Ny retsindstans i Danmark
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 15-12-06 10:53

Skal vi kalde den "folkedomstolen" ?

http://www.bt.dk/article/20061215/KRIMI/612150317/1319/A

Det almindelige retsystem har spillet fallit jvf. boligforeningen. Hvorfor
stiller bestyrelsen ikke op i maske med fakler og trækker familierne væk til
en uvis skæbne, som man gør andre steder?

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Frank

Dato : 15-12-06 11:19

Hej

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til
> en uvis skæbne, som man gør andre steder?

Bestyrelsen benytter lejelovens bestemmelser og hvis lejerne ikke flytter
frivilligt kan boligforeningen være nødt til at gå i boligretten for at få
lejerne smidt ud med hjælp af fogeden.

Der er, bortset fra govheden af kriminaliteten og pressens dækning, ikke
forskel på denne sag og så at en kattemor fodre vilde katte udendørs.

Mvh
Frank

--
We should invade their countries, kill their leaders and convert them to
Christianity.

Fra : Tveskaeg

Dato : 15-12-06 13:36

On Fri, 15 Dec 2006 10:53:05 +0100, "Carsten Overgaard"
<info@carstenovergaard.dk> wrote:

> [...]
>stiller bestyrelsen ikke op i maske med fakler og trækker familierne væk til
>en uvis skæbne, som man gør andre steder?

Hvorfor forsøger du at dæmonisere en bestyrelse der har skullet
håndtere mere end 60 ildspåsættelser over de seneste 3 måneder.

De brandstiftere der siddder fængslet nu er filmet i at slæbe bildæk
ned i en kælder til en stor boligblok og antænde dem.

Ildspåsættelse i en boligblok er en meget alvorlig ting, det håber jeg
du forstår.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-12-06 14:05

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> wrote in message

> [...]
> ned i en kælder til en stor boligblok og antænde dem.
>
> Ildspåsættelse i en boligblok er en meget alvorlig ting, det håber

Loven er gjort uklar af socialdemokrater for at beskytte lejere imod
bolighajer

Det bør ændres så ejendomsret er ejendomsret og en bestyrelse vælges
fordi man har tillid til at de får ejers oplyste enevælde

At folk ikke indser at Faderhuset ejer deres hus og
danskerne ejer DK og nytilflyttere kan udsmides, er beslægtede
MEGAproblemer

I Information idag foreslås OPRØR som god vej til reformer.
Altså man vil BZ-vold
DEt børe være let hurtigt at smide kriminelle ud og ejer er ejer vedr
bolig og bestyrelse skal under ansvar kunne udsmide uden
fogedforsinkelse, sætte møbler ned i aflåst kælder osv
JEg udlejer altid som værelser, aldrig som lejlighed og fordi jeg bor
i huset kan jeg anderledes nemt udsmide(loven er special vedr at jeg
kan ønske at bruge huset selv, totalt og hurtigt), men har aldrig
gjort det, for når jernnæven i fløjshandsken mærkes, så blir folk
ansvarlige

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 15-12-06 14:15

> [...]
> kan ønske at bruge huset selv, totalt og hurtigt), men har aldrig
> gjort det, for når jernnæven i fløjshandsken mærkes, så blir folk

Og vi har et retsystem, som jeg har fuld tillid til. De skal nok finde ud af
om det er de rette gerningsmænd, vi har fat i, eller om de rigtige holder
lav profil indtil at "the usual suspekts" er dømt, så de kan fortsætte deres
forfærdelige gerninger.

Jeg accepterer fuldt ud at ildspåsættelse er en alvorlig ting og det er også
derfor at vi har politi og et domstolssystem i dette land.

Men indtil at de er dømt, så bør man holde sig fra at straffe deres
familier. Det kunne jo være at man ved gennemgangen af beviserne under et
retssag kommer frem til at de ikke var de rigtige personer, man havde fat i.
Politiet kan begå fejl.

Hvem husker ikke massemorderen fra plejehjemmet og hvem var så lige, der
endte med at blive dømt i den sag?

Nu er der nogle, som er sigtet og bliver de dømt, så har landretten
tidligere principielt afgjort at man ifølge lejeloven kan udsættes blot ved
slægtskab til en kriminel et sted i Danmark. Men vedkommende skal være dømt,
da dommen netop lagde vægt på at der var bevis for slægtningen er kriminel -
dvs. er blevet dømt.

Fra : Tveskaeg

Dato : 15-12-06 14:53

> [...]
>da dommen netop lagde vægt på at der var bevis for slægtningen er kriminel -

Det er åbenbart det skal til for at motivere familien til at opdrage
på deres horeunge(r).

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 15-12-06 15:23

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Det er åbenbart det skal til for at motivere familien til at opdrage
> på deres horeunge(r).

Jeg anfægter ikke retten til at smide folk ud. Jeg anfægter retten til at
smide dem ud FØR en dom.

Fra : Frank

Dato : 15-12-06 15:48

Hej

> Jeg anfægter ikke retten til at smide folk ud. Jeg anfægter retten til at
> smide dem ud FØR en dom.

Hvad med folk der spiller høj musik, skal de også have en dom?
Kattemor der fodre katte i indkørslen og derfor tiltrækker rotter?
Folk der ikke betaler huslejen?

Mvh
Frank

--
Så gør vi sådan når vi ryder et hus, ryder et hus, ryder et hus....

Fra : Bo Warming

Dato : 15-12-06 16:51

"Frank" <far@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad med folk der spiller høj musik, skal de også have en dom?
> Kattemor der fodre katte i indkørslen og derfor tiltrækker rotter?

Ejer bør hurtigt kunne skride til handling og så kan lejer anlægge sag
og få erstatning hvis uberettiget udsmidning/opsigelse

Aftalefrihed bør være total og huslejekontrakter kan specifisere
handling uden om staten, når uenighed

Fra : JensenDenmark

Dato : 16-12-06 09:50

"Frank" <far@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad med folk der spiller høj musik, skal de også have en dom?
> Kattemor der fodre katte i indkørslen og derfor tiltrækker rotter?

Folk, som overtræder den kontrakt, som de selv har underskrevet, må tage
følgerne af det. Hvis de ikke betaler husleje, overtræder de kontrakten.
Hvis de har husdyr eller fodrer dyr og der står i kontrakten, at de ikke må
det, så er det ud.

Og familierne i Århus må også ud, hvis det bevises at deres familiemedlemmer
har begået en forbrydelse. Men de skal lige dømmes først.

Politiet frafalder sigtelser mod mange mennesker i Danmark hvert eneste år.
Er det i orden, at de skal straffes ved at miste deres hus, selvom de i
sidste ende ikke bliver dømt?

Hvis Ja, hvad skal vi så med retsystemet?

Mvh
JensenDenmark

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-12-06 12:23

JensenDenmark wrote:

> [...]
>
> Og familierne i Århus må også ud, hvis det bevises at deres familiemedlemmer
> har begået en forbrydelse. Men de skal lige dømmes først.

Hvorfor skal de uskyldige familie medlemmer smides ud for noget en
anden har gjort? Kunne man ikke nøjes med at give de dømte et tilhold
imod at være på adressen?

JonB

Fra : Jonas Kofod

Dato : 16-12-06 13:03

Jon Bendtsen wrote:

> Hvorfor skal de uskyldige familie medlemmer smides ud for noget en anden
> har gjort? Kunne man ikke nøjes med at give de dømte et tilhold imod at
> være på adressen?

Regler for husorden arbejder ikke med tilhold og kan det ikke.
Kontrakter kan kun indeholde reguleringer af det kontrakten vedrører.
Det er ikke anderledes for lejekontrakter - lejekontrakter angår hvor
man har lejemål, de angår ikke hvem der må opholde sig hvor.
Når man lejer noget gør man det som husstand.
Vi har aldrig studset over at man bliver smidt ud når f.eks. faren
spiller for højt hele døgnet ugen rundt, moderen smider alt skraldet i
kælderen eller ungerne pisser i opgangen.
Men når bruddet på husordenen er grov kriminalitet så farer vi
pludseligt op og himler om kollektiv straf.
Det korte af det lange er at der er indgået en kontrakt - bryder den ene
side deres forpligtelser kan den anden side ophøre kontrakten for så at
afstå fra sine forpligtelse.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-12-06 18:42

Jonas Kofod wrote:

> [...]
> Det korte af det lange er at der er indgået en kontrakt - bryder den ene
> side deres forpligtelser kan den anden side ophøre kontrakten for så at

Selvfølgelig, du forklarer det rigtig godt.

Fra : @

Dato : 16-12-06 13:37

On Sat, 16 Dec 2006 12:23:28 +0100, Jon Bendtsen <noone@example.com>
wrote:

>Hvorfor skal de uskyldige familie medlemmer smides ud for noget en
>anden har gjort? Kunne man ikke nøjes med at give de dømte et tilhold
>imod at være på adressen?

give en 12 årig et sådant tilhold??

så kommer du vel efterfølgende og siger at det er sund for barnet at
skulle undvære sine forældre

næhnej, børn er forældrenes ansvar, og opfører børnene sig så de ikke
hører hjemme i denne eller hin boligforening
så må forældrene stå til ansvar for deres yngel

--
når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-12-06 18:43

@ wrote:

> give en 12 årig et sådant tilhold??

jeg kender ikke alderen af dem.

> så kommer du vel efterfølgende og siger at det er sund for barnet at
> skulle undvære sine forældre

nej da, så må forældrene også bare følge med barnet

> næhnej, børn er forældrenes ansvar, og opfører børnene sig så de ikke
> hører hjemme i denne eller hin boligforening
> så må forældrene stå til ansvar for deres yngel

Ja, Jonas har også forklaret det ganske godt.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-12-06 16:53

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> wrote in message

> Det er åbenbart det skal til for at motivere familien til at opdrage
> på deres horeunge(r).

MEdynk er gået for vidt. Der er alt for meget beskyttelse af de svage.
Især BZ

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 15-12-06 14:04

Fra : @

Dato : 15-12-06 19:14

On Fri, 15 Dec 2006 13:36:12 +0100, Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

>Hvorfor forsøger du at dæmonisere en bestyrelse der har skullet
>håndtere mere end 60 ildspåsættelser over de seneste 3 måneder.

af een eneste grund

det er nogen af hans muhamedanske kæledægger der tages ved vingebenet

>De brandstiftere der siddder fængslet nu er filmet i at slæbe bildæk
>ned i en kælder til en stor boligblok og antænde dem.

det er underordnet, for nogle nyttige idioter er muhamedanere at
betragte som fredhellige

>Ildspåsættelse i en boligblok er en meget alvorlig ting, det håber jeg
>du forstår.

kun hvis det havde været danske pyromaner,

når det er muhamedanere
så er det ikke ildspåsættelse men kuturberigelse

Fra : Jesper

Dato : 15-12-06 15:32

> [...]

> stiller bestyrelsen ikke op i maske med fakler og trækker familierne væk til
> en uvis skæbne, som man gør andre steder?

Det er ikke statslig ejendom, boligforeningen har regler for folks
opførsel og det at brænde folks boliger af er ikke velset eller
accepteret.
--
The tree of life is self pruning
THE DARWIN AWARDS

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-12-06 22:53

> [...]

> stiller bestyrelsen ikke op i maske med fakler og trækker familierne væk til
> en uvis skæbne, som man gør andre steder?

Ja, det kan man jo undre sig over at de ikke gør.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : @

Dato : 16-12-06 12:39

On Fri, 15 Dec 2006 22:52:32 +0100, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

>Ja, det kan man jo undre sig over at de ikke gør.

jeg undrer mig over hviken personkreds Carsten færdes i hvor han kan
få sådan en god ide'