...alverden skal holdes i mandtal
Fra : Jesper

Dato : 05-01-07 06:20

Socialminister Eva Kjær Hansen har ladet befaling udgå om, at alverden
skal holdes i mandtal. I hvertfald når det gælder de hjemløse. Hun vil
gerne vide hvormange af dem der er . Hvordan det så konkret skal ske
forlyder der dog intet om. Historien er fra Radioavisen 06:00.

--
The tree of life is self pruning
THE DARWIN AWARDS

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-07 07:14

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> [...]
> gerne vide hvormange af dem der er . Hvordan det så konkret skal ske
> forlyder der dog intet om. Historien er fra Radioavisen 06:00.

Selvfølgelig påstås at man intet kan gøre uden at kende præcist tal

Man kunne let smide et par telte eller skurvogne hen på tomme
byggepladser til brug for hjemløse uden at vide om det dækker behov
for tør varm overnatning 50 eller 80%

Men hvad nu hvis alle disse tiggere har en social bolig i omegnen men
vil have øjenkontakt og martyrium på befærdet downtown?

Mange med indsigt har hævdet at man kun er hjemløs hvis man selv vil
være det

Paris skandale med telt-uddeling bør vi lære af og ikke blot bygge
betonslum som muslimer så bebor

Tiggeri bør henvises til hvor det ikke skader fremkommelighed og
færdsel og de har god tid til at gå fra Nørreport til fx Ungdomshusets
have der er ubenytet og kan rumme nogle telte og er mere
lossepladsagtig end min - som Alucard hetzer imod

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 05-01-07 08:36

On Fri, 5 Jan 2007 06:19:32 +0100, Jesper skrev:

> [...]
> gerne vide hvormange af dem der er . Hvordan det så konkret skal ske
> forlyder der dog intet om. Historien er fra Radioavisen 06:00.

Hun har vel tallet fra landets herberger, så det projekt burde
være til at overskue, hvis hun gider spørge en af sine ansatte
i ministeriet om at finde tallet frem.

Hvad hun så vil bruge det tal til. Jeg kan ikke rigtig se lige
hende i rollen som garant for, at enhver dansk hjemløs anvises
en bolig.

Hun virker på mig ligesom vores Beskæftigelsesminister
Frederiksen. Temmelig blottet for empati med samfundets
tabere.

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Fra : Kim2000

Dato : 05-01-07 09:13

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hun har vel tallet fra landets herberger, så det projekt burde
> være til at overskue, hvis hun gider spørge en af sine ansatte
> i ministeriet om at finde tallet frem.

Det bedste er nu nok at lave et udvalg, der kan "undersøge og kulegrave"
problemet indtil regeringen falder ved næste valg eller Eva skal være
minister for noget andet.

> Hvad hun så vil bruge det tal til. Jeg kan ikke rigtig se lige
> hende i rollen som garant for, at enhver dansk hjemløs anvises
> en bolig.

Hvis man er hjemløs er det i øvrigt langt fra sikkert det er det eneste
problem.

> Hun virker på mig ligesom vores Beskæftigelsesminister
> Frederiksen. Temmelig blottet for empati med samfundets
> tabere.

Det er fordi de aldrig har _oplevet_ den del af samfundet, de har læst om
det. Også her i gruppen kan man tydeligt mærke hvem der har læst om det og
hvem der har prøvet/oplevet den del af samfundet.
mvh
Kim

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 05-01-07 10:37

"Jesper" udstillede sit manglende kendskab til bibelen i en meddelelse

> at alverden skal holdes i mandtal.

Citat:" ... at alverden skulle skrives i mandtal..."

Og i en nyere oversættelse: "... at holde folketælling i hele verden ..."

Lukas, kap. 2

- Jensby

Fra : Jesper

Dato : 05-01-07 16:01

Jan Bang Jensby <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote:

> [...]
>
> Citat:" ... at alverden skulle skrives i mandtal..."
>
> Og i en nyere oversættelse: "... at holde folketælling i hele verden ..."

Den er ganske enkelt rædselsfuld den nye oversættelse!

Fra : mfn

Dato : 05-01-07 11:44

> [...]
> gerne vide hvormange af dem der er . Hvordan det så konkret skal ske
> forlyder der dog intet om. Historien er fra Radioavisen 06:00.

Ja det er for latterligt. Og hvordan skulle man lige kunne gøre det for en
mio. Sætte nogen til at vade rundt og spørger samtlige personer i DK om de
har et sted at bo. Faktisk er der nogen der helt frivilligt ikke har et sted
at bo og har det godt med det. Det er heller ikke alle der kommer på
forsorgshjemmene. Så et præcist tal kan hun aldrig få. Og hvis det er for at
give dem boliger, jamen hvorfor så ikke starte med at bygge allerede med det
samme og give dem til de "kendte" hjemløse, altså dem som er i en eller
anden form for offentligt system.

Der er også folk som bevidst "gemmer" sig for hele samfundet. I mit
lokalområde har jeg flere steder set gamle campingvogne på forladte
sommerhusgrunde, eller tilfældig placeret på en p-plads hvori der tydeligvis
var menneskelig aktivitet.

Skulle man så rende og banke på på alle camping vogne? Og er man overhovedet
hjemløs når man er i en campingvogn?

Der var fx en i min familie som havde et firma som gik på røven, og for at
afdrage gælden solgte han bilen, købte en campingvogn for pengene, fik
samkørsel på job, og ventede så bare i 2 år. Så var den væk og han kunne
"starte" igen.

Eva Kjær mangler efter min mening totalt "følelse" med samfundet og de
problematikker visse befolkningsgrupper dagligt håndtere. Men hun har
sikkert heller aldrig været vant til andet. Hun bor sikkert statsbetalt, og
gratis bil, telefon og en dejligt høj løn oveni. Andre skal knokle for de
samme goder hele livet. Ikke alle magter det.

Og lad os så lige få det kongehus afskaffet. Hvorfor fanden skal der fyres
en masse penge af på "nytårskur". Det er jo formålsløst. Byg istedet de
boliger for pengene. Kæft jeg er ikke glad for at betale skal når man ser så
mange diplomat-biler rulle ind på Amalienborg blot for at "fede" den og
ryste hænder på hinanden, der er da til grin. Men de nyder det jo nok.

Ideelt kunne man indrette alle kongehusets borge og slotte rundt omkring til
lejligheder og stille dem frit til rådighed for hjemløse? De er jo i
forvejen spredt over hele landet og der skal sådan set bare fyres en flok
badeværelser og køkkerne og nogle vægge i, så var der relativt hurtig masser
af boliger.

Men den går ikke i dagens Danmark. Man burde tage beskæftigelsesministeren,
Eva Kjær, Og hele kongefamilie og sætte dem til at bo i et socialt belastet
område og arbejde som kaffe-pakkeri-arbejder til 85 kr i timen. Så kunne de
få et syn på hvad der faktisk ER hverdag for mange danskere. Både "indfødte"
og "nye".

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 05-01-07 12:13

On Fri, 5 Jan 2007 11:43:50 +0100, mfn skrev:

> [...]
> få et syn på hvad der faktisk ER hverdag for mange danskere. Både "indfødte"

Godt brølt!

--
?The price good men pay for indifference to public affairs is
to be ruled by evil men.? - Platon

Fra : mfn

Dato : 05-01-07 13:06

> Godt brølt!

Ja og lad os så lige tage ungdomshuset med. Det kunne man da sagtens lave
boliger til hjemløse i når det ryddes, men nej det river man ned. Desuden er
der masser af forladte steder fra virksomheder som er gået konkurs. Kunne
også nemt indrettes til bolig.

Men det er nok nemmere at rive det ned og bygge forfra end blot udnytte de
bygninger der er i forvejen... synes regeringen.

Fra : mfn

Dato : 05-01-07 12:46

Og så snakker de så meget om antallet af ledige. Jeg synes det kunne være
meget mere spædende at kende antallet af kroniske syge og i sær dem som blev
det af at møde "samfundet" da de fyldte 18 og havde en svag baggrund.

Jeg flyttede selv hjemmefra 16 år gammel så jeg kender turen. alt skal
skaffes "selv". Hele barndommen går man jo "bare rundt" og får alt serveret.
Der skal ikke betales til nogen som helst for noget som helst da forældrende
sørger for det.

Når du står som 18-årig og er myndig og hvis fx ens forældre er død i en
bilulykke, hvad gør man så? Der er alt for mange fra min gamle
folkeskole-klasse der er endt helt af helvedes til af forskellige årsager.
Vi var 16 i klassen. Ud af dem har jeg kun kendskab til at 3 eller 4 faktisk
senere er blevet sunde velfungerende som voksne. Flere har misbrug af den
ene eller anden art. Den ene påbegyndte først sin uddannelse som 25-årig pga
drukture i årevis, idet han havde rigeforældre og boede hjemme. Der mangler
en slags håndbog til de unge om hvordan man starter en voksentilværelse for
alvor når man fylder 18.

Hvordan får man tag som 18-årig uden uddannelse? - Ja man kan tage en
uddannelse og leve af SU, men en del falder fra af forskellige årsager.
Mange vil også gerne have ting som: Kæledyr (mad bolig pleje til denne), råd
til tandlæge, måske endda bil, telefon, internet, strøm, vand, husleje, TV,
Inventar til boligen, køleskab, et lokum at skide i, en printer til breve,
og alt hvad der nu ellers hører til et hus. Alt sammen koste penge. Og mange
af slagsen, men hvor skal de komme fra når man som ufaglært kun kan få
90-100 kr pr time på et evt job, som man ingen bil har penge til, eller
penge til togbilletten?

DER kommer kommunen ind i billedet for nogle. Kontanthjælp kaldes det. Lyder
som nemme penge men det er det bestemt ikke, og slet ikke efter de nye
regeler her i 2007. Alt sammen gør at efter en årrække med at "spjætte i
kviksand" må mange unge - helt ned i 20-22-års alderen førtidspensioneres.
De kan så sidde i en almennyttig bolig resten af livet og spekuleret på hvor
livet blev af. Hvad gik galt efter skolen? Hvorfor har jeg kun råd til
leverpostej og gæld op om ørene? Hvorfor blev man syg eller misbruger eller
fik et job som man blev syg af? Bare ærgerligt.

Er man RIGTIGT uheldig render man for tidligt ind i en tøs som man i kådhed
får gjort gravid og er imod abort. Hun insisterer på barnet og skaber dermed
en gæld til en på ca 1 mio over 18 år. En jeg kender har gjort det 3 gange
og sidder derfor med en giga-gæld med en løn under 10000 kr pr måned! Han
har et misbrugs-problem (som jo er dyrt), og husleje.og børnepenge regninger
for 6000 pr mdr. Læg der til en telefon, mad og alt det andet. Hænger ikke
sammen = mere gæld og mere social deroute.

Derfor synes jeg man burde lave en slags statlig børne-opsparing for at
"kick-starte" ens voksentilværelse. Giv alle unge der fylder 18 200.000kr
til at etablere sig for. Enorme mængder af resoucer kunne på den måde undgå
at gå tabt. Det er jo langt dyrere for samfundet at have 1 person med et
eller andet problem i 50 år til man pensioneres. Man vil kunne købe en brugt
bil, ikke blive hjemløs - ja faktisk var 5 af dem jo allerede "reddet" hvis
Eva kjær ikke brugte den million på at tælle dem. De redskaber man kunne
tilegen sig muliggjorde også en anstændig tilværelse under uddannelse, og
maden på bordet var fornuftig i stedet for fra McDonalds. Ens eventuelle
børn kunne få ordenligt tøj og mad.

Så er der gruppen af enlige mødre. Kender en hvor dagplejen er så ustabil at
den er lukket 5-6 dage om måneden. Hun har ikk bil og det offentlige er
dårligt, og hun tilbydes alternativ ude på bøh-landet i gæstepleje i de
tilfælde. Et sted hvor hun har været 1 gang, og der blev sgu end ikke
skiftet ble hele dagen! Derfor vælger hun at holde hende hjemme de dage. Det
gør det bare svært for hende at få job på den måde. Især da hun ligeledes er
ufaglært. Du bliver låst fast i det sociale system. Hun kan jo ikke "bare"
uddanne sig på en SU, jo hvis hun tager sig en giga studiegæld. Hun kan jo
ikke arbejde efter skoletid da hun har et barn som jo skal passes.

Det er helt vildt så mange problemer som kunne undgås ved at skaffe unge der
fylder 18 en kickstart fx 2-300000. De er godt givet ud. Med udgangspunkt i
min tidligere folkeskole-klasse ses det klart og tydeligt: Dem med
velstående forældre har klaret sig godt - pga af økonomisk velstand. Det er
dem der i dag er blevet boligejere og har dyre biler. Så var der resten med
mindre rige, eller endda fattige forældre. INGEN af dem klarer sig. Og når
man ikke giver folk en pose penge bliver det en ond spiral. For det er netop
ofte dem som for tidligt får børn og bliver forgældet - og for en del
gentager det sig for børnene når de så bliver voksne.

Det skaber kun flere og flere sociale tilfælde som er enormt dyre for
statskassen. Del dog 50 milliarder ud til de unge - de er der jo!

Til sidst vil jeg nævne dem med problemer med overvægt. Dem kender jeg to
af. Sjovt nok har heller ikke nogen af dem en beskæftigelse idag. De
trøstespiser begge og bliver blot endnu større (den ene måtte have
special-sko - og kjole ved sin konfirmation) - og vejer nu mere end 150 kg.
Selvfølgeligt har man da et personligt ansvar for hvad man putter i munden
men nogle mennesker tager altså bare på næsten lige meget hvad. Andre kan
fylde 30 burgere i hovede uden det ses på vægten. De sorteres også fra til
jobs. De er også i dagpenge- eller kontanthjælp-systemet. De koster også os
alle 150000kr om året at forsørge. Ja og så dem som fik børn får endnu mere.

Nå lang smøre, men der er da lidt at tænke over ;)

Fra : Egon Stich

Dato : 05-01-07 18:08

"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå lang smøre, men der er da lidt at tænke over ;)

Absolut.
Og du har fat i noget rigtigt.

Men hvis du nu sidder og er lidt mismodig, kan det måske trøste dig, at du
sikkert kan få ikke så få her tilstedeværende højrefløjsere til at hjælpe
dig med at forstå, at klassesamfundet er afskaffet.
Og at dem du omtaler, sikkert blot er dovne, og forøvrigt snot forkælede.
De kan jo blot investere i nogle aktier, og blive rige?

For nogle ser verden åbenbart sådan ud

MVH
Egon

Fra : mfn

Dato : 05-01-07 20:17

> [...]
> sikkert kan få ikke så få her tilstedeværende højrefløjsere til at hjælpe
> dig med at forstå, at klassesamfundet er afskaffet.

Det er det jo så bare ikke. Boligejere brager deudaf, og vi andre som ikke
blev godkendt af kreditforeningen må ligge og tigge om føden. Jeg var fx i
et job på et tidspunkt som gav 23000 om måneden. Det kunne jeg ikke låne så
meget som en krone af til fast ejendom. Og jeg har aldrig set et ufaglært
job give mere.

> Og at dem du omtaler, sikkert blot er dovne, og forøvrigt snot forkælede.

Nogle er nok, men det er nu de færreste som synes det er sjovt at sidde i en
sofa i 20 år. De fleste ønsker vel helt naturligt udvikling og fremgang i
livet - både hvad angår bolig, bil og andre rare sager.

> De kan jo blot investere i nogle aktier, og blive rige?

Ja... det tror de derude til højre. Men smider du penge i aktier og er så
heldig at de stiger 5% vil overskuddet for de fattige ædes op af deres
renter på dyre kontokort, forbrugslån og find selv på mere.

Aktiehandler er kun for de allerrigerste (igen) som kan smide en million
efter noget. Så kan 5% jo pludeseligt mærkes.

Nu er man snart "stavnsbundet i DK" også. Ledige skal nu tjekke CV
ugentligt. Jeg blev selv benægtet ferie fra AF ( så jeg kan hverken tage til
Mallorca en uges tid eller blot besøge min familie en weekend 100 km væk.
For jeg SKAL stå til rådighed og det gælder 24-7. Jeg SKAL tømme postkassen.
Misser jeg noget ryger dagpengene. Jaaa jeg er socialdemokrat, og jeg håber
inderligt mange flere bliver det.

Fra : Egon Stich

Dato : 07-01-07 18:28

> [...]

> meget som en krone af til fast ejendom. Og jeg har aldrig set et ufaglært

Det var såmænd ikke anderledes, da jeg som ung stiftede familie.
Men det er jo således folk vil have det.
Ellers stemte de vel anderledes?

> [...]
> sofa i 20 år. De fleste ønsker vel helt naturligt udvikling og fremgang i
> livet - både hvad angår bolig, bil og andre rare sager.

Men for at nogle kan få, må andre udbyttes.
Det er jo det, folk finder rigtigt?

> Ja... det tror de derude til højre. Men smider du penge i aktier og er så
> heldig at de stiger 5% vil overskuddet for de fattige ædes op af deres
> renter på dyre kontokort, forbrugslån og find selv på mere.

Præcis.
Kapitalisterne er skam ikke dumme.
De kan få mange til at stemme for sådant udbytning.

> [...]
postkassen.
> Misser jeg noget ryger dagpengene. Jaaa jeg er socialdemokrat, og jeg

Det vil næppe hjælpe noget som helst.
Partiet er jo for længst overgået til noget der ligner et monarki.
Med arvefølge og det hele
De har endog kåret ny dronning,.
Fra den øverste overklasse.
Hvad siger det om partiet?