Der må være noget helt galt
Fra : @

Dato : 10-12-06 09:58

<<<<
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/12/10/064409.htm?nyheder

Alle sagde nej til job som postbud

Økonomer mener at jobformidlingen til arbejdsløse er slået fejl efter
en sag fra Nordsjælland, hvor 110 ledige blev tilbudt job som postbud
uden en eneste sagde ja tak.

De 110 arbejdsløses nej til jobbet blev med blandt andet manglende
evne til at cykle og ferie, skriver Jyllands-Posten.

Ni af de 110 fik karantæne eller blev trukket i dagpengene.

Stadig 200.000 på dagpenge og kontanthjælp
Arbejdsdirektoratet har gennemgået alle de sager, som er blevet
indberettet til a-kasserne og har konkluderet, at der ikke er begået
nogen fejl af a-kasserne.

Det får to økonomer til at sige, at det danske system med at formidle
ledige til arbejdsmarkedet har spillet fallit.

For der er stadig omkring 200.000 ledige på dagpenge og kontanthjælp i
Danmark. Og mens tusindvis af danske indvandrere ledige i
hovedstadsområdet og i Nordsjælland, endte Post Danmark med at
importere svensk arbejdskraft - heriblandt indvandrere til Sverige.

Ønsker nye metoder
Medlem af Velfærdskommissionen, professor Nina Smith, siger til
Jyllands-Posten:

- Når 110 ledige bliver til nul ansatte, har systemet spillet fallit.
Vi må finde metoder, så alle, der overhovedet kan arbejde, kommer ud
på arbejdsmarkedet.

Hun foreslår at politikerne strammer reglerne - for eksempel ved at
nedsætte dagpengeperioden fra fire til to et halvt år.

Kræver opstramning
Også den økonomiske vismand professor Michael Rosholm er chokeret over
de 110 nej til at blive post.

- Nogle af begrundelserne for ikke at være til rådighed for jobbet som
postbud er himmelråbende.

Vismanden mener, at der bør strammes op på opfølgningen over for de
ledige, og at det i sidste ende bør overvejes, om der skal ændres på
dagpengeperioden eller dagpengesatsen.

--
når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ

Fra : ThomasB

Dato : 10-12-06 16:54

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De 110 arbejdsløses nej til jobbet blev med blandt andet manglende
> evne til at cykle og ferie, skriver Jyllands-Posten.

Aaaarggh, jeg bliver så irriteret når jeg læser sådan noget

Fra : Trist

Dato : 11-12-06 22:54

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in news:457c2dab$0$49206
$14726298@news.sunsite.dk:

> "@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> Aaaarggh, jeg bliver så irriteret når jeg læser sådan noget

Ja, de burde udvises fra Danmark!
Dovne aber kan vi ikke bruge til noget her i landet!

Fra : ThomasB

Dato : 11-12-06 23:18

"Trist" <@> skrev i en meddelelse

> Ja, de burde udvises fra Danmark!
> Dovne aber kan vi ikke bruge til noget her i landet!

Så arbejd dog!

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-12-06 23:38

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote:

> "Trist" <@> skrev i en meddelelse

> Så arbejd dog!

Med en trækprocent der starter å 39, og kun stiger jo hårdere du
arbejder, og jo mere initiativ du viser på arbejdspladsen?

NFW. Intet under at folk vælger passiv forsørgelse. Velfærdsstaten har
komplet ødelagt personlig arbejdsomhed og initiativ her i landet.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk

Fra : ThomasB

Dato : 12-12-06 00:33

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Med en trækprocent der starter å 39, og kun stiger jo hårdere du
> arbejder, og jo mere initiativ du viser på arbejdspladsen?

Tja. Er lønnen ikke bare det højere i DK, end i f.eks SV, så man i sidste
ende får nogenlunde det samme udbetalt for samme arbejde?

> NFW. Intet under at folk vælger passiv forsørgelse. Velfærdsstaten har
> komplet ødelagt personlig arbejdsomhed og initiativ her i landet.

Jep, det er på tide at uddele nogle kærlige spark bagi

Fra : Trist

Dato : 12-12-06 11:39

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in news:457dd925$0$49195
$14726298@news.sunsite.dk:

> "Trist" <@> skrev i en meddelelse

> Så arbejd dog!

Jeg ville sgu stadig gerne arbejde, hvis jeg kunne, men hvem vil ansætte en
person, som ikke engang kan arbejde 10 timer om ugen, uden at personen
bliver mere syg?
Nej, jeg får nok tildelt førtidspension engang i det nye år.

Fysiske syge mennesker skal ikke tvinges til at arbejde, hvis de har papir
på, at de ikke kan klare det (konklusion fra arbejdsprøvning osv).

Hvis man derimod kun er psykkisk syg, eller er doven, skal kassen lukkes i,
hvis man ikke finder sig et arbejde.

Depression, ondt i livet osv er ikke en undskyldning for ikke at arbejde. I
disse tilfælde vil det at have noget at stå op til være en hjælp og den
"syge" får andre ting at tænke på.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-12-06 23:38

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> [...]
>
> Økonomer mener at jobformidlingen til arbejdsløse er slået fejl efter
> en sag fra Nordsjælland, hvor 110 ledige blev tilbudt job som postbud

Hey! Det' VELFÆRDSSTATEN!

Som bastiat sagde for 150 år siden, "...staten er den store løgn hvor
alle tror at de kan lave på alle andres bekostning...".