Hjælp min IBM 41GB er blank!
Fra : Jöinz

Dato : 29-06-01 16:40

Hejsa

Min IBM gik i går ned. Jeg havde den ude 10min fordi jeg skulle overføre
noget data til en anden gut som havde en hd skuffe mangen til min så det var
jo lige til.

Da jeg smed min i igen så genkendte bios min hd som noget helt andet og
win2K kunne ikke finde den.
Jeg prøvede at slukke computeren helt i 5min og startede så igen.

Bios fandt min IBM og win2k fandt en ny hd. Win2k siger at jeg har 41gb
unallocated space på den og det kan man så formatere. Det har jeg bare ikke
lyst til for jeg havde fyldt den helt op!

Er det muligt at den har mistet et eller andet index på hd'en?? og kan man
ved hjælp af et program genskabe det index??

Håber i kan hjælpe. Den har kørt fint i 4mdr. uden problemer.
Og selve computeren har kørt win2k lige siden det kom ud på engelsk- og der
har INGEN problemer været.

Mvh. Jens Mariager

Fra : Sven

Dato : 01-07-01 01:27

Sæt den i den anden guts PC, boot fra hans HD, og få Norton (eller lign.
program) til at genoprette bootspor, FAT-tabel osv.

Sven

Fra : Jöinz

Dato : 01-07-01 13:24

Ja men den er formateret i NTFS. Kan norton klare den?

Mvh. Jens

Fra : Jöinz

Dato : 01-07-01 15:16

Jeg fandt et program der faktisk kan genskabe de tabte filer ved at gemme
dem på et andet drev.
http://www.ontrack.com/easyrecovery/

Men jeg er mere interesseret i at gemme filerne på det drev som de ligger
på. Er det slet ikke muligt at genskabe det index som er forsvundet?

Mvh. Jens

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 01-07-01 23:24

Hvilken status har HD??

Hvis dens status er "Foreign", brug da menuen "Import foreign disk". Denne
status har den typisk ved HOT SWAP, som du har brugt.

Dette index du snakker om, ligger på de 8MB HD-plads, som Y2K automatisk
ligger beslag på. Hvis du har mulighed for at se og rette i dette index, har
Microsoft et alvorligt problem, idet det er dér alle oplysninger om System
Status ligger, bl.a EFS. Hvis du havde mulighed for at rette heri, ville
hele sikkerheden i Y2K forsvinde.

Mvh
Flemming Nielsen

Fra : Jöinz

Dato : 02-07-01 19:17

Nej status siger 41GB unallocated disk space. Den siger ikke foreign- den
status kender jeg godt når man sætter andre folks diske i.

Jeg kan desværre ikke se de index men jeg håbede på at i der ude måske
kendte et progrtam som kunne og som samtidig kunne genskabe det index.

Men jeg tror at fejlen kom ved at jeg tog hd'en alt for hurtig ud da jeg
skulle have den ud og og smed den alt for hurtig i igen efter jeg slukkede
computeren. Dette har nok gjort at der stadig har været strøm på et eller
andet og så er der sket en fejl på hd'en.

Mvh. Jens