En POSITIV fjer der ga 5 usympatiske BZ-hø~
Fra : Bo Warming

Dato : 20-12-06 08:15

En POSITIV fjer der ga 5 usympatiske BZ-høns

Da jeg var spejder, så vi ofte offentlige plæner med små skilte "Græsset
må ikke betrædes" og selvom der ikke af Baden Powel var instiftet et
duelighedstegn for vor selvopfundne manddomsprøve-hærværk, så prøvede
vi om vore forenede spinkle drengekroppe kunne hive pælen op og smide
skilt&pæl ind i buskadset.

Der er kim til sådant i BZ.

Sidst jeg så et sådant skilt var i Kongens Have for ca ti år siden,
men jeg tror at vor revultionære mode har grebet om sig - ligesom da
piger begyndte at solbade topløst i 60erne, og cykelanarkister kørte
over for rødt, når ingen tværgående bilisme. USA-libertarianere kalder
sådant for "A crime without victim".

Glistrups ret vellykkede korstog for, at folk skal have lov at bo
helårs i deres sommerhuse og kolonihave-småslotte har nok også
inspireret de autonome, selvom de næppe vil indrømme det.

At man idag må tage cykel og barnevogn med S-tog , er ikke kun, fordi
der idag er 90% spildplads i de fleste offentlige transportmidler - da
jeg i min mellemskoletid rejste daglig fra Nærum til
Metropolitanskolen på Nørrebro stod vi som sild i en tønde hele vejen.
Men vi er nogle, der tvang DSB til legalisering ved ansvarligt genbrug
af ledige pladsresourcer og her er bz'ere mine åndsfæller - gid de
blot ville respektere de ti buds fornuft om ikkevold og ikketyveri.

En spejder ifl. Saxo kom ind til vikingekongens Frode Fredegods hird
og meddelte "Jeg bringer jer glædeligt budskab - fjenden er i
landet" - jo vi har brug for noget at kæmpe imod.