/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
PQI Ram
Fra : DB


Dato : 29-06-01 16:53

Jeg overvejer at købe PQI 512mb pc133 ram, fordi det er billigt. Men undrer
mig lidt over at prisen er så lav.
Er det noget godt ram??



 
 
Madsen (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 29-06-01 16:59

"DB" <mymail@privat.dk> skrev:

> Jeg overvejer at købe PQI 512mb pc133 ram, fordi det er billigt. Men undrer
> mig lidt over at prisen er så lav.
> Er det noget godt ram??

Mange siger det ikke er og få, inklusive undertegnede, siger det
er ok. Jeg har i hvert tilfælde ikke problemer med mine 2 x 512 Mb,
men hvis du kigger få dage tilbage i gruppen, så vil du finde flere
som har haft problemer med netop dette mærke.

Se evt.:
Subject: Nyt Ram mærke spørgsmål
Date: Sat, 23 Jun 2001 00:02:48 +0200

Subject: Problemer med 512 Mb PQI på A7V133
Date: Wed, 27 Jun 2001 16:34:44 +0200

Og sikkert flere.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.



tvc (29-06-2001)
Kommentar
Fra : tvc


Dato : 29-06-01 19:31

Jeg har byttet to blokke PQI ram da begge var defekte, men hvis du har
tid/tålmodighed til at få nogle der er "ok" er PQI vist helt fine.

TVC



Per Olsen (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Per Olsen


Dato : 29-06-01 19:37

Mine 512 Mb er OK - de sidder i et A7V

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Per Olsen
M.C.S.E.
\!/
(@ @)
----------------------------oOO-(_)-OOo----------------------------
Home E-mail: PerOlsen@edb.dk ICQ: 9713205
-> I haven't lost my mind - I have backed it up on tape somewhere........<-
"DB" <mymail@privat.dk> wrote in message
news:lu1%6.708$c63.53017@news000.worldonline.dk...
> Jeg overvejer at købe PQI 512mb pc133 ram, fordi det er billigt. Men
undrer
> mig lidt over at prisen er så lav.
> Er det noget godt ram??
>
>



Mercenary (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Mercenary


Dato : 29-06-01 22:35

Jeg har netop konstateret at den 512MB klods jeg lige har fået byttet også
er defekt. Til trods for at maskinen er samlet og "testet" af forhandleren.

Jeg håber at de vil bytte til et andet mærke, jeg er totalt træt efter at
have bakset med adskillige problemer med dette skidt.

Lad for himlens skyld være med at købe PQI.....det er ikke pengene værd.



DB (30-06-2001)
Kommentar
Fra : DB


Dato : 30-06-01 07:53

Det er bare at der er 600 kr. forskel mellem PQI og de dyrere ram. Det ville
jo være lækkert at spare dem.


Mercenary <Mercenary@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b3cf41d$0$31247$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Jeg har netop konstateret at den 512MB klods jeg lige har fået byttet også
> er defekt. Til trods for at maskinen er samlet og "testet" af
forhandleren.
>
> Jeg håber at de vil bytte til et andet mærke, jeg er totalt træt efter at
> have bakset med adskillige problemer med dette skidt.
>
> Lad for himlens skyld være med at købe PQI.....det er ikke pengene værd.
>
>



Anders Riis (30-06-2001)
Kommentar
Fra : Anders Riis


Dato : 30-06-01 09:35

Hej.
Jamen så køb dem, du kan være heldig at de virker, og du kan være uheldig at
du skal have dem byttet ca. 3-4 gange før du får nogle der dur. Jeg har selv
en PQI 512Mb-blok, den ligger nu og samler støv fordi jeg har købt en
Corsair pc150 cas.2, 256Mb-blok det er noget der virker, det gav 1300 mere
i 3Dmark2000 at skifte fra PQI til de ram jeg bruger nu. Du kan købe mine
PQI-ram, de virker og er testet ok, men jeg kan ikke få min pc stabil med
dem i. Med mine 256MB kører den Rock-steady.

Hilsen Anders.

"DB" <mymail@privat.dk> wrote in message
news:%Fe%6.603$DJ5.91666@news010.worldonline.dk...
> Det er bare at der er 600 kr. forskel mellem PQI og de dyrere ram. Det
ville
> jo være lækkert at spare dem.
>
>
> Mercenary <Mercenary@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3b3cf41d$0$31247$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > Jeg har netop konstateret at den 512MB klods jeg lige har fået byttet
også
> > er defekt. Til trods for at maskinen er samlet og "testet" af
> forhandleren.
> >
> > Jeg håber at de vil bytte til et andet mærke, jeg er totalt træt efter
at
> > have bakset med adskillige problemer med dette skidt.
> >
> > Lad for himlens skyld være med at købe PQI.....det er ikke pengene værd.
> >
> >
>
>



DB (30-06-2001)
Kommentar
Fra : DB


Dato : 30-06-01 09:57

Okay.. så hvis jeg nu skulle være så heldigt at jeg får noget ram der
virker, så er det ikke sikkert at det kører stabilt??
Phew... måske er nok bedst at holde sig væk fra dem? Og købe noget rock
steady (crew?)
Anders Riis <Riis-moebel@foni.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hk27e$7kr$1@olaf.komtel.net...
> Hej.
> Jamen så køb dem, du kan være heldig at de virker, og du kan være uheldig
at
> du skal have dem byttet ca. 3-4 gange før du får nogle der dur. Jeg har
selv
> en PQI 512Mb-blok, den ligger nu og samler støv fordi jeg har købt en
> Corsair pc150 cas.2, 256Mb-blok det er noget der virker, det gav 1300
mere
> i 3Dmark2000 at skifte fra PQI til de ram jeg bruger nu. Du kan købe mine
> PQI-ram, de virker og er testet ok, men jeg kan ikke få min pc stabil med
> dem i. Med mine 256MB kører den Rock-steady.
>
> Hilsen Anders.
>
> "DB" <mymail@privat.dk> wrote in message
> news:%Fe%6.603$DJ5.91666@news010.worldonline.dk...
> > Det er bare at der er 600 kr. forskel mellem PQI og de dyrere ram. Det
> ville
> > jo være lækkert at spare dem.
> >
> >
> > Mercenary <Mercenary@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> > nyhedsmeddelelse:3b3cf41d$0$31247$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > > Jeg har netop konstateret at den 512MB klods jeg lige har fået byttet
> også
> > > er defekt. Til trods for at maskinen er samlet og "testet" af
> > forhandleren.
> > >
> > > Jeg håber at de vil bytte til et andet mærke, jeg er totalt træt efter
> at
> > > have bakset med adskillige problemer med dette skidt.
> > >
> > > Lad for himlens skyld være med at købe PQI.....det er ikke pengene
værd.
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Anders Riis (30-06-2001)
Kommentar
Fra : Anders Riis


Dato : 30-06-01 15:08

Hej.
Hvilket OS. vil du køre med/bruge?

Hvis du regner med win98se så får du næsten med garanti problemer, win2k er
bedre til at klare de 512MB, men er det nødvendigt at have 512MB ?

Jeg testede min puter med :
win98se og 256MB pc133 ram cas.2 (Husker ikke mærke), fik ca. 8000 i
3Dmark2000

win98se og 512MB pc133 ram cas.3 (PQI), fik.......*sigh*....gik ned......

win2k og 512MB pc133 ram cas.3 (PQI), fik ca. 6450 i 3Dmark2000 (OC til ca.
7000)

win2k og 256MB pc150 ram cas.2 (Corsair), får ca. 8200 i 3Dmark2000


Jeg ville også have så mange i da jeg købte denne puter, men jeg bruger den
kun til at spille med og surfe, samt lidt dvd, så jeg er oven ud tilfreds
med 256MB.

mit forslag er at køb noget kvalitets ram, og så lidt mindre, 512MB er
normalt langt over ens behov. Og da det ikke gør en pc hurtigere eller mere
stabil så vil jeg fraråde det.

Hilsen Anders.

"DB" <mymail@privat.dk> wrote in message
news:8ug%6.618$DJ5.95476@news010.worldonline.dk...
> Okay.. så hvis jeg nu skulle være så heldigt at jeg får noget ram der
> virker, så er det ikke sikkert at det kører stabilt??
> Phew... måske er nok bedst at holde sig væk fra dem? Og købe noget rock
> steady (crew?)
> Anders Riis <Riis-moebel@foni.net> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9hk27e$7kr$1@olaf.komtel.net...
> > Hej.
> > Jamen så køb dem, du kan være heldig at de virker, og du kan være
uheldig
> at
> > du skal have dem byttet ca. 3-4 gange før du får nogle der dur. Jeg har
> selv
> > en PQI 512Mb-blok, den ligger nu og samler støv fordi jeg har købt en
> > Corsair pc150 cas.2, 256Mb-blok det er noget der virker, det gav 1300
> mere
> > i 3Dmark2000 at skifte fra PQI til de ram jeg bruger nu. Du kan købe
mine
> > PQI-ram, de virker og er testet ok, men jeg kan ikke få min pc stabil
med
> > dem i. Med mine 256MB kører den Rock-steady.
> >
> > Hilsen Anders.
> >
> > "DB" <mymail@privat.dk> wrote in message
> > news:%Fe%6.603$DJ5.91666@news010.worldonline.dk...
> > > Det er bare at der er 600 kr. forskel mellem PQI og de dyrere ram. Det
> > ville
> > > jo være lækkert at spare dem.
> > >
> > >
> > > Mercenary <Mercenary@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> > > nyhedsmeddelelse:3b3cf41d$0$31247$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > > > Jeg har netop konstateret at den 512MB klods jeg lige har fået
byttet
> > også
> > > > er defekt. Til trods for at maskinen er samlet og "testet" af
> > > forhandleren.
> > > >
> > > > Jeg håber at de vil bytte til et andet mærke, jeg er totalt træt
efter
> > at
> > > > have bakset med adskillige problemer med dette skidt.
> > > >
> > > > Lad for himlens skyld være med at købe PQI.....det er ikke pengene
> værd.
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Jonas Due Vesterhede~ (30-06-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Due Vesterhede~


Dato : 30-06-01 16:31

In article <9hklno$et8$1@olaf.komtel.net>, Anders Riis wrote:
> Hej.
> Hvilket OS. vil du køre med/bruge?
>
> Hvis du regner med win98se så får du næsten med garanti problemer, win2k er
> bedre til at klare de 512MB, men er det nødvendigt at have 512MB ?
Nogen der har erfaringer med Linux og PQI RAM?

Mvh. Jonas
--
Have you saved your rainforest today?
- http://www.therainforestsite.com


Erik Henrichsen (30-06-2001)
Kommentar
Fra : Erik Henrichsen


Dato : 30-06-01 19:05

Hej

jeg har brugt 1x512 MB sammen med Mandrake 7.2 og 8.0 - siden den kom. Ingen
problemer. Jeg har i øvrigt heller ikke haft problemer med dem under
win98se. Men 2x512 MB det kan jeg ikke få windows til at acceptere.

mvh
Erik
"Jonas Due Vesterheden" <jonas@Celeron.vesterheden.dk> wrote in message
news:slrn9jrs4s.53q.jonas@Celeron.vesterheden.dk...
> In article <9hklno$et8$1@olaf.komtel.net>, Anders Riis wrote:
> > Hej.
> > Hvilket OS. vil du køre med/bruge?
> >
> > Hvis du regner med win98se så får du næsten med garanti problemer, win2k
er
> > bedre til at klare de 512MB, men er det nødvendigt at have 512MB ?
> Nogen der har erfaringer med Linux og PQI RAM?
>
> Mvh. Jonas
> --
> Have you saved your rainforest today?
> - http://www.therainforestsite.com
>



Madsen (30-06-2001)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 30-06-01 19:41

"Erik Henrichsen" <henrichsen@stofanet.dk> skrev:

> Men 2x512 MB det kan jeg ikke få windows til at acceptere.

Nej så skal du have fat i Win2000 eller NT.
Har også selv prøvet 2x512 på Win98SE.
Det "dutter" ikke.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.


Erik Henrichsen (30-06-2001)
Kommentar
Fra : Erik Henrichsen


Dato : 30-06-01 19:56

hej,

ja, jeg har prøvet på win98se Jeg kan få den til at acceptere 768 MB, der
stopper legen. Har ellers prøvet alle tricks på www.wintip.dk, men uden
held. Men 768 går vel også

Men ellers har du ret, i W2k er der ingen problemer.

mvh
Erik

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message
news:9hl6np$mu0$1@egon.worldonline.dk...
> "Erik Henrichsen" <henrichsen@stofanet.dk> skrev:
>
> > Men 2x512 MB det kan jeg ikke få windows til at acceptere.
>
> Nej så skal du have fat i Win2000 eller NT.
> Har også selv prøvet 2x512 på Win98SE.
> Det "dutter" ikke.
>
> --
> Mvh. Madsen
> Remove »who« in email.
>



Madsen (30-06-2001)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 30-06-01 20:01

"Erik Henrichsen" <henrichsen@stofanet.dk> skrev:

> ja, jeg har prøvet på win98se Jeg kan få den til at acceptere 768 MB, der
> stopper legen. Har ellers prøvet alle tricks på www.wintip.dk, men uden
> held. Men 768 går vel også

Ja jeg prøvede også en del, men fik den dog også igang efter jeg
havde tvunget den til kun at se de halve af dem, såvidt jeg husker,
men det synes jeg egentlig ikke var særlig morsomt, så det røg
ud igen. :)

Det var også bare et forsøg. Jeg vidste i forvejen godt at det
var Win2k jeg skulle ende op med.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.


Daniel Andersen (01-07-2001)
Kommentar
Fra : Daniel Andersen


Dato : 01-07-01 19:01

> Jeg overvejer at købe PQI 512mb pc133 ram, fordi det er billigt. Men
undrer
> mig lidt over at prisen er så lav.
> Er det noget godt ram??

Jeg købte det også pga. prisen, men RAM'en er langsom. Kører dog ganske fint
i en anden maskine, men kunne ikke kører ved siden af mine Apacer @143 MHz
CAS2 - Men til prisen OK. Måske er der dog bedre alternativer - Giv endelig
et par hundrede mere for at få nogle der kan køre CAS2.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408678
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste