Kebab
Fra : BSL

Dato : 17-01-07 20:43

Jeg vil gerne selv lave rulle kebab herhjemme, men hvordan tilbereder jeg
kødet?

Birgitte

Fra : Kim Schulz

Dato : 17-01-07 20:52

On Wed, 17 Jan 2007 20:42:42 +0100
"BSL" <mail@fjerndettesembach.dk> wrote:

> Jeg vil gerne selv lave rulle kebab herhjemme, men hvordan tilbereder
> jeg kødet?

hvad er kebab kød for dig?
http://en.wikipedia.org/wiki/Kebab

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Peter Westh

Dato : 18-01-07 16:56

"BSL" <mail@fjerndettesembach.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil gerne selv lave rulle kebab herhjemme, men hvordan tilbereder jeg
> kødet?

Jeg går ud fra du taler om döner kebab eller shawarma, altså de store,
lodret roterende spid. Du kan egl ikke lave det rationelt hjemme, men du kan
lave en rimelig fup-version ved at skære noget mørt okse- eller lammekød i
strimler, marinere det så længe du har tid til med citron, hvidløg, chili,
salt og garam masala (det skal være ret stærkt og surt), og så lynstege det
i olie på en glohed pande.

Man kan købe krydderiblandinger til kebab, men jeg har ikke smagt dem.

/P