Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
1 mio....
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 21-01-07 08:57

Hej

Hvis man ejer 1 million, hvad er så det smarteste at gøre for at få dem til
at yngle uden særlig risiko?

Skal man presse banken op i rente (skifte bank?), købe obligationer?,
investeringsforeninge? Eller måske noget helt 4.?

mvh
Rune

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-01-07 11:52

Den 21-01-07 08.57 skrev Rune Vestergaard følgende:

> [...]
>
> Skal man presse banken op i rente (skifte bank?), købe obligationer?,
> investeringsforeninge? Eller måske noget helt 4.?

Uden særlig risiko: En højforrentet bankkonto eller obligationer med
udløb på det tidspunkt, hvor man skal bruge pengene.

Hvis man ikke er sikker på, om banken har orden i økonomien, bør man
bruge flere banker og maksimalt indsætte 300.000 på kontoen, så er man
dækket af garantifonden, hvis banken krakker.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gule huskesedler med alarmfunktion, så du aldrig glemmer en aftale.

Fra : alexbo

Dato : 21-01-07 12:34

"Rune Vestergaard" skrev

> Hvis man ejer 1 million, hvad er så det smarteste at gøre for at få dem
> til at yngle uden særlig risiko?

Hvad betyder " uden særlig risiko" ?
Betyder det at man er villig til at tabe 10-20-30% af formuen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik V Blunck [Dia~

Dato : 21-01-07 13:38

alexbo skrev:
> "Rune Vestergaard" skrev
> Hvad betyder " uden særlig risiko" ?
> Betyder det at man er villig til at tabe 10-20-30% af formuen.
> mvh
> Alex Christensen

I så fald kan jeg straks *minimere* tabbet til 15%.
Send de 15% og sæt resten i banken - ganske rigtigt, som Kim skriver, i
portioner à 300.000 [Skandiabanken giver 3,25%].
Så er tabbet max. 15%, og jeg takker for opmærksomheden.

Spøg til side.

Held og lykke med projektet.

Henrik V Blunck - www.multidesigner.net
Daily Fun For Your Coffee Break:
http://blunck.dk/recommends/coffee/

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 21-01-07 15:28

> Hvad betyder " uden særlig risiko" ?
> Betyder det at man er villig til at tabe 10-20-30% af formuen.
>
> mvh
> Alex Christensen

Jeg syntes at et tab på 10% (100.000 kr) er temmelig stor risiko!

Fra : alexbo

Dato : 21-01-07 16:33

"Rune Vestergaard" skrev

> Jeg syntes at et tab på 10% (100.000 kr) er temmelig stor risiko!

Ok men risikovillig kapital regner med muligheden for tab på 100%.
En sikker pengeanbringelse er uden risiko for tab.

Et eller andet sted der i mellem har vi "uden særlig risiko",
og da muligheden for gevinst hænger sammen med risikoen for tab, er det
svært at foreslå noget som helst, uden at vide hvad risiko der må tages.

Indestående i bank er risikofri, under et vist beløb, men så kan man bruge
flere konti/banker.
Obligationer er stort set risikofri, lidt afhængig af typen.
Investeringsforeninger er med lav risiko.
Aktier er med større risiko og større gevinstmulighed.

mvh
Alex Christensen