Linux og bærbar
Fra : Dennis Enøe

Dato : 29-06-01 11:46

Jeg ville høre jer mere gavede linux experter (ros er altid godt he he)
om hvad jeg skal holde mig fra på det bærbare marked hvis jeg gerne vil
ha en Mandrake 8.0 installeret på den.

Jeg har kigger på bla Apple notebook og Asus A1 og Ibm Thinkpad, men
hvilke af dise computere kan det lade sig gøre på og hvilke kan det ikke
jeg må jo indrømme at jeg kan li Apples bærbare, meeeen er bange for at
den nok ikke er blandt dem der kan have en linux på sig

God weekend

Dennis

Fra : Allan Joergensen

Dato : 29-06-01 12:40

Dennis Enøe <bluesy@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> jeg må jo indrømme at jeg kan li Apples bærbare, meeeen er bange for at
> den nok ikke er blandt dem der kan have en linux på sig

Jeg har en Thinkpad A20p, den er glimrende til Linux.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>

Fra : Martin Andersen

Dato : 29-06-01 13:13

Allan Joergensen wrote:

> Jeg har en Thinkpad A20p, den er glimrende til Linux.

Jeg vil tro at Redhat 7.1 er bedre end Mandrake 8.0 til bærbare.
Jeg har selv en TP 390 med Redhat 7.1. Der var overhovedet ikke
problemer med installationen. Jeg har læst at hvis jeg installerede
Mandrake 8.0 på den så ville musen ikke fungere..

Martin.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-06-01 13:10

Dennis Enøe skrev:

> Jeg ville høre jer mere gavede linux experter (ros er altid godt he
> he) om hvad jeg skal holde mig fra på det bærbare marked hvis jeg
> gerne vil ha en Mandrake 8.0 installeret på den.

Jeg ved ikke med Mandrake, men SuSE Linux 7.2 var en drøm at installere
på min nye Dell Inspiron-bærbar - det gik lynhurtigt og smertefrit at
få installeret det, få netværket op at køre osv.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Martin Schultz

Dato : 29-06-01 20:05

Dennis Enøe wrote:
> Jeg har kigger på bla Apple notebook og Asus A1 og Ibm Thinkpad, men
Jeg tror Yellow dog linux og LinuxPPC køre på apples notebooks.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 29-06-01 16:32

On Fri, 29 Jun 2001 12:45:43 +0200, Dennis Enøe wrote:

> [...]

> ikke jeg må jo indrømme at jeg kan li Apples bærbare, meeeen er
> bange for at den nok ikke er blandt dem der kan have en linux på sig

Jeg kører Debian GNU/Linux på en orange iBook. Det er ikke supernemt
at installere (der er irriterende problemer med lyd (justering af
volumen), suspend/sleep og sådan noget er vist ikke rigtigt
funktionelt og modemet har jeg aldrig fået til at virke (jeg har dog
kun prøvet i ca. 10 minutter) - men udover det kører det fint.

Om de nyere modeller (Powerbook Titanium og den nye iBook) fungerer
med GNU/Linux endnu véd jeg ikke - kig på de forskellige Linux-Mac
websites, der plejer folk at være flinke til at annoncere successer.

Mvh.

--
Shameless plug: Adam Sjøgren
http://www.koldfront.dk/text/debian-ibook.html asjo@koldfront.dk

Fra : Dennis Enøe

Dato : 01-07-01 11:39

Tak for svarene og jeg har studeret lidt mere og jeg tror
jeg vover mig ud i en af de nye Ibooks fra apple, sejt
design plus at den kan hvad jeg kræver og kraftig processor
til prisen

Fnadt også en Mandrake 8.o specielt til mac og mac blærbar
og ellers fandt jeg en håndfuld gode info ved at søge på
jeres forslag

Dennis