Derfor er skat ikke "afgift" for at være
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-12-06 00:11

Eksempler på samfund uden unitær stat:

Somalia
Saga-tidens island
Middelalderens Irland
Kolonitidens Pennsylvania

Alle disse steder har i givne tidsrækker eksisteret som samfund - UDEN
STATSMAGT!!!

Ingen stat = ingen skat (dvs. hvad nogle af skatteapologeterne kalder
"afgift til samfundet"). Ikke desto mindre har samfundet alligevel
eksisteret, og samfundets medlemmer har leveret mere eller mindre i fred
og fordragelighed, og alle samfundets individer har stadig være fuldt
"gyldige" "medlemmer" af samfundet.

..
..
..
Og så venter vi på efterrationaliseringerne og bortforklaringerne...

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Kim2000

Dato : 21-12-06 00:17

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eksisteret, og samfundets medlemmer har leveret mere eller mindre i fred
> og fordragelighed, og alle samfundets individer har stadig være fuldt

Det var så eksemplet på at statsmagt er nødvendigt, kommer der så eksempler
på statsmagt ikke er nødvendigt?

mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-12-06 00:20

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Det var så eksemplet på at statsmagt er nødvendigt, kommer der så eksempler
> på statsmagt ikke er nødvendigt?

Kim,

hvis du har sagligheder som svar til mit indlæg skal du være velkommen
til at bringe dem her i debatten. Ellers hold dig væk, på forhånd tak.

Fra : Kim2000

Dato : 21-12-06 00:28

> Kim,
>
> hvis du har sagligheder som svar til mit indlæg skal du være velkommen
> til at bringe dem her i debatten. Ellers hold dig væk, på forhånd tak.

Så du du sørme undskyld, jeg troede dit indlæg var en joke.

Fordi; dit argument holder jo ikke en meter, der eksisterede også samfund i
jægerstenalderen uden central magt, men var det et bedre samfund, var
middelalderens Irland bedre end nutidens Irland? Mener du Somalia er et
bedre land end et hvilket som helst europæisk land?

Men lad mig endelig ikke blande mig med den slags småtterier.

mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-12-06 00:34

> [...]

> Så du du sørme undskyld, jeg troede dit indlæg var en joke.
>
> Fordi; dit argument holder jo ikke en meter, der eksisterede også samfund i

Tak fordi du støtter mig i min pointe!

> men var det et bedre samfund,

Hvilket heller ikke er min pointe, har du problemer med at læse? Hvor
skriver jeg at samfundet er bedre fordi det er statsløst?

> var
> middelalderens Irland bedre end nutidens Irland?

På nogle områder ja, men andre områder nej, men det er igen irreleavtn
for min pointe.

> Mener du Somalia er et
> bedre land end et hvilket som helst europæisk land?

På enkelte områder ja, på andre områder, nej.

> Men lad mig endelig ikke blande mig med den slags småtterier.

Prøv at lære at læse hvad modparten skriver istedet for at gætte dig til
det. Det hjælper.

Fra : Kim2000

Dato : 21-12-06 00:40

> Tak fordi du støtter mig i min pointe!

> Hvilket heller ikke er min pointe, har du problemer med at læse? Hvor
> skriver jeg at samfundet er bedre fordi det er statsløst?

Okay??? Pointen med indlægget er dermed???

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-12-06 00:43

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> Okay??? Pointen med indlægget er dermed???

Det vil jeg lade dig selv finde ud af. Prøv evt. at læs OP igen.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-12-06 10:51

> Hvilket heller ikke er min pointe, har du problemer med at læse? Hvor
> skriver jeg at samfundet er bedre fordi det er statsløst?

Hvis ikke det samfuind, du beskriver, er bedre end det vi har, hvorfor
skulle nogen så ønske at skifte samfundsform?
Du har endnu ikke givet en beskrivelse af, langt mindre et eksempel på, et
nutidigt samfund, der er indrettet efter de principper, som du er fortaler
for, og som er bedre for alle end det, vi lige nu har.

Jan

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-12-06 00:37

Peter Bjørn Perlsø skrev:
> [...]
> eksisteret, og samfundets medlemmer har leveret mere eller mindre i fred
> og fordragelighed, og alle samfundets individer har stadig være fuldt

Er Somalia virkelig et land vi skal stræbe efter at ligne?
Så vidt jeg husker har landet haft borgerkrig i mindst 15 år,
så vil jeg egentlig hellere betale skat.

Middelalderens Irland blev vist styret med hård hånd af englænderne,
det er muligt at de ikke har haft alverden stat, men skat har de
betalt i overmål.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-12-06 00:38

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Er Somalia virkelig et land vi skal stræbe efter at ligne?

Irreleavnt.

> Så vidt jeg husker har landet haft borgerkrig i mindst 15 år,

Forkert, den sluttede for 10 år siden.

> så vil jeg egentlig hellere betale skat.

Irrelevant.

> Middelalderens Irland blev vist styret med hård hånd af englænderne,

Forkert. Det er uafhængige, private domstole.

> det er muligt at de ikke har haft alverden stat, men skat har de
> betalt i overmål.

Det kan du naturligvis dokumentere, ikke Bertel?

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-12-06 00:53

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Irreleavnt.

> Forkert, den sluttede for 10 år siden.

> Irrelevant.

Er det irrelevant at påpege at de lande du fremhæver som foregangslande
er præget af borgerkrig, at befolkningen sulter og der er kaos?

Det er muligt at du gerne vil leve i et land hvor dem der bestemmer
er dem der har den største kanon, men så tror jeg at de vil byde
dig velkommen i Somalia.

> Forkert. Det er uafhængige, private domstole.

Prøv lige at læse:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ireland#History

Hvor står der noget om "uafhængige, private domstole"?

> Det kan du naturligvis dokumentere, ikke Bertel?

De har betalt skat til den engelske trone som alle andre der
var styret af denne.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 21-12-06 10:28

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er det irrelevant at påpege at de lande du fremhæver som foregangslande
> er præget af borgerkrig, at befolkningen sulter og der er kaos?

Peter er en idiot. Jeg er ked at at sige det.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-12-06 12:51

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Er det irrelevant at påpege at de lande du fremhæver som foregangslande
> er præget af borgerkrig, at befolkningen sulter og der er kaos?

Rettelse - ET af landene jeg nævner HAR været udsat for borgerkrig og
sult. Borgerkrigen i Somalia sluttede for et årti siden.

http://ozarkia.net/bill/anarchism/faq.html#part18

> De har betalt skat til den engelske trone som alle andre der
> var styret af denne.

Det er ikke dokumentation. Dokumenter venligst at det Keltiske Irland
(Celtic Ireland (650-1650)) betalte skat til nogensomnhelst.

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-12-06 21:02

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Rettelse - ET af landene jeg nævner HAR været udsat for borgerkrig og
> sult. Borgerkrigen i Somalia sluttede for et årti siden.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5662519.html
Jeg ved ikke med Nord Irland, men for mig at se har de været
i krig det meste af det forrige århundrede.

> http://ozarkia.net/bill/anarchism/faq.html#part18

> Det er ikke dokumentation. Dokumenter venligst at det Keltiske Irland
> (Celtic Ireland (650-1650)) betalte skat til nogensomnhelst.

Hvis du læser mit link kan du se:
"This era was interrupted in the 9th century by 200 years
of intermittent warfare with waves of Viking raiders who
plundered monasteries and towns".

"In 1171, King Henry II of England invaded Ireland"
"From the 13th century, English law began to be introduced"

"This resulted in the complete conquest of Ireland by 1603
and the final collapse of the Gaelic social and political
superstructure"

Jeg har svært ved at tro at de ikke betalte skat til England.
Om man kan kalde vikingernes plyndringer for "skat" er nok et
spørgsmål om smag og behag.

Jeg har svært ved at se at Irland i den periode kan ses som
et ideal samfund.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-12-06 21:08

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Jeg har svært ved at se at Irland i den periode kan ses som
> et ideal samfund.

Det er fandens så sværtopfattende du er. Jeg har ikke på noget tidspunkt
præsenteret de nævnte samfund som idealsamfund, BLOT som eksempler på at
et samfund kunen eksistere uden stat.

Kors i hytten!

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-12-06 21:40

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Det er fandens så sværtopfattende du er. Jeg har ikke på noget tidspunkt
> præsenteret de nævnte samfund som idealsamfund, BLOT som eksempler på at
> et samfund kunen eksistere uden stat.

Er der nogen der har været i tvivl om at der har eksisteret
samfund uden stat?

Jeg mangler at se pointen i OP, jeg kunne være fristet til at
spørge, men jævnfør de "svar" du har givet til andre der
har spurgt, lader det til at det er en hemmelighed.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-12-06 21:41

> [...]

> spørge, men jævnfør de "svar" du har givet til andre der
> har spurgt, lader det til at det er en hemmelighed.

Lær at læse, Bertel.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 21-12-06 00:45

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

jamen det er da dejligt at du endelig toner rent flag og fortæller hvad det
er for et samfund du og dine venner gerne vil have indført

Peter

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-12-06 12:51

Peter K. Nielsen <ikketale@om.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> jamen det er da dejligt at du endelig toner rent flag og fortæller hvad det
> er for et samfund du og dine venner gerne vil have indført

Hvis du har noget sagligt at bidrage med, Peter, så kom med det. Ellers
hold kæft.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 21-12-06 15:23

> Hvis du har noget sagligt at bidrage med, Peter, så kom med det. Ellers
> hold kæft.

For det første, så kommer du aldrig til at bestemme om hvorvidt jeg skal
holde kæft eller ej

For det andet, så må du forvente svar som er på nøjagtig samme niveau som
dine indlæg.

så længe du kommer med indlæg der er lige så ubegavede som noget et 7 års
barn kunne finde på at skrive, så må du påregne at jeg og andre bruger en
pædagogik der er egnet overfor 7 årige. I det her tilfælde at tydeliggøre
konsekvenserne på en måde så selv et 7 års barn kan forstå dem.

Det viser sig så at jeg ikke kom helt langt ned, og vil så med argumenter
rettet mod 3 årige forsøge af argumentere med dig.

Dit forslag duer ikke Peter, og det gør det ikke fordi JEG siger det - kan
du så forstå det??

Peter

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-12-06 15:29

Peter K. Nielsen <ikketale@om.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

<gylle>

Nå, der var intet af substans. Synd.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 21-12-06 17:28

> <gylle>
>
> Nå, der var intet af substans. Synd.

nej jeg forsøger jo at komme ned på dit niveau

Peter

Fra : Michael Weber

Dato : 21-12-06 00:53

> [...]
> eksisteret, og samfundets medlemmer har leveret mere eller mindre i fred
> og fordragelighed, og alle samfundets individer har stadig være fuldt

Hvis vi antog at vi i DK fjernede statsmagten imorgen, på
hvilken måde bliver Hr. og Fru Jensens hverdag bedre ?
Du må byde ind med noget mere end "kan eksistere" og "gyldige medlemmer",
hvilket
Hr. og Fru Jensen allerede "har".
Du må i dit forslag mindst matche den sikkerhed, den skandinaviske model,
financieret af skattebilletten,
giver Hr. og Fru Jensen.
Alternativt tilbyde en gevinst der overstiger risikoen ved at gå bort fra
den skandinaviske model.

Et spil du ikke får Hr. og Fru Jensen til at deltage i.

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-12-06 12:51

Michael Weber <michael@CAN_YOU_GUESS_WHAT_TO_REMOVE_?_michaelweber.dk>
wrote:

> "Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis vi antog at vi i DK fjernede statsmagten imorgen, på
> hvilken måde bliver Hr. og Fru Jensens hverdag bedre ?

Irrelevant for mit indlæg.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-12-06 11:33

> [...]
> Middelalderens Irland
> Kolonitidens Pennsylvania
>

> Alle disse steder har i givne tidsrækker eksisteret som samfund - UDEN

Er der nogen, der har hævdet noget andet?

> [...]
> eksisteret, og samfundets medlemmer har leveret mere eller mindre i fred
> og fordragelighed, og alle samfundets individer har stadig være fuldt

Det med fred og fordragelighed er nok så meget sagt. Det ses tydeligt i
Somalia

Og på sagatidens Island herskede blodhævnen, og tinget kunne dømme folk til
døden og til fredløshed, og det skete faktisk. Så helt fredeligt og
fordrageligt foregik det ikke, så vilel det jo ikke have været nødvendigt at
sømme nogen. UI øvrigt var man enige om, at tingets kendelser stod ved magt.
Så her var Tinget statsmagt, der stod over individerne.

Nu ved jeg ikke hvornår du definerer Middelalderens Irland til tidsmæssigt,
men fra omkring 1170 overtog England magten over landet. Irland havde
delvist selvstyre gennem Parliament of Ireland,fra 1200-tallet frem til
1801. Parlamentet var opbygget helt traditionel med to kamre, og havde
lovgivningsmæssigt magt. Den udøvende magt var under engelsk kontrol men
blev udført af lokale irske embedsmænd under ledelse af The Judiiar (senere
Lord Liutenant of Ireland). Hvis det ikke er et statsapparat, ved jeg ikke,
hvad det er.

I Pennsylvania fungerede det såkaldte "Pennsylvania's Anarchist Experiment",
som jeg går ud fra at du referer til, i 9 år, så blev det afskaffet, fordi
det ikke fungerede overfor en udefra kommende magt. Men selv under denne
periode, havde man en guvernør, et valgt råd og en forsamling, samt dommere
og andre embedsmænd udpeget af guvernøren. Rådet var lovgivende myndighed,
og forsamlingen, "The assembly" skulle ratificere lovene. "The assembly"
havde ret til at udskrive og inddrive skatter. Skatterne var godt nok
minimale, men de var der. Akllerede to år efter at stureformen var
etableret, opstpd problemer, da The Assembly øsnkede ret til også at lovgive
i stedet for kun at ratificere rådets love. I en periode på ca. 3½ år fra
1684 til 88 fungerede statsapparatet ikke specielt godt, men der var stadig
lokale embedsmænd, der administrerede. Mange tilhængere af anarkisme under
en elelr anden form, mener at de 3½ år i 1680'erne er bevis på, at
anaarkisme kan fungere, men den korte levetid er for mig bevis på det
modsatte. Omkring 1688 gik samfundssystemet i Pennsylvania i opløsning.
William Penn, der ejede Pennsylvania (alle indbyggere var hans "lejere")
udpegede da en ny guvernør udfra tesen om at et samfund, der en gang var
g¨ået i oplsøning ,vilel være umuligt at genetablere. Tilhængerne af
anakriet forsøgte at kæmpe imod genetableringen af statsapparatet, men
desværre var de slet ikke enige om, hvad der skulle gøres (en af anakriets
forbandelser), og i 1689 meddelte guvernøren, at William Penns magt over
området var absolut. Efter Blacwells afgang fik rådet igen magten i 1690, og
derefter var det helt slut med den anrikse styreform.0

****

Jeg kan i øvrigt ikke huske at at set påstande om at samfund ikke kan
eksistere uden skat. Selvfølgelig kan de det. Men i vores samfund er vi
blevet enige om, at der skal betales en afgift til samfundet, som til
gengæld varetager en række opgaver for samfundets medlemmer.

Jan

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-12-06 15:36

Jan Kronsell <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen, der har hævdet noget andet?

Se nedenfor.

> Det med fred og fordragelighed er nok så meget sagt. Det ses tydeligt i
> Somalia

Der har kun været ufred i Somalia omkring Mogadishu, resten af Somalia
har været det fredeligste område i Afrika.

> Og på sagatidens Island herskede blodhævnen, og tinget kunne dømme folk til
> døden og til fredløshed, og det skete faktisk.

Ja, for folk der myrdede uden at betale 'wergeld' til den dødes familie.

> Så helt fredeligt og
> fordrageligt foregik det ikke,

Irrelevant, det har jeg heller ikke påstået. Læs for fanden hvad jeg
skriver. Er det så svært???

<snip>

Fra : Kim2000

Dato : 21-12-06 17:09

> Se nedenfor.

> Der har kun været ufred i Somalia omkring Mogadishu, resten af Somalia
> har været det fredeligste område i Afrika.

Okaaay....... Jeg kan se standarden for hvornår du betragter et område er
ret bred. Set fra den standard går jeg ud fra du tager din lillesøster med
ned til ferieparadiset Irak, hvor der også er fred og fordragelighed efter
din målestok.

> Ja, for folk der myrdede uden at betale 'wergeld' til den dødes familie.

Så et samfund hvor rige kan myrde løs bare de betaler for det, det er det
samfund vi skal tilstræbe?

Hvad er pointen med indlægget?

Allerede inden du sendte indlægget vidste vi godt at mennesket har levet som
samfund i mindst 50.000 år. Jeg er dog sikker på at det trodsalt er lidt
sjovere at være menneske i år 2006 end i år -15.000.

Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-12-06 17:23

> [...]

> ned til ferieparadiset Irak, hvor der også er fred og fordragelighed efter

Nej, det er der jo netop ikke, tumpe.

> Så et samfund hvor rige kan myrde løs bare de betaler for det, det er det
> samfund vi skal tilstræbe?

Nej, og det er heller ikke det jeg siger, tumpe.

> Hvad er pointen med indlægget?

Kan du ikke læse?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 21-12-06 17:30

> Nej, det er der jo netop ikke, tumpe.

> Nej, og det er heller ikke det jeg siger, tumpe.

> Kan du ikke læse?

Er det ikke lidt underligt at alle her i gruppen undtage peter perslsø er
tumper der ikke kan læse??

hmmm

Peter

Fra : Egon Stich

Dato : 21-12-06 17:49

"Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke lidt underligt at alle her i gruppen undtage peter perslsø er
> tumper der ikke kan læse??
>
> hmmm
>
> Peter

Nej.
Det er ikke underligt.
Du skal blot vende sagen 180 grader.
Da er der kun een tumpe, der ikke kan formulere sig, så det skrevne giver
mening.
Han hedder Peter P.

Ser man på sagen på denne måde, passer alt ganske nydeligt.

Udvider man så bare lidt, og inddrager petters syn på demokrati og flertal,
passer sagerne endnu bedre.

MVH
Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-12-06 19:01

Peter K. Nielsen <ikketale@om.dk> wrote:

> Er det ikke lidt underligt at alle her i gruppen undtage peter perslsø er
> tumper der ikke kan læse??

Nej, kun dig selv og en lille håndfuld andre.

Fra : gb

Dato : 26-12-06 11:40

"Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> wrote in

> Er det ikke lidt underligt at alle her i gruppen undtage peter
> perslsø er tumper der ikke kan læse??

Lær at stave, før du miskrediterer andres lingvistiske habitus.

--
GB

Fra : Egon Stich

Dato : 21-12-06 17:44

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
news:1hqpceq.1jjf2a4uvicu5N%> >

> Der har kun været ufred i Somalia omkring Mogadishu, resten af Somalia
> har været det fredeligste område i Afrika.

Gad vide, hvor du får dine såkaldte "facts" fra?
Er det mon nogle du drømmer dig til i een eller anden rus?

Somalia er eet af de lande, hvor flest indbyggere lever af regelret
pirateri.

Jeg har set nogle påstå, at du skulle være 27 år gammel.
Det tror jeg ikke på..!!
Du fremviser jo en forstand som noget der ligner en 7 årig.
Skulle du være et af disse stakkels mennesker, der lever beskyttet hjemme i
mors stue, fordi ingen har fundet det forsvarligt at lade dig stå på egne
ben?
Noget aldeles galt er der i hvert fald i roen.

> Irrelevant, det har jeg heller ikke påstået. Læs for fanden hvad jeg
> skriver. Er det så svært???

Det er ikke svært at læse, hvad du skriver.
Derimod komplet umuligt at få fornuftig mening i..!!
Dine skriblerier ligner i høj grad det der kan komme ud af munden på en
stakkel med afasi.

Skriftlig afasi?
Du klarer dig ved hjælp af stavekontrollen, som du desværre har "rettet"
forkert et par steder?
Du har haft hjerneblødning?
Det kunne forklare en del---

Egon

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-12-06 22:31

> [...]
>
> Ja, for folk der myrdede uden at betale 'wergeld' til den dødes familie.

> Irrelevant, det har jeg heller ikke påstået. Læs for fanden hvad jeg

Nej, det er ieek så svært at læse, men det er svært at forstå, hvor du vil
hen.

Du nævner en række samfund, hvor der efter din overbevisning ikke er nogen
statsmagt, (de fleste er "gået under" for mellem 300 og 1000 siden. og dine
eksempler er i øvrigt ikke korrekte), og ikke betales skat (kun delvist
korrekt). Det tager du så til indtægt for, at et samfund kan eksistere uden
skatter. Det er der så vidt jeg erindrer ingen, der på noget tidspunkt har
nægtet. Til gengæld er alle dine eksempler steder, hvor tilværelsen for det
store flertal er langt ringere end i nutidens Danmark. Jeg kan derfor ikke
se relevansen af dine eksempler, hvis de skal illustrere din påstand i andre
tråde om, at det skatteløse samfund er langt bedre end et, hvor man betaler
skat.

Jeg vil derfor endnu engang bede dig om at komme med et eksempel på et
nutidgit samfund udebn statsmagt, hvor der ikke betales skat, og hvor
befolkningen i almindelighed har det bedre end den danske befolkning i
almindelighed.

Jan

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-12-06 15:50

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> <gylle>
>
> Nå, der var intet af substans. Synd.

Det er substans i alle Peter K. Nielsens indlæg og han er uendeligt
langt mere begavet end du nogensinde kan gøre dig forhåbning om blot
at komme lysår i nærheden af. Dit niveau er blot: "HOLD DIN
KÆFT!" når noget ikke passer dig - det samme man hører på
"perker-dansk" fra sammenspilsramte små fremmedetniske børn. Men
du er vel på mange måder vel også magen til dem.

Og til Peter K. Nielsen: Undskyld at jeg sammenlignede dig med Perlsø,
det kunne godt opfattes som en fornærmelse af din intelligens hvad det
på ingen måde var. I to har så vidt jeg kan vurdere kun fornavnet
til fælles og intet andet.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-12-06 19:26

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Nej, kun dig selv og en lille håndfuld andre.

Den lille håndfuld udgør så kun Egon Stich, Peter K. Nielsen,
undertegnede samt majoriteten af den danske befolkning - ikke noget
at snakke om forstås (ha ha ha *G*)

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-12-06 19:22

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> [...]
> .
> .
> Og så venter vi på efterrationaliseringerne og bortforklaringerne...

Indtil videre er der kun kommer personangreb og udenomssnak.

Pinligt at socialisterne her i gruppen ikek kan gøre det bedre, men det
vidner jo om at deres søforklaringer om hvorfor vi betaler skat er hvad
de er...

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-12-06 22:41

> Indtil videre er der kun kommer personangreb og udenomssnak.

Du giver nogle eksempler på samfund, hvor der i ret korte årrækker ikke har
været en statsmagt,, og kun i ringe omfang har været betalt skat. Hvis det
kun er bragt som eksempler på, at samfund kan eksistere uden skatter, er
dine eksempler meningsløse, da ingen har hævdet at et sådant samfund ikke
kan eksistere, men kun at det ikke vil være optimalt for befolkningen.
'
Du indrømmer selv at de nævne eksemper ikke er ideelle samfund, og at
indførelsen af den slags samfundsformer ikke vil medføre forbedringer for
den almindelige borger. Men hvorfor giver du så ikke eksempler på samfund,
hvor der ikke betales skat, og hvor befolkningen HAR det bedre, end vi har.
Nej, skriver du selv. Det det er irrelevant for dit argument.

Nu sdpørger jeg dig så, hvorfor det er irrelevant hvordan folk har/havde det
i disse samfund?

> Pinligt at socialisterne her i gruppen ikek kan gøre det bedre, men det
> vidner jo om at deres søforklaringer om hvorfor vi betaler skat er hvad
> de er...

Det er ret spændende at blive kaldt socialist. Normalt bliver jeg beskyldt
for at være kapitalist..

Jan

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-12-06 22:48

> Det er ret spændende at blive kaldt socialist. Normalt bliver jeg beskyldt
> for at være kapitalist..
>
> Jan

Kapitalister er primært imod skadelige skatter, ikke for, som du er.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-12-06 23:13

> Kapitalister er primært imod skadelige skatter, ikke for, som du er.

Vrøvl. Masser af kapitalister tager ansvar for andre end sig selv. Jeg kunne
gøre det selv, ved at betale for andre, men det er alt for dyrt for mig. Så
det er rendyrket kapitalisme at dele udgiften med så mange som muligt, så
man selv slipper så billigt som muligt. Det gøres effektivt gennem
skattesystemet.

Alternativet er, ikke at tage ansvar for andre end sig selv, men det har
bare ikke noget med kapitalisme at gøre. Det kaldes egoisme.

Jan

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-12-06 23:24

Jan Kronsell <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Vrøvl. Masser af kapitalister tager ansvar for andre end sig selv.

Ja. Privat. Ikke offentligt.

> [...]
> det er rendyrket kapitalisme at dele udgiften med så mange som muligt, så
> man selv slipper så billigt som muligt. Det gøres effektivt gennem

Nej, det gør det fandenme ikke. Den offentlige sektor er omkring 33%
mindre effektiv den det private. Kalder du det effektivt?

> Alternativet er, ikke at tage ansvar for andre end sig selv, men det har
> bare ikke noget med kapitalisme at gøre. Det kaldes egoisme.

Egoisme er en god ting. Det er det der driver meneskeracen fremad,
fremfor blødsøden altruisme.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-12-06 00:04

> Ja. Privat. Ikke offentligt.

> Nej, det gør det fandenme ikke. Den offentlige sektor er omkring 33%
> mindre effektiv den det private. Kalder du det effektivt?

Har du nogle gode eksempler på denne effektivitetsforskel? Danske eksempler
altså?

> Egoisme er en god ting. Det er det der driver meneskeracen fremad,
> fremfor blødsøden altruisme.

Hvis de anarkistiske og/eller liberalistiske/egoistiske samfundsformer er
alle andre så overlegne, hvorfor findes der så ikke flere af dem i verden?
De burde jo til enhver tid kunne udkonkurrere de demokratiske
samfundsformer.

Som Churchill sagde (og ham kan du næppe beskylde for at være socialist?):
Det er blevet sagt at demokratiet er den værste styreform, bortset fra alle
andre, der har været prøvet fra tid til anden.

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-12-06 10:16

Fra : @

Dato : 22-12-06 15:33

On Thu, 21 Dec 2006 23:12:32 +0100, "Jan Kronsell"
<kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

>""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

>Vrøvl.

slet ikke

> Masser af kapitalister tager ansvar for andre end sig selv.

det kan man da også sagtens gøre, og alligevel være imod skadelige
skatter

der er ingen forbindelse mellem de to ting

--
når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ

Fra : Egon Stich

Dato : 22-12-06 14:20

> [...]
> regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
>
> "If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Nej Peter.
Det pinlige her, er sandelig dig.
Jeg ved ikke, fra hvilken inferiør hjemmeside, du henter dine "fackts".
Men prøv at se lidt på de sidste dages nyheder om et af de af dig positivt
gremhævede lande, nemlig Somalia.

Borgerkrig, til stor bekymring for FN, for blot at nævne et par stikord.

Af dig fremhævet som et "fredeligt land" osv.

Altså:

Der er dog ingen normale mennesker, der efterhånden kan tage dig og dine
"sandheder" alvorligt?
Gang på gang fremkommer du med direkte usande påstande, du af een eller
anden grund tillægger er ubestridelig "sandhedsværdi".

Jeg vil give dig et godt råd:

Skift udbyder, således at du får et andet IP nummer.
Derefter bør du finde på et dæknavn.

Det forholder sig jo således, at flere end du nok forestiller dig, læser med
her.

Og for et ungt menneske kan det ikke være en fordel, i vide kredse at blive
noteret som en notorisk "dummepetter" med fascistiske romantiske
forestillinger.

Så for din egen fremtids skyld:
Følg rådet.

For du tror ikke for alvor, at kunne hverve så mange proselytter, at du kan
ende som Führer, og dermed opnå al magt?

MVH
Egon

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-12-06 19:42

Peter Bjørn Perlsø skrev:

Lad os kigge lidt på Perlsøs retoriske evner:

Der er den her:

> Nej, det er der jo netop ikke, tumpe.

Og så er der den her:

> Nej, og det er heller ikke det jeg siger, tumpe.

Og så er der den her (dog uden "tumpe" til sidst men det kan jo altid
rettes og vedhæftes af forfatteren):

> Kan du ikke læse?

Og det her er altså Perlsø som altid fører indlæg af høj substans
naturligvis uden persontilsvining. Det er sjovt for jeg kan ikke rigtig
se at Kim2000 skriver i samme personangribende tone...

Og husk så på at vi andre ifølge overgeniet, Perlsø, skriver
indlæg uden substans. Nu må vi have oraklet, Henrik Svendsen, på
banen som overdommer ud skolemesterstilen.

Fra : Kim2000

Dato : 21-12-06 21:23

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
Peter Bjørn Perlsø skrev:

> [...]

naturligvis uden persontilsvining. Det er sjovt for jeg kan ikke rigtig
se at Kim2000 skriver i samme personangribende tone...

-----

Nu må du bære over med Perle, han er ikke så gammel og han har lige lært
ordet substans. Børn og unge har brug for at gentage ord mange gange før de
helt forstår hvad de betyder. Jeg er jo en skolelærer, så jeg har stor
tålmodighed. Nu har vi fx lige fået Perles 20 forslag at se. Det ville tage
omkring 1 time at skrive svar på dem. Det gider jeg ikke. Derfor lader jeg
så Perle få den omgang, så bliver han glad. Man skal jo være gode ved ungen
her ved juletid.

mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-12-06 21:25

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

*PLONK* i juleferien.

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-12-06 21:56

Peter Bjørn Perlsø skrev:
> Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:
>
> *PLONK* i juleferien.

Først Peter K. Nielsen og nu Kim2000...

ÆV !!!!! JEG VIL OSSE (altså plonkes af Perlsø) !!!

Men han *har* jo nok sat mig i kill-filter for flere timer siden den
lille kære stikker-dreng.

)

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 22-12-06 00:06

Peter Bjørn Perlsø skrev:
> [...]

ÆV !!!!! JEG VIL OSSE (altså plonkes af Perlsø) !!!

Men han *har* jo nok sat mig i kill-filter for flere timer siden den

bare han nu ikke putter alle i sit filter, for så har han jo ingen at plonke
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

PEter

Fra : Kim2000

Dato : 22-12-06 02:11

> [...]
> lille kære stikker-dreng.
>

> bare han nu ikke putter alle i sit filter, for så har han jo ingen at

Men så bliver han jo ikke modsagt og "vinder" dermed sin debat eller krig
eller hvad han nu vælger at kalde. Små hjerner små fornøjelser som man
siger.

mvh
Kim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 22-12-06 16:28

> [...]
>>

> Men så bliver han jo ikke modsagt og "vinder" dermed sin debat eller krig
> eller hvad han nu vælger at kalde. Små hjerner små fornøjelser som man

Det vil han gøre under alle omstændigheder. hans skriv er så forvrøvlet at
ingen undtagen GB kan deltage på det niveau

PEter

Fra : Martin

Dato : 26-12-06 22:56

Jan Kronsell (nomorespam) skrev:

> [...]
> alle andre så overlegne, hvorfor findes der så ikke flere af dem i verden?
> De burde jo til enhver tid kunne udkonkurrere de demokratiske

I Muhamedanien er der anarki overalt. Det er ved at blive eksporteret
hertil.
Bare vent nogle få årtier.

Mvh
Martin