Hjælp til at finde frem til titlen på en f~
Fra : Telle

Dato : 28-01-07 21:49

Jeg går med en dansk film i hovedet, som en gang blev vist på TV for nogle
år siden. Mener det var en kortfilm, i hvert flad var det noget sciens
fiction.

Det handlede om et samfund hvor man hver aften lagde sig til at sove og
spiste en pille. Næsten morgen vågnede man så op et nyt sted i en ny
familie, med et nyt job og skulle udfylde denne dag. Jan kan huske at
personerne havde sådan en kedeldragt på i en eller anden farve og dem man
var i familie med denne dag, havde samme farve dragt på.

På et tidspunkt bliver hovedet personen rigtigt forelsket i en af dem han er
i familie med en dag, og de vil forsøge at snyde systemet og stikke af
sammen.

Jeg kan ikke huske hvad filmen hed eller hvem der spillede med, men historen
var interessant og jeg ville gerne se den igen. Er der nogen som kan hjælpe
med en title eller andre hint?

Fra : Holst

Dato : 28-01-07 22:06

Telle wrote:

> [...]
> var interessant og jeg ville gerne se den igen. Er der nogen som kan hjælpe

Det lyder til at være en filmatisering af Svend Åge Madsens bog "Se
dagens lys".

Fra : Michael

Dato : 28-01-07 22:17

Telle skrev:

> [...]
>var interessant og jeg ville gerne se den igen. Er der nogen som kan hjælpe

Hvis 100 minutter er en kortfilm
"Se dagens lys" af Wikke & Rasmussen
http://www.imdb.com/title/tt0318243/

Nu kommer Gverner sikkert efter os, fordi det er en tv-film

--
/signature offline

Fra : Telle

Dato : 29-01-07 00:19

"Michael" <spamhell@brandt-christensen.dk> wrote in message
> Telle skrev:
>
> Hvis 100 minutter er en kortfilm
> "Se dagens lys" af Wikke & Rasmussen
> http://www.imdb.com/title/tt0318243/

Det er da lige nøjagtig den. Hvor er I gode... tusind tak for hjælpen. Nu
vil jeg så se om jeg kan gå fat i et eksemplar af filmen, men det bliver nok
ikke nemt, hvis den er lavet til TV.

Fra : Holst

Dato : 29-01-07 09:01

Telle wrote:

> Det er da lige nøjagtig den. Hvor er I gode... tusind tak for hjælpen. Nu
> vil jeg så se om jeg kan gå fat i et eksemplar af filmen, men det bliver nok
> ikke nemt, hvis den er lavet til TV.

Gik man i gymnasiet sidst i 80'erne, blev man vist nærmest alle tvunget
til at læse den bog. Jeg har i hvert fald mødt rigtig mange, som har
skullet læse den.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-01-07 11:45

Holst <newsnov06@shelter.dk> writes:

> Gik man i gymnasiet sidst i 80'erne, blev man vist nærmest alle
> tvunget til at læse den bog.

Næh. Vi blev udsat for Kallocain i vores SF-forløb.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 29-01-07 13:59

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote in message

> Gik man i gymnasiet sidst i 80'erne, blev man vist nærmest alle tvunget
> til at læse den bog. Jeg har i hvert fald mødt rigtig mange, som har
> skullet læse den.

Ja vi blev sat til at læse Se Dagens Lys og Fagre Nye Verden. Det har da
ikke skadet vil jeg sige.

Mvh. Martin

Fra : Jan

Dato : 30-01-07 16:08