17-årig dreng 90 år i fængsel
Fra : Per Rønne

Dato : 13-12-06 11:54

På:

<http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=4132658/>

kan man se endnu et eksempel på amerikansk retspraksis.

En 17-årig dreng er idømt 90 års fængsel fordi han sammen med en et år
ældre dreng havde mishandlet en tredie dreng så ganske voldsomt - dog
tilsyneladende ikke livsfarligt.

Den 17-årige kan tidligst prøveløslades om 30 år, når han er 47.

Den 18-årige dreng ,der havde været med til mishandlingen, er allerede
blevet idømt livsvarigt fængsel.

Jeg citerer fra artiklen:

=
En 12-årig pige, Danielle Sons, som boede i huset hvor festen fandt
sted, fortalte de to kammerater, at en tredje dreng havde prøvet på at
kysse hende, og det fik de to til at gå amok.

Igennem fem timer blev offeret slået, sparket og trampet på, forbrændt,
snittet i med en kniv og mishandlet analt med en skaftet på en
plastic-parasol. Offeret blev efterladt blødende i baghaven indtil næste
morgen, og først på det tidspunkt alarmerede Danielle Sons og hendes
bror deres mor, som intetanende havde sovet under hele mishandlingen.
=

Ja, også pigen og hendes bror må vist siges at have et medansvar ...

Vi kan vist være glade for at ingen partier i folketinget synes at være
tilhængere af tilsvarende voldsomme straffe ...

På det billede man kan se på linket [kan forstørres] - ser det ikke ud
til at drengen er blevet tævet? Måske af de medfanger han skal dele
resten af livet med, fordi han ikke ville bøje sig for deres krav?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 13-12-06 12:16

> [...]
> til at drengen er blevet tævet? Måske af de medfanger han skal dele
> resten af livet med, fordi han ikke ville bøje sig for deres krav?

Crazy People...............

Fra : Patruljen

Dato : 13-12-06 12:28

Per Rønne skrev:
> [...]
> til at drengen er blevet tævet? Måske af de medfanger han skal dele
> resten af livet med, fordi han ikke ville bøje sig for deres krav?

Ja, Hr. Rønne -

Det kan vi være overordentlig glade for -
Og det er vi også, nogen af os.
Meen også vi har vores grå - zoner. Lad os fortsat udvikle konceptet
Danmark

Best regards Bruun

Fra : Kim2000

Dato : 13-12-06 16:23

> [...]
> til at drengen er blevet tævet? Måske af de medfanger han skal dele
> resten af livet med, fordi han ikke ville bøje sig for deres krav?

Tja, man burde vel også overveje om den slags mennesker har noget som helst
at lave udenfor murene? Har de overhovedet ret til et liv? De mishandlede en
person i FEM timer! Der var ikke tale om affekt, ren og skær sadisme og stod
det til mig blev den slags "mennesker" skudt ved daggry, deres organer brugt
om formiddagen og resten af lorthovedene kunne man fyre med, så havde de
gjort nytte i deres liv.

Er der nogen grund til de skal have lov til at gøre det igen? For det gør
den slags psykopater jo igen og igen og igen.
mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 13-12-06 20:27

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen grund til de skal have lov til at gøre det igen? For det gør
> den slags psykopater jo igen og igen og igen.

Det skete under påvirkning af alkohol og /narkotika/, tilsyneladende til
en klassefest i 12. klasse, der på mange måder svarer til en dansk 10.
klasse [elever: 17-18 år]. Husk på at de kører med en 12-årig folkeskole
i USA; 'high school' af 14-18 årige børn [9.-12. klasse] svarer på ingen
måde til et dansk gymnasium, heller ikke selv om 'high school' jævnligt
oversættes til 'gymnasium'.

Det kunne altså dreje sig om to drenge fra din 10. klasse ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 13-12-06 20:38

> [...]
> oversættes til 'gymnasium'.
>
> Det kunne altså dreje sig om to drenge fra din 10. klasse ...

Men FEM TIMER!! Så har man passeret det punkt, hvor det kan være affekt,
raseri, blodrus, man har simpelthen bevæget sig til det punkt, hvor de
udemærket er klar over hvad de har gang i. Danmark har også haft 16 årige
der har hoppet på andres hoveder og stået og spillet uskyldig i retten "kan
man virkelig komme til skade ved det?". Den slags psykopater skal væk fra
gaden, ikke (kun) for at straffe dem, men for at vi andre kan bevæge os
frit. Jeg har intet tilovers for den slags "mennesker".
mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-12-06 20:43

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det skete under påvirkning af alkohol og /narkotika/,

Ikke en undskyldning. Den mest omfattende virkning af sprut og narko er
aftaget efter de første 2 timer.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 13-12-06 23:10

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Ikke en undskyldning. Den mest omfattende virkning af sprut og narko er
> aftaget efter de første 2 timer.

Jeg må beskæmmet indrømme at mine erfaringer med narko er /ekstremt/
begrænsede ...

Ingen tvivl, dog, om at forbrydelsen er modbydelig, men mord var der dog
trods alt ikke tale om. Men de to drenge kan i hvert fald se frem til et
liv som 'fængselskoner', uanset om de vil eller ej. Læg mærke til
slagmærkerne på den 17-årige drengs ansigt. Billedet i JyllandsPosten
kan forstørres.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 13-12-06 23:23

> [...]
> liv som 'fængselskoner', uanset om de vil eller ej. Læg mærke til
> slagmærkerne på den 17-årige drengs ansigt. Billedet i JyllandsPosten

Kan du mon også sende et link til et billede af ofret, som kan forstørres?

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 14-12-06 05:18

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> Kan du mon også sende et link til et billede af ofret, som kan forstørres?

Gå ind på det link, som er givet i roden, der har du artiklen og det
foto, der kan forstørres. Du klikker bare på fotoet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 15-12-06 06:22

> Gå ind på det link, som er givet i roden, der har du artiklen og det
> foto, der kan forstørres. Du klikker bare på fotoet ...

Det er jo gerningsmanden. JEg spurgte fordi jeg har svært ved at kunne have
ondt af ham.

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 15-12-06 07:36

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er jo gerningsmanden. Jeg spurgte fordi jeg har svært ved at kunne have
> ondt af ham.

OK, /offeret/. Det har jeg ikke, og i øvrigt er han nok helt i orden i
dag, i hvert fald fysisk. /Så/ hurtigt får de altså heller ikke dømt
gerningsmændene [eller rettere: -drengene]. De fik som nævnt 90 år [for
den 17-årige] og livsvarigt fængsel [for den 18-årige].

Du kan læse mere om sagen her:

<http://www.khou.com/news/local/stories/khou061211_ac_turnertrial.1a991b
54.html>

hvor der også er yderligere links.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 15-12-06 17:00

> [...]
> gerningsmændene [eller rettere: -drengene]. De fik som nævnt 90 år [for
> den 17-årige] og livsvarigt fængsel [for den 18-årige].

Jeg synes generelt, at vi her i DK straffer vold alt for mildt og lemfældigt
og går også ind for 3 strikes and out-princippet, når vi ser bort fra de
evindelige gentagelser om pizza-tyven på livstid. Men omvendt forstår jeg
overhovedet ikke USA's retssystem, hvor man kan læse om domme på 42 år, 7
gange livstid, 143 år, 999 år, løsladelse mod kaution, eller studehandel i
porten. Jeg bifalder heller ikke det amerikanske fængselssystem, der
accepterer "fængselskoner" eller vold mod fanger begået af medfanger eller
fængselspersonale. Men der må sq IMHO være en anstændig sammenhæng mellem
den forbrydelse, der er begået -og den straf, som forbryderen får og udstår.

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 15-12-06 18:06

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> Jeg bifalder heller ikke det amerikanske fængselssystem, der
> accepterer "fængselskoner"

Her er der vist snarere tale om en kultur, der findes over størstedelen
af verden - men da heldigvis ikke i Danmark eller vore lutherske
nabolande.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-12-06 23:29

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg må beskæmmet indrømme at mine erfaringer med narko er /ekstremt/
> begrænsede ...

Det forhindrer dig ikek i at læse om effekterne fra dem der faktisk ved
noget om sagerne.

Google "erowid psychoactive vaults" hvis du vil uddanne dig om
forskellige stoffers effekter.

Fra : John Doe

Dato : 13-12-06 19:43

Per Rønne wrote:

> [...]
> Den 17-årige kan tidligst prøveløslades om 30 år, når han er 47.
> Den 18-årige dreng ,der havde været med til mishandlingen, er allerede

At give den 17 årige mulighed for at prøveløslades om 30 år er en skandale.
90 års fængsel UDEN nogen som helst prøveløsladelse er en passende straf for
begge.

Fra : Snuden

Dato : 16-12-06 00:36

On Wed, 13 Dec 2006 11:54:17 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>til at drengen er blevet tævet? Måske af de medfanger han skal dele
>resten af livet med, fordi han ikke ville bøje sig for deres krav?

Så kan de lære det, kan de. Har ikke det mindste ondt af dem.
--
Snuden

Fra : Per Rønne

Dato : 17-12-06 06:35

Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

> Så kan de lære det, kan de. Har ikke det mindste ondt af dem.

Hvorfor har så mange herinde en forkærlighed for et krypto-islamisk
staffesystem?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : John Doe

Dato : 17-12-06 08:59

Per Rønne wrote:
> Hvorfor har så mange herinde en forkærlighed
> for et krypto-islamisk staffesystem?

Dele af det islamske straffesystem er faktisk ret så godt. F.eks. kunne
200-300 piskeslag være en passende straf for psykopaterne fra det besatte
hus på Jagtvej 69.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-12-06 09:36

John Doe <spamfighter@boxbe.com> wrote:

> Dele af det islamske straffesystem er faktisk ret så godt. F.eks. kunne
> 200-300 piskeslag være en passende straf for psykopaterne fra det besatte
> hus på Jagtvej 69.

Altså dødsstraf under tortur.

Du taler ikke engang om 30 rap i den bare, som en mand på 'den lokale'
har fortalt at han fik af sin far tilbage i 1950erne, da han var 17.
Hvorefter han fik ordre om at skifte til korte bukser, dengang en måde
at understrege på at han var dreng, ikke ung mand.

200-300 PISKEslag er ganske simpelt dødeligt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-12-06 09:50

> [...]

> at understrege på at han var dreng, ikke ung mand.
>
> 200-300 PISKEslag er ganske simpelt dødeligt.

Whatever it takes.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : @

Dato : 17-12-06 12:40

On Sun, 17 Dec 2006 09:36:11 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>at understrege på at han var dreng, ikke ung mand.
>
>200-300 PISKEslag er ganske simpelt dødeligt.

ikke hvis det sker med lægekontrol og over flere dage/uger

--
når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ

Fra : John Doe

Dato : 17-12-06 17:32

Per Rønne wrote:
> 200-300 PISKEslag er ganske simpelt dødeligt.

Sludder, selv i muslimske lande overlever folk et par hundrede piskeslag.
Jeg er sikker på at enhver SM-butik kan bistå med rådgivning om hvordan
200-300 piskeslag skal udføres sådan at psykopaterne overlever og aldrig
nogensinde glemmer straffen.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-12-06 13:07

> [...]

> Jeg er sikker på at enhver SM-butik kan bistå med rådgivning om hvordan
> 200-300 piskeslag skal udføres sådan at psykopaterne overlever og aldrig

Så skal det ske med langt færre piskeslag per gang, med en pause på
måske en måned mellem hver 'session'.

Mig bekendt er SM i øvrigt indrettet på den måde at det slet ikke gør
fysisk ondt på masochisten - ikke at jeg dog selv har personlige
erfaringer i den gebet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 22-12-06 13:39

"John Doe" <spamfighter@boxbe.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg er sikker på at enhver SM-butik kan bistå med rådgivning om hvordan
> 200-300 piskeslag skal udføres sådan at psykopaterne overlever og aldrig

I Malaysia og Singapore er 24 slag med bambusstokken max. De straffe, som
kvalificerer folk til denne barbariske form for straf, skal have begået
alvorlige straffe dvs. mord eller voldtægt mod mindreårige. Selv 5-6 slag
efterlader livsvarige ar og 10 slag medfører hospitalsindlæggelse. Se
billeder her: http://www.corpun.com/vidju.htm
og video her: http://rapidshare.de/files/22714114/Sebat_Part01.zip.html og
her:
http://rapidshare.de/files/22720154/Sebat_Part02.zip.html

Bemærk at møbelarkitekturen er anderledes i Singapore:
http://www.corpun.com/sgjur1.htm

Når du læser om 100 piskeslag i Iran og Saudi-Arabien, så afleveres de ofte
over flere dage, medmindre at personen skal hænges bagefter. I sidstnævnte
tilfælde fungerer de nærmest som en slags bedøvelse. Lidt ulækkert, men i
Iran har offentlige hængninger nærmest en lige så stor underholdningsværdi,
som henrettelser havde i Danmark omkring år 1700.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-12-06 09:50

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvorfor har så mange herinde en forkærlighed for et krypto-islamisk
> staffesystem?

Tumpe. Hvad er der islamisk ved det folk fortaler for?

Fra : Per Rønne

Dato : 17-12-06 12:00

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Tumpe. Hvad er der islamisk ved det folk fortaler for?

Den barbariske og totalt overdrevne straf, de går ind for.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-12-06 13:54

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Den barbariske og totalt overdrevne straf, de går ind for.

Hvad barbarisk er der ved at slå en voldsmand der bruger dødelig vold
(kast med jernstænger) ihjel?

Fra : Per Rønne

Dato : 22-12-06 13:07

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Hvad barbarisk er der ved at slå en voldsmand der bruger dødelig vold
> (kast med jernstænger) ihjel?

Bortset fra at offeret, en 17-årig dreng, tilsyneladende har overlevet
uden mén [andet end psykiske], så er 100% af folketinget i dette land
tilsyneladende enige om at dødsstraf er barbarisk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 22-12-06 16:54

> [...]

> uden mén [andet end psykiske], så er 100% af folketinget i dette land
> tilsyneladende enige om at dødsstraf er barbarisk.

Who cares hvad de 179 retarder mener...

Fra : Per Rønne

Dato : 22-12-06 18:29

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Who cares hvad de 179 retarder mener...

Så har du vist bevæget dig /for/ langt ud på skråplanet ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 22-12-06 21:07

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Så har du vist bevæget dig /for/ langt ud på skråplanet ;-(.

Det realistiske plan, mener du vel.

Fra : John Doe

Dato : 22-12-06 21:14

Per Rønne wrote:
> så er 100% af folketinget i dette land
> tilsyneladende enige om at dødsstraf
> er barbarisk.

Men det er ikke barbarisk at mishandle en ung dreng i 5 timer???

Fra : Per Rønne

Dato : 23-12-06 08:40

John Doe <spamfighter@boxbe.com> wrote:

> Men det er ikke barbarisk at mishandle en ung dreng i 5 timer???

Naturligvis - men det bliver da langt fra bedre af at staten opfører sig
barbarisk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 17-12-06 12:21

On Sun, 17 Dec 2006 06:35:25 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Hvorfor har så mange herinde en forkærlighed for et krypto-islamisk
>staffesystem?

bruger muhamedanerne da lange fængselsstraffe?

jeg har ellers hørt at deres straffesystem nærmere var at ligne med et
sado-maso-show i fuld offentlighed

Fra : Snuden

Dato : 17-12-06 13:39

wrote:

>Hvorfor har så mange herinde en forkærlighed for et krypto-islamisk
>staffesystem?

Hallo! Ofret blev brutalt mishandlet i FEM TIMER - bare fordi han
prøvede at kysse lidt på en pige. Hvis der er noget krypto-islamisk
straf i alt det her er det de 5 timers tortur for en banalitet tøsen
kunne have klaret selv ved at stikke ham en lussing.

De vidste præcis hvad de havde gang i, og jeg har ikke det mindste
ondt af dem.
--
Snuden

Fra : Per Rønne

Dato : 22-12-06 13:07

> [...]

> kunne have klaret selv ved at stikke ham en lussing.
>
> De vidste præcis hvad de havde gang i, og jeg har ikke det mindste

Den 17-årige voldsmand kunne i Danmark højst have fået 8 års fængsel,
hvilket i øvrigt kun havde været givet ved mord, og den 18-årige havde
aldrig fået livsvarigt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Snuden

Dato : 24-12-06 01:11

On Fri, 22 Dec 2006 13:06:42 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Den 17-årige voldsmand kunne i Danmark højst have fået 8 års fængsel,
>hvilket i øvrigt kun havde været givet ved mord, og den 18-årige havde
>aldrig fået livsvarigt.

Hvilket siger en hel del om blødsødenheden her til lands.
--
Snuden

Fra : Per Rønne

Dato : 24-12-06 07:07

Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

> Hvilket siger en hel del om blødsødenheden her til lands.

Nu er den danske kriminalitet også ganske lav sammenlignet med lande som
USA og Sverige. I årtier er ungdomskriminaliteten da også faldet, og
siden regeringsskiftet er selv kriminaliteten blandt indvandrerdrenge
begyndt at falde.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk