Windows 2000 ?
Fra : Sadat

Dato : 29-06-01 12:18

Dav..

Nu er jeg godt træt Windoqws 98 da de stort set aldrig virker. Så jeg har
tænkt at skifte til Windows 2000, men min pc er ikke særlig kraftig. Skal
jeg opgradere ?

PII 450MHz
128 MB Ram
20GB HD
Riva TNT2

Takker..

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

Fra : Carsten Dauth

Dato : 29-06-01 12:43

ikke for at køre windows 2000, jeg har kørt det med P ll 233 MHz og nVidea
TNT

Fra : Brian Olsen

Dato : 29-06-01 12:47

> [...]

> tænkt at skifte til Windows 2000, men min pc er ikke særlig kraftig. Skal

Din PC kan sagtens trække Win2k...
Men jeg vil anbefale dig at smide noget mere RAM i maskinen
specielt da det er ganske billigt for tiden...

MVH
Brian Olsen

Fra : Anders Lund

Dato : 29-06-01 12:55

"Sadat" <sadat@mail.dk> wrote in message
> [...]
> tænkt at skifte til Windows 2000, men min pc er ikke særlig kraftig. Skal

Jeg har i lang tid kørt win2kpro på følgende maskine:

PII 350 Mhz
128 MB Ram
10 Gb harddisk
Riva tnt2 M64

Hvilket er dårligere end dit system. Jeg vil sige at det faktisk er
hurtigere end win98.

Mvh
Anders Lund

Fra : Steven Bergstedt

Dato : 29-06-01 13:04

Anders Lund wrote in <9hhq89$okq$1@sunsite.dk>:
> Hvilket er dårligere end dit system. Jeg vil sige at det faktisk er
> hurtigere end win98.
Der er langt bedre ramudnyttelse af ram eller bare hardware generalt i
windows 2000. Så hvis du har valget mellem windows 9(x) (incl ME) eller
Windows 2000 ville jeg helt klar anbefale windows 2000.

--
/* Best regards
Steven Bergstedt

Fra : Anders Lund

Dato : 29-06-01 13:25

"Steven Bergstedt" <mail@linuxguru.dk> wrote in message
> Der er langt bedre ramudnyttelse af ram eller bare hardware generalt i
> windows 2000. Så hvis du har valget mellem windows 9(x) (incl ME) eller
> Windows 2000 ville jeg helt klar anbefale windows 2000.

Dog vil jeg sige at jeg har haft og har stadig STORE problemer med win2k om
mit tnt2 m64 grafikkort. Det er ikke umuligt at spille, men det sker tit at
computeren lukker ned midt inde i et spil.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-06-01 18:19

"Anders Lund" <webmaster@123grin.dk> skrev i

> Dog vil jeg sige at jeg har haft og har stadig STORE problemer med
> win2k om mit tnt2 m64 grafikkort. Det er ikke umuligt at spille,
> men det sker tit at computeren lukker ned midt inde i et spil.

Hvilke drivere bruger du?

Til TNT kortene bør man bruge NVidas driver version 5.32.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Mere miljøkemi: http://www.environmental-chemistry.dk

Fra : Steven Bergstedt

Dato : 29-06-01 23:06

Anders Lund wrote in <9hhs0f$7pr$1@sunsite.dk>:

> Dog vil jeg sige at jeg har haft og har stadig STORE problemer med win2k
> om mit tnt2 m64 grafikkort. Det er ikke umuligt at spille, men det sker
> tit at computeren lukker ned midt inde i et spil.
Jeg kørte med Windows 2000 lige siden det kom ud. Jeg havde et Creative
Rive TNT2 Ultra som benyttede Nvidia's Detonator driver uden nogle probs.
Jeg skiftede senere til Creatives Geforce Pro samt versionen af Detonator
(ver.7.10), hvilket kørte næsten fejlfrit i alle spil. Men hvis man kun
benytter sin box til at spille på burde man overveje at holde sig til
windows 9(x), hvis man ønsker "alle" spil skal kører uden man behøver at
gøre andet end "press enter to play".

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-06-01 13:22

"Sadat" <sadat@mail.dk> wrote in news:3b3c641c$0$512
> [...]

> tænkt at skifte til Windows 2000, men min pc er ikke særlig kraftig. Skal

Ikke umiddelbart. Afhængig af hvad og hvordan du bruger din PC, så er rådet
om mere RAM fornuftigt. Vær dog opmærksom på at speciel hardware måske ikke
understøttes af Windows2000, så tjek lige om der findes drivere. Jeg har
f.eks. en Teac CD veksler med 6 drev, som ikke understøttes af Windows2000
(endnu)

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : peter-nt

Dato : 29-06-01 14:58

?????
"> Nu er jeg godt træt Windoqws 98 da de stort set aldrig virker."
Hvad får dig til at tro win2000 skulle forbedre din situation, hvis du ikke
kan få en 98 til at fungere?
mvh peter-nt

Fra : Santa Xcaze

Dato : 30-06-01 19:08

>?????
Mit skud i tågen er vel at hans win 98 sutter, det er jo ikke noget nyt at
lortet er ustabilt :)

Fra : Sadat

Dato : 30-06-01 23:23

"peter-nt" <peter-nt@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "> Nu er jeg godt træt Windoqws 98 da de stort set aldrig virker."
> Hvad får dig til at tro win2000 skulle forbedre din situation, hvis du

At jeg ikke kan få Win98 til at fungere ? Den var lidt lav, som om at fejlen
lå hos mig ?

Win98SE DK kører godt når jeg har lavet en format c: og installeret på en
frisk med alle de nye (eller bedste/stabile drivere)
Men så går der 2 - 3 måneder. Efter jeg har downloadet ca. 10 GB og ca.
slettet 75% af det. Så bliver harddisken ustabil, ligepludselig opstår der
fejl. F.eks. her forleden puttede jeg en ridset cd-rom i cd-drevet. Den
ville ikke spille den, efter en genstart var cd-rom drevet forsvundet.
Det er også fedt med en blue-screen ca. 3 gange om dagen. Og nogle gange så
er der nogle sjove filer der gået i stykker, så lortet nu ikke virker igen,
geninstallere, nye opdateringer der ordner fejl men giver nye.

Jeg tror uden løgn at jeg har lavet format c: ca. 50+ gange (hvis det
overhovedet kan gøre det) pågrund af systemmet ikke virker.

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

Fra : Madsen

Dato : 01-07-01 00:10

"Sadat" <sadat@mail.dk> skrev:

> [...]
> slettet 75% af det. Så bliver harddisken ustabil, ligepludselig opstår der

Sådan er Windows altså bare og specielt hvis man roder med
alverdens mere eller mindre uheldige programmer, som ikke kan
finde ud af at rydde op efter sig selv. Giv ikke Windows skylden
for det.

Min sidste installation af Win98SE kørte i næsten 2 år og jeg har
aldrig haft så stabilt et styresystem, hvis jeg skal være ærlig, og
heller ikke hvis jeg sammenligner det med Win2000 som jeg pt.
sidder med. Bevares, det er også stabilt, men det er efter min
mening en del sværere at få til at være det, fordi det er endnu
mere sart i valg af drivere og hardware.

Du har formodentlig en cd-brænder. Når du nu har lavet en ny
installation med alle de bedste drivere og programmer installeret
som du gerne vil have kørende og systemet ellers er stabilt, så
smider du et program som Norton Ghost eller Powerquest Drive
Image ind i dyret og med det laver du så et par diske hvor hele
systemet ligger på. Disse diske gemmer du et sikkert sted til det
engang bliver ustabilt igen. Så er det nemt at gå tilbage hvis
uheldet skulle være ude. Du behøver i hvert tilfælde ikke at starte
helt forfra.

For at holde Windows kørende tilfredsstillende kunne du så evt.
overveje at installere programmer som overvåger hvad der sker
når du installerer nye programmer. Et program jeg har gode er-
faringer med er Norton Cleansweep. Det holder øje med alt hvad
du smider ind i systemet, så du på et senere tidspunkt kan få det
hele afinstalleret igen, hvis der bliver behov for dette.
Samtidig er det en god idé at få fat i et værktøj som kan fjerne
ugyldige nøgler i registreringsdatabasen, for den bliver også hurtig
fyldt op med snavs. Der er indbygget en sådan funktion i Clean-
sweep også, men efter min mening findes der et program som
er bedre til det. Det er gratis og hedder EasyCleaner. (Find det
evt. vha. Google.com.) Det kan fjerne ugyldige nøgler og dermed
få et mere stabilt system ud af det i den sidste ende.

Windows kræver jævnlig vedligeholdelse for at køre optimalt.
Sådan er det bare.

Noget tyder på at dine problemer ikke har noget med hardware
at gøre, så jeg har sat FUT til Windows-gruppen.
Svar på mit indlæg vil derfor ryge derover i stedet.

FUT: <news:dk.edb.system.ms-windows>

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Sadat

Dato : 01-07-01 00:58

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> engang bliver ustabilt igen. Så er det nemt at gå tilbage hvis
> uheldet skulle være ude. Du behøver i hvert tilfælde ikke at starte

Jeg har kørt Ghost før, det er ikke min stil. jeg synts bare at Win98 burde
virke uden at skulle have brug for "støtte-programmer"

> [...]
> evt. vha. Google.com.) Det kan fjerne ugyldige nøgler og dermed
> få et mere stabilt system ud af det i den sidste ende.

Vil jeg lige kigge på, Norton CleanSweep er ok, men den klare bare ikke det,
det lover!

> Windows kræver jævnlig vedligeholdelse for at køre optimalt.
> Sådan er det bare.

Ja.. men du betaler MANGE penge for et system som ikke virker som det lover
?

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

Fra : Madsen

Dato : 01-07-01 01:20

"Sadat" <sadat@mail.dk> skrev:

> Jeg har kørt Ghost før, det er ikke min stil. jeg synts bare at Win98 burde
> virke uden at skulle have brug for "støtte-programmer"

Tja, i den perfekte verden burde Windows også selv finde ud af hvad
du ønsker at have installeret og samtidig forhindre dig i at hente og
installere alverdens ragelse på nettet, lavet af større eller mindre
amatører som knapt aner hvilket styresystem de laver programmer
til.

> Ja.. men du betaler MANGE penge for et system som ikke virker som det lover
> ?

Jeg har ikke hørt noget om at Windows har lovet noget som helst
på det punkt. Du kan i hvert tilfælde ikke forvente at du kan smide
alt muligt ind i det og så stadig regne med at det er 100% stabilt,
uden du overhovedet gør noget for at holde det stabilt. Hvis du
regner med det, så er Win2000 heller ikke en løsning for dig.
Faktisk tror jeg ikke noget styresystem er, men det er så bare
min mening om den sag.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 01-07-01 17:48

> Du kan i hvert tilfælde ikke forvente at du kan smide
> alt muligt ind i det og så stadig regne med at det er 100% stabilt,
> uden du overhovedet gør noget for at holde det stabilt.

Nej... Men kunne man så bare smide Windows ind, ALENE og det så var 50%
stabilt... Men dette er til tider også umuligt.

Jonny.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 01-07-01 17:45

Arbejder du for Micro$oft eller hvad? En windows 98 installation på 2 år?
Hvor ofte tænder du din pc?

Det er da OK at det holder længere hvis man gider sidde og undersøge det på
kryds og tværs hver gang man har slettet noget eller insatlleret noget
andet, men 2 år... Det er sq umuligt.

Jonny.

Fra : Madsen

Dato : 01-07-01 18:16

"Jonny Jensen" <jonny_jensen@mail.dk> skrev:

> Arbejder du for Micro$oft eller hvad? En windows 98 installation på 2 år?
> Hvor ofte tænder du din pc?

Nej, jeg arbejder ikke for Microsoft.

Tja jeg bruger den mindst 4 timer hver dag og mest til diverse
grafisk arbejde. Det skal nok lige i denne sammenhæng siges
at hvis jeg vil spille spil, så kobler jeg en Playstation til fjern-
synet i stedet.

> Det er da OK at det holder længere hvis man gider sidde og undersøge det på
> kryds og tværs hver gang man har slettet noget eller insatlleret noget
> andet, men 2 år... Det er sq umuligt.

Det er langt fra umuligt hvis du har et velfungerende image
på et par cd'er du kan gå tilbage til. Det er noget nemmere
at smide et sådant ind, end at starte helt forfra.

Som nævnt tidliger nægter jeg bare at give Microsoft skylden
for at brugeren sidder og smider alverdens ragelse ind i sin
PC. Det må være brugerens ansvar at få det fjernet igen, hvis
det alligevel ikke var noget han/hun kunne bruge til noget.

Godt nok prøver Microsoft ihærdigt at undgå at andre prog-
rammer overskriver vigtige systemfiler, men de kan jo ikke
beskytte det mod alverdens programmer, vel?

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 01-07-01 19:41

> Det skal nok lige i denne sammenhæng siges
> at hvis jeg vil spille spil, så kobler jeg en Playstation til fjern-
> synet i stedet.

Det anede mig...

Jonny.

Fra : Jensen

Dato : 01-07-01 21:29

> Arbejder du for Micro$oft eller hvad? En windows 98 installation på 2 år?

Jeg har ikke læst alt i tråden, men hvad er problemet med at holde Win 98
kørende i 2 år ???
Jeg installerede Win 98 ver. 1 i oktober 1998, det er den jeg skriver i nu.
Jeg gør ikke noget særligt for at vedligeholde den, der bliver installeret
og afprøvet programmer, spillet, læst news, arbejdet almindeligt, redigeret
billeder osv. på den hver dag. Selvfølgelig sørger jeg for at afinstallerere
programmer jeg ikke vil beholde ordentligt. En 3 - 4 gange om året får
Norton lov til at rydde ordentlig op, men ellers bliver der ikke gjort noget
specielt.
Forrige uge samlede jeg en ny PC og flyttede Win 98 med over (beholdt den
gamle HD), selvfølgelig måtte jeg installere de nye drivere til bundkort
osv., men det er meget lettere end at begynde at installere forfra. Jeg
oplever faktisk kun blå skærm når jeg umotiveret hiver en CD ud som Windows
læser på, men det er jo ganske naturligt.
I morgen får jeg en ny HD og der har jeg tænkt mig at installere Win 2000
på, så må vi se om det er lige så stabilt som Win 98, men eller kan jeg jo
bare smide den gamle HD i igen.
Svigersønnen har lige overtaget min gamle PC hvor vi så smed hans HD med Win
98 i, efter installationen af de drivere der skulle til fra hans 120 Mhz
bundkort/CPU til det 333 han fik køre Win 98 igen stabilt med de
indstillinger han havde i forvejen så jeg har ærlig talt en smule svært ved
at forstå den evige nedrakning af Win 98 !

PS. Jeg arbejder ikke for Microsoft eller har anden tilknytning til dem.

"Jensen"

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-07-01 22:50

"Jonny Jensen" <jonny_jensen@mail.dk> wrote in

[Win98 installations levetid...]

> Det er da OK at det holder længere hvis man gider sidde og undersøge
> det på kryds og tværs hver gang man har slettet noget eller insatlleret
> noget andet, men 2 år... Det er sq umuligt.

Hvorfor dog det? Min seneste Win98 installation holdt i 11 måneder(har
skiftet til W2K), og gjorde ikke tegn til at være træt.

Det skal siges at min maskine kører 24 timer i døgnet med 3 forskellige
brugere(primært min kone og jeg, men min søn på 4 år kræver også at komme
til ind imellem), og jeg eksperimenterer tit med hardware, overclocking og
software. Men jeg vedligeholder mit system og rydder op efter mig.

Operativsystemer skal serviceres ligesom en bil. Så tjener de dig oftest
trofast og stabilt.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 02-07-01 21:48

"Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse

> Operativsystemer skal serviceres ligesom en bil. Så tjener de dig oftest
> trofast og stabilt.
________________________________

Enig.
Men det lyder mest af held.
Køber du helt nyt hardware, så vær
ikke sikker på, du er ligeså heldig næste gang.
Langt de fleste har problemer af een eller
anden art, også selvom de ikke kører
alt muligt blandet fra posen.

MVH

Fra : Madsen

Dato : 02-07-01 22:02

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev:

> Langt de fleste har problemer af een eller
> anden art, også selvom de ikke kører
> alt muligt blandet fra posen.

Ja selvfølgelig er der altid lidt småproblemer (som dog ofte bliver
løst næste gang der kommer en opdatering til fejlkilden), men
derfra og så til at formatere harddisken hver anden måned og
geninstallere hele balladen igen, er der nu et langt stykke vej,
efter min mening.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 29-06-01 16:12

Prøv måske at teste dit udstyr for fejl inden du opgraderer - det kunne være
der var fejl i ram.

Jeg bruger win98se og den virker og er stabil.

Husk også at opgraderer win98.

Martin

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-06-01 18:18

"Sadat" <sadat@mail.dk> skrev i

> Nu er jeg godt træt Windoqws 98 da de stort set aldrig virker. Så
> jeg har tænkt at skifte til Windows 2000, men min pc er ikke særlig
> [...]

Jeg kører Windows 2000 på noget lignende:

PIII 450MHz
256 MB Ram (Opgradrede fornylig fra 128MB til de 256MB)
45GB HD
TNT2 Ultra

Og her er der ingen problemer. W2k kører faktisk bedre end Windows 98
efter min helt egen subjektive holdning.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 30-06-01 19:11

Nope.

En Pentium 166 MMX med 48 MB SD-ram kan godt tygge det hos mig. Ikke
perfekt, men ikke desto mindre OK.

Jonny.