Riskoger?
Fra : peter900000@hotmail.~

Dato : 16-01-07 22:35

Hvad kan en riskoger bruges til udover at koge ris? Kan den f.eks.
bruges til at koge kartofler, således at apparatet selv skruer ned for
varmen, når kartofterne koger? Og selv slukker efter en bruger valgt
periode?

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-01-07 00:25

peter900000@hotmail.com writes:
> [...]
>bruges til at koge kartofler, således at apparatet selv skruer ned for
>varmen, når kartofterne koger? Og selv slukker efter en bruger valgt

ja dem kan koge kartofler, men ikke regne ud hvonår de er kogte
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : peter900000@hotmail.~

Dato : 17-01-07 15:56

> ja dem kan koge kartofler, men ikke regne ud hvonår de er kogte
> --
> Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
> mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Det, jeg tænkte på, var om der er en timer, så riskogeren automatisk
slukkes efter f.eks. 20 minutter?

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-01-07 16:37

peter900000@hotmail.com on onsdag 17. januar 2007 at 15:55 +0100 wrote:
>Det, jeg tænkte på, var om der er en timer, så riskogeren automatisk
>slukkes efter f.eks. 20 minutter?

Det ved jeg faktisk ikke, men mon ikke der finde modeller med timer?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-07 21:48

[...]

Det kan dit dine kogeplader da vel... altås indstilles til at køre op og ned
i tempartur samt slukke efter tid...

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-07 12:53

<s> skrev i en meddelelse

> Det kan dit dine kogeplader da vel... altås indstilles til at køre op og
ned
> i tempartur samt slukke efter tid...
>

> Jan

Hvor mange komfurer som står rundt omkring i de Danske hjem kan mon det ?
Jeg kender ihvertfald ikke nogen der er i besiddelse af et sådant.

mvh Ebbe

Fra : Max

Dato : 18-01-07 19:23

Hej Ebbe

> Hvor mange komfurer som står rundt omkring i de Danske hjem kan mon
> det ? Jeg kender ihvertfald ikke nogen der er i besiddelse af et
> sådant.

Det kan mit da uden problemer, det er mig der styre :)

--
Mvh Max

Fra : Ivar

Dato : 21-01-07 00:06

Ebbe [7000] skrev:

> Hvor mange komfurer som står rundt omkring i de Danske hjem kan mon det ?
> Jeg kender ihvertfald ikke nogen der er i besiddelse af et sådant.

Da der blev solgt komfurer med masseplader var det almindeligt, at
mindst 1 plade var med termostat. De kunne indstilles så at der
var fuld drøn på kogepladen indtil gryden gik i kog, og derefter
holde gryden i kog. Desværre kunne de fleste ikke finde ud af at bruge
en termostatkogeplade, så man holdt op med at lave komfurer med
termostat.

De fleste moderne induktionskomfurer kan indstilles til at slukke
efter en bestemt tid. Hvilket de færreste af de gamle masseplade
komfurer kunne (der var en afbrydelse af strømmen jo ikke det
samme som afbrydelse af varmetilførslen). Til gengæld har de
færreste induktionskomfurer termostat.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : Max

Dato : 21-01-07 00:59

Hej Ivar

> holde gryden i kog. Desværre kunne de fleste ikke finde ud af at bruge
> en termostatkogeplade, så man holdt op med at lave komfurer med
> termostat.

Jeg har sådan et gammelt komfur med termostat og timer, desværre
er timeren slidt op og virker ikke mere. Uret/timeren kunne også styre
ovnen, en rar feature at have. Men det er ikke nemt at finde et komfur
nu om dage der det helt samme.

--
Mvh Max

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 18-01-07 00:10

> [...]
>bruges til at koge kartofler, således at apparatet selv skruer ned for
>varmen, når kartofterne koger? Og selv slukker efter en bruger valgt

Udover at koger risene på en måde, sådan at smagen er himmelsk, bruger jeg
den til at dampe fisk.

Om den kan bruges til kartoflerne tror jeg ikke, da det (i min model), er
begrænset hvad der er plads til i det øverste "kammer" hvor maden dampes.

Men hvis du jævnlig spiser ris, og kunne tænke dig en dampet fisk i ny og
næ, vil jeg påstå at den er den beskedne pris værd. Risene bliver nævnbart
bedre....

/Jasper

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 21-01-07 21:11

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> næ, vil jeg påstå at den er den beskedne pris værd. Risene bliver nævnbart

Jeg har en der kan koge spaghetti og æg. Med æggene bliver tiden styret
efter hvor meget vand mankommer i gryden. mon ikke man kan gøre noget af det
samme med kartoflerne?

Mange hilsner
Charlotte, der har haft en riskoger i rigtig rigtig mange år, og vil aldrig
undvære den.