Mindre af den grove vold
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-01-07 11:15

En ny undersøgelse viser nu, at den grove vold er på tilbagegang.

"Stik imod det billede, som medierne og politistatistikken i årevis har
tegnet, bliver volden i samfundet ikke grovere - tværtimod. Det fremgår af
en særdeles omfattende undersøgelse, der er foretaget på skadestuen på
Odense Universitetshospital og Retsmedicinsk Institut ved Syddansk
Universitet. Det skriver Berlingske Tidende.
- Der bliver færre tilfælde af rigtigt alvorlig vold, og her mener jeg
eksempelvis knoglebrud, stiksår på organer, hjerte og hjerne, siger ph.d.,
cand. med. Christian Færgemann."

Det er tankevækkende i en tid, hvor en del mennesker hyler om hårdere
straffe.

Fra : Peter

Dato : 09-01-07 11:28

> En ny undersøgelse viser nu, at den grove vold er på tilbagegang.
>
> "Stik imod det billede, som medierne og politistatistikken i årevis har
> tegnet, bliver volden i samfundet ikke grovere - tværtimod.

Men netop derfor bør vi endnu hårdere ned på de voldelige elementer, for at
vise at vi ikke er svage og at vil vinde kampen og et ikke voldeligt samfund
opnås først når alle voldsmændene er bag lås og slå.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-01-07 12:36

"Peter" <phj@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samfund
> opnås først når alle voldsmændene er bag lås og slå.

Bortset altså lige fra, at utallige undersøgelser har vist, at hårdere
straffe for vold ikke mindsker antallet af voldsforbrydelser.

Fra : @

Dato : 09-01-07 16:30

On Tue, 9 Jan 2007 12:35:50 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"Peter" <phj@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>Bortset altså lige fra, at utallige undersøgelser har vist, at hårdere
>straffe for vold ikke mindsker antallet af voldsforbrydelser.

nu er straframmerne altså blevet sat op

og volden er ifølge dig aftagende såe det....

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Svend Poulsen

Dato : 09-01-07 21:02

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,

Skulle vel ikke være fordi at de sidder inde lige for tiden ?

Der er påvist en sammenhæng mellem at visse personer sidder inde og de
forbrydelser der begåes.
Det er bare ikke politisk korrekt for nogle personer at der oplyses om det.

Svend

Fra : @

Dato : 09-01-07 21:22

On Tue, 9 Jan 2007 21:02:10 +0100, "Svend Poulsen"
<svend_poulsen_304@hotmail*.com> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Skulle vel ikke være fordi at de sidder inde lige for tiden ?

hvis det er tilfældet så svejs døren fast til karmen

>Der er påvist en sammenhæng mellem at visse personer sidder inde og de
>forbrydelser der begåes.
>Det er bare ikke politisk korrekt for nogle personer at der oplyses om det.

nej uhadada

der må endelig ikke sættes hverken navn eller andet på
voldsforbryderne så det bliver tydeligt for alle at muhamedanerne er
stærkt overrepræsenteret

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-01-07 09:47

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> nu er straframmerne altså blevet sat op
>
> og volden er ifølge dig aftagende såe det....

Undersøgelsen løb frem til 2002, og i hele det 10-år, den er lavet for, har
tendensen været nedagående. Så det kan ikke være forklaringen.

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 09-01-07 13:04

> Det er tankevækkende i en tid, hvor en del mennesker hyler om hårdere
> straffe.

Hvad er der galt med hårdere straffe? Vi ser gerne, at volden helt
forsvinder.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-01-07 15:52

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
meddelelse news:AIWdnfSvGLMNGT7YRVnygw@giganews.com...
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er der galt med hårdere straffe? Vi ser gerne, at volden helt
> forsvinder.

Hvorfor er du så så ivrig efter foranstaltninger, der vil have den modsatte
effekt?

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 09-01-07 19:45

> Hvorfor er du så så ivrig efter foranstaltninger, der vil have den
> modsatte effekt?

For at de kriminelle kan mærke, at det ikke er gratis at angribe
samfundet.

Jeg mener, at vi i Danmark, bør have 3 strikes reglerne som
i USA.

Og videre bør vi også have dødsstraf, da det er den straf, der virker
allerbedst.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-01-07 09:53

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
meddelelse news:rMqdnd4yFJ0Xfz7YRVnyrQA@giganews.com...
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> For at de kriminelle kan mærke, at det ikke er gratis at angribe
> samfundet.

Så du er altså villig til at øge mængden af kriminalitet i samfundet, fordi
de skal vide det... Det giver da virkelig mening.

Ja, det er godt med dig du.

Fra : Malene P

Dato : 09-01-07 19:46

> [...]
> meddelelse news:AIWdnfSvGLMNGT7YRVnygw@giganews.com...

> Hvorfor er du så så ivrig efter foranstaltninger, der vil have den

Øeh -er der ikke noget om, at straffene er skærpet de seneste år? Eller kan
du også finde på noget udenomssnak om det?

Malene P

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-01-07 19:53

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> kan
> du også finde på noget udenomssnak om det?

Ja, NU bliver CRL overbevist om at hårdere straffe faktisk nedsætter
voldskriminaliteten

Fra : Bo Warming

Dato : 09-01-07 20:44

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
> Ja, NU bliver CRL overbevist om at hårdere straffe faktisk nedsætter
> voldskriminaliteten

I Japan er straffene korte .- og opklaringsprocenterne nær 100% og al
alvorlig kriminalitet er ultra sjælden
De har gensidig overvågning og det kan vi efterligne med elektronik

At straffe mordere med døden eller med dansk luksusfængsel kan øge
kriminaliteten
Det er svært at begå selvmord så er du dybt deprimeret er mord på
kæresten måske måden at få andre til at klare det svære selvmord for
dig.
Det fastslog man på Holbergs tid og indførte derfor strafarbejde i
stedet for hængning

Hvis justitsministeriet vil skabe fangevogterjob til sine venner - fx
imamer og disses venner, så øger man straffe og tillader narkosalg i
fængslet

Så jeg tror at OVERVÅGNING ER BEDSTE FOREBYGGELSE af kriminalitet,

- kameraer, radiosender i biltage, , registre, DNAfingeraftryk,
gabestok på internettet

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-01-07 09:55

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan
> du også finde på noget udenomssnak om det?

Jo, det er de - men det har jo ikke noget ay gøre med perioden 1994-2002
hvor denne undersøgelse er lavet.

I øvrigt savner jeg stadig et bud fra din side på, hvor jeg har snakket uden
om og polemiseret. Sidst jeg spurgte blev du helt tavs. Men det er måske
bare en tom påstand, som trådte i stedet for egentlige argumenter?

Fra : Malene P

Dato : 10-01-07 20:18

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo, det er de - men det har jo ikke noget ay gøre med perioden 1994-2002
> hvor denne undersøgelse er lavet.

Aha -jeg havde overset, at du talte om en 5 år gammel undersøgelse. Faldt
straffene da i den periode? Og mener du mon, at vi skal vente endnu 5 år for
at vurdere om de skærpede straffe har hjulpet?

> [...]
> om og polemiseret. Sidst jeg spurgte blev du helt tavs. Men det er måske
> bare en tom påstand, som trådte i stedet for egentlige argumenter?

Jeg har haft mange diskussioner med dig, hvor du klipper mine (og for den
sags skyld andres) indlæg til konfetti med det tydelige formål at trætte
dem, du ikke er enig med. Og som, modsat du, måske ikke har så meget tid til
at sidde og diskutere i arbejdstiden. Af tråde, hvor jeg har bedt dig om din
egen mening, husker jeg en med især ældre ofre for voldsforbrydelser og en
om ledige, som du indirekte var parat til at kaste ud med badevandet. Der
har vist også været et par stykker omkring de fremmede og ekstraindsatser
for at lefle for dem med forfordeling af danskere til følge. Men jeg gider
ikke spilde min tid på at søge tilbage -i fremtiden vil jeg spørge direkte,
hvis jeg savner din personlige holdning og ikke sniksnak om 5 år gamle
statistikker.

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-01-07 12:37

> Aha -jeg havde overset, at du talte om en 5 år gammel undersøgelse.

Ja, men i øvrigt en undersøgelse, som er lavet i en periode, hvor du og dine
meningsfæller kæøftede præcis lige så meget op om grov vold, som I gør i
dag.

> Faldt
> straffene da i den periode?

De ændrede sig mig bekendt ikke.

> [...]
> sags skyld andres) indlæg til konfetti med det tydelige formål at trætte

Sludder.

> Og som, modsat du, måske ikke har så meget tid til
> at sidde og diskutere i arbejdstiden.

Du har tilsyneladende masser af tid selv:
http://news.frostbyte.dk/2006/displayauthor.phtml?id=28334

> [...]
> direkte,
> hvis jeg savner din personlige holdning og ikke sniksnak om 5 år gamle

Du står ret alene med den opfattelse, at jeg ikke skulle være villig til at
tilkendegive min egen holdning.

Fra : Egon Stich

Dato : 09-01-07 20:53

> [...]
> meddelelse news:AIWdnfSvGLMNGT7YRVnygw@giganews.com...

> Hvorfor er du så så ivrig efter foranstaltninger, der vil have den

Det er jo en gammel taktik for de højreorienterede.
Man bilder den dårligst begavede del af befolkningen, at straffe virker.
På den måde kan man i en uendelighed få folk til at skændes om, hvor stor
eller lille, straffene skal være.
Og derved afholde dem fra eventuelt at finde ud af, at forbrydelser, for
langt de flestes vedkommende, skyldes sociale forhold.
Og disse ønsker man på ingen måde at debattere.
Det kunne jo komme til at koste--

MVH
Egon

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-01-07 13:38

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> cand. med. Christian Færgemann."
>

> Det er tankevækkende i en tid, hvor en del mennesker hyler om hårdere

En elendig, og typisk, journalistisk artikel. Vi hører intet om det reelle
antal tilfælde af grov og mindre grov vold, - er der *kun* tale om at
ratioen mellem grov og ikke-grov vold er ændret, og selve mængden af, også
den grove vold, er steget, eller? Det fremgår ikke af artiklen.

Hvad kan man så bruge det faktum, at flere mennesker går amok og smækker
lussinger osv ud til sagsbehandlere, læger, sygehuspersonale osv til, det
vidste vi jo godt i forvejen? Og det får jo automatisk andelen af grov vold
til at formindskes.

Fra : Neuman

Dato : 09-01-07 14:13

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> ratioen mellem grov og ikke-grov vold er ændret, og selve mængden af, også
> den grove vold, er steget, eller? Det fremgår ikke af artiklen.

Ja det er virkelig den slags artikler der viser at journalister har svært
ved at tænke på egen hånd og forholde sig kritisk og søgende til det
oplyste.
Så er der jo ikke noget at sige til journalisters generelle politiske
drejning

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-01-07 14:23

"Neuman" <neuman@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> oplyste.
> Så er der jo ikke noget at sige til journalisters generelle politiske

Jeg synes selv at andelen af artikler som er misinformerende er stigende, -
for slet ikke at tale om mængden af artikler, som intet har med overskriften
at gøre, - og her er stort set alle aviserne med på vognen, hvor det jo i
"gamle dage" kun var BT og Ekstra Bladet som excellerede i den slags.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-01-07 10:18

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 10-01-07 11:03

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> writes:

> [...]
> eksempelvis knoglebrud, stiksår på organer, hjerte og hjerne, siger ph.d.,

SÃ¥dan som resten af artiklen er skrevet, kan man godt stille
sprørgsmålstegn ved om det er et absolut tal han udtaler sig om
her. Om det er relative eller absolutte tal, mener jeg kun man kan
overbevise sig selv om, hvis man i forvejen har en mening. Jeg kan
ihvertfald ikke finde belæg for at mene hverken det ene eller det
andet.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : Per Rønne

Dato : 10-01-07 11:24

Anders Wegge Jakobsen <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> [...]
> overbevise sig selv om, hvis man i forvejen har en mening. Jeg kan
> ihvertfald ikke finde belæg for at mene hverken det ene eller det

Der er klippeklart tale om at /antallet/ er faldende. Jeg kan ikke se
hvordan det kan læses anderledes ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 10-01-07 12:33

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Der er klippeklart tale om at /antallet/ er faldende. Jeg kan ikke
> se hvordan det kan læses anderledes ...

Det er ret simpelt. Alt andet flyder med relative forhold og deres
relative ændringer indbyrdes. Faktisk forekommer det at være mere sært
at du kan være så overbevist om at der er et absolut tal i den
artikel.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-01-07 11:22

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message

> [...]
> overbevise sig selv om, hvis man i forvejen har en mening. Jeg kan
> ihvertfald ikke finde belæg for at mene hverken det ene eller det

Præcis !

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-01-07 11:29

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse
> Sådan som resten af artiklen er skrevet, kan man godt stille
> sprørgsmålstegn ved om det er et absolut tal han udtaler sig om
> her.

Ja, det kan man godt, men er der anden grund til det end, at man helst ikke
vil have, at konklusionerne er rigtige?

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-01-07 12:25

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja, det kan man godt, men er der anden grund til det end, at man helst
> ikke vil have, at konklusionerne er rigtige?

Det er sgu da herligt, hvis der er mindre vold nu end tidligere.

Jeg lavede lige en hurtig søgning med lidt forskellige resultater:

Her et spørgsmål fra Baastrup:

Vil statsministeren bekræfte tallene fra Danmarks Statistik, Kriminalitet
2003, hvoraf det fremgår, at - vold mod privatperson er steget fra indeks
108 til 117 i denne regerings levetid, - simpel vold (§ 244) er steget fra
indeks 105 til 112, - alvorlig vold (§ 245) er steget fra indeks 143 til 164
og - særlig alvorlig vold (§ 246) er steget fra indeks 74 til 95, samt
bekræfte, at ovenstående er udtryk for et alvorligt løftebrud fra
regeringens side, al den stund statsministeren i valgkampen 2001 havde
bekæmpelsen af voldskriminalitet som centralt tema?

og en anden fra DR:

Dommerne i landets retssale domfælder i dag 25 procent flere i grove
voldforbrydelser og drab end for ti år siden.

Det viser tal fra Danmarks statistik som Radioavisen har regnet på.

Når der er flere domme for grov vold, er det blandt andet fordi der er flere
anmeldelser, mener politimesteren i Glostrup Jørn Bro.

Mere kommer frem i lyset
Både han, og formanden for Dommerforeningen, Henrik Linde, mener at den
øgede offentlige fokusering - og ikke mindst den stærke politiske
bevågenhed - omkring vold, bringer flere sager frem til politiet, og dermed
til domstolene.

- Men der må også være tale om at der begås mere vold, siger Jørgen Bro.

I 1994 faldt der 822 domme i sager om drab, drabsforsøg, voldtægt, alvorlig
vold og særlig alvorlig vold.

I 2003 var tallet steget med en fjerdedel: 1029 borgere blev dømt for de fem
typer forbrydelser.

Topscorere i voldsstatistikken er Ishøj kommune, i Glostrup politikreds. Og
det undrer ikke politimester Jørgen Bro, at en kommune i hans kreds ligger i
top. Mange borgere er rodløse på grund af stor til- og fraflytning i socialt
boligbyggeri, mener han.

-------------

Og så er der denne:

Flemming Balvig & Britta Kyvsgaard

Risikoen for at blive udsat for vold kan kun sammenlignes tilbage til 1987.
Fra 1987 til 2005 har befolkningens risiko for at blive udsat for vold holdt
sig konstant. Derimod er der sket stigning i befolkningens tilbøjelighed til
at anmelde vold til politiet, hvilket kan være forklaringen på, at antallet
af politiregistrerede voldstilfælde har været stigende de senere år.

------------

Så det er måske forklaringen på de forskellige signaler, - selv om det er
svært at få det til at stemme med de to første links informationer om de
reelle tal.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 10-01-07 12:31

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja, det kan man godt, men er der anden grund til det end, at man

Jeg har ikke nogen forudindfattet mening om hvad tallene helst skal
vise. Jeg påpeger bare at der er et logisk hul i din
følgeslutning. "Færre" er absolut ikke entydigt defineret som værende
en ændring i absoluitte tal, når det iøvrigt optræder i en artikel der
flyder med relative ændringer.

> helst ikke vil have, at konklusionerne er rigtige?

Du har jo det samme problem, bare med modsat fortegn.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-01-07 12:48

> [...]
> flyder med relative ændringer.

> Du har jo det samme problem, bare med modsat fortegn.

Netop ! Hvis konklusionen var den modsatte, så skulle du se CRL finde en
sådan svaghed, som vi ser her.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-01-07 11:21

> [...]
> eksempelvis knoglebrud, stiksår på organer, hjerte og hjerne, siger ph.d.,

Ja, den så jeg godt, men det er stadig ikke klart i sammenhængen, om der er
tale om færre tilfælde relativt, som jo hele artiklen går på, eller om det
er færre i direkte antal. HVIS det er det sidste, så burde journalisten have
bemærket det, og selvfølgelig også belagt det med tal, da der jo bruges tal
for det samlede antal, og procenter for andelen. Man er altså henvist til
selv at søge information om det, hvis emnet interesserer en.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-01-07 17:47

> [...]

> cand. med. Christian Færgemann."
>

> Det er tankevækkende i en tid, hvor en del mennesker hyler om hårdere

Der er jo intet nyt i dette her; generelt har kriminaliteten jo været
faldende her i landet i årtier, og siden regeringsskiftet har
kriminaliteten endda blandt det store problembarn, indvandrerdrengene,
også været på retur
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 09-01-07 20:58

> [...]
> faldende her i landet i årtier, og siden regeringsskiftet har
> kriminaliteten endda blandt det store problembarn, indvandrerdrengene,

Det er jo ganske pudsigt at se, hvor selektiv mennesket er, når der skal
findes "argumenter" og "kendsgerninger" frem.

Når det passer i krammet, stoles der på statistikker.
Når det ikke passer i krammet, anvendes f.ex.: "det er ikke alt, der bliver
anmeldt".

Tilsyneladende alt efter, om der er tale om kriminalitet generelt, eller
indvandrekriminalitet kontra "indfødt" kriminalitet b.la.

Mennesket er i sandhed en underlig skabning.

MVH
Egon
--
"Gott gebe mir die Kraft zu ändern, was ich kann.
Das Unvermögen zu akzeptieren was ich nicht kann

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-01-07 21:44

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Mennesket er i sandhed en underlig skabning.

Ja, og i dén sammenhæng brillerer du som noget af et pragteksemplar.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-01-07 22:47

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> [...]

> Når det passer i krammet, stoles der på statistikker.
> Når det ikke passer i krammet, anvendes f.ex.: "det er ikke alt, der bliver

Nu er der jo her tale om erfaringerne fra et universitetshospital + et
retsmedicinsk institut, og du kan være forvisset om at alle tilfælde af
grove voldstilfælde hele tiden er havnet sådanne steder.

> Tilsyneladende alt efter, om der er tale om kriminalitet generelt, eller
> indvandrekriminalitet kontra "indfødt" kriminalitet b.la.

Jeg ved kun at indvandrerkriminaliteten er faldende. Det er da en god
ting, ikke?

Fra : Egon Stich

Dato : 10-01-07 12:26

> Nu er der jo her tale om erfaringerne fra et universitetshospital + et
> retsmedicinsk institut, og du kan være forvisset om at alle tilfælde af
> grove voldstilfælde hele tiden er havnet sådanne steder.

Altså selektivt.
Man undlader at tælle med, hvad der findes af vold, der ikke medfører
hospitalsindlæggelse?
Dette understreger vel egentlig mit udsagn?

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 10-01-07 13:17

> [...]

> Altså selektivt.
> Man undlader at tælle med, hvad der findes af vold, der ikke medfører

Eller behandling på skadestue.

> Dette understreger vel egentlig mit udsagn?

Erfaringerne fra hospitalet siger kun noget om antallet af /grove/
voldstilfælde. Antallet af anmeldelser til politiet siger ikke
nødvendigvis noget om det samlade antal voldstilfælde, men kan lige så
godt sige noget om en øget anmeldelsestilbøjelighed.

Grov vold vil altid skulle behandles på skadestue, hvis ikke offeret med
det samme havner på Retsmedicinsk Institut.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 10-01-07 18:22

> [...]
>
> Grov vold vil altid skulle behandles på skadestue, hvis ikke offeret med
> det samme havner på Retsmedicinsk Institut.

Og så er vi tilbage til det borgerlige pindehuggeri, der konsekvent anvendes
for at forhindre en reel debat om den egentlige årsag til forbrydelser.
Nemlig sociale forhold.

MVH
Egon

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-01-07 18:42

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> [...]

> anvendes
> for at forhindre en reel debat om den egentlige årsag til forbrydelser.

Det er nemlig rigtigt, jeg mener også at Trads og Thorsen var undertrykte af
det kapitalistiske samfund, de var sådan set *nødt* til at forsøge at nappe
nogle få millioner kroner.

Ham der skød hovedet af kone og børn forleden, havde heller aldrig gjort
det, hvis kontanthjælpen havde været på fx 25.000 kr om måneden, så det er
faktisk politikerne som er de egentlige forbrydere, de er formodentlig
DJØFere næsten alle sammen !

Fra : Egon Stich

Dato : 11-01-07 12:45

> [...]
> det, hvis kontanthjælpen havde været på fx 25.000 kr om måneden, så det er
> faktisk politikerne som er de egentlige forbrydere, de er formodentlig

Du vil, eller kan, ikke forstå, hvad jeg skriver?
Trads, Thorsen samt forøvrigt Riiskjær, er jo åbenlyse psykopater, der i et
anstændigt samfund forlængst ville være underkastet behandling.
men du har tet i, at politikerne, som jo b.la. hbestår af personager med
nævnte uddannelser, bærer skylden for socialt betinget elendighed.
Samt naturligvis deres uvidende vælgere.
Hvoraf du jo ganske åbenbart er en.
Og som vanligt forsøger den slags at fastholde "debatten" i det falske spor.

Egon

Fra : @

Dato : 10-01-07 19:53

On Wed, 10 Jan 2007 18:22:11 +0100, "Egon Stich"
> [...]

>for at forhindre en reel debat om den egentlige årsag til forbrydelser.

pis og papir

at opfinde udsøgte undskyldninger har altid været socialisters
foretrukne beskæftigelse