McClane is back
Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 31-01-07 08:50

http://www.apple.com/trailers/fox/livefreeordiehard/

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke

Fra : Anglachel

Dato : 31-01-07 14:11

"Anders B. Hyltoft" <anders.FJERNDETTEhyltoft@email.dk> skrev i en
meddelelse news:45c04a12$0$136$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> http://www.apple.com/trailers/fox/livefreeordiehard/
>
> --
> Mvh
> Anders Hyltoft

Det lader til Willis vil overgå sig sig selv i tåbelighed! Helt ærligt, Live
free or die hard??

Fra : Michael

Dato : 31-01-07 15:16

"Anglachel" <rune_[nospam]aagaard@yahoo.com> skrev:

> [...]
>meddelelse news:45c04a12$0$136$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

>Det lader til Willis vil overgå sig sig selv i tåbelighed! Helt ærligt, Live

Amerikansk patriotisme. Det sælger billetter over there. Og sikkert
også her i Danmark (når bare der er lidt tjubang over filmen)

--
/signature offline

Fra : Zeki

Dato : 31-01-07 22:59

"Anglachel" <rune_[nospam]aagaard@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Det lader til Willis vil overgå sig sig selv i tåbelighed! Helt ærligt,
> Live free or die hard??

Det er da langt bedre end "Die Hard - mega hard." Det lød jo nærmest som en
brutal pornofilm

Mvh
Zeki

Fra : Holst

Dato : 01-02-07 00:21

Zeki wrote:

> Det er da langt bedre end "Die Hard - mega hard." Det lød jo nærmest som en
> brutal pornofilm

Når de kunne oversætte "Die Hard with a Vengeance" til "Die Hard - Mega
Hard", så er det jo ikke godt at vide, hvad "Live Free or Die Hard"
bliver oversat til.

Fra : Zeki

Dato : 01-02-07 00:55

> Når de kunne oversætte "Die Hard with a Vengeance" til "Die Hard - Mega
> Hard", så er det jo ikke godt at vide, hvad "Live Free or Die Hard" bliver
> oversat til.

Die Hard - much harder?
Blow Hard...måske?
Die with a hard on?
Die Hard, and also with a mega vengeance?

Eller hva' mæ:

Die Hard - suck harder?

I Tyskland hedder de vist Strip langsam 1, 2, 3

Mvh
Zeki

Fra : No Humor Man

Dato : 01-02-07 01:09

Zeki wrote:

> Die Hard - much harder?
> Blow Hard...måske?
> Die with a hard on?
> Die Hard, and also with a mega vengeance?
>
> Eller hva' mæ:
>
> Die Hard - suck harder?
>
> I Tyskland hedder de vist Strip langsam 1, 2, 3
>
> Mvh
> Zeki

Er det ikke Stirb Langsam

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Morten Steen

Dato : 31-01-07 15:03

> http://www.apple.com/trailers/fox/livefreeordiehard/

Den skal da ses, men den skal kratteme være god, hvis den skal overgå den
helt suveræne 2'er. (Ja, jeg synes helt klart 2'eren er bedre end 1'eren!).

Morten

Fra : Holst

Dato : 31-01-07 15:33

Morten Steen wrote:

> Den skal da ses, men den skal kratteme være god, hvis den skal overgå den
> helt suveræne 2'er. (Ja, jeg synes helt klart 2'eren er bedre end 1'eren!).

Jeg kan selt ikke lige huske 1'ere. 2'eren var den i lufthavnen, ikke?
Det var i hvert fald ganske suveræn. Og 3'ere var 'Simon says', og den
var heller ikke ilde. Hvad pokker var så 1'eren?

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 31-01-07 16:46

Morten Steen skrev bl.a.:

> Den skal da ses, men den skal kratteme være god, hvis den skal overgå den
> helt suveræne 2'er. (Ja, jeg synes helt klart 2'eren er bedre end
> 1'eren!).

Ja, jeg ved ikke om jeg tør sige det, for jeg er jo ellers en stor dreng på
64. Nå, jeg hvisker det:

[Jeg synes både etteren, toeren og treeren er fed underholdning og har set
dem alle flere gange!]

Ups, der slap det ud. Fandens til filmsmag at slæbe rundt på, ikke.

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- Er det ikke morsomt der findes mennesker som

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-01-07 19:13

Jørgen Grandt wrote:

> Ja, jeg ved ikke om jeg tør sige det, for jeg er jo ellers en stor
> dreng på 64. Nå, jeg hvisker det:
>
> [Jeg synes både etteren, toeren og treeren er fed underholdning og
> har set dem alle flere gange!]

De var ikke alene fede, de var super-fede. Har set dem alle 3 flere
gange, og det bliver bestemt ikke sidste gang. Det skal da også lige
indskydes, at jeg synes at handlingen var i topklasse, det var ikke
bare eksplosioner og skyderi hele tiden, som i mange af de andre
actionfilm.

> Ups, der slap det ud. Fandens til filmsmag at slæbe rundt på, ikke.

Så er vi da i det mindste flere med samme smag

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Per Vadmand

Dato : 31-01-07 21:17

Jørgen Grandt wrote:

> [...]
> har set dem alle flere gange!]
>
> Ups, der slap det ud. Fandens til filmsmag at slæbe rundt på, ikke.

Ditto her, men jeg bliver også først 63 på næste søndag. Lad mig sige det
sådan: alle tre film er fulde af de sædvanlige action-klicheer, så for mig
er det Willis, der gør forskellen. Han har denne her specielle udstråling af
en machomand der ikke tager sig selv helt alvorligt, som gør, at man kan
holde gejlet ud. Og så er han simpelthen en god skuespiller.

Per v.

--
En af de vigtigste menneskerettigheder er retten til at være
inkonsekvent.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 31-01-07 21:46

Per Vadmand skrev bl.a.:

> [...]
> denne her specielle udstråling af en machomand der ikke tager sig selv
> helt alvorligt, som gør, at man kan holde gejlet ud. Og så er han

Ja, også jeg er mellemstor fan af den (ofte) dejligt flabede Bruce Willis,
foruden at jeg er ret vild med hans udgave af "Under the Boardwalk". I
"Pulp Fiction" var han for resten også suveræn.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.stornotime.dk

Fra : Anglachel

Dato : 31-01-07 22:08

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
..

> Ja, også jeg er mellemstor fan af den (ofte) dejligt flabede Bruce Willis,
> foruden at jeg er ret vild med hans udgave af "Under the Boardwalk". I
> "Pulp Fiction" var han for resten også suveræn.

Men bedst i 12 monkeys

--

Last Coward on Earth - Virgin in Horror

Fra : Per Vadmand

Dato : 31-01-07 22:46

Anglachel wrote:
> "Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> .

> Men bedst i 12 monkeys

Han er faktisk også god som den kiksede og frygtsomme skønhedslæge i "Døden
klær hende"

Per V.

Fra : Holst

Dato : 01-02-07 00:26

Per Vadmand wrote:

> [...]
> en machomand der ikke tager sig selv helt alvorligt, som gør, at man kan
> holde gejlet ud. Og så er han simpelthen en god skuespiller.

Willis er generelt en langt bedre skuespiller, end mange gør ham til. Og
han spænder bredt. Twelve Monkeys er allerede blevet nævnt, men for
eksempel også Sixth Sense.

Jeg har egentlig ikke tænkt så meget over det tidligere, men har jeg en
favoritskuespiller, så er det nok ham.

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-02-07 10:04

Holst wrote:

> Jeg har egentlig ikke tænkt så meget over det tidligere, men har jeg
> en favoritskuespiller, så er det nok ham.

Min er Gene Hackman. Han er en af de meget få, der kan gøre selv en skodfilm
seværdig, fordi han bare ikke KAN spille dårligt.

Per V.

Fra : Holst

Dato : 01-02-07 10:17

Per Vadmand wrote:

> Min er Gene Hackman. Han er en af de meget få, der kan gøre selv en skodfilm
> seværdig, fordi han bare ikke KAN spille dårligt.

Jeg har ikke set voldsomt mange film med Hackman. Jeg husker ham mest
fra Superman og så Mississippi Burning - sidstnævnte var en rigtig god
film (i hvert fald da jeg så den i biografen for Å+ år siden).

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-02-07 10:23

Holst wrote:

> [...]
> mest fra Superman og så Mississippi Burning - sidstnævnte var en
> rigtig god film (i hvert fald da jeg så den i biografen for Å+ år

Så skulle du prøve at se "French Connection".

Fra : Holst

Dato : 01-02-07 10:36

Tove Krieger wrote:

> Så skulle du prøve at se "French Connection".

Ja, det er jo en titel, man kender. Jeg har måske også set den engang
for år tilbage, men jeg husker den ikke.

Jeg kan til gengæld se, jeg har set Under Suspicion med ham også. En
meget intens film, men måske nok ikke et mesterværk. Men Hackman lavede
så absolut en god præstation i den film.

Fra : Holst

Dato : 01-02-07 10:19

Per Vadmand wrote:

> [...]

Og har jeg en favoritskuespillerinde, så er det nok Katherien Hepburn.
Jeg har kun set ganske, ganske få film med hende, men hun har altid
slået mig som en fabelagtig skuespillerinde.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-02-07 11:29

Per Vadmand skrev bl.a.:

> Min er Gene Hackman. Han er en af de meget få, der kan gøre selv en
> skodfilm seværdig, fordi han bare ikke KAN spille dårligt.

Jeg har tre der ligger på linje: Clinten, Jack Nicholson og Al Pacino.
Tidligere var Connery fjerdemanden. Og før da hed de Burt Lancaster, Kirk
Douglas, Robert Mitchum - og Jack Elam.

--
Mvh.: Jørgen Grandt
http://www.grandts.dk/Film/matadorgoof.htm

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-02-07 11:37

Jørgen Grandt wrote:

> Jeg har tre der ligger på linje: Clinten, Jack Nicholson og Al Pacino.
> Tidligere var Connery fjerdemanden. Og før da hed de Burt Lancaster,
> Kirk Douglas, Robert Mitchum - og Jack Elam.

Jeg giver dig ret i, at de alle kan være gode, men jeg synes ikke, at nogen
af dem har Hackmans evne - måske med undtagelse af Lancaster - til at gøre
selv en rigtigt dårlig film seværdig. Og guderne sksl vide, at de alle samen
har lavet virkelige skodfilm ind imellem!

Per V.

Fra : Anglachel

Dato : 01-02-07 12:54

> [...]
>
> Per V.
>
> --
> En af de vigtigste menneskerettigheder er retten til at være

Jeg må indrømme, at jeg finder nogle af hans roller lettere rutineprægede,
når han søger índ i den den der lidt bryske facade, som vi kender ham så
godt for. Lidt ligesom når Pacino får en af sine råbeanfald.

Fra : Holst

Dato : 05-02-07 18:07

Holst wrote:

> [...]
> eksempel også Sixth Sense.
>
> Jeg har egentlig ikke tænkt så meget over det tidligere, men har jeg en

Og jeg var såmænd så heldig i dag, da jeg var i Føtex af andre årsager
(frugt og grøntsager) at se, de havde en 4DVD box med navnet "Bruce
Willis Collection" stående til sølle 100 kr. Ja, godt nok ikke nogen
store film, men ikke desto mindre fire film med Willis, jeg ikke har set
tidligere (så vidt jeg husker).

Fra : Mr. D

Dato : 05-02-07 21:00

> [...]
> men ikke desto mindre fire film med Willis, jeg ikke har set tidligere (så

Hvarffor noen?

simon

Fra : Holst

Dato : 05-02-07 21:11

Mr. D wrote:

> Hvarffor noen?

Hostage, The Whole Ten Yards, Bandits og Four Rooms.

Hostage kender jeg ikke.

The Wholoe Ten Yards er vist en opfølger til The Whole Nine Yards, som
var en ganske hyggelig, lille komedie, som var ganske god underholdning.
En 2'er har det jo med at være dårligere, så den er næppe den store
oplevelse.

Bandits har jeg heller aldrig set.

Four Rooms virker til knap at være en film med Willis, når man kigger på
IMDb, så den har nok været billig at inkludere i pakken.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-02-07 23:15

> [...]
>
> Four Rooms virker til knap at være en film med Willis, når man kigger
> på IMDb, så den har nok været billig at inkludere i pakken.

Det viser, at Willis bestemt også har lavet stinkere.

Sidste film i Four Rooms er nu ok. Det er også en Tarantino film, hvor han
hædrer en gammel Alfred Hitchcock presents/skæbnefortælling eller noget i
den stil. Det er den, hvor en gut skal tænde sin lighter ti gange i træk for
at vinde et væddemål. Jeg har ikke spoilet noget.

Mark

http://mark.gazel.dk/
http://wordpress.dk - til glæde for danske WordPress-brugere

Fra : Holst

Dato : 05-02-07 23:43

Mark Thomas Gazel wrote:

> Det viser, at Willis bestemt også har lavet stinkere.

Ja, jeg har da heller ikke haft de helt tårnhøje forventninger til
kvaliteten af filmene i boksen.

Jeg så "Hostage" her til aften, og den var en overraskelse. Det var en
ganske godt sammenskruet actionfilm. Det var i starten godt nok lidt
svært at vænne sig til Willis' hovedbehåring, men efter få minutter var
det overstået. Instruktøren har helt sikkert gjort det godt - jeg føler,
at alt har sin plads og intet kunne undværes. Visuelt er den også flot.
Og Willis laver en fin præstation i denne film.

> [...]
> den stil. Det er den, hvor en gut skal tænde sin lighter ti gange i træk for
> at vinde et væddemål. Jeg har ikke spoilet noget.

Men den vil jeg så glæde mig til. Men der går nu nok nogle dage. Jeg
havde egentlig tænkt mig, at jeg skulle have haft set Lady Vengeance,
inden jeg gik i gang med andre projekter. Oldboy kan på det kraftigste
anbefales.

Fra : Holst

Dato : 07-02-07 22:22

Holst wrote:

> Jeg så "Hostage" her til aften, og den var en overraskelse.

Ja, så fik jeg set den næste film i boksen, nemlig "The Whole Ten
Yards". Jeg havde ved en tidligere lejlighed for nylig set "The Whole
Nine Yards", som havde været en ganske okay komedie. Det kan man
desværre ikke sige om "The Whole Ten Yards". Magen til makværk skal man
vist lede længere efter.

Nå, indtil videre én god film (Hostage) og én forfærdelig film (The
Whole Ten Yards), men hvad kan man forvente for 100 kr. Og der er endnu
to film i boksen.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 05-02-07 23:55

Holst skrev blandt andet:

> Four Rooms (...)

Hvilket billedformat er den udgave af "Four Rooms" i?

Fra : Holst

Dato : 06-02-07 09:06

Jørgen Grandt wrote:

> Hvilket billedformat er den udgave af "Four Rooms" i?

Godt spørgsmål. På æsken står der:

Picture format: 16:9 Wide & Anam. Fullf. 1.85:1,, 1.77:1 & 2.35:1

Og Four Rooms er den sidste film nævnt på æsken, så man kunne også
antage, at billedformatet for Four Rooms er det sidste format nævnt.

Men jeg kan da smide den i en afspiller i aften og kigge efter.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 31-01-07 22:45

> Den skal da ses, men den skal kratteme være god, hvis den skal overgå
> den helt suveræne 2'er. (Ja, jeg synes helt klart 2'eren er bedre end
> 1'eren!).

Det kan du ikke mene. Der er så mange ting i den film, der ikke hænger
sammen. Jeg nævner i flæng:

Håndgranaterne i cockpittet, der er en ½ time om at detonere.
Katapultsæde i et fragtfly.
En helt perfekt stribe benzin, der fortsætter hele vejen op til det fly, den
kommer fra.
Kampen på flyvingen og den uendelige landingsbane.

Osv. osv.

Fra : Zeki

Dato : 31-01-07 23:03

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan du ikke mene. Der er så mange ting i den film, der ikke hænger
> sammen.

Arh...skal vi nu nævne alle de ting der heller ikke hang sammen i 1'eren og
3'eren?

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 01-02-07 21:59

> Arh...skal vi nu nævne alle de ting der heller ikke hang sammen i
> 1'eren og 3'eren?

Der er da nogen, men det er ikke helt så urealistisk som i 2'eren. I 1 og 3
tænkte jeg at helten har heldet på sin side i de rette situationer, hvilket
er helt fint.

I 2'eren tænkte jeg bare, at så heldig er der ingen, der er.

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-02-07 01:24

Mark Thomas Gazel wrote:

> [...]
> situationer, hvilket er helt fint.
>
> I 2'eren tænkte jeg bare, at så heldig er der ingen, der er.

Lad os være ærlige: I 99% af alle action-film ville både helten og skurken
være døde eller livsvarigt invaliderede, hvis det var virkelighed - så at
kræve realisme af den slags film? NOT!

Per V.

Fra : Zeki

Dato : 04-02-07 10:19

> Der er da nogen, men det er ikke helt så urealistisk som i 2'eren. I 1 og
> 3 tænkte jeg at helten har heldet på sin side i de rette situationer,
> hvilket er helt fint.

Hvor realistisk er det lige at en flok lastvogne kan bære det der svarer til
ca 15000 tons guld?

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-02-07 23:26

>>> Arh...skal vi nu nævne alle de ting der heller ikke hang sammen i

> Hvor realistisk er det lige at en flok lastvogne kan bære det der
> svarer til ca 15000 tons guld?

Lige det, tænkte jeg ikke så meget over.

I det mindste hang historien nogenlunde sammen i film 3. Give and take. Det
gjorde den ikke i film 2. Der var både nogle (for) urealistiske scener og så
nogen, der slet ikke gjorde noget for historien.

Van Helsing er det mest groteske eksempel på en actionfilm, hvor
filmskaberne tror, at flere urealistiske scener og mere computeranimation er
det publikum vil have.

Fra : Holst

Dato : 05-02-07 23:44

Mark Thomas Gazel wrote:

> Van Helsing er det mest groteske eksempel på en actionfilm, hvor
> filmskaberne tror, at flere urealistiske scener og mere computeranimation er
> det publikum vil have.

Jeg var godt underholdt.

Fra : Holst

Dato : 01-02-07 00:27

Mark Thomas Gazel wrote:

> [...]
> kommer fra.
> Kampen på flyvingen og den uendelige landingsbane.

Ja, der er meget galt med den film - og mange andre film. Men sådant
skal man ikke hænge sig alt for meget i, men bare lade sig underholde i
stedet. For det er rigtig god underholdning.

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 01-02-07 22:10

> Ja, der er meget galt med den film - og mange andre film. Men sådant skal
> man ikke hænge sig alt for meget i, men bare lade sig underholde i stedet.
> For det er rigtig god underholdning.

For ikke så lang tid siden diskuterede vi noget lignende angående den nye
superman, hvor jeg havde række ting, jeg synes var "urealistiske", og ja det
er rigtig at sådan nogle ting finder vi også i en masse andre film, så det
er nok ikke tingene i sig selv der er problemet, problemet ligger et andet
sted i filmen, den er simpelthen ikke skruet godt nok sammen, vi er ikke
inddraget/underholdt nok, for så ville vi ikke have brugt tid på at
spekulere på disse ting undervejs...

Mvh BK

PS: Die Hard 1 = YES, Die Hard 3 = YES, Die Hard 2 = så gik de par timer,
Die Hard 4 Trailer = Ak og ve

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-01-07 15:47

On Jan 31, 3:33 pm, Holst <newsno...@shelter.dk> wrote:

> Jeg kan selt ikke lige huske 1'ere. 2'eren var den i lufthavnen, ikke?
> Det var i hvert fald ganske suveræn. Og 3'ere var 'Simon says', og den
> var heller ikke ilde. Hvad pokker var så 1'eren?

Nu må du da holde op.

Etteren var da den suverænt bedste i Nakatomi skyskraberen. En milepæl
i moderne actionfilm.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Holst

Dato : 31-01-07 16:12

Lars Hoffmann wrote:

> Nu må du da holde op.

2'eren og 3'eren har jeg set rigtig mange gange, men om den ene er 2'ere
eller 3'ere husker jeg ikke lige.

Men 1'ere har jeg muligvis kun set en enkelt gang for en tyve års tid
siden. Så bær over med mig, når jeg ikke lige kan huske den.

> Etteren var da den suverænt bedste i Nakatomi skyskraberen. En milepæl
> i moderne actionfilm.

Ja, og Nakatomi nævnes jo også i hvert fald i den med lufthavnen. Men
jeg kan slet ikke huske handlingen.

Fra : Mr. D

Dato : 31-01-07 17:17

On Jan 31, 3:33 pm, Holst <newsno...@shelter.dk> wrote:

> Etteren var da den suverænt bedste i Nakatomi skyskraberen. En milepæl
> i moderne actionfilm.

Det er vist ikke tilladt at sende et indlæg, der bare går ud på at sige "jeg
er enig", men jeg tager chancen uanset.

Jeg er enig. Etteren er suverænt den bedste. Toeren var også rigtig god, men
led under, at historien var fortalt én gang, bare på en anden location.
Trererereren skuffede lidt, men stadig god underholdning.

simon

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-01-07 16:35

On Jan 31, 4:12 pm, Holst <newsno...@shelter.dk> wrote:
> Lars Hoffmann wrote:

> Ja, og Nakatomi nævnes jo også i hvert fald i den med lufthavnen. Men
> jeg kan slet ikke huske handlingen.

Så spring ned til din lokale blockbuster - det er kanon underholdning.

Fra : Holst

Dato : 31-01-07 17:04

Lars Hoffmann wrote:

> Så spring ned til din lokale blockbuster - det er kanon underholdning.

Jeg har et stykke til den lokale Blockbuster, så det bliver ikke i dag.
Men jeg er da sikker på, at det er god underholdning. Det bliver 4'eren
sikkert også, selvom traileren er lidt så som så.

Fra : Jimmy Rosenlund

Dato : 31-01-07 17:08

Jeg syntes klart at 1´eren er den bedste og så kommer 3éren og til sidst men
bestemt ikke dårlig på min liste.

De bedste Action film ever.

En af de andre film som jeg også vil have på min action liste er SPEED 1.

hilsen

Jimmy

Fra : Holst

Dato : 15-02-07 22:54

Lars Hoffmann wrote:

> Så spring ned til din lokale blockbuster - det er kanon underholdning.

Stødte på den til en 50'er i dag, så den røg med i tasken. Jeg tror
ikke, jeg nogen siden har set den film tidligere.

Det er da så absolut en god og intens film, der er god underholdning.
Men jeg tror nu, jeg bedre kan lide 2'eren og 3'eren, men det er måske
bare en vane.

Fra : Mr. D

Dato : 31-01-07 17:21

"Anders B. Hyltoft" <anders.FJERNDETTEhyltoft@email.dk> skrev i en
meddelelse news:45c04a12$0$136$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> http://www.apple.com/trailers/fox/livefreeordiehard/

Det er faktisk utroligt at se forskellen på ham fra 16 blocks, hvor han så
virkelig lille og smalskuldret ud med høje tindinger, rynker og tynd i
toppen, og så til den nye die hard med skaldet isse, hurtige trænede
bevægelser og stålblik

simon

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 31-01-07 17:35

Ja, jeg glæder mig i hvert fald. Desværre kan de ikke bringe Hans Gruber
tilbage. Rickman er simpelthen et diabolsk geni. Selv når han spiller gode
roller driver han jo af sarkasme.

Men hvis den skal nå 1'erens højder, så skal han rende rundti svedig
undertrøje og helst bare fødder. Så er hittet hjemme.

"Ho Ho Ho, Now I have a machine gun."

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message

Fra : Mr. D

Dato : 31-01-07 18:16

"Anders B. Hyltoft" <anders.FJERNDETTEhyltoft@email.dk> skrev i en
meddelelse news:45c0c53a$0$183$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Men hvis den skal nå 1'erens højder, så skal han rende rundti svedig
> undertrøje og helst bare fødder. Så er hittet hjemme.

.... bare blødende fødder

simon

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 31-01-07 17:40

[...]

"Now I have a machine gun, Ho Ho Ho."

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 01-02-07 22:11

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> virkelig lille og smalskuldret ud med høje tindinger, rynker og tynd i
> toppen, og så til den nye die hard med skaldet isse, hurtige trænede

Kan den forresten tåle et kig, har længe set på den i den lokale
blockbuster, men har ikke kunne tage mig sammen.

Mvh. BK

Fra : Brian P

Dato : 31-01-07 19:03

On 31 Jan., 16:45, Jørgen Grandt <Unstabl...@Cable.dk> wrote:

> [...]
> dem alle flere gange!]
>
> Ups, der slap det ud. Fandens til filmsmag at slæbe rundt på, ikke.

God filmsmag!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-01-07 21:09

On Jan 31, 5:17 pm, "Mr. D" <s-gr...@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> Det er vist ikke tilladt at sende et indlæg, der bare går ud på at sige "jeg
> er enig", men jeg tager chancen uanset.

Når det nu er mig du er enig med, er det OK (-:

Fra : Brian P

Dato : 01-02-07 00:38

On 31 Jan., 21:16, "Per Vadmand" <p...@post.tele.dk> wrote:
> Lad mig sige det sådan: alle tre film er fulde af de sædvanlige action-klicheer, så for mig
> er det Willis, der gør forskellen.

Etteren var ikke "fuld af de sædvanlige action-klicheer", men
nyskabende inden for sin genre, og toeren var en kvalificeret
opfølger.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 01-02-07 21:55

> Etteren var ikke "fuld af de sædvanlige action-klicheer", men
> nyskabende inden for sin genre, og toeren var en kvalificeret
> opfølger.

Helt enig. Alle de såkaldte klichéer opstod efter Die Hard, da alle andre
film efterlignede den.

Fra : Brian P

Dato : 01-02-07 22:40

On 1 Feb., 22:11, "Brian, Rikke og Kristian"
<brauner.kjeld...@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE> wrote:

[16 blocks]

> Kan den forresten tåle et kig, har længe set på den i den lokale
> blockbuster, men har ikke kunne tage mig sammen.

Den er en udmærket popcorn-film.

Fra : Mr. D

Dato : 02-02-07 00:52

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse
On 1 Feb., 22:11, "Brian, Rikke og Kristian"
<brauner.kjeld...@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE> wrote:

[16 blocks]

> Den er en udmærket popcorn-film.

Jeg synes det er en udemærket film, specielt hvis man kan lide antihelte.

simon

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 22-02-07 21:23

> [...]
>
> [16 blocks]

> Jeg synes det er en udemærket film, specielt hvis man kan lide antihelte.

Ja så fik jeg den set. Kan kun tilslutte mig, en udemærket lille film. Den
er sådan ikke film man er glad for at man fik lejet og set den, for det var
god underholdning, men man er alligevel glad for at man ikke købte den, for
den tåler nok ikke for mange gensyn.

BK

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-02-07 13:43

On Feb 2, 1:24 am, "Per Vadmand" <p...@post.tele.dk> wrote:

> Lad os være ærlige: I 99% af alle action-film ville både helten og skurken
> være døde eller livsvarigt invaliderede, hvis det var virkelighed - så at
> kræve realisme af den slags film? NOT!

Det handler ikke om realisme det handler om at bevare tilstrækkelig
troværdighed til at fastholde vores tro på at det der sker på skærmen
er plausibelt. På engelsk kaldes de suspension of disbelief - jeg ved
ikke hvad fænomenet kaldes på dansk.

Fra : Zeki

Dato : 05-02-07 17:57

> [...]

>troværdighed til at fastholde vores tro på at det der sker på skærmen
>er plausibelt. På engelsk kaldes de suspension of disbelief - jeg ved

Fritagelse af tvivl?

Men ja, det er korrekt det du skriver. Men det afhænger af konteksten og
hvilket univers/genre vi befinder os i. På den ene side kan man måske
acceptere at Superman kan skrue tiden tilbage ved at dreje Jorden baglæns,
men ser man ham kaste Jorden i retning af månen så vil filmen nok knække for
mange.

Mvh
Zeki

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-02-07 23:16

> [...]
> måske acceptere at Superman kan skrue tiden tilbage ved at dreje
> Jorden baglæns, men ser man ham kaste Jorden i retning af månen så

Nej, det gjorde den, da han skruede tiden tilbage ved at dreje jorden
baglæns.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-02-07 13:46

On Feb 1, 10:11 pm, "Brian, Rikke og Kristian"
<brauner.kjeld...@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE> wrote:

> Kan den forresten tåle et kig, har længe set på den i den lokale
> blockbuster, men har ikke kunne tage mig sammen.

Jeg syntes den var rimelig kedelig og at der ikke var den store
sammenhæng i personernes opførsel.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann