P: Installation af Redhat 7.1
Fra : Jesper Stougaard Knu~

Dato : 29-06-01 09:53

Hej

Jeg har lidt problemer med installation af Redhat 7.1

Jeg har downloaded .iso fra nettet lagt dem på CD'er.

Når jeg booter på CD/bootdisk får jeg at vide at CD'en ikke er en Redhat
Linux CD.

Har andre haft samme problemer?

Jesper

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-06-01 10:19

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 29-06-01 18:00

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Hvordan har du brændt dem? Du skal brænde det som et cd-image og ikke
> som en fil. Dvs. 'burn from image file' el. lign. i dit
> brænderprogram - ikke som et alm. filsystem... Har du brændt den
> forkert, er den ikke til at redde - så må du brænde en ny...

Man kan også lægge dem på en hardisk partition, og installere derfra.

Poul-Erik

Fra : Jesper Stougaard Knu~

Dato : 03-07-01 14:39

Jeg har brændt dem med Nero Burning Rom 5.
Programmet har er metode til at lave et .iso til en Nero-image fil. Den har
jeg brugt.

Jesper

..

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-06-01 18:16

Fra : Jesper Petersen

Dato : 29-06-01 19:01

>Iso-filerne? Jeg mener da ikke, at RedHat understøtter installatio vha.
>loop-devices. Så skal man vel førsy hive alle filerne ud af iso'en...

Jeg ved godt nok ikke hvad loop-devices er (er ny ud i Linux), men jeg har
ihvertfald installeret RH 7.1 fra iso-filer, som lå på min Windows-partition,
så det kan lade sig gøre

Jesper

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-06-01 20:20

Fra : frede-plesner@image.~

Dato : 30-06-01 01:31

Jeg havde samme problem; men kun på computere hvor jeg havde opdateret, på
en anden computer, hvor der ikke var linux, gik det fint. Hvis du har plads
på harddisken, så lan en mappe og læg begge iso.filer her (med det originale
navn), og peg installationsprogrammet hen til den mappe, så virker det fint,
(det står iøvrigt i readme-filen)
"Jesper Stougaard Knudsen" <jesper.stougaard.knudsen@omgroup.com> skrev i en
meddelelse news:fkX_6.36$Nr5.1300643864@news.euroconnect.net...

Fra : Carsten Bøhrk

Dato : 30-06-01 15:52

On Fri, 29 Jun 2001 10:52:43 +0200, "Jesper Stougaard Knudsen"
<jesper.stougaard.knudsen@omgroup.com> wrote:

>Jeg har downloaded .iso fra nettet lagt dem på CD'er.
>
>Når jeg booter på CD/bootdisk får jeg at vide at CD'en ikke er en Redhat
>Linux CD.
>
>Har andre haft samme problemer?

Yeps, kostede mig lige 48 timers nørderi.

Løsning hvis du har din win-partition endnu:

Download Nero burning 5.xx fra www.tucows.dk

I "Filer" ,tror jeg nok den hedder, find "burn image" og snup
default-instillinger. Der er vist nok et problem hvis dit iso-image er
anderledes, men prøv det.

Sig "ja" til at lukke cd'en efter brænding og vupti så er du klar til
noget som tager endnu længere tid - linux installation.

/carsten

--------
Fjern xxx i mail

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 03-07-01 20:30

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 05-07-01 16:20

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Orv, det anede jeg ikke... Det må være nyt...

Det er det også, men de har glemt at ændre i den danske tekst til
installprogemmet. Så hvis man bruger dansk tekst og har lagt alle filer
ind
på en partion som i gamle dage, så hævder den hårnakket at der ikke
findes noget RH instalationstræ på den partion. Den engelsk tekst
derimod agiver at der ikke finde nogen isofiler. Det gav mig en del
hovedbrud og jeg måtte downloade det hele 2 gange, men nu spiller det.

Poul-Erik