Blood Diamond - bedste 2006-film?
Fra : Tue Sørensen

Dato : 01-02-07 01:55

Var lige inde og se Blood Diamond - og dét var godt nok noget at tage
hatten af for!! En mesterligt fortalt historie på en kompromisløst
realistisk baggrund. Storslået skuespil. Og en film som sætter
forholdet mellem Afrika og den Vestlige verden i skarpt relief. Vesten
sælger dem våben så deres lokalsamfund forbliver ustabilt og nemt at
kontrollere, uden tanke for hvor mange liv og folkeslag der går tabt.
Engang i fremtiden vil den nuværende epoke blive kendt som det
afrikanske holocaust - og Vestens velvidende storkapital og magthavere
vil blive udhængt som hvad de reelt er - fuckin' folkemorderiske
nazister.

- Tue

Fra : Anglachel

Dato : 01-02-07 09:42

> [...]
>afrikanske holocaust - og Vestens velvidende storkapital og magthavere
>vil blive udhængt som hvad de reelt er - fuckin' folkemorderiske

Det er muligt, men som film synes jeg den halter en del. Var det ikke for de
gode skuespilspræstationer, så ville den have været fuldstændig
uudholdelig. Så stor ros til specielt DiCaprio. Som situationen er, så
formår den ikke at skjule sin skabelonagtige natur, og dens voldsomme
moralisering bliver trættende i længden, fordi den ikke er understøttet af
andet end nogle flotte eksplosioner og andet ramasjang. Det kunne i og for
sig godt have været en Steven Seagal film, hvis ikke det havde været for det
store budget og de gode skuespilspræstationer. Hvis man er til film med
dårlig samvittighed, så er The Constant Gardener langt bedre.

Fra : Claus

Dato : 01-02-07 14:46

[...]

Ja tænk "vi" tvinger dem til at slå hinanden ihjel! For uden "vores"
indblanding ville alle afrikanere leve sammen i fred og fordragelighed og
være gode og rare ved hinanden allesammen!

Fra : Jesper

Dato : 03-02-07 05:42

Tue Sørensen <sorensonian@gmail.com> wrote:

> [...]
> afrikanske holocaust - og Vestens velvidende storkapital og magthavere
> vil blive udhængt som hvad de reelt er - fuckin' folkemorderiske

Det er 2 t 20 min politisk korrekt underholdning. Leo DeCaprio er
udmærket som lejesoldaty, den søde Jennifer Connily som journalist
virker dog noget påklistret. Historien minder en hel del om Under
Fire(1983), som er en langt bedre film. Blood Diamond får en
middelkarakter hos mig.
--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.

Fra : Peter Heide

Dato : 03-02-07 18:18

> [...]
> virker dog noget påklistret. Historien minder en hel del om Under
> Fire(1983), som er en langt bedre film. Blood Diamond får en

Helt enig i alt. "Under Fire" holder 100% og er en 6 stjernes film. En
voldsom kritik af USAs kommunist forskrækkelse i de latinamerikanske
lande dengang i 70erne.

Forstår egentlig ikke at Blood diamond har gjort amerikanerne diamant-
forskrækket. Salget er faldet mærkbart efter denne films premiere. Men
de er jo ,på visse områder, let påvirkelig dérover.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 03-02-07 16:41

On 3 Feb., 05:42, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> [...]
> virker dog noget påklistret. Historien minder en hel del om Under
> Fire(1983), som er en langt bedre film. Blood Diamond får en

Under Fire er rigtignok en meget fin film. I samme kategori.

- Tue

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 09-03-07 14:02

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> wrote in message
[...]

Jeg har netop også set filmen. Den er fantatisk i sin helhed. Bedste film i
meget meget lang tid.

Mvh. Martin

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-03-07 16:55

Det lykkedes mig desværre aldrig at tro på Titanic-boy i rollen som livstræt
lejesoldat.
Generelt lidt for hollywoodsk.

Mener ikke den når Hotel Rwanda til sokkeholderne.

/jim