Billigere sodavand - ned med kongehuset
Fra : dktekno

Dato : 07-01-07 23:20

Hvorfor afskaffer vi ikke kongehuset og sparer de penge, vi bruger på dem,
og så istedet nedsætter sodavandsafgiften? Sodavand går jo den enkelte
borger direkte til gode, det gør kongehuset jo ikke!

Fra : @

Dato : 07-01-07 23:31

On Sun, 7 Jan 2007 23:19:56 +0100, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>Hvorfor afskaffer vi ikke kongehuset og sparer de penge, vi bruger på dem,
>og så istedet nedsætter sodavandsafgiften? Sodavand går jo den enkelte
>borger direkte til gode, det gør kongehuset jo ikke!

sodavand er direkte usundt enten er det fyldt med sukker eller
nutrasweet

kongehuset er nok den billigste reklame vi har, når der skal lavet
fremstød for danske varer i udlandet

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 08-01-07 09:40

On Sun, 07 Jan 2007 23:30:40 +0100, @ skrev:

> sodavand er direkte usundt enten er det fyldt med sukker eller
> nutrasweet
>
> kongehuset er nok den billigste reklame vi har, når der skal lavet
> fremstød for danske varer i udlandet

Kan du henvise til én eneste undersøgelse, der godtgør, at
kongehuset på nogen måde får udlandet til at købe mere dansk?

Kunne du f.eks. finde på at svensk, fordi Sverige har et
kongehus? Eller norsk? Eller hollandsk? Eller Belgisk?

Helt ærligt - gu kunne du da ej - og det er der heller ingen
andre, der kunne finde på.

Selvfølgelig betyder omtale noget; men sandheden er jo, at det
danske kongehus har latterlig lidt omtale i udlandet, og en
dansk præsident ville få lige så meget omtale, hvis vi lod en
sådan optræde i rollen som statsoverhoved for landet.

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Fra : @

Dato : 08-01-07 18:44

On Mon, 8 Jan 2007 09:39:35 +0100, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]

<klip>

hvorfor siger du det ikke bare som det er,

du ser helst at denne del af vores historie fjernes

Fra : Alucard

Dato : 07-01-07 23:38

wrote:

>Hvorfor afskaffer vi ikke kongehuset og sparer de penge, vi bruger på dem,
>og så istedet nedsætter sodavandsafgiften? Sodavand går jo den enkelte
>borger direkte til gode, det gør kongehuset jo ikke!

Tag så den medicin....!!!

Fra : Frank

Dato : 08-01-07 00:13

Hej

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvorfor afskaffer vi ikke kongehuset og sparer de penge, vi bruger på dem,
> og så istedet nedsætter sodavandsafgiften? Sodavand går jo den enkelte
> borger direkte til gode, det gør kongehuset jo ikke!

Overforbrug af sodavand giver overvægt med deraf følgende gener.

Overforbrug af kongehuset giver højest kvamle.

Mvh
Frank

Fra : Thomas Tilgrin

Dato : 08-01-07 02:28

"Frank" <far@nospam.dk> wrote in

> Overforbrug af sodavand giver overvægt med deraf følgende gener.

Pjat!

Hverken almindelige sodavand eller light sodavand er skyld i folks
overvægt. Det er mere den manglende motion og det de spiser, som er skyld i
overvægten.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-01-07 08:41

Thomas Tilgrin <@> wrote in

> Pjat!
> Hverken almindelige sodavand eller light sodavand er skyld i folks
> overvægt. Det er mere den manglende motion og det de spiser, som er
> skyld i overvægten.

Nu blev der ikke skrevet hvad der var skyld i folks overvægt, blot at
overforbrug af sodavand bidrager til den.

Kroppen skelner ikke mellem hvor kalorierne kommer fra. De sætter sig alle
uhæmmet på sidebenene. De små sataner.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 08-01-07 09:49

On 08 Jan 2007 01:28:05 GMT, Thomas Tilgrin skrev:

> "Frank" <far@nospam.dk> wrote in

> Pjat!
>
> Hverken almindelige sodavand eller light sodavand er skyld i folks
> overvægt.

For mange overvægtiges vedkommende, jo. Sukker feder jo, og
ang. de aspartam-inficerede sodavand så viser en ny
undersøgelse, at jo mere sukkerfri sodavand, folk drikker
desto værre for deres (over)vægt:

"What we saw was that the more diet sodas a person drinks, the
more weight they were likely to gain," she says."
http://www.cbsnews.com/stories/2007/01/04/earlyshow/contributors/emilysenay/main2330142.shtml

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-01-07 20:45

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote in

> [...]
>
> "What we saw was that the more diet sodas a person drinks, the
> more weight they were likely to gain," she says."

Og hvis du havde læst videre, så havde du også konstateret at det forvirrer
diætisterne, men at forklaringen kan være ret simpel og af psykologisk art:

But why would diet soda make some people gain weight? There are only
theories at this point but it may be as simple as people consciously eating
more because they think they can.

Andy Tomczak says, "I'm drinking the diet soda and you know let me have
that hamburger and fries, instead of just the hamburger alone."

Kaloriefri sodavand feder ikke.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-01-07 10:15

On Mon, 8 Jan 2007 00:12:43 +0100 "Frank" <far@nospam.dk> sent the
following smoke signals:

>Overforbrug af sodavand giver overvægt med deraf følgende gener.
>
>Overforbrug af kongehuset giver højest kvamle.

Alternativt kan frustrationen over kongehuset få nogle til at
trøstespise, og det er heller ikke godt for helbreddet...

--
Thomas

Happy New Year 2006/07

Fra : Poul E Hansen

Dato : 08-01-07 11:48

@ skrev:

> kongehuset er nok den billigste reklame vi har, når der skal lavet
> fremstød for danske varer i udlandet

Det mener jeg ikke er nok, til at vi bør beholde det.

Fra : @

Dato : 08-01-07 19:03

On 8 Jan 2007 02:48:02 -0800, "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote:

>Det mener jeg ikke er nok, til at vi bør beholde det.

plus det er en del af historien,

men den er der jo efterhånden færre og færre der kender

Fra : Poul E Hansen

Dato : 08-01-07 23:51

@ skrev:

> plus det er en del af historien,

Men netop det, at det er et levende museum, er nok én af grundene til
at det kan se lidt dumt ud.

Fra : @

Dato : 09-01-07 15:55

On 8 Jan 2007 14:50:46 -0800, "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote:

>Men netop det, at det er et levende museum, er nok én af grundene til
>at det kan se lidt dumt ud.

det er der sikkert nogen som synes at Rundetårn og Den Lille Havfrue
også gør