Vedlfærdsstaten skaber ungdomshusvold
Fra : Jesper

Dato : 19-12-06 19:10

Saxo Banks direktør, Lars Seier Christensen har et pletskud af en
kommentar på business.dk der må gøre ondt på de røde. Han skriver bl.a.:

"Det er interessant at se en bred skare af politikere tage afstand fra
de voldelige elementer i Ungdomshuset på Jagtvej. Selvom det
selvfølgelig er positivt, at der er grænser for politikernes tolerance
overfor selvtægt, så bør ingen dog være i tvivl om, at de selv over de
seneste 30-40 år har skabt fundamentet for Ungdomshusets beboere og
deres opførsel.
Mange yngre mennesker - og en del ældre - har i dag simpelthen ingen
forståelse for begreber som værdiskabelse og ejendomsret. Efter at være
blevet vænnet til statens omsorg på stadig flere områder, og statens
tilsyneladende ubegrænsede ressourcer, har mange mennesker ikke længere
en grundlæggende forståelse af, hvordan et samfunds økonomi fungerer.
Der er ikke stor praktisk forskel på at have et arbejde eller ikke at
have et, og der er masser af opportunistiske stemmer, der synger
sirenesange om alt, hvad en borger i Danmark har krav på - uden nogen
målbar modydelse eller forpligtigelse. Og hvad er mentalt nemmere for en
utilpasset, doven eller umoralsk person end at kræve sin "ret" - og
samtidig fordømme de kapitalistiske aktiviteter, der brandbeskattes for
at betale for en endeløs række af statslige ydelser."

http://www.business.dk/borsnyt/okonomi/artikel:aid=2016420

--
The tree of life is self pruning
THE DARWIN AWARDS

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-12-06 20:00

> [...]
> samtidig fordømme de kapitalistiske aktiviteter, der brandbeskattes for
> at betale for en endeløs række af statslige ydelser."

Så sandt som det er sagt.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Henry Vest

Dato : 19-12-06 20:24

Jesper wrote:

> Saxo Banks direktør, Lars Seier Christensen har et pletskud af en
> kommentar på business.dk der må gøre ondt på de røde.

Hvorfor dog det? Det er jo blot hans holdning. Og der står jo ikke just
noget nyt. Dermed ikke sagt, at der ikke kan være en vis sandhed i det han
siger.

--
Henry Vest

Fra : Translat

Dato : 19-12-06 20:53

Jesper wrote:
> Saxo Banks direktør, Lars Seier Christensen har et pletskud af en
> kommentar på business.dk der må gøre ondt på de røde. Han skriver bl.a.:

[snip]

Følgende er en rammende karakteristik af Enhedslistens tilhængere:

»folk tror faktisk oprigtigt at samfundets værdier udgør en statisk
kage, der kan skæres ud efter forgodtbefindende uden konsekvenser for
størrelsen af samme kage. Og folk tror faktisk, at de har et moralsk
krav på et meget stort stykke af denne kage, blot fordi de geografisk
befinder sig i det område, den bliver bagt.«

Bent

Fra : Poul Nielsen

Dato : 19-12-06 20:59

> [...]
> overfor selvtægt, så bør ingen dog være i tvivl om, at de selv over de
> seneste 30-40 år har skabt fundamentet for Ungdomshusets beboere og

Absolut sandhed intet mere intet mindre.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-12-06 02:26

On Tue, 19 Dec 2006 19:10:13 +0100, Jesper skrev:

> [...]

> tilsyneladende ubegrænsede ressourcer, har mange mennesker ikke længere
> en grundlæggende forståelse af, hvordan et samfunds økonomi fungerer.

Manden vrøvler. Det er ikke samfundets tabere (dem der har
behovet for støtten fra vi andre), der har fungeret som bz'ere
og autoscum gennem årene.

--
?The price good men pay for indifference to public affairs is
to be ruled by evil men.? - Platon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 20-12-06 02:40

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Manden vrøvler. Det er ikke samfundets tabere (dem der har
> behovet for støtten fra vi andre), der har fungeret som bz'ere
> og autoscum gennem årene.

Du vrøvler også, for det er jo ikke det han siger.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-12-06 03:17

On Wed, 20 Dec 2006 02:40:07 +0100, Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Du vrøvler også, for det er jo ikke det han siger.

Så må Jesper også have misforstået forfatterens pointe. Jeg er
dog enig med Jesper i, at forfatteren netop påstår, at
velfærdsydelser er skyld i miseren.

Du må dog meget gerne forklare, hvordan du kommer frem til, at
det slet ikke er det, forfatteren påstår, og hvad det så er
han snakker om, når han kommer ind på "statens omsorg på
stadig flere områder".

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : Jesper

Dato : 20-12-06 03:47

> [...]

> det slet ikke er det, forfatteren påstår, og hvad det så er
> han snakker om, når han kommer ind på "statens omsorg på

Jeg har overhovedet ikke misforstået forfatterens pointe. Han mener at
der via velfærdsstaten er skabt et klima, hvor alle har ret til al ting
gratis og det er det der ligger til grund for, at der er nogen (de
autonome) der mener de har ret til ungdomshuset gratis.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-12-06 09:43

On Wed, 20 Dec 2006 03:46:53 +0100, in dk.politik you wrote:

> [...]
> gratis og det er det der ligger til grund for, at der er nogen (de
> autonome) der mener de har ret til ungdomshuset gratis.

Forfatteren hader bare velfærdsstaten og tror, han i den
nuværende konflikt har fundet et argument for sin vrede mod at
holde et sikkerhedsnet under samfundets svage/uheldige
borgere.

Men selv om han skyder vildt over målet, formår han alligevel
at ramme sig selv i foden.

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 20-12-06 14:40

> [...]

> borgere.
>
> Men selv om han skyder vildt over målet, formår han alligevel

Velfærdsststaten i Danmark støtter de 90% svageste ved at tage fra de
90% stærkeste.

Hvis du tror at velfærdsstaten i DK alene er til til "gavn" for de
svage, må jeg anbefale at du åbner øjnene og slår
velfærds-automatpiloten fra.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-12-06 15:43

On Wed, 20 Dec 2006 14:40:03 +0100, Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Velfærdsststaten i Danmark støtter de 90% svageste ved at tage fra de
> 90% stærkeste.

Noget af en påstand. Prøv at argumentere for den.

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : @

Dato : 20-12-06 16:40

On Wed, 20 Dec 2006 15:43:20 +0100, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Noget af en påstand. Prøv at argumentere for den.

påstand,
det er sg* da almen viden for enhver der betaler skat moms
punktafgifter og grønne afgifter

de midler stat amter og kommuner inddriver bliver altså det ud igen

--
når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-12-06 18:42

On Wed, 20 Dec 2006 16:40:13 +0100, @ skrev:

> påstand,
> det er sg* da almen viden for enhver der betaler skat moms
> punktafgifter og grønne afgifter
>
> de midler stat amter og kommuner inddriver bliver altså det ud igen

Jeg kan så ikke lige se, hvordan de uddelte midler allesammen
skal opfattes som velfærdsydelser; men pyt nu med det, da nok
heller ingen andre kan, når det kommer til stykket.

Mere interessant er påstanden om de 90 procent modtagere, når
vi sammenholder den med påstanden om, at velfærdsydelser
skaber ungdomshusvold og andet i den dur.

Mangler der så ikke en hel masse vanvidsvoldelige for at
påstandene skal hænge sammen?

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : @

Dato : 20-12-06 20:10

On Wed, 20 Dec 2006 18:42:20 +0100, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Jeg kan så ikke lige se, hvordan de uddelte midler allesammen
>skal opfattes som velfærdsydelser; men pyt nu med det, da nok
>heller ingen andre kan, når det kommer til stykket.

du opfinder noget der ikke er påstået

<<<<
Velfærdsststaten i Danmark støtter de 90% svageste ved at tage fra de
90% stærkeste.
<<<<<

selvfølgelig er det ikke al offentlig indkomst der tilbagefordeles som
velfærdsydelser

militærudgifter og mange af offentligt ansattes lønninger kan ikke
betegnes som sådan

det er hellr ikke nødvendigt for at de 90% rigeste giver tilskud til
de 90% fattigste i DK

Fra : Bo Warming

Dato : 20-12-06 05:30

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> --
> Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
> minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Kernen i dit indlæg og din signatur matcher fint

Fra : Egon Stich

Dato : 20-12-06 16:31

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Manden vrøvler. Det er ikke samfundets tabere (dem der har
> behovet for støtten fra vi andre), der har fungeret som bz'ere
> og autoscum gennem årene.

Det manden, sikkert ufrivilligt, fremkommer med, er en ganske glimrende
karakteristik af den højere middelklasse og deres yngel.
Det er jo dem, der har fået i hoved og røv.

At påstå, at det skulle være" de røde", der har "spoleret samfundet", viser
blot, at tossen ikke kan skelne drømme og sandhed.

Tværtimod er det jo de velstillede borgerlige, der har ødelagt enhver
fornuft i samfundet, hvor det gælder om at hjælpe de svageste.

I stedet har de tildelt sig selv, og deres yngel, en uforholdsmæssig stor
del af samfundskagen.

Forøvrigt:
Mennesker dør i dette land, fordi vort sygehusvæsen ikke er tidssvarende.
Imedens ser man hele det borgerlige sammenrend begynde at klappe i hænderne
over et tilsyneladende endnu større "overskud" på statsfinanserne..!!
Tankevækkende.

MVH
Egon