Titanic-skandale-2: at kvinder og børn for~
Fra : Bo Warming

Dato : 10-12-06 13:00

Titanic-skandale-2: at kvinder og børn forkæledes

Titanic skandale NUMMER ET, er naturligvis at man ikke havde nok
redningsbåde og fortsatte sejlads, med uændret kurs efter planen, når
pludselig isbjerge blev mere og mere talrige i farvandet.

Dernæst er det en skandale at regler for redning af passagerer ikke er
rationelle.

Fordi der skal være enkle, letadministerbare regler i en
panik-situation er det ikke tosset, at kvinder og børn har forret.

Men hundreder af passagerer kunne være reddet yderligere, hvis man i
alle redningsbåde havde fyldt op med mænd efter at alle kvinder og
børn i nærheden havde fået plads.Halvdelen afsejlede halvtomme.

Der var ret god tid, og i en sådan situation kan kaptajnen, der er
pistolbevæbnet og har total oplyst enevælde, sørge for størst mulig
lykke for flest mulig mennesker og hente folk fra de nederste dæk.

Jeg ser ingen skandale i, at de fattige mænd på nederste dæk stort
set ikke blev reddet. De der gav flerdobbelt pris for luksusplads
havde dyrt betalt for redningsprivilegie, og de der nærigt valgte
skod-billet havde valgt at spille i lotteriet og lå som de havde redt.

Rationalet bag den oldtidsgamle gentleman-konvention om kvinder og
børn først, er at ved ildebrande og lignene har mænd større
muskelstyrke og kan redde sig selv og har ofte selv valgt
risiko-situationen, men svage forventes at blive båret på hænder og
fødder og romantiseres og forgudes.

Idag er kvindefrigørelse imod mandlig værnepligt, og en kaptajn med
god tid og mulighed for at redde halvdelen af dem, han er ansvarlig
for, bør prioritere de unge og de sunde og ikke køns-diskriminere - og
måske han i visse tilfælde bør frasortere meget små børn, som der
endnu ikke er investeret så meget omsorg og kærlighed i, som der er i
midaldrende og unge mennesker. En gammel dødssyg kvinde (eller mand)
bør stå lavt på ranglisten.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-12-06 23:53

In news:MESeh.11768$1J4.8159@fe72.usenetserver.com,
Bo Warming <bwng@bwng.dk> typed:
> [...]
> havde dyrt betalt for redningsprivilegie, og de der nærigt valgte
> skod-billet havde valgt at spille i lotteriet og lå som de havde redt.

Nu var det næppe de rige der havde billet til 3 klasse vel... mon ikke du
skulle undersøge dine kilder engang, for de er vist ligeså ikke synkbare som
titanic viste sig at være.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bo Warming

Dato : 11-12-06 07:06

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ikke du skulle undersøge dine kilder engang, for de er vist ligeså
> ikke synkbare som titanic viste sig at være.

Hvad er du uenig i?

Hvis man dengang ville være sikker på plads i redningsbåd, købte man
førsteklassebillet og var ikke nærig

Der er altid fordel ved at være rig, er det uetisk?

Kilder fra dengang angav værre svigt i rederiledelsen end hvad sandt
er.
Amerikanrne løj for at tilsvine briterne
Alle handlede i god tro, men kaptajnen som opreklameredes burde have
styret væk fra planlagt kurs da han så isbjerge