Jorden gik ikke under, men....
Fra : Kim2000

Dato : 17-12-06 17:18

jeg fik da læst Hjortsøs bog After dommesdag, det blev til denne anmeldelse,
som jeg synes skulle bringes her, da den har været debatteret en del her i
gruppen.

After Doomsday

Bog af Steen Hjortsø

Udgivet af Contra Publishing

www.contrapublishing.com

I en mursten af en afhandling forklarer dommedagsprofeten Steen Hjortsø
hvorfor og hvordan Jorden atter igen er truet af dommedag. Det gør han over
godt 200 sider, hvor han forsøger at pakke sine betragtninger ind i noget,
der kan forveksles med videnskab.

Hans definition af dommedag er dog lidt mere søgt end tidligere set, således
vil verden ifølge ham ikke "springe i luften", men livet vil gå videre
efterfølgende, der vil dog ske en lang række ændringer i livet derefter.

Faktum er dog, at det var svært at tage bogen alvorligt, da jeres anmelder
måtte kæmpe sig igennem teksten, der både er på engelsk, svært tilgængelig
og mildest talt til tider er fyldt med forunderlige konklusioner draget på
grundlag af tynde formodninger og gisninger og forsøges underbygget af endnu
mere tvivlsomme hjemmesider og netforfattere.

Når Hjortsø en sjælden gang har fat i etablerede forfattere, er det netop
forfattere og ikke videnskabelige værker af anerkendte videnskabsfolk.

Det er fint at bogen er pakket pænt ind, at den stort set ikke rummer slå og
stavefejl og at den er til gratis download, men det ændre ikke på, at After
Doomsday er spild af tid.

(anmeldelsen er bragt i Din Computer 43)

mvh
Kim

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-12-06 00:49

Kim2000 wrote:
> [...]
> på, at After Doomsday er spild af tid.
>

> (anmeldelsen er bragt i Din Computer 43)

Selvsamme Hjortsø har været forbavsende tavs på det seneste. Har faktisk
ikke hørt et kvæk siden han tabte væddemålet om jorden gik under inden 1
dec. 2006.

Faktisk var det lidt fejt at vædde med ham. Han er jo nok dybest set en
vildfaren bange sjæl.

Omvendt skræmmer en del af hans fortællinger.

Har dog kun fået læst ganske få brudstykker af han bog, inden jeg indså at
jeg ikke gad spilde mere tid på det.

/FL

Fra : gb

Dato : 18-12-06 05:29

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> I en mursten af en afhandling forklarer dommedagsprofeten Steen
> Hjortsø hvorfor og hvordan Jorden atter igen er truet af dommedag.

Ja, livet er farligt - man kan dø af det.

--
GB

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-12-06 23:08

gb wrote:
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> Ja, livet er farligt - man kan dø af det.

Jeps .. Livet er noget af det mest livsfarlige der findes. Faktisk er
sikkert dødsensfarligt

/FL

Fra : @

Dato : 19-12-06 16:31

On Mon, 18 Dec 2006 23:07:41 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Jeps .. Livet er noget af det mest livsfarlige der findes. Faktisk er
>sikkert dødsensfarligt

i vores familie har dødelighedsprocenten indtil videre været 100

men der var vistnok noget med en søn af en tømrer nede i Nazareth
som genopstod fra de døde, hvordan hulan regner vi ham ind ??

--
når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ

Fra : Kim2000

Dato : 19-12-06 16:52

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> i vores familie har dødelighedsprocenten indtil videre været 100
>

> men der var vistnok noget med en søn af en tømrer nede i Nazareth
> som genopstod fra de døde, hvordan hulan regner vi ham ind ??

NU skal du også tænke på at jeg ikke dør, jeg lever evigt. Det er mit mål og
jeg vil forfølge det om jeg så skal dø i forsøget på evigt liv.
mvh
Kim

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-12-06 20:24

Kim2000 wrote:
> "@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> NU skal du også tænke på at jeg ikke dør, jeg lever evigt. Det er mit
> mål og jeg vil forfølge det om jeg så skal dø i forsøget på evigt liv.

Det er da lidt bekymrende at Hjortsø er gået i "flyverskjul"

/FL