Dansk Folkeparti er modstander af døds­str~
Fra : Poul Nielsen

Dato : 31-12-06 14:34

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-5720163.html?forside

Nedenstående citat siger at man ikke bør stemme på DF hvis du er tilhænger
af dødstraffen. Jeg har heller aldrig stemt på DF ved noget folketingsvalg.
MVH Poul
"Dansk Folkeparti er modstander af døds­straf, men Søren Espersen udtrykker
forståelse for irakernes beslutning om at henrette Saddam Hussein.."

Fra : Allan Riise

Dato : 31-12-06 14:40

"Poul Nielsen" <mega@lan.dk> wrote in message
> [...]
> udtrykker
> forståelse for irakernes beslutning om at henrette Saddam Hussein.."

Hmm...

http://politiken.dk/indland/article196160.ece

Seks ud af syv medlemmer af retsudvalget, som Politiken.dk har talt med,
udtrykker klart, at dødsstraf er direkte imod deres partis politik.

DF tvivler
Dansk Folkeparti er mere tvivlende.

Partiets medlem af retsudvalget, Hans Kristian Skibby, siger, at dødsstraf
er »svært for et parti at have en holdning til«.

»Vi er ikke umiddelbart tilhængere af dødsstraf. Men man kan da godt have en
forståelse for, at nogen kan ønske at give onde personer dødsstraf. Jeg tror
dog ikke, det er foreneligt med dansk kultur«, siger Hans Kristian Skibby.

DF til højre for midten
Politiken.dk har foretaget rundringningen til medlemmer af retsudvalget på
baggrund af en undersøgelse fra Institut for Konkunktur-Analyse (IFKA), der
blev offentliggjort i dag.

Den viser, at hver femte dansker går ind for dødsstraf.

Dansk Folkeparti topper blandt partier med 46 procents tilslutning.

»Det var ventet. Vi har gennemgående en hård retspolitik, der ligger til
højre for midten, og vi arbejder typisk for hårdere straffe«, siger Hans
Kristian Skibby.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 31-12-06 15:11

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> »Det var ventet. Vi har gennemgående en hård retspolitik, der ligger til
> højre for midten, og vi arbejder typisk for hårdere straffe«, siger Hans

Ja men er du tilhænger af dødsstraf, så kan du ikke stemme på DF. Uanset at
46 % af DF´s vælgere går ind for dødsstraf, så går DF imod Dødstraffen!!!.

Fra : Allan Riise

Dato : 31-12-06 15:17

> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> tilhænger

Hvorfor klippede du dette væk...
"Vi er ikke umiddelbart tilhængere af dødsstraf", som jo efterlader et "men"
hængende i luften......

> Ja men er du tilhænger af dødsstraf, så kan du ikke stemme på DF. Uanset
> at
> 46 % af DF´s vælgere går ind for dødsstraf, så går DF imod
> Dødstraffen!!!.

Sludder, så kan man heller ikke stemme på venstre hvis man er imod
skattestoppet, sikke en gang udenomssnak...

Hvis 46% af D.F.'s vælgere går ind for dødsstraf, så kan de jo gøre alt hvad
de kan for at få deres holdning gennemført, det er jo præcis det som et
politisk parti går ud på, men du mener måske, som Pia K. at vælgere og
medlemmer af D.F. bare skal rette ind?

--
Allan Riise

Fra : Poul Nielsen

Dato : 31-12-06 16:01

> [...]
> de kan for at få deres holdning gennemført, det er jo præcis det som et
> politisk parti går ud på, men du mener måske, som Pia K. at vælgere og

Du er så fyldt med løgn at det trodser alt Allan, DF er imod Dødsstraf, DF
erklærer åbent at de er imod Dødsstraf og du kan så fortælle os at fordi at
under halvdelen af DFs vælgere er for Dødsstraffen så er det topstyrede DF
pludselig for Dødsstraf. Derfor siger jeg til alle danske dødsstraf
tilhængere i kan ikke stemme på DF hvis i er for dødsstraffen. Der er
skrækkeligt at skulle sige det, men i må stemme på fremskridstpartiet hvis
i går ind for Dødsstraffen. Godt nytår

Fra : Rea721

Dato : 31-12-06 16:17

Poul Nielsen, skrev noget i stil med:

> Du er så fyldt med løgn at det trodser alt Allan,

Øhhh hvor??? Har du sniffet af natpotten?

> DF er imod Dødsstraf,

Ja.

> DF erklærer åbent at de er imod Dødsstraf

Ja.

> og du kan så fortælle os at fordi at under halvdelen af DFs vælgere
> er for Dødsstraffen så er det topstyrede DF pludselig for Dødsstraf.

Det har han vist ikke skrevet, læs igen (og forstå)

> Derfor siger jeg til alle danske dødsstraf tilhængere i kan ikke
> stemme på DF hvis i er for dødsstraffen.

Jado, det kan man da sagtens....man kan ovenikøbet arbejde for at DF ændre
sin holdning hvis det er det man vil...og det er jo det Allan skriver.

> Der er skrækkeligt at skulle sige det, men i må stemme
> på fremskridstpartiet hvis i går ind for Dødsstraffen.

Pjat.

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com

Fra : CZDGN

Dato : 31-12-06 20:43

On Sun, 31 Dec 2006 15:10:38 +0100, Poul Nielsen wrote:

> Ja men er du tilhænger af dødsstraf, så kan du ikke stemme på DF. Uanset at
> 46 % af DF´s vælgere går ind for dødsstraf, så går DF imod Dødstraffen!!!.

DF kan da ikke sidde 46% af sine vælgere overhørig, der kommer en "stille og
rolig" ændring. Når valget kommer så er DF for "den ultimative straf".

--
CZGDN

Fra : Ralph

Dato : 01-01-07 13:35

"CZDGN" <no@no.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> og
> rolig" ændring. Når valget kommer så er DF for "den ultimative straf".

Skal de så gå imod de 54% af deres vælgere ?

--
Ralph

Fra : Poul Nielsen

Dato : 01-01-07 14:21

> "CZDGN" <no@no.nu> skrev i en meddelelse
>
> Skal de så gå imod de 54% af deres vælgere ?
>
> --
> Ralph

Kære Ralph årsagen til hele tråden ligger i at Allan Rise ønsker at se DF
som et parti af dødstraf tilhængere men at de ønsker at det er sådan, er
ikke ensbetydende med at det er tilfældet rent faktuelt.

Fra : Rea721

Dato : 01-01-07 15:07

> [...]

> se DF som et parti af dødstraf tilhængere men at de ønsker at det er
> sådan, er ikke ensbetydende med at det er tilfældet rent faktuelt.

Forkert.

Årsagen er (1) din trådstart og (2) din "tåbelige" og forkerte påstand "Ja
men er du tilhænger af dødsstraf, så kan du ikke stemme på DF." (3) din
manglende evne til at læse og forstå det som folk skriver til dig og sidst
men ikke mindst (4) du påstår Allan er en løgner _fordi_ du ikke forstår
hvad han skriver.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 01-01-07 15:15

"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men ikke mindst (4) du påstår Allan er en løgner _fordi_ du ikke forstår

Jamen jeg er da ked af at det hvis jeg har fornærmet nogen, men jeg kan kun
holde mig til det som talsmanden for Dansk Folkeparti Søren Espersen siger,
nemlig at og jeg citrerer <snip>"Dansk Folkeparti er modstander af
døds­straf,"<snip> Og hvis det topstyrede DF siger at de er imod dødstraf,
jamen hvem er jeg så til at betvivle dette??.

Fra : Rea721

Dato : 01-01-07 15:36

Poul Nielsen, skrev noget i stil med:

> Jamen jeg er da ked af at det hvis jeg har fornærmet nogen,

Tror ikke du har fornærmet nogen.

> men jeg kan kun holde mig til det som talsmanden for Dansk
> Folkeparti Søren Espersen siger, nemlig at og jeg citrerer
> <snip>"Dansk Folkeparti er modstander af døds­straf,"<snip>

Jamen så hold dig til det, og la være med at konkluder på den baggrund at
man ikke kan stemme på DF hvis man selv er tilhænger af dødstraf.

> Og hvis det topstyrede DF siger at de er imod dødstraf, jamen
> hvem er jeg så til at betvivle dette??.

Jamen du skal da ikke betvivle det overhovedet?