mere kuturberigelse
Fra : @

Dato : 22-12-06 20:16

hvad får man egentlig for de penge der bliver brut på politiet?

<<<<<
http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=4150644/
Beboere på flugt fra unges hærgen
Af BRIAN MELBY
Boligkomplekset Farum Midtpunkt hærges af trusler, vold og chikane fra
en gruppe unge indvandrere.

Forstærket SSP-samarbejde. Forsøg på at finde væresteder. Forlænget
åbningstid i ungdomsklubben.
Meget har været prøvet. Men Farum Kommunes initiativer mod et stadigt
stigende problem med unge indvandrere har foreløbigt været helt uden
effekt.

En gruppe på op mod 100 unge har gennem det seneste år skabt frygt og
utryghed for brugere og personale i Kulturhuset, ungdomsskolen og på
den lokale Q8 tankstation i Farum.

Beboere vil væk
Værst er det gået ud over beboerne i Blok 12 i Farum Midtpunkt, hvor
flere har valgt at flytte pga. de unges hærgen.

Gennem halvandet år har en gruppe på ca. 20 unge indvandrere
chikaneret, truet og i et enkelt tilfælde overfaldet beboerne ved
indgangen til boligblokken.

Mindst en beboer er truet på livet direkte og telefonisk. Det seneste
år er chikanen vokset i et voldsomt omfang: entrédøre sparkes ind.
Pulterrum brydes op og indholdet spredes på gange og stier. Forrige
weekend sprængtes et hul i en entrédør med kraftigt fyrværkeri, kort
før beboeren kom hjem med sine to børn. Stumper af døren landede 14
meter inde i boligen.

Tre familier har valgt at flytte fra balladen i Blok 12. Og yderligere
tre familier har fået tilbudt andre boliger af beboerforeningen
Blokrådet. Det har de sagt ja til.

Pernille Plaetner nåede kun at bo i Farum Midtpunkt et år. Hun valgte
at flytte i september efter en lang række episoder med de unge
indvandrere.

»Jeg blev træt af indbrud og hærværk. Jeg blev træt af at blive råbt
af. Jeg forsøgte på et tidspunkt at få dem til at stoppe med at larme
og sparke på dørene. Pludselig stod jeg omringet af en flok. Det var
skræmmende. Heldigvis fik jeg på et hængende hår talt mig ud af
situationen.

Da min søn på 17 år kom hjem fra et ophold på en efterskole, blev han
flere gange lovet tæsk. Han blev utryg og bange. Derfor valgte jeg at
flytte,« siger Pernille Plaetner.

Kritik af politi
Beboere og flere politikere retter skarp kritik mod politiet i
Hillerød. Farum nærpoliti består af to ansatte. De går hjem kl. 16.
Men det er først efter kl. 18, at problemerne opstår i Blok 12. En
lang række henvendelser til politiet i Hillerød har i store træk været
forgæves, lyder det fra beboerne.

»De sagde til mig, at de kun havde to patruljevogne kørende i
Nordsjælland og måtte prioritere vigtigere opgaver,« siger en beboer,
som af hensyn til sin egen sikkerhed ønsker at være anonym.

Formanden for Farum kommunes integrationsudvalg, Sabine
Kirchmeier-Andersen (S), siger, at Farum allerede i foråret opfordrede
Hillerød Politi til at opprioritere opgaverne i Farum Midtpunkt.

»Den melding vi har fået tilbage gentagne gange er, at det har man
ikke ressourcer til,« siger Sabine Kirchmeier-Andersen.

Vicepolitiinspektør Per Haxtausen, Hillerød Politi, afviser, at
prioriteringen af Farum Midtpunkt er så nedtonet, som påstandene
antyder.

»Men det er klart, at hvis vi måler vores indsats på, at beboerne i
Blok 12 er skræmte og utrygge, så er vores indsats ikke
tilstrækkelig,« siger Per Haxtausen.

Allerede for præcis et år siden tog beboerne sagen i egen hånd. Gennem
ejeren af Farum Midtpunkt, KAB. Københavns Almene Boligselskab,
ansatte man et Street Team, en blød vagtordning, som skulle standse
den tiltagende chikane ved dialog. Ordningen er nu opsagt fra den 1.
januar 2007.

»Det har kostet beboerne to mio. kr., men vi må konstatere, at
ordningen ikke har haft den ønskede effekt. Derfor har vi opsagt
samarbejdet med vagtselskabet bag Street Team,« siger Michael Karlsen,
KAB.

Opsigelsen af Street Team skaber yderligere utryghed blandt beboerne i
Blok 12. Efter den 1. januar føler de sig helt overladt til sig selv.

Utallige henvendelser til de kommunale myndigheder gennem det seneste
år og lige så mange møder med politikere, sociale instanser og det
lokale politi har langt fra ændret på krisesituationen i Blok 12. Så
sent som den 22. november, deltog Farums borgmester Lars Carpens (V) i
et stormøde med beboerne i Blok 12. Her lovede borgmesteren beboerne
en løsning allerede inden jul.

Ifølge e-mails mellem Lars Carpens og beboerne har borgmesteren i
mellemtiden forhandlet med Hillerød Politi, for at etablere en
løsningsplan for Blok 12. Foreløbigt uden resultat.

I en mail til beboerne onsdag den 21.december opfordrer Lars Carpens
beboerne til at finde en løsning selv.

»Jeg vil opfordre beboerne til at få etableret en løsning med
aflåsning af ydredøre og etablering af video-overvågning. Jeg tror,
det er den eneste måde, hvorved man kan få has på ulovlighederne,«
skriver Lars Carpens.

Partifællen og formanden for Farum Venstre, Niels Bo Ingvorsen, kalder
kommunens indsats for helt utilstrækkelig.

»Jeg er så flov over, at vi ikke har gjort mere for beboerne i Blok
12,« siger Niels Bo Ingvorsen
<<<<<
--
når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-06 22:48

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> Beboere på flugt fra unges hærgen

> Boligkomplekset Farum Midtpunkt hærges af trusler, vold og chikane fra
> en gruppe unge indvandrere.

NÅ - er det hvad man nu i Farum får ud af at være så umådeligt
gavmilde og venlige overfor indvandrere og deres børn. For det VED VI JO
AT MAN HAR VÆRET TIL OVERMÅL. Og i mange år. Så kan man altså ikke mere
påstå, at det er mangel på ressourcer brugt på integrering, der er
skyld i at så mange ikke bliver integreret. Hvis man har gjort alt for
det noget sted, så er det da i Farum.

> Forstærket SSP-samarbejde. Forsøg på at finde væresteder. Forlænget
> åbningstid i ungdomsklubben.

HVORFOR ? ? ?

Der findes da ikke noget sted for unge at befinde sig end i Farum.
Søer, skove, motionsstier, et af Sjællands største fodboldstadion'er.
Der er mulighed for at dyrke sejlsport af en hver art, svømning af
enhver art, og - ja man behøver ikke sige mere. Kan vi dog snart blive
fri for det vanvid, for alle de løgne og alt det hykleri der bliver
brugt for at for at gøre det legalt at ødelægge alt det som danskere har
slidt og slæbt i generationer for at bygge op.

TW

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-06 08:41

> hvad får man egentlig for de penge der bliver brut på politiet?

Grundlag for TV-serier som Anna Pihl *GGG*

Fra : @

Dato : 23-12-06 15:01

On Sat, 23 Dec 2006 08:41:09 +0100, "Hans Christian Vang" <....>
wrote:

>Grundlag for TV-serier som Anna Pihl *GGG*

fan**** da osse

jeg vil hellere i disse autonomtider have

Sheriffen skyder på det hele

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 23-12-06 18:24

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> fan**** da osse
>
> jeg vil hellere i disse autonomtider have
>
> Sheriffen skyder på det hele

Bulshit.

Har du aldrig set Death Wish III med Charles Bronson???

En af dem skulle være nok til at rydde hele Nørrebronx.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"