Saw 1 - 2 - 3
Fra : Jørgen Foged

Dato : 01-02-07 14:38

Skal man have set Saw 1 (fra 2004) for at få noget ud af de andre? Eller kan
man godt se 2'eren og 3'eren uden at have set 1'eren, og stadig få noget ud
af filmene?
Håber I forstod... I ved hvad jeg mener...

--
Jørgen

Fra : Peter T.

Dato : 01-02-07 15:33

Jørgen Foged udviste en rettidig omhu og skrev:

> Skal man have set Saw 1 (fra 2004) for at få noget ud af de andre?
> Eller kan man godt se 2'eren og 3'eren uden at have set 1'eren, og
> stadig få noget ud af filmene?
> Håber I forstod... I ved hvad jeg mener...

Ja. :) Der trækkes paralleller i toeren til etteren. Jeg har ikke set
treeren, men mon ikke det også forekommer i den? Det vil i hvert fald ikke
være dumt at se dem i rækkefølge.

--
En hobbynørds anbefaling! (Og jeg har intet med restauranten at gøre!)

De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)

Fra : Peter Heide

Dato : 01-02-07 19:44

Jeg vil sige det er fuldstændigt ligegyldigt, i hvilken rækkefølge
man sér elendighederne da de alle er bygget over den samme tåbelige
skabelon.

Fra : Peter T.

Dato : 01-02-07 20:18

Peter Heide udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg vil sige det er fuldstændigt ligegyldigt, i hvilken rækkefølge
> man sér elendighederne da de alle er bygget over den samme tåbelige
> skabelon.

Yesyes. Du kan ikke lide Saw-filmene og det er efterhånden ikke nogen
nyhed her i filmgruppen. Videre. Næste.

Fra : Steen

Dato : 01-02-07 23:26

Peter Heide <pheide@ofir.dk> wrote:

> Jeg vil sige det er fuldstændigt ligegyldigt, i hvilken rækkefølge
> man sér elendighederne da de alle er bygget over den samme tåbelige
> skabelon.

Jeg har kun set 1'eren, den vil jeg til gengæld godt anbefale til alle
andre end børn, gamle og kvinder
--
Steen
Skype: dksbjdk

Fra : Kim2000

Dato : 02-02-07 13:12

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil sige det er fuldstændigt ligegyldigt, i hvilken rækkefølge
> man sér elendighederne da de alle er bygget over den samme tåbelige
> skabelon.

Det virker ikke som om du helt fanger pointen, men den kommer jo også først
frem i 3eren. Det er bestemt ikke bare en gang slatterfilm.
mvh
Kim

Fra : Taba

Dato : 01-02-07 23:48

> Ja. :) Der trækkes paralleller i toeren til etteren. Jeg har ikke set
> treeren, men mon ikke det også forekommer i den? Det vil i hvert fald
> ikke
> være dumt at se dem i rækkefølge.

Tre'eren trækker heftigt på specielt et'eren men også en del på to'eren (der
er en del flashback sekvenser i tre'eren) så det kan _kun_ anvefales at se
dem i den korrekt rækkefølge som er den kronologiske.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Kim2000

Dato : 02-02-07 13:11

"Jørgen Foged" <denvirkerikke@denvirkerikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget ud af filmene?
> Håber I forstod... I ved hvad jeg mener...

De skal absolut ses i rækkefølge, hvis man ser 3eren uden at have set de to
først falder hele pointen med trilogien til jorden med et brag.

mvh
Kim

Fra : Peter T.

Dato : 02-02-07 13:16

Kim2000 udviste en rettidig omhu og skrev:

> De skal absolut ses i rækkefølge, hvis man ser 3eren uden at have set
> de to først falder hele pointen med trilogien til jorden med et brag.

Har der nogensinde været planlagt en trilogi, da etteren blev lavet? Jeg
tvivler altså. :)

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 02-02-07 23:00

> Har der nogensinde været planlagt en trilogi, da etteren blev lavet?
> Jeg tvivler altså. :)

Det skal du ikke sige. Hvis den første film hitter er det meget nemmere at
få finasieret den næste, så jeg ville til hver en tid holde nogle døre åbne,
hvis jeg var filmmager.

Fra : Kim2000

Dato : 02-02-07 23:14

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Har der nogensinde været planlagt en trilogi, da etteren blev lavet? Jeg
> tvivler altså. :)

Mon ikke man har haft manuskripterne til de næste i tankerne, men ikke har
haft penge til det, hvis den første floppedei hvert fald bindes de rigtig
godt sammen, når man har set treeren så virker det som havde man lige set en
5 timer lang film.
mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.