Lovreligion ophøjer bevis-pr-association t~
Fra : Bo Warming

Dato : 06-12-06 02:16

Lovreligion ophøjer bevis-pr-association til straf-grund

+ Allergi-fibres passage gennem brædder?

+ Ansvarsfraskrivelser i lejemål

Når man ikke holder gud og kejser adskilt, så får man stat der
misbruger moral-fnidder til at straffe

Et eksempel er DSB-hysteriet om asbest i toge

Dette er hermetisk tillukket bag paneler, så passagerer aldrig kan
indånde asbest-fibre

Men fordi nogle få DSB-ansatte har haft brug til at bryde den
hermetiske forsegling kortvarigt, så kan det overvejes om de i den tid
har indåndet asbestfibre og har krav på erstatning - der jo er
fagforenings-systemets "straf"(eller jura-terror) mod arbejdsgivere.

Der er i store statiske undersøgelser over arbejdere i asbest-miner
påvist særlig kræftrisiko ved sådan indånding af blå-asbestfibre.

Det giver association til at der kunne være øget kræftrisiko for
DSB-togførere.

Da der aldrig er påvist kræft hos sådanne ansatte er der tale om
assocition og ikke bevis.

Alternativet til den snart hævdvundne lovreligion er, at man overlader
sådan arbejdssygdom til aftaler mellem ansat og arbejdsgiver.

Hvis der ved ansættelse er frygt hos allergiramt arbejder for en
sundhedsfare, så er _det_ tidspunktet at kræve ekstra løn for denne
risiko.

Tilsvarende med lejere, der har lejet som beset og siden mener, at
noget utraditionelt, som de godkendte ved kontraktunderskrivelse, er
sygdomsfarligt.

Mine lejere har ønsket isolering vedr pulterrum , hvor de ikke har
juridisk ret til at opholde sig.

Jeg har indvilliget i det og har anskaffet mineralulds-batches, men nu
vil de have underskrift på at det sker "under sikre og lovmæssige
forhold, således at isolering ikke skaber llergiske reaktioner eller
irritation hos lejerne" hvilket jeg selvsagt aldrig kan stå indefor.

Jeg må afblæse isolering hvis ikke LEJERNE UNDERSKRIVER at de
godkender amatørmæssig opsætning, - er der anden løsning.?

Deres underskrift vil næppe have retsgyldighed, men er snarere en
gentleman-agreement og krykke for hukommelsen om, hvad er aftalt - og
er en tiltrængt ydmygelse af dem, fordi de har spillet højt spil og
risikerer opsigelse, hvis ikke de anerkender udlejers oplyste enevælde
vedr hans boligforbedringer, der i dette tilfælde handler om noget,
som ingen ser, og mineraluldsfibre kommer ikke ud gennem brædder med
not og fjer - men at de ved, at der er noget amatørmæssig opsat, giver
dem en klemme mod mig, især hvis ikke jeg har deres erkendelse at det
er netop hvad de selv ønskede, og især hvis jeg efterkom deres
nyopfundne krav om, at jeg skal underskrive, at alt er efter bogen.