hvilken film?
Fra : sigurno

Dato : 26-01-07 19:03

I hvilken film siger en mandlig person: Hendes drømme kunne ikke holde
hendes hjerte igang, så hun måtte drikke en flaske whisky hver aften. Sådan
ca.

Vh.

Sigurno

Fra : konstman

Dato : 27-01-07 23:25

Har du ikke lidt mere: Tid/situation/persongalleri/genre. Det der
kommer tættest på, hvad jeg kan huske, er "Farewell My Lovely" (1975),
hvor Philip Marlowe (Robert Mitchum) er ude hos en ældre kvinde og
bestikker hende med en flaske whisky. Sætningen kunne i hvert fald
lyde lidt Raymond Chandler-agtigt...

mvh

Jan K

Fra : sigurno

Dato : 28-01-07 14:03

"konstman" <jan.konstmann@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Jan

Det er det ikke, jeg er sikker på den er nyere end 1975. Og du får en
ledetråd, jeg har en anelse om at det kan være en film med Al Pacino eller
Robert de Niro.

Mvh.

Sigurno

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-01-07 15:03

sigurno skrev:

> I hvilken film siger en mandlig person: Hendes drømme kunne ikke
> holde hendes hjerte igang, så hun måtte drikke en flaske whisky
> hver aften. Sådan ca.

Jeg har lige siddet og kigget alle IMDb's citater om whisky (og
whiskey) igennem, men uden held. Men der var nogle andre gode:

"What do you want legs for anyway? You don't like to do nothing but
sit on the porch and drink whiskey!" (Lonesome Dove)

"Never cry over spilt milk. It could've been whiskey." (Maverick)

"Champagne's funny stuff. I'm used to whiskey. Whiskey is a slap on
the back, and champagne's heavy mist before my eyes." (Philadelphia
Story)

"When I drink whiskey, I drink whiskey; and when I drink water, I
drink water." (The Quiet Man)

"I got your four basic food groups! Beans, bacon, whisky and lard."
(Atlantis)

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-07 15:24

"sigurno" skrev i en meddelelse

> I hvilken film siger en mandlig person: Hendes drømme kunne ikke holde
> hendes hjerte igang, så hun måtte drikke en flaske whisky hver aften.
Sådan
> ca.

Kunne det tænkes, at Steinbeck kunne have skrevet de ord? Men film over
hans bøger er vel heller ikke nye. "Bus stop" er ikke særlig ny. Er der
nogensinde lavet en film over "Dagdriverbanden". Det er rigtigt at
sætningen lyder som noget fra en kraftfuld amerikansk forfatter. James
Lee Burke, kan det vel ikke lige være?

TW

Fra : Mads

Dato : 30-01-07 16:30

On Fri, 26 Jan 2007 19:02:32 +0100, "sigurno"
<nospampavlova@cafeer.dk> wrote:

>I hvilken film siger en mandlig person: Hendes drømme kunne ikke holde
>hendes hjerte igang, så hun måtte drikke en flaske whisky hver aften. Sådan
>ca.

Pacino i filmen "Frankie og Johnny"
( Pacino og Pfeiffer i hovedrollerne )

mvh Mads

Fra : sigurno

Dato : 31-01-07 00:03

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> On Fri, 26 Jan 2007 19:02:32 +0100, "sigurno"
> <nospampavlova@cafeer.dk> wrote:
>
> Pacino i filmen "Frankie og Johnny"
> ( Pacino og Pfeiffer i hovedrollerne )
>
> mvh Mads

Herligt, tak for det.

Mvh.

Sigurno

Fra : konstman

Dato : 30-01-07 19:17

On 28 Jan., 15:23, <The Wren> wrote:
> Er der
> nogensinde lavet en film over "Dagdriverbanden".

Ja, delvist: "Cannery Row" fra 1982 med Nick Nolte og Debra Winger
stjæler lidt fra "Dagdriverbanden", "En dejlig torsdag" og "Et mægtigt
gilde". Den bliver undertiden vist på TCM - og kan IKKE fås på DVD!

mvh
Jan K