Nu vi er ved hvilken film spørgsmålene
Fra : Optimus Prime

Dato : 30-01-07 10:59

Jeg husker 2 covers fra min tidlige ungdom i videobutikkerne, som jeg
aldrig fik set... og har plaget mig lige siden - så here goes:

Film 1:
En Terminator kopi sandsynligvis - jeg husker et meget mørkt cover med
en cyborg med de lysende røde øjne. mener ovenikøbet at titlen var noget
med "nator"... så meget tydeligt en Terminator rip-off og derfor
sandsynligvis fra omkring 1985...

Film 2:
Husker kun coveret med et flyvende monster, som ligner en Taco med
tænder. Denne svæver muligvis over en by eller skov og den obligatoriske
pige der løber skrigende væk... af en eller anden grund har jeg den ide
den hende noget med den hemmelige by.. eller skjulte by... og så
bynavnet måske - filmen er fra samme periode ca.

Meget lidt at gå efter; men måske er der andre end mig der fik mange
timer til at gå med at se på videocovers i videobutikkerne i video
80'erne og husker bedre end jeg

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-01-07 11:07

On Jan 30, 10:59 am, Optimus Prime <P...@optimus.dk> wrote:

> En Terminator kopi sandsynligvis - jeg husker et meget mørkt cover med
> en cyborg med de lysende røde øjne. mener ovenikøbet at titlen var noget
> med "nator"

Er det mon denne:
http://www.imdb.com/title/tt0190029/

Fra : Jan Andersen

Dato : 30-01-07 11:45

On Tue, 30 Jan 2007 10:59:01 +0100, Optimus Prime <Prime@optimus.dk>
wrote:

> [...]
>en cyborg med de lysende røde øjne. mener ovenikøbet at titlen var noget
>med "nator"... så meget tydeligt en Terminator rip-off og derfor

Kan det være The Exterminator du tænker på?
Har godt nok intet med cyborgs at gøre og er ældre end Terminator.
Men ellers en rigtig skod film, svjh

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : Optimus Prime

Dato : 31-01-07 09:58

Jan Andersen skrev:
> Kan det være The Exterminator du tænker på?
> Har godt nok intet med cyborgs at gøre og er ældre end Terminator.
> Men ellers en rigtig skod film, svjh

Det er skam glimrende b-underholdning... var ret barsk underholdning for
en ung dreng som mig dengang den kom frem kan jeg huske...

Savner virkelig Exterminator 2 på dvd

Fra : Mads

Dato : 30-01-07 13:30

wrote:

> [...]
>den hende noget med den hemmelige by.. eller skjulte by... og så
>bynavnet måske - filmen er fra samme periode ca.

Måske denne :
http://www.imdb.com/title/tt0081764/
Den har ihvertfald nogen små flyvende aliens der med lidt god
vilje kunne minde om tacos
( jeg synes nu mere de lignede søstjerner )
Skod film på trods af den ret imponerende rollebesætning
( Jack Palance og Martin Landau )

mvh Mads

Fra : Mads

Dato : 30-01-07 13:32

Tjek like poster nummer 2 på denne side :
http://www.imdb.com/title/tt0081764/posters

Flyvende tacos og skrigende pige der flygter
samt mørk skov i baggrunden. Det er vist den

mvh Mads

Fra : Optimus Prime

Dato : 31-01-07 09:57

Mads skrev:
> Tjek like poster nummer 2 på denne side :
> http://www.imdb.com/title/tt0081764/posters
>
> Flyvende tacos og skrigende pige der flygter
> samt mørk skov i baggrunden. Det er vist den

Super, det er den... og den danske titel "Jagtområde Jorden" som Mark
oplyser passer også meget godt... Mange tak for hjælpen

Fra : Tue Sørensen

Dato : 30-01-07 16:33

On 30 Jan., 10:59, Optimus Prime <P...@optimus.dk> wrote:
> [...]
> en cyborg med de lysende røde øjne. mener ovenikøbet at titlen var noget
> med "nator"... så meget tydeligt en Terminator rip-off og derfor

Eliminators var ret populær deromkring:
http://www.imdb.com/title/tt0091003/

- Tue

Fra : Optimus Prime

Dato : 31-01-07 09:56

Tue Sørensen skrev:
> Eliminators var ret populær deromkring:
> http://www.imdb.com/title/tt0091003/

Ha ha det er bestemt ikke den; men den ser ellers meget interessant
ud... Nogen der har set den på dvd?

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 30-01-07 16:28

> [...]
> har jeg den ide den hende noget med den hemmelige by.. eller skjulte
> by... og så bynavnet måske - filmen er fra samme periode ca.

Den hed "Jagtområde jorden". Udmærket film i sin tid.

Mark

http://mark.gazel.dk/
http://wordpress.dk - til glæde for danske WordPress-brugere