidning - en magtfuld folketingskandidat
i SVendborg - for at få ro i partiet, men gik stærkt imod samtlige
cirka hundred andre, der blev foreslået - incl min som kom sært sent.