Hvordan deler jeg en printer?
Fra : Dennis

Dato : 29-06-01 16:53

Hejsa

Jeg har 3 computer i netværk og de skulle gerne dele den samme
printer, men hvad gør jeg? Jeg har prøvet at tilføje nu printer og det
går for så vidt også fint, men når jeg så vælger netværksprinter, så
beder den om en sti til denne printer på computer nr. 1. Hvad skal man
skrive der?

--
MVH

Dennis

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 29-06-01 20:35

En løsning:

1. husk at dele printeren ved at sætte hak andre brugere skal kunne skrive
ud til min printer under boksen NETVÆRK/fil-og udskriftsdeling.
2. Boot
3. Højreklik på din printer vælg deling og skriv et navn, f.eks. PRINTER
4 . På de computere der skal skrive ud på din printer. Dobbeltklikker du på
andre computere, dobbeltklik på computeren som har printeren tilsluttet,
dobbeltklik på printeren. så skulle du ha' adgang.

Hvis du bruger den anden løsning du selv beskriver, skal du skrive
\\COMPUTERNAVN\Sharenavn

Computernavn = Navnet på computeren hvor printeren er tilsluttet
sharenavn = Navnet du har givet printeren som "dele-navn"

mvh
thomas