Det kunne være en NetBIOS-lignende forespørgsel, hvor dine
Windows-maskiner (for some reason) forsøger at kontakte en DNS for at
slå NetBIOS-gruppenavne op.
Jeg kan ikke huske om WH'eren også har en "IP packet that triggered
last call"-information. Vistnok i menu 24.1 på andre
Prestige100-routere. Her kan du evt. dechifrere pakken, eller evt. (i
al beskedenhed) klipkopiere den ind på
http://zyxel.trc.dk/ og få
information om hvad, pakken indeholdte, hvilket IP-nummer, der sendte
den, hvilket IP-nummer, der var modtager, etc.
>Jeg kunne også tænke mig at når jeg lukker min browser el. postprogram så
>lukkede den også forbindelsen.
Dette er ikke muligt med en router. Den skal servicere hele netværket,
og kan ikke basere sine handlinger på at en enkelt maskine "er
færdig".
--
- Pede
Professionel nørd
Hej Pede
Tak for dit svar. Jeg har nu som foreslået (andet svar) slået fil- og
udskriftdeling fra, det har tilsyneladende hjulpet. Men så har jeg jo fået
et andet problem. Nu vil jeg udforske din løsning. Desværre er jeg
router-mongol og jeg kan ikke finde menu 24.1.
Med hensyn til at lukke forbindelsen....det er også til at leve med at det
koster 3 minutter inden den lukker.
Med venlig hilsen
Bjarne S. Hansen
--
Posted from 185.hostline.dk [195.97.135.185] (may be forged)
via Mailgate.ORG Server -
http://www.Mailgate.ORG