Dont Look Now / Special Edition / DVD
Fra : Peter Heide

Dato : 02-02-07 19:26

http://www.dvdcity.dk/?51O49XO4934XO493237313938362

Det er så den tredie udgave på DVD af Nicolas Roeg mesterværk
fra 1973. Handlingen kommer jeg ikke ind på .

Det er en fuldpris udgave og ikke een af dem man kan få kastet
i nakken til 25 kr og det kan ses MEN ikke høres.

Billedet er langt om længe knivskart og farverne meget fine men
lyden er fandme en kæmpe skuffelse, det lyder som en optagelse
der indspillet for højt (krattelyde i de høje toner ) Det er virkelig
distraherende at lyden på DVDen er så elendig. Mener faktisk at
den er bedere på de billige , men er ikke sikker.

Der er kommentator-spor af instruktøren hvilket er meget interessant
og en dokumentarfilm omkring filmen. Lidt trailer etc.

Men den er sgu ikke værd at give fuldpris for. Ryger sikert
ned i pris , blandt de andre, i løbet af kort tid.

Fra : Peter Heide

Dato : 02-02-07 19:58

Glemte at skrive at der ingen undertekster er overhovedet. Da
der bliver talt en del italiensk, må man nok sige at der en mangel
af de grove !

Jeg bliver mere og mere sur over denne såkaldte definitive, udgivelse.

Fra : Jens Erik Thomsen

Dato : 04-02-07 20:40

On 02/02/07 19:57, in article 45c389b6$0$49207$14726298@news.sunsite.dk,
"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote:

> Glemte at skrive at der ingen undertekster er overhovedet. Da
> der bliver talt en del italiensk, må man nok sige at der en mangel
> af de grove !

Der er faktisk en udmærket pointe i ikke at oversætte det italienske: Det er
med til at forstærke følelsen af forvirringen og hjælpeløsheden ved at
befinde sig midt i et mysterium i en kultur, som man (for konens
vedkommende) ikke forstår. Af samme grund var det italienske, så vidt jeg
har fået fortalt, heller ikke tekstet i de engelske biografer (og det gælder
i øvrigt også den gamle vhs-optagelse fra dansk tv, jeg har et eller andet
sted).

Hvis du gerne vil have undertekster, så bør du købe den tyske dvd, der har
et udmærket billede og engelske undertekster på hele baduljen.

Fra : Peter Heide

Dato : 05-02-07 00:05

> Hvis du gerne vil have undertekster, så bør du købe den tyske dvd, der har
> et udmærket billede og engelske undertekster på hele baduljen.

Jeg er ligeglad med underteksterne. Har forørigt filmen i 3 versioner nu og
i een
af dem er det italienske tekstet.

Fra : Jesper

Dato : 02-02-07 23:07

> [...]

> Men den er sgu ikke værd at give fuldpris for. Ryger sikert
> ned i pris , blandt de andre, i løbet af kort tid.

Hvis din maskine er multiregional, så kan du købe den amerikanske udgave
for en slik fra DVD Pacific:

http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=40928

Den er anamorfisk 1.85:1 og med engelske undertekster og så er prisen
lav: $8,97 + forsendelse (surface mail: $3,48, airmail: $6,48)
--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.

Fra : ML-78

Dato : 02-02-07 23:35

Jesper skrev:

> [...]
>
> Den er anamorfisk 1.85:1 og med engelske undertekster og så er prisen
> lav: $8,97 + forsendelse (surface mail: $3,48, airmail: $6,48)

Den kan ikke anbefales. Lyden er ganske vist bedre end på den gamle R2
(og muligvis bedre end den nye special edition - det ved jeg ikke), men
billedet er ringere end de to andre. En sammenligning mellem alle tre
findes her:

http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare8/dont-look-now.htm

ML-78

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 03-02-07 21:43

> Det er så den tredie udgave på DVD af Nicolas Roeg mesterværk
> fra 1973. Handlingen kommer jeg ikke ind på .

Er den så fantastisk?

Jeg holder meget af de gamle klassikere, men så fed, synes jeg heller ikke
den er.

Mark

http://mark.gazel.dk/
http://wordpress.dk - til glæde for danske WordPress-brugere

Fra : ML-78

Dato : 04-02-07 22:24

Mark Thomas Gazel skrev:

> Er den så fantastisk?

Ja. Et mesterværk.

ML-78

Fra : Jakob

Dato : 19-02-07 19:26

On Sat, 3 Feb 2007 21:43:07 +0100, "Mark Thomas Gazel"
<markgazel@hotmail.com> wrote:

>Er den så fantastisk?
>
>Jeg holder meget af de gamle klassikere, men så fed, synes jeg heller ikke
>den er.

Enig. Jeg havde store forventninger, men jeg synes det var en underlig
omgang, og ærligt talt ret hurtigt glemt