DR tilstår:
Fra : Jesper

Dato : 18-12-06 16:36

Intern mail fra Redaktiionschef Anders Kappel, TV Avisen, optrykt i
24Timer i dag:

Kære Venner,
Barfoeds afgang kan spores tilbage til den ihærdige indsats fra vores
dygtige kolleger på Kontant. Havde de ikke bidt sig fast efter deres
første brag med afsløringerne af Thulins rådne kød med den
efterfølgende afdækning af, hvor meget det sejlede hos
Fødevarekontrollen, så var Rigsrevisionen ikke blevet sat på sagen... Et
stort til lykke til Kontant-redaktionen!

Husk at minde vores mediekunder om, hvorfor det er fedt at være
licensbetaler - ved hjælp af behørig kreditering i artikler, speaks,
spib'er, kgn'er når det kan passe ind...

---
Anders Kappel
Redaktionschef

Kommentar:
Der er ingen som helst tvivl om, at DR er gået langt over stregen med
sin pressehetz mod Barfoed. Da stort set alle sagene drejede sig om kød
der var så gammelt, at det var over dato under den eller de forrige
fødevareministrer, så er det ikke manglende kontrol i Barfoeds tid der
er skyld i problemerne og pga den helt usmaglige og pressehetz med
politisk slagside fra DR er der så blevet rettet bager for smed på
Barfoed.
Naturligvis kan der kun være én logisk konsekvens af dette:
Redaktionschef Anders Kappel skal bortvises på stedet.

--
The tree of life is self pruning
THE DARWIN AWARDS

Fra : Aage Andersen

Dato : 18-12-06 17:12

"Jesper"
> [...]
> er skyld i problemerne og pga den helt usmaglige og pressehetz med
> politisk slagside fra DR er der så blevet rettet bager for smed på

De gamle ministre kan jo ikke afskediges. Han burde naturligvis have opdaget
smølet da han tiltraadte.

Aage

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-12-06 23:36

Aage Andersen wrote:
> "Jesper"
>
> De gamle ministre kan jo ikke afskediges. Han burde naturligvis have
> opdaget smølet da han tiltraadte.

Det kom jo totalt bag på ham at der var råddent kød alle vegne ..

At han blev fortalt det igen og igen, gjorde ikke hans forbavselse mindre
hver gang.

/FL

Fra : Bo Warming

Dato : 19-12-06 05:15

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> Det kom jo totalt bag på ham at der var råddent kød alle vegne ..

Det var intet råddent kød nogetsteds

"Fryseskadet" oldgammelt kød er normalt sundt og velsmagende

Fra : Poul Nielsen

Dato : 18-12-06 17:17

> [...]
> Naturligvis kan der kun være én logisk konsekvens af dette:
> Redaktionschef Anders Kappel skal bortvises på stedet.

Det må da må være slået helt klik for dig Jesper, Det er absolut ingen
undskyldning at kødet er 7.-8 år gammelt. Han blev fyret fordi verden
belønner ikke dumhed.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 18-12-06 18:20

Poul Nielsen <mega@lan.dk> wrote:

> Det må da må være slået helt klik for dig Jesper, Det er absolut ingen
> undskyldning at kødet er 7.-8 år gammelt. Han blev fyret fordi verden
> belønner ikke dumhed.

Så meget som jeg ikke bryder mg om barfod, så er det altså ikke ham der
producerer og sælger gammelt kød.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Poul Nielsen

Dato : 18-12-06 20:33

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Så meget som jeg ikke bryder mg om barfod, så er det altså ikke ham der
> producerer og sælger gammelt kød.

Men hvad har det med sagen at gøre. Er Barfod fødevareminister eller er han
kødgrossist??. Hvis han er fødevareminister, så er det hans ansvar at sørge
for at loven bliver overholdt, husk lige det.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-12-06 21:15

"Poul Nielsen" <mega@lan.dk> wrote in message

> [...]
> at sørge
> for at loven bliver overholdt, husk lige det.

Og han har overholdt finansloven og at nogle få virksomheder ikke er
blevet hysterisk over-besøgt er bagatel for kød var altid spiseligt
sundt og velsmagende

Fra : Egon Stich

Dato : 19-12-06 11:03

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Så meget som jeg ikke bryder mg om barfod, så er det altså ikke ham der
> [...]

Næ, det var de personager, du gentagne gange har påstået ville opføre sig
menneskeligt, i et "virkelig liberalt samfund".
Hvor egoismen sidder i højsædet, og al "magtfordrejende kontrol" fra
samfundets side er afskaffet.

Hvordan synes du selv, sådanne sager virker i retning af at underbygge dine
skoledrengefantasier?

Egon

Fra : Bo Warming

Dato : 18-12-06 20:30

> [...]
> ingen
> undskyldning at kødet er 7.-8 år gammelt. Han blev fyret fordi

Hvorfor må frysning ikke vare mange år når ingen sundhedsfare og ingen
smagsforskel?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 18-12-06 18:20

> [...]
> Naturligvis kan der kun være én logisk konsekvens af dette:
> Redaktionschef Anders Kappel skal bortvises på stedet.

Bedre endnu - afskaf licensen, dette er kun endnu et eksempel på at DR
bruger sin priviligerede position på at propagandere fore venstrefløjen.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-12-06 21:19

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Bedre endnu - afskaf licensen, dette er kun endnu et eksempel på at
> DR
> bruger sin priviligerede position på at propagandere fore
> venstrefløjen.

Er dette ikke kriminel AFPRESNING, værre end propaganda?

Hvis ikke du betaler så går det dig som Barfoed - og vi har nossegreb
på vort lydige DF.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 18-12-06 20:29

> [...]
> sin pressehetz mod Barfoed. Da stort set alle sagene drejede sig om kød
> der var så gammelt, at det var over dato under den eller de forrige

Nu kunne de foregående fødevareministre vel næppe vide at man ville gemme
kød fra deres embedsperiode. Og skal man gøre som du foreslår, så ophæves
forbrugernes rettigheder fuldstændigt og datomærkningen ville miste sin
værdi 100%.

> [...]
> Naturligvis kan der kun være én logisk konsekvens af dette:
> Redaktionschef Anders Kappel skal bortvises på stedet.

Jamen Kappel bør have en medalje for at have afsløret de hårrejsende forhold
som var i kødbranchen. Det er Barfod der var fødevareminister ikke Kappel Og
hvis Barfor bliver kritiseret af Statsrevisorene, så er det fordi han har
forsømt sit job. Det er ikke hetz at afsløre ulovligheder og det er ikke
kriminelt at afsløre tjenesteforsømmelser. Men det er da beskæmmende at
tænke på at barfod kunne være blevet i sit job hvis ikke at der var gået ged
i forholdet mellem DF og de konservative.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-12-06 20:39

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> [...]
> licensbetaler - ved hjælp af behørig kreditering i artikler, speaks,
> spib'er, kgn'er når det kan passe ind...

Motivet hos journalisterne er at vise TVs magt - at de regerer landet.
Journalisterne ved godt at kødet er ufarligt og velsmagende og ikke
noget der bør forbydes - men de ønsker miljøhysteri.

Lige nu vil medierne sikre at BZ får deres vilje og derfor forhindrer
medierne at politiet gør deres arbejde og bruger gummikugler og andre
non lethal weapons der kan kue psykopaterne

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-12-06 23:30

Jesper wrote:
> [...]
> Naturligvis kan der kun være én logisk konsekvens af dette:
> Redaktionschef Anders Kappel skal bortvises på stedet.

igen og igen hyler lovbrydere og sjuskeministre når de fanges med hænderne i
klejnekassen, eller i lommen.

Ynkeligt borgerligt ynk ..

/FL

Fra : Sten Schou

Dato : 19-12-06 00:03

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> igen og igen hyler lovbrydere og sjuskeministre når de fanges med hænderne
> i klejnekassen, eller i lommen.
>
> Ynkeligt borgerligt ynk ..

Jeg troede, at Kontant skulle belyse problemer, som er diverse steder. Iflg.
Anders Kappels mail har hovedformålet ikke været at belyse problemet, men at
få ministeren fjernet. Samme Kappel, som af en eller anden årsag ikke har
oplyst, hvordan det stod til da Ritt Bjerregaard stod for
fødevarekontrollen. Var det ikke noget med 25% af virksomhederne der ikke
fik besøg der?
Det kunne da være fint med et generelt billede af, hvordan
fødevarekontrollen åbenbart altid har sejlet her i landet.

Hilsen Sten

Fra : Rea721

Dato : 19-12-06 01:35

Sten Schou, skrev noget i stil med:

> Samme Kappel, som af
> en eller anden årsag ikke har oplyst, hvordan det stod til da Ritt
> Bjerregaard stod for fødevarekontrollen. Var det ikke noget med 25%
> af virksomhederne der ikke fik besøg der?

Du kan ikke sammenligne æbler og pære. Fødevarekontrollen blev indført under
hendes embedsperiode (svjh) og derfor er der naturlige
indkøringsvanskligheder.

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-12-06 02:28

Sten Schou wrote:

> [...]
> Det kunne da være fint med et generelt billede af, hvordan
> fødevarekontrollen åbenbart altid har sejlet her i landet.

og du forstår ikke at netop de indledende kontroller og efterfølgende netop
fortalte at der var noget at komme efter

Derfor kan man jo ikke sammenligne noget i den periode med noget andet
senere.

Fakta er at Barfoed stod til de 5 kolde tæer han fik i numsen.

Han passede ikke sit job, på trods af alt pegede på en øgning af indsatsen
på området.

/FL

Fra : Jesper

Dato : 19-12-06 06:17

> [...]

> Fakta er at Barfoed stod til de 5 kolde tæer han fik i numsen.
>
> Han passede ikke sit job, på trods af alt pegede på en øgning af indsatsen

Fakta er, at Barfoed ikke har gjort noget som de forrige 5
fødevareministrer ikke har gjort.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 19-12-06 13:17

> fødevareministrer ikke har gjort.
> --
Ja ingenting for at være nøjagtig. en Han fik løn for at være minister og så
er det bare ud af røret når inkompentance og inaktivitet bliver opdaget. Han
blev jo ansat for at lave noget og ikke bare for at komme med
undskyldninger.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-12-06 23:17

Jesper wrote:

> Fakta er, at Barfoed ikke har gjort noget som de forrige 5
> fødevareministrer ikke har gjort.

Det har du nok ganske ret. Han foretog sig ingenting. Forskellen er så bare
at kendskabet til misbruget og salget af det gamle kød blev opdaget. Der
forventer man retteligt at en minister træder i karakter og gør noget. Den
karakter havde Barfoed så ikke.

Derfor måtte han stoppe. Det svarer til en betjent der ingen bøder skriver.
Det er der jo intet i vejen for så, så længe ingen overtræder loven.
Problemet kommer hvis selvsamme betjent er lige passiv når loven så bliver
overtrådt.

Man er dum hvis man hævder at han jo bare gjorde som han plejede.

/FL

Fra : Bo Warming

Dato : 20-12-06 03:40

> [...]
> passiv når loven så bliver overtrådt.
>
> Man er dum hvis man hævder at han jo bare gjorde som han plejede.

LAs os sammenligne udåd for den mandlinge betjent LBarfoed og den
kvindelige forgænger RittBjerregård

Begge vidste præcis, at en overforsigtig lov om mane dyre
virksomhedsforsøg blev ikke overholdt til punkt og prikke, men at
ingen ville kunne smage noget ved det gamle kød og ingen kunne blive
syge, da frysekæden var intakt.

Barfoed respekterer lovene incl finansloven i tæt og ærligt samarbejde
med DF

Bjerregård ved at hun er kvinde og kan bare sprede ben for chefen,
vælgerne DVS JOURNALISTERNE så hun skider flot og kynisk på
bagatelsagen og gør intet

Journalisterne ønsker at kunne prale med at de regerer Danmark mere
end regering og vælgere, så de statuerer et eksempel og tvinger DF til
at begå ¨et fælt justitsmord, som vælgerne nu straffer DF for.
Privatiser al TV.
Ellers er det illusion at tale om demokrati i DK.

Fra : Tveskaeg

Dato : 19-12-06 13:32

On Mon, 18 Dec 2006 16:35:54 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:
> [...]
>Naturligvis kan der kun være én logisk konsekvens af dette:
>Redaktionschef Anders Kappel skal bortvises på stedet.

Barfoed redte sin egen seng og nu har han værsgo at ligge i den.

DR kan kun bringe det som de kan dokumentere ellers får de
pressenævnet på nakken.

Det gælder foriøvrigt alle medier i danmark, skrevne som talte.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-12-06 23:18

Tveskaeg wrote:

> [...]
> pressenævnet på nakken.
>
> Det gælder foriøvrigt alle medier i danmark, skrevne som talte.

Naturligvis. og DR gjorde et godt job ved at fremvise Barfoeds inkompetence
og inaktivitet.

Nu mangler vi bare at DR gør det igen med Hjort Fredriksen og hans manglende
indsats mod jobkarteller

/FL

Fra : Sten Schou

Dato : 19-12-06 23:33

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> pressenævnet på nakken.
>
> Det gælder foriøvrigt alle medier i danmark, skrevne som talte.

Problemet er blot, at DR ikke så meget jubler over, at man fandt historien
med det gamle kød, men derimod jubler over, at ministeren blev fyret.
Gad vide hvor meget for gammelt kød der har været tidligere?

Hilsen Sten

Fra : CZDGN

Dato : 19-12-06 20:38

On Tue, 19 Dec 2006 13:32:27 +0100, Tveskaeg wrote:

> DR kan kun bringe det som de kan dokumentere ellers får de
> pressenævnet på nakken.
>
> Det gælder foriøvrigt alle medier i danmark, skrevne som talte.

Tjah, der smuttede nok et konservativt martyrium.

--
CZGDN