Ny computer, problem hjælp!
Fra : Mogens Sørensen

Dato : 29-06-01 03:46

Har købt ny computer, og har ikke haft andet end kvaler, forhandleren
kan ikke umiddelbart løse problemet, og da jeg er træt af at løbe frem
og tilbage med den hele tiden, uden problemet bliver løst, håber jeg
derfor, at der er nogen af de dygtige mennesker her i gruppen, som kan
give et seriøst bud/fingerpeg på hvad der kan være galt. Må heller
nævne at jeg ikke selv ved ret meget om det tekniske i en computer.

Problemet opstår hver eneste gang jeg tænder computeren, der sker det,
at inden for de første 5 til 30 minutter, bliver skærmen pludselig sort,
og den genstarter automatisk, og det er lige meget, om jeg tilslutter
til nettet eller arbejder i et skriveprogram. Nogen gange sker det også
efter jeg har tændt og skrivebordet har været åbnet ca. 1 minut, og uden
jeg har rørt ved noget som helst
Hændelsen kan forekomme fra 1 til 5 gange, og altid inden for nævnte
minutter, derefter køre den stabilt indtil jeg afbryder, efter ca. 2-4
timer. CPUèn ligger altid på 51-55`C og MB på 45`C
MVH.
Mogens

Computer købt den. 9 maj 2001
Karbinet:   Noise Control (HxBxD 60x20x48cm) Tysk fabrikat

CPU:    Atlon (Tunderbird) 1333MHz,Socket A, 133/266MHz bus

Bundkort:   ASUS A7M 266, socket A Bundkort,AMD 760 Chipset, DDR-RAM
med 4 UBS

Skærmkort:   Prolink. PixelView Geforce- 2 GTS, 64 MB DDR-RAM, TV-Out

Lydkort:   Creative Labs SB Live Value 1024 PCI Bulk

Netkort:   ATM-kort til Netexpres

Harddisk:   IBM Deskstar 75GXP 30GB ATA100 2MB cache 7200 RPM

Harddisk 2:   Western Digital Caviar 20.5 GB ATA-100 med komplet flytbar
Harddisk system.

Ram:    256MB Apacer PC2100 DDR- RAM

A-drev:    Mitsumi 1,44MB Floppydrev

Pioneer:   Pioneer 105S, 16x DVD / 40xCD-rom,IDE, slot-in,bulk pakning

Brænder:   Plextor Pro 12/10/32A

Højtaler:   Creative 310, 2 stk højtaler og subwoofer

Keyboard:   Logitech Cordless Desktop Pro 105 taster + Win 95-98 taster-
inkl. Cordless mus

Skærm:    Sony Multiscan 210ES

Windows:   Windows 98 SE (dk)

Printer:   HP-990CXI

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 29-06-01 15:50

Jeg ved ik hvad problemet er, men hvis forhandleren ikke kan ordne problemet
i løbet af 3 reperationer har du ret til at få pengene tilbage.

Mvh
Christian Jørgensen