"Bruce Lee" Kung Fu Film --- ???
Fra : Ukendt

Dato : 26-01-07 15:59

Halløj!

Sniper's tråd om en kung fu film han ikke kan huske, har mindet mig om at
jeg også har ledt efter en kung fu film i en tyve års tid...

Jeg var en bette knøs, og en af mine forældre kom hjem med denne fra
videobiksen - det var en lejefilm fra Playtime... Da jeg så den første gang
var jeg overbevist om at det var en Bruce Lee film, men det er det ikke -
medmindre han arbejdede under et alias, eller noget. Det var nok snarere en
kopi-lee, efter hans død...

Jeg husker ikke plottet, men jeg husker en scene hvor filmens helt bliver
smidt ned i et hul fyldt med slanger --- filmens skurk har vist noget med
slanger i det hele taget. Når jeg tænker på skurken, så ser jeg David Lo-Pan
fra Big Trouble In Little China for mig - de er vist nogenlunde samme
type...

Noget der siger nogen noget? (=)

Fra : Tue Sørensen

Dato : 26-01-07 19:40

On 26 Jan., 15:59, "Hans Christian Vang" <....> wrote:
> [...]
> fra Big Trouble In Little China for mig - de er vist nogenlunde samme

Nej, der er alt for få detaljer... men jeg kan fortælle at der udover
Bruce Lee også har været både en Bruce Li og en Bruce Le, og de har
lavet adskillige film, de fleste dårlige. Men der var vist en af disse
kopi-fyre, der faktisk var ret god til kung fu...

- Tue

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-01-07 21:15

Tue Sørensen wrote:
> [...]

Min mand og jeg har været Bruce Lee fans i mange år, vi har set masser
af kung-fu film gennem årene, men mindes desværre ingen med slanger, i
hvert fald ikke i Bruce's film.

> [...]
> de har lavet adskillige film, de fleste dårlige. Men der var vist
> en af disse kopi-fyre, der faktisk var ret god til kung fu...

Det er helt klart Bruce Li der kommer Bruce Lee nærmest. Han er også
en fantastisk kung-fu ekspert, han er knapt så god som Bruce Lee men
det er meget tæt på. Min yndlingsfilm med Lee er "I Dragens Klør", som
jeg synes er den bedste.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Per

Dato : 27-01-07 14:52

> [...]
> film.
> ( ... ) Min yndlingsfilm med Lee er "I Dragens Klør", som jeg synes er den

Den er også min favorit-Bruce film, synd at han ikke nåede at lave flere
film

"I Dragens Klør" indeholder ikke bare én, men to slangescener - der hvor
Bruce skal ned i tunnelsystemet og senere i radiorummet

Hilsen Per

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-01-07 16:19

Per wrote:

> Den er også min favorit-Bruce film, synd at han ikke nåede at lave
> flere film

Enig, og lige så tragisk at hans søn også døde ung.

> "I Dragens Klør" indeholder ikke bare én, men to slangescener - der
> hvor Bruce skal ned i tunnelsystemet og senere i radiorummet
>
> Hilsen Per

Ja, nu du siger det, det er nok for længe siden jeg sidst så den
.. Men HC skrev jo at det ikke var en Bruce Lee film, vi har ellers set
et utal af andre mere eller mindre vellykkede Hong Kong film, og min
mand kan heller ikke huske én specielt med slanger. Han kunne dog ved
nærmere eftertanke ligesom dig også huske slangerne der var i "I
Dragens Klør".

Fra : Davidsen

Dato : 27-01-07 12:28

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

...og en Bruce Liang: http://www.imdb.com/name/nm0398760/

Mvh
Davidsen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-01-07 17:35

On Jan 27, 12:27 pm, "Davidsen" <david...@REMOVETHIStdcspace.dk>
wrote:

> ..og en Bruce Liang:http://www.imdb.com/name/nm0398760/

Den sjoveste er da klart Conan Lee, som blev kaldt således fordi Conan
the Barbarian og Bruce Lee var på mode da han skulle inspille sin
første film (Ninja in the Dragons Den - en klassiker). Det sjove er at
han er en Jackie Chan kopi

Med venlig hislen
Lars Hoffmann

Fra : Morten

Dato : 27-01-07 18:12

"Hans Christian Vang" <....> skrev i en meddelelse
> [...]

> slanger i det hele taget. Når jeg tænker på skurken, så ser jeg David
> Lo-Pan fra Big Trouble In Little China for mig - de er vist nogenlunde

Efter at jeg har læst din beskrivelse af filmen mener jeg at det drejer sig
om "The Killer Snakes" fra 1971 eller 1973 alt efter hvor man slår det op.
http://www.dighkmovies.com/v3/183/183.html
Håber du kan bruge svaret.

Mvh Morten

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-07 19:05

> [...]
> sig
> om "The Killer Snakes" fra 1971 eller 1973 alt efter hvor man slår det op.

Det er et meget, meget godt bud... Den er bestilt. Tak for dit besyv. =)