SF: Misundelsen i højsædet
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-12-06 16:32

SF vil nu have "SkyMiles", dvs de bonuspoint man optjener, når man
flyver med diverse luftfartsselskaber, beskattet.

SF = TOTALSTATEN! ALT SKAL BESKATTES! INGEN EJENDOM UDENFOR SKATTEFAR'S
LANGE ARM!

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : @

Dato : 28-12-06 16:52

On Thu, 28 Dec 2006 16:32:23 +0100, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

> [...]
>flyver med diverse luftfartsselskaber, beskattet.
>
>SF = TOTALSTATEN! ALT SKAL BESKATTES! INGEN EJENDOM UDENFOR SKATTEFAR'S

så lader man da bare point'ene stå under et navn i flyselskabets
Singapore-kontor eller amerikanske kontor

så får skattefars lange arm en lang næse

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Kim2000

Dato : 28-12-06 20:34

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> så lader man da bare point'ene stå under et navn i flyselskabets
> Singapore-kontor eller amerikanske kontor
>
> så får skattefars lange arm en lang næse

Du mener du har det godt med at blive snydt?

mvh
Kim

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : @

Dato : 28-12-06 21:05

On Thu, 28 Dec 2006 20:33:53 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Du mener du har det godt med at blive snydt?

nu er det så ikke lige mig der bliver snydt

og
al indkomstskat er tyveri

Fra : John Doe

Dato : 28-12-06 21:18

@ wrote:
> al indkomstskat er tyveri

Afskaf skatten på arbejde og beskat ejendom hårdere istedet. Lad staten tage
50% af profiten når folk sælger ejerboliger samt indfør moms på salg af
ejerboliger. En årlig skat på 10% af købsprisen på ejerboligen vil også være
passende.

Fra : Kim2000

Dato : 28-12-06 21:27

"John Doe" <spamfighter@boxbe.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> af ejerboliger. En årlig skat på 10% af købsprisen på ejerboligen vil også

Skal vi gætte på du bor til leje

mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 28-12-06 21:37

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> "John Doe" <spamfighter@boxbe.com> skrev i en meddelelse

> Skal vi gætte på du bor til leje

Og ansat i den almennyttige boligsektor, der som bekendt har svært ved
at få lejlighederne udlejet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : John Doe

Dato : 28-12-06 21:41

Kim2000 wrote:
> Skal vi gætte på du bor til leje

Skat på ejendom er helt uafhængig af hvad det er type af ejendom. Nogen ejer
jo også de ejendomme som har lejelejligheder.

Skat på ejendom er nem at administrere og ejendom kan ikke skjules. Ejendom
kan heller ikke flyttes til udlandet. Skat på ejendom gør at alle som bor i
Danmark bidrager til fælleskassen.

Med skat på ejendom vil velhaverne bidrage med betydeligt mere end dem med
lave indkomster.

Den store mængde arbejdskraft hos Skat som bliver frigjort pga den nemmere
administration kan så bruges af de virksomheder som idag skriger efter
arbejdskraft.

De som idag scorer kassen på det "sorte arbejde" det er at have en ejerbolig
vil givetvis protestere. Det er jo trods alt nemmere at sidde på sin flade
røv og score kassen istedet for at arbejde.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 28-12-06 23:19

> [...]
> som bor i Danmark bidrager til fælleskassen.
>
> Med skat på ejendom vil velhaverne bidrage med betydeligt mere end dem med

Hvordan regner du den ud? Velhavere kan vel oggså købe små og billige
boliger. Og husejerne vil hente ders skat hjem fra lejerne.
Jan

Fra : John Doe

Dato : 29-12-06 01:37

Jan Kronsell wrote:
> Velhavere kan vel oggså købe
> små og billige boliger.

Det er vel helt iorden, men regn ikke med at det vil være mange velhavere
som vil det.

> Og husejerne vil hente ders skat
> hjem fra lejerne.

Jamen, det er jo også meningen.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 29-12-06 16:26

> Det er vel helt iorden, men regn ikke med at det vil være mange velhavere
> som vil det.

Det kommer vel an på, hvor meget man kan spare i skat.Hvis jeg kan vælge
mellem at betale askat af 2 millioner eller 10 millioner, ved jeg godt, hvad
jeg vil vælge - uanset hvad jeg tjener.

> Jamen, det er jo også meningen.

Og derfor vil den enlige mor, som af kommunen er placeret i et i et dyrt
socialt boligbyggeri, komme til at betale meget mere i skat end hendes chef,
som tjener 5 gange så meget, men som har vagt at bo i et billigt rækkehus.

Jan

Fra : @

Dato : 28-12-06 21:41

On Thu, 28 Dec 2006 21:27:07 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>"John Doe" <spamfighter@boxbe.com> skrev i en meddelelse

>Skal vi gætte på du bor til leje

og du kan slet ikke forestille dig at en sådan beskatningsform vil
komme til også at afspejles i huslejen?

Fra : John Doe

Dato : 28-12-06 21:43

@ wrote:
> og du kan slet ikke forestille dig at
> en sådan beskatningsform vil
> komme til også at afspejles i huslejen?

Naturligvis skal en sådan skat givetvis også videreføres til dem som bor i
lejelejligheder.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-12-06 21:42

John Doe <spamfighter@boxbe.com> wrote:

> [...]
> ejerboliger. En årlig skat på 10% af købsprisen på ejerboligen vil også være

Bedre ide:

Beskat jordværdien, og drop skatter på arbejde, handel, produktivitet og
husejendomme.

Fra : Kim2000

Dato : 28-12-06 21:27

> nu er det så ikke lige mig der bliver snydt
>
> og
> al indkomstskat er tyveri

Det kan man jo mene, men faktum er at hvis man ikke havde indkomstskat, så
havde man noget andet, for et civiliseret land skal have forsvar, politi,
uddannelse, adminstration osv osv. Somalia er et eksempel på hvor galt det
kan gå. Se på Afghanistan, hvor man har en svag regering.
mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 28-12-06 21:37

> [...]

> uddannelse, adminstration osv osv. Somalia er et eksempel på hvor galt det
> kan gå. Se på Afghanistan, hvor man har en svag regering.

Der var jo nogle grunde til at Glistrup i sin tid foreslog forsvaret
erstattet med en automatisk telefonsvarer, der på russisk sagde 'Vi
overgiver os'.

Han ønskede også indkomstskatten afskaffet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-12-06 21:45

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> overgiver os'.
>
> Han ønskede også indkomstskatten afskaffet ...

Fornuftig mand.

Fra : John Doe

Dato : 28-12-06 21:48

Peter Bjørn Perlsø wrote:
> Fornuftig mand.

Man kan sige hvad man vil om Glistrup men han er yderst fornuftig med sin
holdning til at afskaffe skatten på arbejde.

Fra : @

Dato : 28-12-06 21:40

On Thu, 28 Dec 2006 21:26:46 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Det kan man jo mene, men faktum er at hvis man ikke havde indkomstskat, så
>havde man noget andet,

selvfølgelig, noget bedre billigere og mere retfærdigt

> for et civiliseret land skal have forsvar,

og sørge for at befolkningen har frihed og mulighed for at skabe sig
en tilværelse

Fra : Kim2000

Dato : 28-12-06 22:28

> selvfølgelig, noget bedre billigere og mere retfærdigt

> og sørge for at befolkningen har frihed og mulighed for at skabe sig
> en tilværelse

Netop, og har vi ikke de nævnte ting, så har vi ikke det, så ville
mellemøstens tosser have løbet os over ende forlængst. Man skal såmænd ikke
mere end 500 år tilbage før vi finder det sidste invasionsforsøg. Og der er
vel ingen der mener der er frihed i Mellemøsten?

mvh
Kim

Fra : E.M.

Dato : 28-12-06 16:54

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flyver med diverse luftfartsselskaber, beskattet.
>
> SF = TOTALSTATEN! ALT SKAL BESKATTES! INGEN EJENDOM UDENFOR SKATTEFAR'S

Ja naturligvis, det er jo penge du har "tjent"

Husk nu at de penge du sparer (tjener) under januar-udsalget også skal
beskattes.

E.M.

Fra : John Doe

Dato : 28-12-06 19:53

Peter Bjørn Perlsø wrote:
> SF = TOTALSTATEN! ALT SKAL
> BESKATTES! INGEN EJENDOM
> UDENFOR SKATTEFAR'S
> LANGE ARM!

Forslag: Lad alle løneudbetalinger gå direkte til skattefar så sparer vi
masser af penge og administration. Til gengæld kan så skattefar give folk en
borgerløn istedet...

Nåvel så ville nok Enhedslisten og SF protestere vildt, tænk på alle de fede
honorarer venstrefløjspolitikerne får i Folketinget og
Europaparlamentet......

Fra : Bertel Brander

Dato : 28-12-06 23:29

Peter Bjørn Perlsø skrev:
> [...]
> flyver med diverse luftfartsselskaber, beskattet.
>
> SF = TOTALSTATEN! ALT SKAL BESKATTES! INGEN EJENDOM UDENFOR SKATTEFAR'S

Hvorfor skal netop den type løn ikke beskattes?
Skal vi heller ikke beskatte løn der er udbetalt i
form af medisterpølser, armbåndsure eller flagstænger?

Jeg ved godt at du er imod enhver form for indkomstskat,
den diskussion gider jeg ikke igen.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Neuman

Dato : 28-12-06 23:54

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor skal netop den type løn ikke beskattes?

Pointene er jo ment som en slags rabat. Det er at sidestille med at betale
skat af dividenden i Brugsen.
De indsamlede point er ikke en fortjeneste/indkomst, men snarere et
tillægsprodukt til den købte ydelse (flybillet/hotelophold mm)

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-12-06 00:12

Neuman skrev:

> [...]
> De indsamlede point er ikke en fortjeneste/indkomst, men snarere et
> tillægsprodukt til den købte ydelse (flybillet/hotelophold mm)

Det der sker er at firmaet betaler en overpris for
billetten, denne overpris betaler flyselvskabet så
til den ansatte, der derved får en skattefri
indkomst.

Man kunne så forestille sig at de satte overprisen
så meget op at den ansatte kunne få hele sin løn
udbetalt på den måde.

Og flyver den ansatte ikke, kunne firmaet købe
en billet til elevatoren til overpris, for der
igennem at undgå indkomstskat.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Neuman

Dato : 29-12-06 00:31

> [...]
> Det der sker er at firmaet betaler en overpris for
> billetten, denne overpris betaler flyselvskabet så
> til den ansatte, der derved får en skattefri

De kan ikke fravælge at betale overpris. Ligesom jeg heller ikke kan
fravælge at betale overpris nede om hjørnet. Men jeg kan tilvælge at tage
imod dividende. Også selvom jeg henter varer for min arbejdsgiver. Så det
skal altså også beskattes? Så butikker skal til at spørge om hvem betaleren
er og om disse er registreret i CVR for at undgå det du mener er snyd?

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-12-06 01:03

Neuman skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>
> De kan ikke fravælge at betale overpris.

De kan vælge et flyselvskab der ikke tager overpris for
deres biletter for at give medarbejderne skjult løn.

> Ligesom jeg heller ikke kan
> fravælge at betale overpris nede om hjørnet. Men jeg kan tilvælge at tage
> imod dividende.

Den dividende du får ved køb for egne penge har du selv betalt.

> Også selvom jeg henter varer for min arbejdsgiver. Så det
> skal altså også beskattes? Så butikker skal til at spørge om hvem betaleren
> er og om disse er registreret i CVR for at undgå det du mener er snyd?

Butikker skal ikke betale medarbejdere skjult løn.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Neuman

Dato : 29-12-06 01:22

> De kan vælge et flyselvskab der ikke tager overpris for
> deres biletter for at give medarbejderne skjult løn.

Der er ofte ikke alternativer end SAS når man rejser fra KBH.
Og hvis du rejste i forbindelse med forretning, så ville du vide at f.eks.
Sterling ikke er et reelt valg til den slags rejser. Desuden er der et
flyselskab som Air France som jeg personligt nægter at flyve med. Dette skal
en arbejdsgiver tage højde for og undgå.

> Butikker skal ikke betale medarbejdere skjult løn.

Antag at jeg optjener mine point udlandet (China Airways er med i Star
Alliance) på indenrigsrejser derovre. Antag derefter at jeg bruger optjente
point på en hotelovernatning i Beijing. Dette er ikke et tænkt eksempel. Vil
du virkelig have at jeg skal betale skat af noget som intet som helst har at
gøre med vores skattevæsen? Ud over at det er administrationsmæssigt
sindssygt, så bifalder jeg slet ikke idéen.

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-12-06 01:44

Neuman skrev:

> [...]
> flyselskab som Air France som jeg personligt nægter at flyve med. Dette skal
> en arbejdsgiver tage højde for og undgå.

At der er mange flyselvskaber der er med på fidusen gør det
ikke bedre.

> [...]
> gøre med vores skattevæsen? Ud over at det er administrationsmæssigt
> sindssygt, så bifalder jeg slet ikke idéen.

Hvis overnatningen ikke er "arbejde", har firmaet betalt for en privat
overnatning, som du skal betale skat af.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Neuman

Dato : 29-12-06 07:06

> At der er mange flyselvskaber der er med på fidusen gør det
> ikke bedre.

?????????
Hverken Sterling eller Air France giver den slags bonus, så hvad taler du
om?

> Hvis overnatningen ikke er "arbejde", har firmaet betalt for en privat
> overnatning, som du skal betale skat af.

Aha. Så du mener at penge tjent og brugt i et andet land skal der betales
dansk skat af. Så har vi nok en del lobbyarbejde for os. Prøv du at
overbevise vores udenrigsminister om din gode idé.

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-12-06 13:40

Neuman skrev:

> Aha. Så du mener at penge tjent og brugt i et andet land skal der betales
> dansk skat af. Så har vi nok en del lobbyarbejde for os. Prøv du at
> overbevise vores udenrigsminister om din gode idé.

Pointen er at der skal betales skat af bonuspoint på samme måde
som af al anden indkomst betalt af firmaet.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Neuman

Dato : 29-12-06 13:43

> Pointen er at der skal betales skat af bonuspoint på samme måde
> som af al anden indkomst betalt af firmaet.

Jaja vi har fattet at du har ondt i røven over at andre får noget du ikke
gør.

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-12-06 20:47

Neuman skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Jaja vi har fattet at du har ondt i røven over at andre får noget du ikke
> gør.

Jeg får også point når jeg rejser, det har intet med sagen
at gøre.

Men vi er nødt til at have en retfærdig opkrævning af skatter.

Ellers bliver det næste at du får en skattefri bil i
"rabat" næste gang det firma du arbejder i køber en bil.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 29-12-06 06:29

On Fri, 29 Dec 2006 01:03:01 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>De kan vælge et flyselvskab der ikke tager overpris for
>deres biletter for at give medarbejderne skjult løn.

til nogle destinationer på visse tidspunkter ja,

men typisk er der stramme restriktioner på både ud- og
hjemrejsetidspunkter

>Den dividende du får ved køb for egne penge har du selv betalt.

og den som køber meget får meget dividende

>Butikker skal ikke betale medarbejdere skjult løn.

der er ikke tale om skjult løn, men om en rabat

mange medarbejdere i dagligvarebutikker får medarbejderrabat på varer
købt på deres arbejdsplads, der må være tale om skjult løn af samme
slags som bonuspointene ved flyrejser, men da der arbejder adskillige
tusinde mennesker i dagligvarebutikkerne skal politikerne nok holde
sig fra det område

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-12-06 13:43

@ skrev:

> [...]
> slags som bonuspointene ved flyrejser, men da der arbejder adskillige
> tusinde mennesker i dagligvarebutikkerne skal politikerne nok holde

Hvis medarbejderne får en urimelig høj rabat på varer købt i
firmaet bør det også beskattes.
Ellers bliver det du kalder rabat til skjult løn.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 29-12-06 13:48

On Fri, 29 Dec 2006 13:43:19 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Hvis medarbejderne får en urimelig høj rabat på varer købt i
>firmaet bør det også beskattes.
>Ellers bliver det du kalder rabat til skjult løn.

10-15% på alle de varer
man f.eks. kan købe i en Bilka eller AktivSuper(købmandskæde)

kan for nogen sikkert sagtens løbe op i betydeligt mere end de
bonuspoint der optjenes ved flyrejser

Fra : Neuman

Dato : 29-12-06 14:03

> [...]
> firmaet bør det også beskattes.
> Ellers bliver det du kalder rabat til skjult løn.

Igennem det sidste år har jeg brugt 200+ timer i et flysæde. For de
opsparede point kan jeg få en returbillet til Amsterdam. Noget der kan
erhverves for 1500,- kr. (ialt 2 timers flyvning). Jeg får altså 1% flyvetid
"foræret" vha bonuspoint. Nogle gange har SAS tilbud. I så fald kan jeg få
det dobbelte, altså 2%, "gratis".
Det står vist slet ikke mål til hvad andre lønmodtagere kan score af
besparelser på alt fra bilvask til nylonstrømper. Altså - MANGE andre end
mig får større skattefri gevinster som tillæg til deres løn. Det har jeg
ingen problemer med, og piver heller ikke over det. Mange folk burde i
stedet bare spare op til et par større sko (med eller uden rabat).

Fra : @

Dato : 29-12-06 14:13

On Fri, 29 Dec 2006 14:03:01 +0100, "Neuman" <neuman@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>ingen problemer med, og piver heller ikke over det. Mange folk burde i
>stedet bare spare op til et par større sko (med eller uden rabat).

korrekt set

man har somme tider en mistanke om at mange voksne køber sko her

http://www.babysam.dk/praktisk-tilbehoer.asp?t=5&ID=10643

Fra : TL

Dato : 30-12-06 13:57

On Fri, 29 Dec 2006 13:43:19 +0100, in dk.politik Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Hvis medarbejderne får en urimelig høj rabat på varer købt i
>firmaet bør det også beskattes.
>Ellers bliver det du kalder rabat til skjult løn.

Disse rabatordninger er langt mere værd end de usle bonuspoint, som
folk i små sko nu vil have beskattet.

Fra : @

Dato : 30-12-06 17:07

On Sat, 30 Dec 2006 04:57:03 -0800, TL <tl_dp@adelphia.net> wrote:

>Disse rabatordninger er langt mere værd end de usle bonuspoint, som
>folk i små sko nu vil have beskattet.

jep

Fra : TL

Dato : 30-12-06 13:55

On Fri, 29 Dec 2006 01:03:01 +0100, in dk.politik Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>De kan vælge et flyselvskab der ikke tager overpris for
>deres biletter for at give medarbejderne skjult løn.

Der er ikke tale overpris. Frequent Flyer Miles/Bonus Point er et
marketing trick, som flyselskaberne bruger for at få folk til at være
mere loyale mod det specifikke flyselskab.

Hvor langt synes du, at denne misundelsesbaserede politik skal
strækkes? Hvad med gratis opgraderinger, skal de ikke også beskattes?
Jeg flyver svarende til jorden rundt fire gange om året for mit
arbejde. Når jeg flyver privat får jeg ofte gratis opgraderinger til
business eller first - det ville jeg ikke have fået uden min
arbejdsrelaterede rejser, så disse opgraderinger skal vel også
beskattes?

Hvordan skal skatten forresten beregnes, hvis bonuspoints skal
beskattes?

Fra : John Doe

Dato : 29-12-06 01:41

Neuman wrote:
> Pointene er jo ment som en slags rabat.

Korrekt. Problemet idag er at rabatten ikke går til den som betaler rejsen,
altså virksomheden, istedet går den til de ansatte. Rabatten skal givetvis
gives til betaleren = virksomheden, ikke medarbejderen.

Fra : @

Dato : 29-12-06 06:37

On Fri, 29 Dec 2006 01:40:44 +0100, "John Doe" <spamfighter@boxbe.com>
wrote:

>Korrekt. Problemet idag er at rabatten ikke går til den som betaler rejsen,
>altså virksomheden, istedet går den til de ansatte. Rabatten skal givetvis
>gives til betaleren = virksomheden, ikke medarbejderen.

hvorfor vil politikerne så kun pille ved lige nøjagtig fly-rabatter?

er det fordi de er klar over at der kan mistes for mange stemmer ved
forsøg på at pille ved medarbejderreabatter i f.eks.
dagligvareforretninger?

Fra : John Doe

Dato : 29-12-06 11:39

@ wrote:
> forsøg på at pille ved medarbejderreabatter
> i f.eks. dagligvareforretninger?

I dagligvareforretninger betaler folk selv for sine varer så der er det i
orden med rabatter.

Når det gælder flyrejser er det jo arbejdsgiveren som betaler og derfor skal
også arbejdsgiveren have rabatten - ikke medarbejderen.

Du burde vel kunne se forskellen?

Fra : ThomasB

Dato : 29-12-06 12:03

> [...]
>
> Når det gælder flyrejser er det jo arbejdsgiveren som betaler og derfor
> skal også arbejdsgiveren have rabatten - ikke medarbejderen.

Skal man så også beskattes af den mad man får i flyveren? Eller hvad med de
toldfrie smøger? Skal differencen også beskattes?

Fra : @

Dato : 29-12-06 12:26

On Fri, 29 Dec 2006 11:39:29 +0100, "John Doe" <spamfighter@boxbe.com>
wrote:

> [...]
>
>Når det gælder flyrejser er det jo arbejdsgiveren som betaler og derfor skal
>også arbejdsgiveren have rabatten - ikke medarbejderen.

forskellen er ikke tilstede,

hvadenten man p.g.a. sit arbejde kan optjene bonuspoint ved et
flysleskab, eller man kan slippe 10-15% billigere om ved sine
dagligvareindkøb er der i begge tilfælde tale om, at man p.g.a. sit
arbejde har en ubeskattet økonomisk fordel

forskellen for politikkerne er, at der er langt flere stemmer at miste
hvis man piler ved medarbejderrabatterne hos de ansatte i
dagligvareforretningerne

Fra : John Doe

Dato : 29-12-06 12:51

@ wrote:
> forskellen er ikke tilstede,

Det er den. Det er meget simpelt:

Betaler arbejdsgiveren får arbejdsgiveren rabatten.

Betaler medarbejderen får medarbejderen rabatten.

Logik for burhøns, som Telia siger i sine reklamer.

Fra : Neuman

Dato : 29-12-06 12:55

> Det er den. Det er meget simpelt:
> Betaler arbejdsgiveren får arbejdsgiveren rabatten.
> Betaler medarbejderen får medarbejderen rabatten.

I en butik hvor den ansatte får rabat betaler butikken jo netop rabatten
(mistet indtægt)

Fra : @

Dato : 29-12-06 13:24

On Fri, 29 Dec 2006 12:51:27 +0100, "John Doe" <spamfighter@boxbe.com>
wrote:

>Det er den. Det er meget simpelt:
>
>Betaler arbejdsgiveren får arbejdsgiveren rabatten.
>
>Betaler medarbejderen får medarbejderen rabatten.

>Logik for burhøns, som Telia siger i sine reklamer.

netop ikke logik

i det du klippede væk blev det påvist at både den der får point ved at
flyve og den der får rabat ved at handle i den butik hvor vedkommende
er ansat får en ubeskattet økonomisk gevinst i kraft af deres arbejde

Fra : @

Dato : 29-12-06 00:04

On Thu, 28 Dec 2006 23:29:09 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Hvorfor skal netop den type løn ikke beskattes?

hvorfor lige netop den type?

blot ved at være ansat i et bestemt firma får jeg i flere butikker 15%
rabat og det er der ikke tale om skal beskattes

at optjene point ved et passagertransportfirma kan ses som en rabat på
den næste rejse

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-12-06 00:15

@ skrev:

> hvorfor lige netop den type?
>
> blot ved at være ansat i et bestemt firma får jeg i flere butikker 15%
> rabat og det er der ikke tale om skal beskattes

Betaler dit firma disse butikker for at du kan få rabatten?

> at optjene point ved et passagertransportfirma kan ses som en rabat på
> den næste rejse

Dit firma betaler flyselvskabet for at du kan få rabat.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 29-12-06 00:23

On Fri, 29 Dec 2006 00:14:57 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Betaler dit firma disse butikker for at du kan få rabatten?

nej mit firma handler så meget at disse butikker for at holde på
kunden yder denne rabat

>Dit firma betaler flyselvskabet for at du kan få rabat.

nej, firmaet køber rejser hos flyselskabet

det er samme mekanisme som hos andre butikker,
man lægger så mange penge i butikken at butikken (flyselskabet) vælger
at yde en rabat(bonus)

har du aldrig hørt om mængderabat eller rabatkuponer?

det er samme system som hos Coop Danmark jo mere du handler jo mere
dividende(point) optjener du

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-12-06 00:37

@ skrev:

> [...]
>
> har du aldrig hørt om mængderabat eller rabatkuponer?
>
> det er samme system som hos Coop Danmark jo mere du handler jo mere

Det er ikke helt det samme. Med bonuspoint er der en direkte
sammenhæng mellem den pris firmaet betaler og den indtægt
du får. Dvs. prisen på biletten er xx % for høj, disse
% får medarbejderen som indkomst.
Det er kun de dyre rejser der giver bonus point, disse er
prissat til at den der rejser skal have en skattefri
indkomst ud af det. Discount rejser er prissat uden denne
skjulte løn til medarbejderen.

Det næste bliver vel at medarbejderne skal have "bonuspoint"
når firmaet køber en bil eller en PC.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : TL

Dato : 30-12-06 14:01

On Fri, 29 Dec 2006 00:37:19 +0100, in dk.politik Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Med bonuspoint er der en direkte
>sammenhæng mellem den pris firmaet betaler og den indtægt
>du får. Dvs. prisen på biletten er xx % for høj, disse
>% får medarbejderen som indkomst.

Nonsens, billetten er ikke x% for høj p.g.a. bonus points - pointene
er marketing, ikke rabat.

>Det er kun de dyre rejser der giver bonus point, disse er
>prissat til at den der rejser skal have en skattefri
>indkomst ud af det. Discount rejser er prissat uden denne
>skjulte løn til medarbejderen.

Du har helt misfforstået, hvis du tror, at frequent flyer ordninger er
designet specifikt for at give medarbejdere et skjult løntillæg.

Fra : Bertel Brander

Dato : 30-12-06 15:05

TL skrev:

> Nonsens, billetten er ikke x% for høj p.g.a. bonus points - pointene
> er marketing, ikke rabat.

Hvor for flyselskaberne de penge fra som de bruger på bonus?
Selvfølgelig fra prisen på billetter, som derfor er xx % for
høje.

> Du har helt misfforstået, hvis du tror, at frequent flyer ordninger er
> designet specifikt for at give medarbejdere et skjult løntillæg.

Det er muligt at det ikke er designet sådan, men det er sådan det
virker.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : TL

Dato : 30-12-06 15:34

On Sat, 30 Dec 2006 15:04:34 +0100, in dk.politik Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Hvor for flyselskaberne de penge fra som de bruger på bonus?

Fra den ekstra forretning og de ekstra penge, de tjener på at have
mere loyale kunder.

Helt ærligt, din tankegang er udpræget socialistisk - og det siger jeg
ikke som et skældsord eller angreb.

>Selvfølgelig fra prisen på billetter, som derfor er xx % for
>høje.

Det er det jeg mener; du kan ikke sige, at priserne er for høje,
priserne er hvad markedet siger, at de skal være. Du kan være ganske
overbevist om, at flyselskaberne er ret sikre på, at loyalty
programmer er en overskudsforretning, der bringer mere ind end de
koster. Ellers ville de jo ikke have disse programmer, men istedet
fjerne dem og sætte prisen ned.

>Det er muligt at det ikke er designet sådan, men det er sådan det
>virker.

Det er så langt ude i småtingsafdelingen, at misundelse er den eneste
motivation. Hvorfor ikke se på andre medarbejderrabatordninger først,
når disse er langt større i omfang og kroner?

Fra : Egon Stich

Dato : 30-12-06 17:56

"TL" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> motivation. Hvorfor ikke se på andre medarbejderrabatordninger først,
> når disse er langt større i omfang og kroner?

Du mener, det er "misundelse", når jeg finder det urimeligt, at jeg skal
betale andre menneskers nassegoder med højere priser?
Næ, beskat svineriet, så det kan stoppe.
Og hæv ved samme lejlighed topstkatten..!!

MVH
Egon

Fra : John Doe

Dato : 30-12-06 20:09

Egon Stich wrote:
> Og hæv ved samme lejlighed topstkatten..!!

Hæv topskatten til 200% så bliver alle lykkelige.......... eller i hvert
fald du.

Fra : Egon Stich

Dato : 30-12-06 21:16

> Hæv topskatten til 200% så bliver alle lykkelige.......... eller i hvert
> fald du.

Det tror jeg faktisk ikke--
Men inddrog vi arbejdsfrie "indtægter", kunne vi nok sætte skatten ikke så
lidt ned for alle.

Lad os starte med banker og forsikringsselskaber.
Der er ingen grund til at lade disse udbetale disse uforskammet høje
bistandsbeløb.

Dernæst kunne vi lade "fabriksejerne" betale deres maskiner selv.
Ligesom deres biler og rideheste.

Den eneste undtagelse skal være virksomhedsejede lystyarchts under 11
meter.

MVH
Egon

Fra : John Doe

Dato : 30-12-06 22:21

Egon Stich wrote:
> Dernæst kunne vi lade "fabriksejerne"
> betale deres maskiner selv.

Det gør de allerede. Hvem tror du ellers betaler for maskinerne?

Fra : Egon Stich

Dato : 31-12-06 14:26

> Det gør de allerede. Hvem tror du ellers betaler for maskinerne?

Jeg tænker på skattefradraget.
Og det ved du jo godt.
Der er jo ingen rimelighed i, at samfundet skal støtte netop mennesker, der
påstår de er "selvhjulpne" og "privatejere" med subsidier.

Væk med alle fradrag.
Kapitalisterne må til at lære at klare sig selv.
Vi kan ikke have deres nasseri.

egon

Fra : John Doe

Dato : 31-12-06 21:55

Egon Stich wrote:
> Jeg tænker på skattefradraget.

Fabriksejerne har ikke noget skattefradrag. Derimod betaler de skat på
overskuddet (indtægter minus omkostninger).

Fra : Egon Stich

Dato : 01-01-07 15:23

> Fabriksejerne har ikke noget skattefradrag. Derimod betaler de skat på
> overskuddet (indtægter minus omkostninger).

Flueknæpperi.
Du ved godt, hvad jeg mener.

Og så er det jo i sidste ende et skattefradrag.

Egon

Fra : John Doe

Dato : 01-01-07 17:26

Egon Stich wrote:
> Flueknæpperi.
> Du ved godt, hvad jeg mener.
> Og så er det jo i sidste ende et skattefradrag.

Jeg er godt klar over at du mener at fabriksejerne skal betale indkomstskat
på omkostningerne også.

Nåvel din mening er ikke så dum alligevel for så skal jo også f.eks. en
fotoforretning betale indkomstskat på omkostninger såsom husleje, lønninger,
indkøb af varer, electricitet, telefon mm samtidigt som det jo også skal
betales indkomstskat på salgsindtægterne.

Med din holdning skal lønmodtagere givetvis også betale indkomstskat på
omkostninger for rejse til arbejde, bidrag til a-kasse, kontingent til
fagforening, renter for boliglån mm samtidigt som det betales indkomstskat
på lønindkomsten.

Jeg tror du skal prøve at få Nobelpriset i økonomi da din holdning til
indkomstskat jo faktisk er glimrende. Når vi beskatter både indtægter og
udgifter så stiger skatteindtægterne så kraftigt at det faktisk vil være råd
til at sænke skatterne.

Du er jo faktisk en af de mest intelligente her i gruppen, Egon! Tænk hvis
vi havde dig som skatteminister...

Fra : Egon Stich

Dato : 02-01-07 15:16

> [...]
> til at sænke skatterne.
>
> Du er jo faktisk en af de mest intelligente her i gruppen, Egon! Tænk hvis

I så fald ville der ikke findes noget, der hed fradrag.
Forøvrigt morsomt, at højrefløjsere, der jo notorisk mener, alle skal betale
for sig selv, ikke mener det skal gælde for kapitalister?

Egon

Fra : TL

Dato : 30-12-06 20:30

On Sat, 30 Dec 2006 17:56:18 +0100, in dk.politik "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>"TL" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>Du mener, det er "misundelse", når jeg finder det urimeligt, at jeg skal
>betale andre menneskers nassegoder med højere priser?

Du betaler ikke højere priser.

>Næ, beskat svineriet, så det kan stoppe.

Det stopper ikke noget. Flyselskaber vil stadig have frequent flyer
programmer og andre loyalitetsprogrammer. Flok bliver stadig sendt ud
at rejse for deres arbjdsgiver, vi skaber bare en masse ekstra
bureaukrati til at kontrollere og administrere.

>Og hæv ved samme lejlighed topstkatten..!!

Og afgiter og beskatning på ren luksus som f.eks. lystbåde?

Fra : Egon Stich

Dato : 30-12-06 21:30

> Og afgiter og beskatning på ren luksus som f.eks. lystbåde?

Du må dog være fuldstændig hamrende skingrende sindssyg---
Kan du SÅ styre din ækle misundelse

(Forøvrigt er der netop misundelsesafgift på lystbåde. Indført af en
borgerlig regering under Schlütter. Som ved samme lejlighed slagtede en
bådindustri i fremgang.)

Egon

Fra : TL

Dato : 31-12-06 00:08

On Sat, 30 Dec 2006 21:29:52 +0100, in dk.politik "Egon Stich"
> [...]

>Kan du SÅ styre din ækle misundelse
>
>(Forøvrigt er der netop misundelsesafgift på lystbåde.

De er naturligvis ikke høje nok, når velfærdssamfundet er ved at falde
sammen om ørerne om os, og verdens undergang er nær efter 5 år med
Fogh-regeringen.

Fra : ThomasB

Dato : 31-12-06 01:40

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> (Forøvrigt er der netop misundelsesafgift på lystbåde. Indført af en
> borgerlig regering under Schlütter. Som ved samme lejlighed slagtede en

Kun på kaskoforsikring - 1% af forsikringssum..

Lystbåde er i fremgang nu - så kraftigt at det er umuligt at få havneplads i
store dele af Danmark.

Auken gjorde det til gengæld surt for mange bådejere.

Fra : Egon Stich

Dato : 31-12-06 14:31

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kun på kaskoforsikring - 1% af forsikringssum..
>
> Lystbåde er i fremgang nu - så kraftigt at det er umuligt at få havneplads

Jeps.
Men ikke desto mindre er det ærgerligt, at de danske bådeværfter blev kvalt.

> Auken gjorde det til gengæld surt for mange bådejere.

Gå ud og vask din mund med stærk sæbe og vand--

Hvad angår denne notoriske idiots tiltag på milieuområdet i det hele taget,
kan man kun sige, at han ihvertfald ikke har gavnet nogen som helst.
Tværtimod.
Typisk exempel på en politiker, der gennemtrumfer tiltag udelukkende for at
kunne fremstå som "handlekraftig".
Noget så elementært som reel analyse af virkningerne, kommer helt i bageste
række.

MVH
Egon

Fra : ThomasB

Dato : 31-12-06 20:27

> Jeps.
> Men ikke desto mindre er det ærgerligt, at de danske bådeværfter blev
> kvalt.

Er de danske bådværfter da det?

> [...]
> at
> kunne fremstå som "handlekraftig".
> Noget så elementært som reel analyse af virkningerne, kommer helt i

En ting som har været godt for miljøet, er den frivillige "Blå
Flag"-ordning, som har vist sig at være enormt effektiv miljøbeskyttelse.

Fra : Egon Stich

Dato : 01-01-07 15:21

> Er de danske bådværfter da det?

Ja.
Der døde en masse blomstrende bådeværfter som følge af den såkaldte
kartoffelkur.

> En ting som har været godt for miljøet, er den frivillige "Blå
> Flag"-ordning, som har vist sig at være enormt effektiv miljøbeskyttelse.

Enig.
Og der også er indeholdt krav til service og sanitetsforhold, har det hævet
standarden i mange af vore havne.
SOK kampagnen med olieovervågning er også noget der batter.
(man det er heller auken, der har fundet på den)

MVH
Egon

Fra : ThomasB

Dato : 01-01-07 17:19

> Ja.
> Der døde en masse blomstrende bådeværfter som følge af den såkaldte
> kartoffelkur.

Ok, jeg troede kun det var de store skibsværfter.

I dag har vi da en del bådebyggere, (Walsted, Bianca, Hinrichsen, Sletten,
X-yachts), men selvfølgelig ikke i forhold til at vi altid har været en
sejlernation.

> [...]
> standarden i mange af vore havne.
> SOK kampagnen med olieovervågning er også noget der batter.
> (man det er heller auken, der har fundet på den)

Ja, endnu et argument for at motivation er mere virkningsfuldt end forbud.

Fra : Egon Stich

Dato : 02-01-07 15:14

> Ok, jeg troede kun det var de store skibsværfter.

Vi havde en temmelig stor underskov af lovende småværfter, der var begyndt
at udvikle bådtyper af glasfiber.
Schlütter var jo i den grad brutal med sin kartoffelkur, at han fik ødelagt
ikke ringe dele af mindre danske industrielle muligheder.
Men storkapitalen trivedes.
Og det var jo hensigten.

> I dag har vi da en del bådebyggere, (Walsted, Bianca, Hinrichsen, Sletten,
> X-yachts), men selvfølgelig ikke i forhold til at vi altid har været en
> sejlernation.

Ja, og heldigvis for det.
Angående det med at være en sejlernation:
Det er jo i den grad en kulturel skandale, at overdanmark i så høj grad har
været inficeret af bondekulturen.
Frilandsmuseer og lignende har det ikke skortet på.
Samtidig med, at man har ladet næsten alt hvad vi havde af sejlende kultur
forsvinde til mere civiliserede lande.
Vi har ganske lidt beskrevet, fordi forskningen på området har været
underpriviligeret.
Under stor ståhej har Carsten Jensen nylig udgivet en bog, under dække af,
at skulle være en beskrivelse af søfarten og byen Marstal som skipperby.
Jeg må da sige, at jeg i den grad fortryder, at jeg købte bogen.
Han har alene fabrikeret en gang underlødig novelleagtig fantasi, isprængt
slet skjulte tyverier fra nationalmuseets værker om dansk søfart, at den
burde høre hjemme i Alt for damerne, eller lignende kulørt sprøjte.

Een ting, man kan finde morsomt, er at han lader en af hovedpersonerne
opføre sig, og handle, fuldstændig analogt med vor tids hallalhippies.
I retning af at have en forskruet ide, gennemføre den, og opdage den store
fejltagelse.
Mon det er hans underbevidsthed, der har spillet ham et puds?

Efter min opfattelse:
Et flot emne, der havde fortjent en bedre forfatter, der var i stand til at
skrive.

For god ordens skyld her titlen på bogen:
"Vi der druknede."

> Ja, endnu et argument for at motivation er mere virkningsfuldt end forbud.

Hvis noget er fornuftigt, kommer motivationen vel af sig selv?
Her kunne vore populistiske politikere lære noget

MVH
Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 31-12-06 01:04

TL <tl_dp@adelphia.net> wrote:

> Det er så langt ude i småtingsafdelingen, at misundelse er den eneste
> motivation.

Velkommen til venstrefløjen!

Fra : @

Dato : 30-12-06 17:13

On Sat, 30 Dec 2006 15:04:34 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Hvor for flyselskaberne de penge fra som de bruger på bonus?

samme sted fra som de dagligvarebutikker som giver deres ansatte rabat

fra kunderne

og rent økonomisk er der da mange flere penge i at kunne spare 15% på
alt hvad man kan købe i f.eks. Bilka det er alle daglige fornødenheder
plus tøj sko hvidevarer haveartikler og elektronik

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-12-06 23:51

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Hvorfor skal netop den type løn ikke beskattes?

Mener du seriøst at det er løn at få bonuspoint fra firmaer man køber
varer af?

Kors i hytten...

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-12-06 00:39

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Mener du seriøst at det er løn at få bonuspoint fra firmaer man køber
> varer af?

Det er løn når firmaet betaler medarbejdernes bonuspoint.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-01-07 17:25

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Det er løn når firmaet betaler medarbejdernes bonuspoint.

Hvilket de jo ikke gør, det gør luftfartsselskaberne.

Fra : ThomasB

Dato : 29-12-06 11:34

> [...]
> flyver med diverse luftfartsselskaber, beskattet.
>
> SF = TOTALSTATEN! ALT SKAL BESKATTES! INGEN EJENDOM UDENFOR SKATTEFAR'S

Så skal virksomheders medarbejderrabataftaler vel også beskattes.