Jeg prøver igen - titel på gammel film... ~
Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-01-07 13:01

Jeg har spurgt før, men uden held og ved egen søgning på nettet har jeg
fundet ud af at kungfu film er mange flere end man skulle tro

Kort og godt:

Der er en trio vi følger.

En heltinde og 2 sidekicks.

Jeg mener alle er kinesere, eller i hvert fald asiatere, hvilket sikkert gøt
filmen til noget Hong Kong noget, jeg husker den dog med engelsk tale og det
kan jo sagtens være noget dub.

Heltinden er en smækker lille langhåret sag.

Sidekick nummer 1 - en MEGET feminin mand - bøsset.

Sidekick nummer 2 en tyk pige.

Tøjstilen er fra 70'erne - altså brede bukseben og den slags.

Jeg mener the final battle udspiller sig i en slags jungle eller noget, hvor
de skal befri en pige fra et slot/mansion eller noget lign. hvor de banker
en masse håndlangere.

De kan selvfølgelig alle kungfu.

Deres transportmiddel er en motorcykel med sidevogn - heltinden kører med
manden bagpå og den tykke pige i sidevognen.

det er det jeg husker... det er nok 25 år siden jeg så den, så den
forsvinder mere og mere ud af min hukommelse, så om jeg nogensinde finder
den er nok tvivlsomt.

Jeg har læst side op og side ned om hong kong film uden held.

Tak.
--
sniper_Nolight

Fra : Tue Sørensen

Dato : 26-01-07 15:48

On 26 Jan., 13:00, "sniper_Nolight" <sniper_noli...@hotmail.com> wrote:
> Jeg har spurgt før, men uden held og ved egen søgning på nettet har jeg
> fundet ud af at kungfu film er mange flere end man skulle tro

Oh yes!

> [...]
> den er nok tvivlsomt.
>
> Jeg har læst side op og side ned om hong kong film uden held.

Jeg har set en hel del kung fu film, men jeg kan ikke lige genkende
denne beskrivelse. Hvis den er fra '70erne, så kunne det sagtens være
en Angela Mao film, da hun var den suverænt største kvindelige
stjerne i Hong Kong/kung fu-film i '70erne - gennemkig hendes
filmografi her: http://www.imdb.com/name/nm0544547/

En anden kvindelig helt fra sen-70erne/tidlig-80erne er Kara Hui:
http://www.imdb.com/name/nm0401192/

Jeg har også taget mig den frihed at sende din forespørgsel videre
til Asian Cinema message board'et op IMDb. Så ser vi om nogen kan
identificere den.

- Tue

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-01-07 20:30

[...]

der er simpelthen for lidt info til at jeg vil kunne genkende den - det
virkeligt irriterende er at en film man søger måske er 2 klik væk! - jeg har
gennem tiden (siden jeg fik internet for mange år siden) fundet alle de
gamle film jeg husker... jeg mangler kun denne her med den her pige der er
taget til fange af nogle baddies i en jungle og vores trio vil hjælpe
hende - måske hyret af faderen... måske er jeg helt off...

Jeg har også taget mig den frihed at sende din forespørgsel videre
til Asian Cinema message board'et op IMDb. Så ser vi om nogen kan
identificere den.

Det ville jo være helt fedt at få den identificeret

Tak.
--
sniper_Nolight

Fra : Tue Sørensen

Dato : 01-02-07 18:34

Hey sniper,

Jeg har fået svar fra et andet forum: Det lader til at være Pay Or Die
(a.k.a. Devil's Three) fra 1979: http://us.imdb.com/title/tt0087896/ -
en filipinsk film!! Der er en trailer her som du kan checke:
www.shaolinchamber.com/video_files/TRAILERS/devils_three-trailer.wmv

Lad mig vide om det er den!

- Tue

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-02-07 20:45

Lad mig vide om det er den!

For hevled Tue!
Jeg sidder jo her og bliver helt nostalgisk.
Det ER sgu den.
Hvis den er fra 1979 er det nok 25 år siden jeg har set så meget som en
plakat fra den og mens den trailer kørte kunne jeg huske det hele
Jeg mindes de gamle dage i den lokale bif.

Jeg må indrømme jeg havde givet op og denne post var en sidste
krampetrækning

Så kan du måske genopfriske min hukommelse om 3-eyes-liu - hvad hedder
filmen hvor han er helten?

Og, en anden fed film, hvor skurkene er 3 makkere med ret store
'kineserhatte' og sort tøj (mener jeg) - de havde jernkløer på hænderne - en
af dem havde i hvert fald - og på et tidspunkt i filmen ligger nogle makkere
og gemmer sig under sand og skurken hugger lige kloen ned i knolden på en
makker og trækker ham op. De 3 banditter gik hele tiden sammen - frygtet af
alle.

De 2 har jeg vist fået nævnt herinde før, men aldrig fået gjort noget ved og
jeg har ikke titlerne mere - jeg mener det blev opklaret... Før troede jeg
det var en og samme film, men har før fået opklaret at det er det vist ikke

Men Devil's Three... nice job! - utroligt.

Tak! - gad vide om den overhovedet findes på dvd ?
--
sniper_Nolight

Fra : Tue Sørensen

Dato : 02-02-07 09:01

On 1 Feb., 20:45, "sniper_Nolight" <sniper_noli...@hotmail.com> wrote:

> [...]

> krampetrækning
>
> Så kan du måske genopfriske min hukommelse om 3-eyes-liu - hvad hedder

Jeg hører i min øresnegl at det er The Mysterious Footworks of Kung Fu
fra 1978: http://www.imdb.com/title/tt0199164/

> [...]
> makker og trækker ham op. De 3 banditter gik hele tiden sammen - frygtet af

Jo da, det lyder stærkt som den japanske Lone Wolf & Cub 2: Babycart
at the River Styx (1972)! (http://www.imdb.com/title/tt0068816/, samt
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=5263)

> Tak! - gad vide om den overhovedet findes på dvd ?

Alt findes i pirat-udgaver, især i Filippinerne... :-/

- Tue

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-02-07 13:22

> [...]

> af
> alle.

Jo da, det lyder stærkt som den japanske Lone Wolf & Cub 2: Babycart

Sidst emnet var oppe kan jeg godt huske at Lone wolf blev nævnt nu du
skriver det og at det var 2 seperate titler... jeg ved ikkehvorfor jeg
blander dem sammen - sikkert bare fordi vi så dem efter hinanden til min
vens fødselsdag

Billedet af makkeren med kloen der kan jeg i hvert fald godt huske nu. Fedt.

Alt findes i pirat-udgaver, især i Filippinerne... :-/

- Tue

Tue, du er effektiv!

Titler er nu nedfældet og jagten gået ind.

Jeg siger tusind tak!
Forhåbentlig kan nogle af de titler komme op ved siden af The Omega Man,
Dawn of the Dead og andre af de titler jeg i sin tid har fundet frem til via
nettet
--
sniper_Nolight