| Luksus-hof, der skabte revolution 1792
 
 Frankrig er i disse år ved at komme til fornuft, efter 200 års gøren
 Bastillevoldsdagen til triumf.
 
 Ny dyrkelse af den guillotinerede dronning, Marie Antoniette, bl.a. en
 Hollywood-film, viser, at skurken var misundelsessocialismen og ikke
 de rige.
 
 Den luksus som solkongen satte på skinner i Byernes Bys fine kredse,
 er hvad landet stadig lever højt på og inspirerer alverden med.
 
 Lighed-Broderskab -tvangen skabte især vold og tyveri fra de rige og
 frihedsrettighederne,m som oplysningstiden gav reklame, var opstået
 også uden revolution.
 
 Teenage-prinsessen fra Østrig, der tvangsgiftes med Frankrigs sidste
 konge, voksede med opgaven og kom i dialog med Rousseau-filosofi og
 berigede samfundet.
 
 Desværre var regel-junglen blevet så pervers og overudviklet, at
 kongefamilien fik pillet normal situationsfornemmelse ud af sig, af
 rådgivere er ønskede dumme kongelige.
 
 Da en uduelig fæstningskommandant for Bastillen havde foræret militær
 sejr til socialismen, burde kongefamilien have flygtet til udlandet,
 men deres flugt gjorde de til langsom fornøjelsestur, så de
 indhentedes og guillotineredes. Da manglede normale sociale antenner.
 
 Mangel på børneopdragelse, der skaber lydhørhed for intuitive
 signaler, var blandt årsagerne til katastrofen
 
 
 
 
 
 Mer Moraliseren
 
 Med relevans til ny film og trend - og BZ/politik
 
 
 
 
 
 BZ - en Saddamagtig skæbne.
 
 Stop medynk og misundelses  moral Op med spontanmoralen
 
 Alle er vi egoister, der ønsker at øge status -
 
 - og gruppens behov viger for egen ære og indkomst, men hvis vi tør
 ærlighed og åbenhed ,
 så bliver  vor egenkærlighed styrkende for fællesskabet.
 
 Det nytter ikke at kræve at folk ofrer sig. At føle medlidenhed med
 svage er alt for ofte en måde at kue til værre svaghed
 
 og sætte i taknemlighedsgæld
 
 og søge at eje det udvalgte patient-objekt.
 
 Vitsmageren, der får sin pige til at føle sig med i det gode selskab,
 spreder ofte gode vibrationer omkring sig,
 
 og vid blir man klog af, men humor nedgør og er ofte tyveri af
 selvtillid fra den, der lees af
 
 So what. Det er kun ord.
 
 Samfundet bliver ikke stærkere af at vi klipper og behandler hinanden
 eller håner hinanden, men er man i tvivl, er grænsen mellem vold og
 ord et godt kriterie.
 
 Fysisk nedgørelse bør undgås,
 
 men ord og andre symboler der er frit og spontant frembragt, har ofte
 en gevinst af hjernegymnastik, så det kun er på kort sigt at
 selvtillidssmadring imod taberen er rigtig slem. Man blir jo stærkere,
 når ikke det ubehagelige er  fysisk nedbrydende.
 
 Samfundsfjender er BZ og Islam, men derudover bør meget, der ligner
 ondskab, mødes med tillid og tolerance, og den ukloge bliver jo klog
 af at blive narret.
 
 Tør man tillid og tolerance, så bliver folk tilliden værdig.
 
 Hvis vi render panden ind i en mur, alt for ofte,  må vi søge en anden
 niche, indtil nederlagene bliver værdifulde udfordringer og springbræt
 til den udvikling, som er livets mening.
 
 
 
 Politi er vor gensidige forsikring imod alt for mange skadelige
 lovbrud, og er politiet med i voldsspiral og tryner tabere, fx BZ, så
 vi rette op op det, uden at give voldsmænd frit spil af den grund.
 
 Statsangreb på familien bør pilles ud af loven, for de skaber dårlige
 forældre, som BZ er resultat af.Liberalisering  af snerpelove fx vedr
 pædofili er en god ting.
 
 Næst efter muslimudvisning er skattenedsættelser vigtigst, for, når
 privat jobskabelse tager fart, er der mindre fristelse til vold.
 
 
 
 
 
 
 |