Nachos..
Fra : Stefanie

Dato : 20-01-07 17:20

Jeg har købt nachos (chips) idag, og har en ide om jeg ville prøve selv at
lave dem i aften.
Er det ikke bare chipsene, drys noget ost udover og ind i ovnen??

Venligst
Stefanie

Fra : Kari Eiffert

Dato : 20-01-07 17:36

"Stefanie" <ingenmail@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lave dem i aften.
> Er det ikke bare chipsene, drys noget ost udover og ind i ovnen??

Vi plejer at hælde noget salsa over også. Det er bare yummy

Mvh Kari

Fra : Stefanie

Dato : 20-01-07 17:46

Hælde salsa over inden det kommer i ovnen, sådan at det er med i ovnen?

Venligst

Fra : Kari Eiffert

Dato : 20-01-07 18:04

"Stefanie" <ingenmail@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> Hælde salsa over inden det kommer i ovnen, sådan at det er med i ovnen?
>
> Venligst

Jeps

Mvh Kari

Fra : Inger

Dato : 20-01-07 19:05

Kari Eiffert skrev:

> Jeps
>
> Mvh Kari

Men så skal man bare være opmærksom på at chipsene bliver bløde der hvor
der er salsa - det synes jeg personligt ikke om. Jeg plejer at servere
salsa'en ved siden af sammen med guacamole og cremefraise som dip...
Mums

Mvh. Inger

Fra : Kari Eiffert

Dato : 20-01-07 19:22

"Inger" <nomail@me.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der er salsa - det synes jeg personligt ikke om. Jeg plejer at servere
> salsa'en ved siden af sammen med guacamole og cremefraise som dip... Mums

Godt vi alle er forkellige. Synes ikke de bliver så bløde. Men salsa skal
der i hvert fald til på den ene eller anden måde i min verden

Mvh kari

Fra : Jonas Kofod

Dato : 21-01-07 13:33

Kari Eiffert wrote:
> "Inger" <nomail@me.com> skrev i en meddelelse

> Godt vi alle er forkellige. Synes ikke de bliver så bløde. Men salsa skal
> der i hvert fald til på den ene eller anden måde i min verden

Min kæreste kan lide den varme salsa og jeg den kolde. Men ingen af os
de bløde nachos. Løsningen er at salsaen kommes halvvejs ned i bunden
eller ligger oven på osten. Efter udkomst af ovn serveres den med (kold)
salsa på siden. Så er alle glade, selvom min kæreste siger hendes smag
er mest korrekt da det er sådan de gør i Mexico.

Iøvrigt et godt råd i forbindelse med osten. Når man køber færdigrevet
"ost" kan man med fordel gøre sig selv den tjeneste at kigge udenom
farvet margarine som udgør langt den største den af den udbudte "revet
ost" i dansk detail handel.

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 21-01-07 21:08

"Inger" <nomail@me.com> skrev i en meddelelse

I Canada fik jeg dem serveret med bønner i noget chilli sauce i bunden. ost
på toppen i oven, garneret med oliven og forårsløj til sidst. Det er ret
lækkert.

Charlotte Korsør

Fra : Heidi

Dato : 22-01-07 19:46

Charlotte P. Korsør wrote:

> I Canada fik jeg dem serveret med bønner i noget chilli sauce i
> bunden. ost på toppen i oven, garneret med oliven og forårsløj til
> sidst. Det er ret lækkert.

Plus lidt hakket jalapeño hvis det må være lidt stærkt.

--
Heidi

Fra : hedelyngen@gmail.com

Dato : 21-01-07 15:32

Jonas Kofod skrev:

> [...]
> "ost" kan man med fordel gøre sig selv den tjeneste at kigge udenom
> farvet margarine som udgør langt den største den af den udbudte "revet

Hej Jonas
Gider du ikke at beskrive lidt mere om margarine i revet ost - jeg
tror ikke jeg forsår det du har skrevet...?

Hilsen Jørgen

Fra : Jonas Kofod

Dato : 21-01-07 17:17

hedelyngen@gmail.com wrote:

> Hej Jonas
> Gider du ikke at beskrive lidt mere om margarine i revet ost - jeg
> tror ikke jeg forsår det du har skrevet...?

Jo da. Mange af de produkter som vi i almindelighed tager for revet ost
- nede i kølemontren hos supermarkedet og andre steder vi køber
fødevarer - er rent faktisk vegetabilsk olie med tilsat farve.
De må så ikke hedde noget med ost, men hedder så "pizza toppings" eller
typiske ostenavne uden ordet ost bliver brugt, nogle gange hedder de ost
på trods og under alle omstændigheder bliver de præsenteret så de på
alle måder giver indtryk af at det skal bruges som og er "revet ost".
Så det gælder om at se sig for og kigge på ingredienserne. Hvis man gør
det vil man se at de fleste pakker og mærker viser sig at være
vegetabilsk fedt, med andre ord margarine.

Det er iøvrigt en ting der nu og da kommer op og vende i
forbrugerprogrammer/indslag, Go'morgen Danmark og lignende steder.

Såvidt jeg husker har Fakta en "salatost" af blandet cheddar og
mozzarella som altså således virkeligt er ost.

Hos Arla kan jeg iøvrigt se at denne form for "ost" gives betegnelsen
analogoste:
http://www.arla.dk/weblog/revet-ost-er-ikke-altid-ost.html

Når jeg læser videre i teksten lærer jeg at der findes analog oste af
fine og mindre fine kvaliteter. Hvor en "fin" kvalitet er palmeolie og
sælges under navnet "Majlyst". Når man allerede betragter analog ost som
et underlødigt produkt kan man godt begynde at undre sig over hvor langt
ned vi kan komme.

Fra : Jette

Dato : 24-01-07 10:49

"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> under navnet "Majlyst". Når man allerede betragter analog ost som et
> underlødigt produkt kan man godt begynde at undre sig over hvor langt ned

Jamen så er det da derfor, det ikke smager af noget!!! Jeg holdt for år
siden op
med at købe slige poser, i stedet får en halvgammel klovborg lige en med
rivejernet og smager langt bedre, men jeg er alligevel chokeret over det du
skriver.

vh. Jette

Fra : hedelyngen@gmail.com

Dato : 21-01-07 22:14

Jonas Kofod skrev:

> [...]
> sælges under navnet "Majlyst". Når man allerede betragter analog ost som
> et underlødigt produkt kan man godt begynde at undre sig over hvor langt

Hej Jonas.
Tak for en uddybende forklaring.
Det var noget af en øjenåbner.
Hilsen Jørgen

Fra : Jonas Kofod

Dato : 22-01-07 14:06

hedelyngen@gmail.com wrote:

> Hej Jonas.
> Tak for en uddybende forklaring.
> Det var noget af en øjenåbner.
> Hilsen Jørgen

Ja men nu kan du så holde øjenåbneren vedlige og gå og hygge dig med at
kigge lidt på bagsiden af pakkerne nede i Netto og andre steder, lige
som vi andre har gjort en gang, så får man syn for sagen
Sådan havde jeg ihvertfald en tid efter jeg fandt ud af det med at gå
det igennem og danne mig et overblik over situationen, både af interesse
men osse fordi at osten på vores nachos pludseligt blev lækker hver gang.