"kaviar", den svenske specialitet
Fra : thomas t

Dato : 22-01-07 19:38

Jeg var i Sverige. Vi fik bl.a. knækbrød med "kaviar" på. Dette
"kaviar" var en vare fra supermarked, på TUBE. Indhold ca 50% kaviar. Kunne
godt tænke mig at finde det hertillands, om muligt.

Det SKAL være denne vare, pga det er til min kæreste, hun er vild med den
tube-kaviar, og jeg vil glæde hende.

Er der et sted i Danmark, der handler med svenske specialiteter?

(a la butik "Americana" nær Kultorvet, Kbh., med amerikanske specialiteter)

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 22-01-07 19:40

thomas t skrev:
> Jeg var i Sverige. Vi fik bl.a. knækbrød med "kaviar" på. Dette
> "kaviar" var en vare fra supermarked, på TUBE. Indhold ca 50% kaviar. Kunne
> godt tænke mig at finde det hertillands, om muligt.

Har du prøvet Ikeas madafdeling? Jeg kan ikke selv udstå tubekaviar, men
jeg mener, jeg har set det i Ikea Gentofte.

Venlig hilsen Dikte

Fra : thomas t

Dato : 22-01-07 21:00

Benedikte Brisson at kuduli@vide.invalid ha scritto:

> Har du prøvet Ikeas madafdeling? Jeg kan ikke selv udstå tubekaviar, men
> jeg mener, jeg har set det i Ikea Gentofte.

Okay, jeg prøver, tak.

Fra : thomas t

Dato : 22-01-07 21:01

ps Har fået at vide, at det hedder

Kalles Kaviar

Fra : Max

Dato : 22-01-07 21:25

Hej Thomas

> Kalles Kaviar

Mon ikke den er fra Abba's, jeg er næsten sikker
på at jeg har set den stå i danske forretninger også.

--
Mvh Max

Fra : thomas t

Dato : 22-01-07 21:28

Max at Max_Jens@post9.tele.dk.invalid ha scritto:

> Hej Thomas

> Mon ikke den er fra Abba's, jeg er næsten sikker
> på at jeg har set den stå i danske forretninger også.

Jo, jeg syns Abba's ringer en klokke (jeg læste på tuben ved frokostbordet)

Foreløbig har jeg skrevet til IKEA vis deres hjemmeside.

Nu må jeg se. Jeg fik mange hits på Google, men kun omtaler ... typisk fra
folk, som savnede deres KallesKaviar hvis de var udenlands osv.

Jeg håber at finde en butik, gerne i Kbh eller Odense.

Fra : Inger

Dato : 22-01-07 22:09

thomas t skrev:

> [...]
> folk, som savnede deres KallesKaviar hvis de var udenlands osv.
>
> Jeg håber at finde en butik, gerne i Kbh eller Odense.

Ikea Gentofte har den, dog kan den være udsolgt. Min kæreste er også
helt vild med den. Til gengæld har jeg aldrig set den i et DK
supermarked, så hvis nogen ser det, må de meget gerne sige til

Mvh. Inger

Fra : Max

Dato : 22-01-07 23:01

Hej Inger

> Ikea Gentofte har den, dog kan den være udsolgt. Min kæreste er også

Sælger Ikea fødevare i Gentofte ?

--
Mvh Max

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 22-01-07 23:03

Max skrev:
> Hej Inger

> Sælger Ikea fødevare i Gentofte ?

Ja, Ikea sælger fødevarer.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Inger

Dato : 23-01-07 18:17

Max skrev:
> Hej Inger

> Sælger Ikea fødevare i Gentofte ?

Ja, lige ved siden af den der grill snask hvor man kan købe forfærdelige
billige hotdogs er der et lille område med forskellige svenske
specialiteter...

Fra : Max

Dato : 23-01-07 20:54

Hej Inger

> Ja, lige ved siden af den der grill snask hvor man kan købe
> forfærdelige billige hotdogs er der et lille område med forskellige
> svenske specialiteter...

Ok, den eneste Ikea jeg kender på sjælland er den i Tåstrup, og på
fyn og i jylland har jeg aldrig set fødevare hos dem.

--
Mvh Max

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-01-07 21:03

> Ok, den eneste Ikea jeg kender på sjælland er den i Tåstrup, og på
> fyn og i jylland har jeg aldrig set fødevare hos dem.

De har fødevarer i Ikea her i Århus. Lige ved siden af pølseudsalget, når
man kommer ud gennem kasserne.

Fra : Max

Dato : 23-01-07 21:07

Hej Lisbeth

> De har fødevarer i Ikea her i Århus. Lige ved siden af pølseudsalget,
> når man kommer ud gennem kasserne.

Ok, pølserne og isen kender jeg, men er det andet noget nyt ?

--
Mvh Max

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-01-07 21:08

> Ok, pølserne og isen kender jeg, men er det andet noget nyt ?

Jeg kan ikke huske, hvor længe de har solgt fødevarer. Mener det er et års
tid efterhånden.

Fra : Max

Dato : 23-01-07 21:27

Hej Lisbeth

> Jeg kan ikke huske, hvor længe de har solgt fødevarer. Mener det er
> et års tid efterhånden.

Det forklare hvorfor jeg ikke har set det, jeg har ikke været i Ikea Århus
de sidste par år.

--
Mvh Max

Fra : Tina

Dato : 24-01-07 08:25

> Hej Lisbeth

> Ok, pølserne og isen kender jeg, men er det andet noget nyt ?

Nyt og nyt - et par år har det i hvert fald været i Gentofte.

Tina
/der handler i Ikeas Swedish Corner jævnligt.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-01-07 21:31

"thomas t" <spam.tomcat@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Er der et sted i Danmark, der handler med svenske specialiteter?

Hvis nogen ved det, så må det være dem her:

http://www.abba.se/produkter/kaviar/kalle_recept.asp

Fra : thomas t

Dato : 22-01-07 21:36

Lisbeth Jacobsen at lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com ha scritto:

> "thomas t" <spam.tomcat@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis nogen ved det, så må det være dem her:
>
> http://www.abba.se/produkter/kaviar/kalle_recept.asp

Genialt. Nu skrev jeg, så må jeg se, om de svarer. Tak.

Fra : mcloud

Dato : 22-01-07 21:39

Hej
Jeg er næsten 100% sikker på at have set den i ISO eller FØTEX.
mvh mcloud

Fra : Kim

Dato : 22-01-07 22:05

mcloud sendte dette med sin computer:
> Hej
> Jeg er næsten 100% sikker på at have set den i ISO eller FØTEX.
> mvh mcloud

Selv hej

Jeg har set Kalles Kaviar i Netto.

--
Mvh Kim
"Jeg kan godt li dyr, men jeg bryder mig ikke om dyrevenner." P. H.

Fra : thomas t

Dato : 23-01-07 00:25

Kim at klapse@FJERNESjubii.dk ha scritto:

> Jeg har set Kalles Kaviar i Netto.

Hov, sådan en har vi jo lige her i nærheden ... :)

Hvilken Netto så du den i ??

Fra : Kim

Dato : 23-01-07 01:18

thomas t sendte dette med sin computer:

> Hvilken Netto så du den i ??

Bom, bom, bom, tænke, tænke, tænke -
Hvis jeg husker rigtigt var det enten den ved Vesterport station eller
den ved Nørreport station i KBH.
Men det kan godt være det er en af deres 'spot vare' og så har de den
kun en gang imellem. Når de kan få den til den rigyige pris.

--
Mvh Kim
"Hvad er bedst - at tænke overfladisk om sine dybder eller dybt over

Fra : Inger

Dato : 23-01-07 18:18

Kim skrev:
> [...]
> Men det kan godt være det er en af deres 'spot vare' og så har de den
> kun en gang imellem. Når de kan få den til den rigyige pris.

Vil næsten gætte på at det er tilfældet. Har ivhertfald aldrig set den i
nogle af de mange netto'er jeg har handlet i...

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-01-07 22:02

"mcloud" <kim@kiras.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er næsten 100% sikker på at have set den i ISO eller FØTEX.

Der plejer at være to typer kaviar på tube i Dansk Supermarked. Jeg husker
ikke, hvad de hedder, men køber dem af og til. Elsker det på æg og/eller
tomatskiver.

Kalles kaviar har jeg vist aldrig set i DK. Plejer at få den svenske familie
til at købe nogle tuber med hjem til mig.

Fra : thomas t

Dato : 23-01-07 00:23

mcloud at kim@kiras.dk ha scritto:

> Hej
> Jeg er næsten 100% sikker på at have set den i ISO eller FØTEX.
> mvh mcloud

OKay ... det lyder godt, jeg må checke

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-01-07 11:13

mcloud skrev:

> Jeg er næsten 100% sikker på at have set den i ISO eller FØTEX.

IRMA fører også Kalles Kaviar. Jeg købte en lille tube med 100 g
i går til 15,00 kr. i Espergærde. Det er lidt halvdyrt, synes jeg.

Næste gang jeg tager Sundbussen til Helsingborg, vil jeg
gå i ICA og få en tube med 300 g for cirka 30,50 svenske kroner.

--
Herluf :·)

Fra : thomas t

Dato : 25-01-07 12:41

Herluf Holdt, 3140 at herlufholdtFJERN@privat.dk ha scritto:

> IRMA fører også Kalles Kaviar. Jeg købte en lille tube med 100 g
> i går til 15,00 kr. i Espergærde.

Det samme i Brugsen, Odense.

> Næste gang jeg tager Sundbussen til Helsingborg, vil jeg
> gå i ICA og få en tube med 300 g for cirka 30,50 svenske kroner.

Det vil jeg også ... en meget mere rimelig pris for dét produkt.

Fra : Davidsen

Dato : 22-01-07 22:12

> [...]
>
> Er der et sted i Danmark, der handler med svenske specialiteter?
>
> (a la butik "Americana" nær Kultorvet, Kbh., med amerikanske

Jeg er 99,9% sikker på at have set Kalles Kaviar inden for den sidste uge, i
forbindelse med mine daglige indkøb.
Derfor er der stor sandsynlighed for at denne (modbydelige) vare kan fås i
Brugsen, enten i Albanigade eller v. rundkørslen v. Kochsgade - begge i
Odense.

Mvh
Davidsen

Fra : thomas t

Dato : 23-01-07 00:26

Davidsen at davidsen@REMOVETHIStdcspace.dk ha scritto:

> Derfor er der stor sandsynlighed for at denne (modbydelige) vare kan fås i
> Brugsen, enten i Albanigade eller v. rundkørslen v. Kochsgade

Hey hey hey!

Der skal jeg hen i morgen, så ;)

Fra : thomas t

Dato : 23-01-07 15:19

Davidsen at davidsen@REMOVETHIStdcspace.dk ha scritto:

> denne (modbydelige) vare kan fås i
> Brugsen, enten i Albanigade

Hej Davidsen

Yes! Dyrt, men det er jo også import: de havde den.

Mange tak herfra.

PS: Og jeg fik også noget knækbrød med hul i midten, så mangler jeg bare
sånået hvidt hytteost, eller hvad det var, hun smurte på knækbrødet under
Kalle's... men jeg skal se hende torsdag ovre i Kbh, så jeg venter med at
købe det, det er jo et mælkeprodukt.
Vil spørge i helsekostbutikken i Korsgade, mon ikke de har en god
kvalitet der. Så kan jeg ordentlig overraske kæresten :)

Fra : emilsen

Dato : 22-01-07 22:59

thomas t har bragt dette til os:
> Jeg var i Sverige. Vi fik bl.a. knækbrød med "kaviar" på. Dette
> "kaviar" var en vare fra supermarked, på TUBE. Indhold ca 50% kaviar. Kunne
> godt tænke mig at finde det hertillands, om muligt.

Hvilke ingredienser var de øvrige 50%?

m.v.h. Emil

Fra : Max

Dato : 22-01-07 23:02

Hej

> Hvilke ingredienser var de øvrige 50%?

Nok som i torskerogn på dåse, soyaprotein.

--
Mvh Max

Fra : emilsen

Dato : 23-01-07 00:00

Max skrev:

> Nok som i torskerogn på dåse, soyaprotein.

Er du sikker? Der skal da også være plads til vand, salt og glidecreme.
Verden vil bedrages - frivilligt.

Det gøres så med 'Kaviart', som er fremstillet af tang, tilsat smag af
div. rogn, farvet og sælges til uhyrlige priser.

m.v.h. Emil

Fra : thomas t

Dato : 23-01-07 00:26

emilsen at emilsen@nowhere.invalid ha scritto:

> thomas t har bragt dette til os:
>

> Hvilke ingredienser var de øvrige 50%?

U don't wanna know...

Fra : Inger

Dato : 23-01-07 18:20

emilsen skrev:
> thomas t har bragt dette til os:
>

> Hvilke ingredienser var de øvrige 50%?
>

> m.v.h. Emil

Altså, den min kæreste er vild med består at halv kaviar og halv ost.
Man kan også få den kun med kaviar, men den synes han er for stærk...

Fra : thomas t

Dato : 23-01-07 20:28

Inger at nomail@me.com ha scritto:

> Altså, den min kæreste er vild med består at halv kaviar og halv ost.
> Man kan også få den kun med kaviar, men den synes han er for stærk...

Kalles:

rogn 52%
rapsolie
sukker
vand
salt
kartoffel-flingor (-flager?)
modficeret stivelse
konservering
anti oxidations middel

Fra : Inger

Dato : 23-01-07 22:06

thomas t skrev:

> Kalles:
>
> rogn 52%
> rapsolie
> sukker
> vand
> salt
> kartoffel-flingor (-flager?)
> modficeret stivelse
> konservering
> anti oxidations middel

Om nogen af ovenstående ingredienser kan oversættes til ost (eller
rygeost, tror jeg faktisk der står) ved jeg ikke lige. Men der findes
flere forskellige varianter af den, så meget ved jeg fra i sommer da vi
var i Sverige Og den min kæreste faldt for var altså med rygeost.
Det står der på tuben...

Udover det er rejeost på tube også et kæmpehit, men det skal være en
helt bestemt en, som har gul tube...

Fra : thomas t

Dato : 23-01-07 10:51

Ole H. fra IKEA´s kontaktcenter mailer, at han har spurgt Ikea Gentofte, og
de har ikke den vare.

Fra : Inger

Dato : 23-01-07 18:22

thomas t skrev:
> Ole H. fra IKEA´s kontaktcenter mailer, at han har spurgt Ikea Gentofte, og
> de har ikke den vare.

Vi har købt den derinde for nogle måneder siden. Og det var altså den
med halv ost og halv kaviar. Men okay, sidst vi var der lige efter nytår
havde de den ikke, så det kan da være at den er udgået af deres sortiment.

Mvh. Inger

Fra : thomas t

Dato : 23-01-07 20:23

> Vi har købt den derinde for nogle måneder siden. Og det var altså den
> med halv ost og halv kaviar. Men okay, sidst vi var der lige efter nytår
> havde de den ikke, så det kan da være at den er udgået af deres sortiment.

Ja, der kan være andre grunde, midlertidigt udsolgt osv

Men jeg fandt den lige her i Odense i SuperBrugsen. Nu ligger tuberne i
køleren og bliver taget med til kæresten i København torsdag ...

Fra : Robert Pedersen

Dato : 24-01-07 01:00

> Ja, der kan være andre grunde, midlertidigt udsolgt osv
>
> Men jeg fandt den lige her i Odense i SuperBrugsen. Nu ligger tuberne i
> køleren og bliver taget med til kæresten i København torsdag ...

Den findes også i Lidl - samme kaviar blot i lyseblå tube 19,95
Robert P.

Fra : thomas t

Dato : 24-01-07 02:00

Robert Pedersen at robertr@post.tdcadsl.dk ha scritto:

> Den findes også i Lidl - samme kaviar blot i lyseblå tube 19,95
> Robert P.

okay tak

Fra : Inger

Dato : 24-01-07 21:05

Robert Pedersen skrev:
> "thomas t" <spam.tomcat@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Den findes også i Lidl - samme kaviar blot i lyseblå tube 19,95
> Robert P.

Det er ikke den "rigtige", altså ligesom den svenske. Den er bare som
almindelig kaviar man også kan købe på glas...

Mvh. Inger

Fra : Jørgen Hess

Dato : 24-01-07 10:51

I Sverige og vistnok også Norge kan man købe mange varianter mærker og smage
af kaviar på tube. I skriver hele tiden om Kalle, men der findes jo også
Kavli. "Kavli kaviar" giver i hvertfald gevinst på Google.

mvh
Jørgen