Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Selvangivelse - fri telefon
Fra : Heidi

Dato : 01-02-07 19:09

Håber det er den rigtige gruppe at spørge i.
Nu er der jo åbnet for at man kan indtaste rettelser til selvangivelsen
og på den måde få årsopgørelsen beregnet lidt hurtigere.
Jeg skal have puttet noget ind under fri telefon, men er lidt i tvivl om
den rigtige måde at beregne det på.

Min arbejdsgiver betaler min internetforbindelse herhjemme, og den
bliver så trukket fra min bruttoløn, altså før der beregnes skat. (Dvs.
jeg slipper med ca. det halve af prisen).

Jeg har kun haft denne løsning i ca. halvdelen af 2006 - så hvad er det
for et beløb jeg skal skrive under rubrik 15 for Fri telefon? Er det
3000 kr. minus alle de udgifter husstanden har haft til telefon i det
halve år - inkl. fastnet, og begge mobiltelefoner?
Altså hvis vi feks. har haft samlede telefonudgifter (inkl. abonnement
og samtaler) for i alt 2700 i det halve år, så er det 300 kr. jeg skal
skrive i rubrik 15?
Eller hvordan fungerer det når det ikke er helt år der skal med? Og er
det korrekt at det både er fastnet og begge mobiltelefoner man kan
trække fra? (Og altså ikke kun min mobil, men også mandens?)

(Jeg ved godt at jeg kan slippe helt for dette ved at have adgang til
firmanetværket hjemmefra, og det har jeg også pt., men det er ikke nogen
permanent løsning, så det er ikke aktuelt i denne sammenhæng).

På forhånd tak for et hurtigt svar!

--
Heidi

Fra : HPA3

Dato : 03-02-07 12:16

On 1 Feb., 20:08, "Heidi" <xNOSP...@fjomp.com> wrote:
> [...]
> firmanetværket hjemmefra, og det har jeg også pt., men det er ikke nogen
> permanent løsning, så det er ikke aktuelt i denne sammenhæng).

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=165499&vID=0&search=fri¤telefon¤internet
der får du professionel svar

vh HPA